ďťż
Kappa - uszkodzona panewka, problem z wałem



miechurski - 19-01-2009, 20:20
" />kupiłem kappe 2,0 turbo 16 zaworów najpierw nagle padł wałek wydechowy wymieniłem był prawie całkowicie wytarty pojezdziłem 3 tygodnie i zaczeło stukać jak się wkręcał i nagle na szczęście na wolnych obrotach zatrzymało silnik obruciło panewkę na 4 cylindrze była strasznie wystukana wypolerowałem wał papierem wodnym do szkła i założyłem nowe panewki pojezdziłem 4 dni i znowu zaczyna stukać doradzcie co robić czy wyjmię wał dołem rozbierając rozrząd i sprzęglo czy może ktoś dysponuje podobnym przypadkiem czy ktoś ma może jakieś papiery z dokładną budową silnika czy będę miał problem z odchyleniem skrzyni-pozdrawiam miechurski




dudekken - 19-01-2009, 21:12
" />Ogólnie zasada przy obróconej panewce jest taka że wał korbowy się demontuje, zawozi do odpowiedniego zakładu na sprawdzenie czy się nie wykrzywił, czy w miejscu obrócenia nie zrobiło się jajo, oraz na przeszlifowanie na odpowiednim precyzyjnym urządzeniu a nie papierem ściernym 8O. Generalnie jak nie masz zielonego pojęcia co z czym się je przy takiej awarii to lepiej oddaj auto w ręce kogoś kompetentnego bo narobisz sobie tylko bałaganu i dodatkowych kosztów.



prezesjm - 19-01-2009, 21:38
" />Skoro wałek był wytarty to powinno dać Ci coś do myślenia że ze smarowaniem coś nie halo. Różne rzeczy widziałem ale wał papierem 8O . Nic nie kombinuj tylko silnik z auta i do remontu. Po takich doświadczeniach to właściwie w silniku wszystko do naprawy lub dobrej weryfikacji. Koszty znaczne bo zapewne i turbina dostała w tyłek.

A kiedyś to widziałem jak gość tarcze z przodu na szlifierce równał , no ale z tym papierem to nr 1 :lol:



miechurski - 19-01-2009, 22:13
" />małe sprostowanie wał nie szlifowałem tylko w jednym miejscu na wale był mały ślad po panewce więc przepolerowałem, wał zmierzyłem mikrometrem nie był jajowaty według mnie rozciągneło korbę problem zacząl się po wymianie oleju wlałem 10W40 a pewnie włoch lał mineralny wymieniłem 2x olej był czarny więc poprostu wypłukało nagar chciałem dobrze//// w misie był czarny szlam wszystko wyczyściłem a tu taka niespodzianka ale przynajmniej olej jest już lala więc skutecznie umyło




dudekken - 19-01-2009, 22:19
" />
">małe sprostowanie wał nie szlifowałem tylko w jednym miejscu na wale był mały ślad po panewce więc przepolerowałem, wał zmierzyłem mikrometrem nie był jajowaty według mnie rozciągneło korbę

Litości chłopie, oddaj auto mechanikowi bo szkoda silnika.



Bany - 20-01-2009, 00:05
" />jak obróciło panewke to wymieniłeś korbe na tym cylindrze??
jak nie to drutem wieje strasznym...



przemas81 - 21-01-2009, 20:40
" />
">małe sprostowanie wał nie szlifowałem tylko w jednym miejscu na wale był mały ślad po panewce więc przepolerowałem, wał zmierzyłem mikrometrem nie był jajowaty według mnie rozciągneło korbę

Litości chłopie, oddaj auto mechanikowi bo szkoda silnika.

niektóre rzczy można naprawiać samemu ale z niektórymi trzeba grzać do fachowca po prostu tak musi być ,wyżej du.....py nie podskoczysz więc zastanów się nad tym troszke :wink:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \