Skalniak71 - 26-12-2009, 12:21
" />Witam, od jakiego¶ czasu pojawia mi siê powy¿szy komunikat, dos³ownie na parê minut po czym znika.
Zauwa¿y³em, ¿e silnik (3.0 V6 Kappa) na gazie chodzi gorzej ni¿ na benzynie. Nie chodzi o sam± moc
bo w tej kwestii nie ma najmniejszej ró¿nicy ale o d¼wiêk pracy silnika na wolnych obrotach.
Na benzynie chodzi cichutko, z pe³n± kultur±, na gazie s³ychac mechaniczne zgrzytanie, jakby tarcie
które powtarza siê cyklicznie... jakby co ruch t³oków...po prze³±czeniu na benzynê momentalnie
znika ten d¼wiêk, a¿ do ponownego w³±czenia podtlenku LPG
Drug± kwesti± na któr± szukam odpowiedzi jest d¼wiêk silnika wydawany podczas jazdy gdy schodzi z obrotów.
Nie mia³em wcze¶niej V6 i nie wiem czy one tak maj± czy po prostu mój "dopieszczony inaczej" egzemplarz
ma tak± cechê. Mianowicie gdy jadê powy¿ej 3tys. obrotów i odpuszczam dalsze rozpêdzanie sci±gaj±c
nogê z gazu, silnik wydaje charakterystyczny d¼wiêk przypominaj±cy d¼wiêk turbiny, jakby powietrze
uchodzi³o...Mam siê czym przejmowaæ?
Z góry dziêki za odpowied¼ na te pytania,
Szczê¶liwego Nowego Roku oraz Szeroko¶ci i Przyczepno¶ci!
Coupe - 26-12-2009, 13:32
" />ten komunikat tylko na gazie sie pojawia?
Samym komunikatem raczej nie, bo pojawia siê on w ch³odniejsze dni w wielu kappach...
wega - 26-12-2009, 13:35
" />
">ten komunikat tylko na gazie sie pojawia?
Samym komunikatem raczej nie, bo pojawia siê on w ch³odniejsze dni w wielu kappach...
Ch³opie, ale¶ wyja¶ni³. Jeszcze napisz, ¿e z tym komunikatem wyje¿d¿a³y z fabryki.
Mnie siê nie pokazuje taki komunikat.
wega - 26-12-2009, 13:38
" />
">Nie chodzi o sam± moc
bo w tej kwestii nie ma najmniejszej ró¿nicy ale o d¼wiêk pracy silnika na wolnych obrotach.
Na benzynie chodzi cichutko, z pe³n± kultur±, na gazie s³ychac mechaniczne zgrzytanie, jakby tarcie które powtarza siê cyklicznie... jakby co ruch t³oków...po prze³±czeniu na benzynê momentalnie znika ten d¼wiêk, a¿ do ponownego w³±czenia podtlenku LPG
To zapewne g³o¶na praca elektrozaworów LPG, b±d¼ te¿ wtryskiwaczy gazu. Jed¼ na przegl±d do gazownika to on Ci powie co jest nie tak.
Coupe - 26-12-2009, 14:02
" />
">ten komunikat tylko na gazie sie pojawia?
Samym komunikatem raczej nie, bo pojawia siê on w ch³odniejsze dni w wielu kappach...
Ch³opie, ale¶ wyja¶ni³. Jeszcze napisz, ¿e z tym komunikatem wyje¿d¿a³y z fabryki.
Mnie siê nie pokazuje taki komunikat.
niemo¿liwe :O ja mysla³em, ¿e wszystkie wyjezdza³y z fabryki z tym komunikatem
Skalniak71 - 26-12-2009, 16:53
" />Czy powodem pokazywania siê tego komunikatu mo¿e byæ zbyt ma³a ilo¶æ gazu? Gdy stan gazu mialem na full b³±d nigdy siê nie pojawi³, tylko w momencie rezerwy na gazie infocenter o takim problemie mnie informuje.
">Drug± kwesti± na któr± szukam odpowiedzi jest d¼wiêk silnika wydawany podczas jazdy gdy schodzi z obrotów.
Nie mia³em wcze¶niej V6 i nie wiem czy one tak maj± czy po prostu mój "dopieszczony inaczej" egzemplarz
ma tak± cechê. Mianowicie gdy jadê powy¿ej 3tys. obrotów i odpuszczam dalsze rozpêdzanie sci±gaj±c
nogê z gazu, silnik wydaje charakterystyczny d¼wiêk przypominaj±cy d¼wiêk turbiny, jakby powietrze
uchodzi³o...
Czy kto¶ spotka³ sie z czym¶ takim ? Wiem,¿e nie jeden forumowicz posiada ten motor w swojej Kappie...
P.S. w jakich granicach taki przegl±d kosztuje? chodzi mi o sprawdzenie instalacji lpg...
Skalniak71 - 30-12-2009, 19:40
" />wielka pomoc i zainteresowanie. Wielkie dzieki
to przybli¿a mnie do rozwi±zania problemu.
KGB - 06-01-2010, 13:48
" />podajesz tyle faktow ,ze sie pogubic mozna :] i stad taka pomoc na badz co badz twoj problem
jezeli jest to zwiazane z iloscia gazu w butli to wywala ci balad bo mieszanaka ci sie rozjezdza ,
problem gazu ,trzeba zobaczyc jaka sie zachowuje mieszanka i wyregulowac
przemas81 - 06-01-2010, 21:44
" />dok³adnie ¿le dobrany sk³ad mieszanki przy odpowiednim i dobrym wyregulowaniu gazu b³±d ten nie powinien sie pojawiaæ
a tak na marginesie od³acz klemu od aku na 20 min potem poje¿dzij pare dni na benzynie po czym spróbuj na gazie,w momencie jak zaczniesz je¿dzic na gazie pojawi siêb³±dc to bedziesz wiedzia³ ¿e to wina gazu i grzej do gazownika
Ja w sumie z tym b³êdem je¿dzi³em prawie 3 lata na II gen ale ró¿nic w je¿dzie nie by³o ani dziwnych zachowañ i odg³o¶ów silnika-nie bierz przyk³adu ze mn ie i do gazownika
Skalniak71 - 07-01-2010, 01:25
" />
">podajesz tyle faktow ,ze sie pogubic mozna :] i stad taka pomoc na badz co badz twoj problem
KGB, staram siê jak najlepiej opisaæ mój problem bo liczê na najtrafniejsz± podpowied¼
Ostatnio klemy od³±cza³em by wyczy¶ciæ je z TAWOTU! Kto¶ m±dry tawotem posmarowa³ klemy
Nie by³o styku na przewodzie masy wychodz±cym od instalacji z minusem na aku i b³±d nonstop wywala³o.
Dopiero znalezienie przyczyny i w³a¶ciwe pod³±czenie zaowocowa³o brakiem komunikatu ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE.
">dok³adnie ¿le dobrany sk³ad mieszanki przy odpowiednim i dobrym wyregulowaniu gazu b³±d ten nie powinien sie pojawiaæ
a tak na marginesie od³acz klemu od aku na 20 min potem poje¿dzij pare dni na benzynie po czym spróbuj na gazie,w momencie jak zaczniesz je¿dzic na gazie pojawi siêb³±dc to bedziesz wiedzia³ ¿e to wina gazu i grzej do gazownika
Ja w sumie z tym b³êdem je¿dzi³em prawie 3 lata na II gen ale ró¿nic w je¿dzie nie by³o ani dziwnych zachowañ i odg³o¶ów silnika-nie bierz przyk³adu ze mn ie i do gazownika
Ten komunikat od dwóch dni pojawia siê notorycznie i nie ma regu³y na niego...pojawia siê kiedy mu siê chce. Dzi¶ po przejechaniu jaki¶ 3km silnik juz mia³ ponad 70*C, prze³±czy³ siê na gaz... po czym zacz±³ falowaæ, obroty równie¿ falowa³y (jak zwykle tyle ze tym razem mo¿na by³o wyczuæ zmienion± pracê silnika). Jakby siê schodzi³ z obrotów, po czym z powrotem wchodzi³ na wy¿sze i by³o to odczuwalne. Na benzynie te objawy minimalizowa³y siê choæ i tak wskazówka waha³a siê w przedziale max 0.3k. Po przejechaniu kolejnych 3km zrobi³em pauze po czym komunikat ju¿ siê nie pojawi³... Coraz wiêcej problemów mi Lusiii przyprawia ale póki co je¼dzi
KGB - 08-01-2010, 19:28
" />moze poprostu twoje wtryskiwacze (lub cos co pelni ich funkcjie) rozkalibrowaly sie i dlatego silnik tak pracuje ,
a komunikat moze wystepowac z roznych przyczyn - np. odczyt temp z czujnika nieprawidlowy ,bo plyn chlodniczy gdzies sie zawiesil lub cos innego ,
byl ostatnio temat ,ze w kappie parownik przymarzal ,a po krotkim postoju odmarzal ,
moze u ciebie tez tak jest - latwo sprawdzic ,a wiele sie wyjasni
Skalniak71 - 09-01-2010, 23:47
" />
Tak wygl±da praca silnika na gazie oraz po prze³±czeniu na benzynê. Na filmie bardzo dok³adnie s³ychaæ ró¿nice(nagranie wyolbrzymi³o problem).
W rzeczywisto¶ci s³ychaæ to spod maski ale nie jest to a¿ tak g³o¶ne...
Jaka¶ recepta?
KGB - 10-01-2010, 00:54
" />sorka ,ale silnik slabo slysze ,bo te twoje wtryskiwaczo-elektrozawory wszystko zagluszaja ,
ten klekot to wtryskiwacze
Skalniak71 - 10-01-2010, 02:42
" />
">sorka ,ale silnik slabo slysze ,bo te twoje wtryskiwaczo-elektrozawory wszystko zagluszaja ,
ten klekot to wtryskiwacze
Czyli nale¿y je wyregulowaæ czy wymieniæ? Wiem, ¿e nie ³atwo na odleg³o¶æ byæ mechanikiem Nie wiem na jaki koszt siê nastawiæ.
Tak czy inaczej po wyp³acie podjadê do gazownika i siê wszystkiego dowiem.
Jeszcze jedno, której generacji jest to sekwencja? S³abo siê orientujê w tych tematach, trochê czyta³em ale to sie na nie wiele zdaje...
edit: zapomnia³em dodaæ, ¿e to falowanie obrotów i dziwna praca (schodzenie i wchodzenie na obroty) by³o jakim¶ epizodem. Od tamtej pory ju¿ to nie wyst±pi³o ale wskazówka obrotów nadal mnie martwi...w przedziale ok. 0.3/0.4 tys. obrotów na biegu ja³owym faluje.
KGB - 10-01-2010, 12:55
" />sekwencja jest zawsze IV gen ,bo V gen okresla sie mianem "wtrysku cieklego" ,
zalezy ile masz najechane na tych wtryskiwaczach ,niektore modele klepia od nowosci ,a niektore poprostu sie zuzywaja ,
te twoje widac nie sa najwyzszych lotow ,wygladaja mi na wtryskiwacze RAIL ,czyli Valtec - to chyba najslabsze wtryskiwacze na rynku ,
zestaw do regeneracji jednej sztuki kosztuje na allegro 10pln ,ale po regulacji trzeba je kalibrowac (wogole dosc czesto trzeba kalibrowac) ,wiec trudno mi powiedziec ile regeneracje bedzie cie kosztowala - moze 100pln moze wiecej (regeneracja bez kalibracji jest nic nie warta ,a podejzewam ,ze wiekszosc gazownikow nie wie co to kalibracja) ,
wymiana na lepsze wtryskiwacze np. magicjet to wydatek ~350pln ,a przejscie na Matrixy to juz grubo ponad 500pln (przez to ,ze masz 6 cyl)
Skalniak71 - 10-01-2010, 23:35
" />http://allegro.pl/item873413245_wtryskiwacze_wtryski_magic_jet_magicjet.html
Masz na my¶li te wtryskiwacze? Komplet kosztowa³by mnie 340zl... s± to z oporem 2ohm, moje maj± 3...
Moje wtryskiwacze to rzeczywi¶cie Valtek Rail...
Przy kupnie nie by³o z tym problemu, dzia³a³ identycznie jak na benzynie, ostatnio dopiero co¶ siê spieprzy³o.
Mo¿e kwestia regulacji...oby, bo na nowe póki co nie moge sobie pozwoliæ.
Dziêki KGB, o tak± odpowied¼ mi chodzi³o!
KGB - 12-01-2010, 00:31
" />tak to sa magicjety
valteci potrafia sie rozkalibrowac po 20kkm i trzeba je na nowo ustawic
SORIAN - 27-09-2010, 16:04
" />Ja bym zacz±³ od czujnika temp cieczy ch³odz±cej... Przerabia³em ten problem. Podmienia³em przep³ywomierz - nic to nie da³o. Dopiero jak pod³±czy³em pod kompa pokaza³o mi B£¡D CZUJNIKA TEMP P£YNU CH£ODNICZEGO. Auto samo ,,wchodzi na obroty" bo komp my¶li, ¿e silnik jest zimny i zwiêksza mu obroty. Nie wykluczamy te¿ oczywi¶cie wcze¶niej wspomnianej przep³ywki chocia¿ gdyby by³a uszkodzona przep³ywka to na zimnym silniku nie chcia³by wchodziæ p³ynnie na obroty.
Skalniak71 - 27-09-2010, 16:28
" />
">Witam, od jakiego¶ czasu pojawia mi siê powy¿szy komunikat, dos³ownie na parê minut po czym znika.
Zauwa¿y³em, ¿e silnik (3.0 V6 Kappa) na gazie chodzi gorzej ni¿ na benzynie. Nie chodzi o sam± moc
bo w tej kwestii nie ma najmniejszej ró¿nicy ale o d¼wiêk pracy silnika na wolnych obrotach.
Na benzynie chodzi cichutko, z pe³n± kultur±, na gazie s³ychac mechaniczne zgrzytanie, jakby tarcie
które powtarza siê cyklicznie... jakby co ruch t³oków...po prze³±czeniu na benzynê momentalnie
znika ten d¼wiêk, a¿ do ponownego w³±czenia podtlenku LPG
O problemie zapomnia³em i dopiero kolega Sorian "odgrza³" Wiêc powy¿szy problem by³ zwi±zany z ilo¶ci± gazu w butli, gdy siê koñczy³ wyskakiwa³ b³±d. Jaki¶ czas pó¼niej pad³a cewka (fatalna praca silnika, problem z odpalenie) równolegle pad³ przep³ywomierz. Po wymianie, b³êdu dawno na oczy nie widzia³em, praca wyra¼nie równiejsza.
Je¶li chodzi o wtryskiwacze - obija³y siê podczas pracy o pokrywê zaworów Teraz mam zdemontowan±, bo nie wiem sk±d dostaæ takie ¶ruby, te z gumowymi podk³adkami :/
">Drug± kwesti± na któr± szukam odpowiedzi jest d¼wiêk silnika wydawany podczas jazdy gdy schodzi z obrotów.
Tutaj na kanale okaza³o siê, ¿e to dziura w t³umiku, st±d bardzo irytuj±cy gwizd przy schodzeniu z obrotów.
">Ja bym zacz±³ od czujnika temp cieczy ch³odz±cej... Przerabia³em ten problem. Podmienia³em przep³ywomierz - nic to nie da³o. Dopiero jak pod³±czy³em pod kompa pokaza³o mi B£¡D CZUJNIKA TEMP P£YNU CH£ODNICZEGO. Auto samo ,,wchodzi na obroty" bo komp my¶li, ¿e silnik jest zimny i zwiêksza mu obroty. Nie wykluczamy te¿ oczywi¶cie wcze¶niej wspomnianej przep³ywki chocia¿ gdyby by³a uszkodzona przep³ywka to na zimnym silniku nie chcia³by wchodziæ p³ynnie na obroty.
Dziêki za próbê pomocy Pozdrawiam