robert199 - 16-12-2006, 14:56
" />zauważyłem, ze rano jak zapalam auto, to za nim zostaje dość spora chmura dymu, niby białego, może trochę pod niebieski podchodzi.
po kilku sekundach niema dymu,
mam silnik 2,4 benzyna.
nie wiem co może być przyczyną.
czy uszczelniacze zaworowe, czy może pierścienie, a może zbyt duża ilość oleju w silniku, albo złe paliwo.
oleju nie ubywa na tyle aby się to dało zauważyć, czyli nie bierze dużo prawdopodobnie.
mam podejrzenie ze to ma związek z tym, ze po myciu silnika nie palił na jeden cylinder bo świeca była zalana woda a później paliwem, przejechałem tak około 10 km na pewno trochę benzyny dostało się do oleju.
czy ktoś ma pomysł co może być przyczyna??
Nat - 16-12-2006, 21:06
" />Jak biały to zwyczajnie- para- jak niebieski to powąchaj, czy śmierdzi przepalonym oleum.
Tylko nie za długo i intensywnie!
bogdem - 17-12-2006, 00:52
" />rowniez zauwazylem takie same objawy - krotka duza chmura dymu sinawego odrazu po odpaleniu silnika, ale tylko w mrozne poranki. A potem juz tego nie bylo.
robert199 - 17-12-2006, 21:00
" />kazdy mechanik twierdzi, ze to nic sie nie dzieje, taki objaw jest jak jest strasznie wilgotno i zimno na dworze, teraz bede cierpliwie sprawdzal poziom oleju i okaze sie czy to olej sie spala.
narazie jest ten sampoziom, ale to 500km to chyba nic nie mozna stwierdzic
czasem wydaje mi sie, ze jakis zawór stuka, ale nie jestem pewien.
jeden mechanik twierdzi, ze jak rano olej scieknie na tłok to jest to wtedy mozliwe.
bogdan - 17-12-2006, 21:21
" />Witam i pozdrawiam. W moch themach to wiosną i jesienią to normalne. To jest zwyczajna para.
Juveman - 17-12-2006, 21:40
" />Ja bym zaryzykowal stwierdzenie ze to raczej uszczelniacze w zaleznosci ile Lancia ma przejechane??
wujek - 17-12-2006, 22:39
" />Witam,
Dymek przy odpaleniu zimnego i później już nie, to charakterystyczne dla zesztywniałych gumek uszczelniaczy zaworowch. Ubytek oleju mało zauważalny, niewielki. Czy to już naprawiać? Teoretycznie powinno się to zrobić, gdyż takie "oliwienie" przylgni zaworów powoduje podpalenie zaworów i utratę szczelności. Ale, najczęściej, naprawia sie to przy kompleksowej naprawie zdjętej głowicy. Chyba, że spróbować wymiany uszczelniaczy bez "demolki" głowicy - są zakłady oferujące taką usługę.
Pozdrawiam
Juveman - 18-12-2006, 20:09
" />Wujek ale czy to ma jakokolwiek sens zeby wymieniac uszczelniacze bez polerowania cylindrow i calego tego zamieszania przeciez jak sie wymieni same uszczelniacze to i tak bedzie efekt krtotkotrwaly?? Nie sadzisz??
robert199 - 22-12-2006, 20:53
" />prawdopodobnie jednak sa to uszczelniacze zaworowe,
podejrzenie bylo, ze olej jest zly, ale po wymianie jest to samo.
tutaj zdjecia robione tel. w odleglosci moze 2-3s miedzy soba, widac, ze to tylko przy zapaleniu, pozniej dym staje sie bialy i malo widoczny
www.ImageShack.us">
www.ImageShack.us">
www.ImageShack.us">
michal - 23-12-2006, 16:58
" />Mam to samo ale na razie się tym nie przejmuję tym bardziej, że zapach spalin nie przypomina palonego oleju a i poziom oleju od lipca się nie zmienił. Po rozgrzniu silnika biały dym znika.
robert199 - 07-02-2007, 20:49
" />uszczelnniacze wymienione, ale dymienie pozostalo i teraz oleju ubywa duzo, mechanik ma mi te uszcelniacze wymienic jeszcze raz.
teraz sam snuje rozne teorie i sam juz niewiem, napewno czuc spalony olej rano. niem watpliwosci
tak po rozgrzaniu dymienie niema, nawet na wyzszych obrotach.
czy moga to byc pierscienie uszczelniajace??
cisnienie an cylindrach mierzylem i na kazdym bylo po 14
moze jeszcze jakies sugestie??
zaphod - 15-06-2007, 19:38
" />Czy Kolega poradzil sobie jakos z tym problemem? mam to samo ale nie wymienialem jeszcze uszczelniaczy. planuje porozmawiac z mechanikami, ktorzy sami maja lancie.
LukaszN - 16-06-2007, 00:53
" />A jaki Zaphod olej stosujesz?
Przemo - 16-06-2007, 09:32
" />
">Czy Kolega poradzil sobie jakos z tym problemem? mam to samo ale nie wymienialem jeszcze uszczelniaczy. planuje porozmawiac z mechanikami, ktorzy sami maja lancie.
Miałem czasami podobny objaw. U Ciebie to może byc np palony olej w turbinie, wiadomo zawsze coś tam, się dostanie. Z tego co mi wiadomo tak ma byc
Boorek - 16-06-2007, 10:57
" />mnie też dymi po odpaleniu, ale troszke mniej z tym że mi oleju ucieka dosć dużo u siebie podejrzewam uszczelkę pod głowicą, i pewnie uszczelniacze też padnięte bo auto ma już 250 tys przebiegu licznikowo, wie ktos może z jakimi kosztami muszę sie liczyć podczas wymiany uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy, bo chciałbym poszukać serwisu który weźmie pieniądze za robotę, a nie za to że mam Lancię. Pozdrawiam
zaphod - 16-06-2007, 11:51
" />mam jakis olej 10W40, niestety auto niedawno kupione i trzeba wymienic olej i filtr. Bylem dzis w Bravo Auto we Wrocławiu i tez powiedzieli, ze spalanie oleju to normalna sprawa. Jeden z właścicieli, Bartek, powiedzial, ze mial to samo w swojej Kappie. A przy okazji polecam ten zaklad jako fachowcow. Ceny podobno nie sa u nich niskie ale specjalizuja sie w alfach, lanciach i fiatach - zreszta 2 na 3 stanowiska sa zawsze zajete przez alfy ;]
woytala - 16-06-2007, 11:55
" />: witaj : panowie powiedzcie lepiej czemu się tak dzieje że po wymianie uszczelniaczy wiecej oleju zaczął brać silnik
thema 2.0 16V i.e 91r.
Tomasz - 16-06-2007, 12:08
" />
">mnie też dymi po odpaleniu, ale troszke mniej z tym że mi oleju ucieka dosć dużo u siebie podejrzewam uszczelkę pod głowicą, i pewnie uszczelniacze też padnięte bo auto ma już 250 tys przebiegu licznikowo, wie ktos może z jakimi kosztami muszę sie liczyć podczas wymiany uszczelki pod głowicą i uszczelniaczy, bo chciałbym poszukać serwisu który weźmie pieniądze za robotę, a nie za to że mam Lancię. Pozdrawiam
Ponownie polecam mechanika z Brzeszcz od Ciebie to nie jest tak daleko
Boorek - 16-06-2007, 12:53
" />
">Ponownie polecam mechanika z Brzeszcz od Ciebie to nie jest tak daleko racja nie jest zawieszenie już zrobione i jestem zadowolony :lol: dziękuję za polecenie go bo ciężko było by mi coś znaleźć. Pozdrawiam
hamberg - 18-06-2007, 21:28
" />
">zauwazylem, ze rano jak zapalam auto, to za nim zostakje dosc spora chmura dymu, niby białego, moze troche pod niebieski podchodzi.
po kilku sekundach niema dymu,
raczej niebieski - bialy (wedlug teorii) jest efektem dostawania sie wody do cylindra co najczesciej oznacza przepalona uszczelke pod glowica.
Ja obstawiam uszczelniacze zaworow co najczesciej (nie wiem jak w kappie) mechanik moze stwierdzic po zdjeciu pokrywy zaworow i plytek regulacyjnych zaworow. Po dluzszym czasie uszczelniacze twardnieja i olej scieka do komory spalania.
Mialem dokladnie to samo w dieslu i po wymianie uszczelniaczy jak reka odjal
bogdem - 19-06-2007, 14:53
" />Zgadzam sie z ostatnimi wnioskami, ale ale dla wyjasnienia tej sprawy :-), musze zaostrzyc uwage ze u mnie te objawy bylo tylko pare razy jesienia i wiosna.
hamberg - 19-06-2007, 18:16
" />
">Zgadzam sie z ostatnimi wnioskami, ale ale dla wyjasnienia tej sprawy :-), musze zaostrzyc uwage ze u mnie te objawy bylo tylko pare razy jesienia i wiosna.
a nie zalezaly przypadkiem od dlugosci postoju bez odpalania?
bogdem - 20-06-2007, 08:36
" />jeden raz napewno to bylo po 2 dniach postoju ale tylko w chlodne poranki wczesna wiosna.
-- 08 Maj 2009, 10:45 --
jak juz pisalem, mialem takie bjawy chmury dymu w wjosenne poranki. Wymienilem uszczelki zaworow (2 razy to robilem, tylko za drugi raz zrozumialem ze tylko oryginal!). Dalej rozkoksowalem komore spalania i wszystkie objawy zniknely a razem i problem remontu silnika. Aha, jeszcze jedno, do tego uzywalem olej Selenia, a teraz uzywam olej Liqui Moly.