Vico - 28-04-2010, 18:59
" />Nie znalaz³em podobnego tematu w "szukaj" dlatego zak³adam nowy. Czy kto¶ siê orientuje, czy w Kappie (2.0 20V 146KM) jest normalna uszczelka pompy oleju czy mo¿e jaki¶ oring, który da siê dokrêciæ czy co¶? Okaza³o siê, ¿e cieknie najprawdopodobniej z tamtego miejsca wiêc mam trochê stówek w plecy Do tego czy kto¶ gdzie¶ spotka³ uszczelniacz wa³u do kompletu? Tego obok pompy oczywi¶cie. Jak kto¶ ma namiar na jaki¶ sklep to proszê o info...
argenta67 - 28-04-2010, 19:42
" />
">Nie znalaz³em podobnego tematu w "szukaj" dlatego zak³adam nowy. Czy kto¶ siê orientuje, czy w Kappie (2.0 20V 146KM) jest normalna uszczelka pompy oleju czy mo¿e jaki¶ oring, który da siê dokrêciæ czy co¶? Okaza³o siê, ¿e cieknie najprawdopodobniej z tamtego miejsca wiêc mam trochê stówek w plecy Do tego czy kto¶ gdzie¶ spotka³ uszczelniacz wa³u do kompletu? Tego obok pompy oczywi¶cie. Jak kto¶ ma namiar na jaki¶ sklep to proszê o info...
Zdejmij rozrz±d, wyd³ub uszczelniacz, zmierz lub odczytaj wymiary i kupuj nowy.
Vico - 28-04-2010, 20:05
" />I oczywi¶cie uszczelka te¿ wystêpuje?
argenta67 - 28-04-2010, 20:51
" />
">I oczywi¶cie uszczelka te¿ wystêpuje?
O jaka uszczelkê ci chodzi? uszczelniacz wymienia siê bez demonta¿u pompy.
david2 - 28-04-2010, 20:58
" />Cieknie prawdopodobnie z pod ch³odniczki oleju.
Odkrêciæ trzeba filtr oleju,¶rubê trzymaj±c± filtr i pod t± ch³odnic± oleju jest oring,je¶li dobrze pamiêtam o wymiarach 70x3,cena pewnie z 50 no mo¿e 80gr.
By³o o tym na forum.
KGB - 28-04-2010, 21:04
" />uszczelke pod pompe oleju to wycialem sobie sam z kartonu po soku z biedronki (tzn. sok jablkowo-mietowy lub brzoskwiniowy ,tylko kupiony w biedronce )
co do uszczelki od wymiennika ciepla do oleju to nie jest to oring okragly ,ale o przekroju kwadratowym/prostokatnym ,wiec dobierajac oring o przekroju okraglym trzeba wziac to pod uwage
Vico - 28-04-2010, 21:30
" />Nie chodzi o oring okr±g³y przy ch³odniczce oleju, bo na niego te¿ pad³o podejrzenie i w pierwszej kolejno¶ci to sprawdzi³em. Cieknie najprawdopodobniej z uszczelki pod pomp± oleju, jak pisze wy¿ej KGB Mam rozumieæ, ¿e ten karton to ¿art?
topcio1 - 28-04-2010, 21:35
" />lepszy by³by preszpan,
argenta67 - 28-04-2010, 21:47
" />Wystarczy p³ynna uszczelka, silikon.
KGB - 28-04-2010, 23:48
" />karton to nie zart - troche bylo przymiarek ,zeby dobry ksztalt zlapac ,
dodatkowo posmarowalem silikonem lekko uszczelke ,
samego silikonu nie chcialem dawac ,zeby nie bylo problemu trafieniem ¶rubek w dziorki (miski olejowej) - fabrycznie byla uszczelka papierowa grubosci ~1mm
laminiarz - 29-04-2010, 07:31
" />Vico, karton z soku jest wielokrotnie laminowany ró¿nymi tworzywami i ca³kiem nie¼le mo¿e siê sprawowaæ, ale ja osobi¶cie preferujê szkoln± bibu³ê i silikon (tu oczywi¶cie musia³by byæ czerwony - jest olejoodporny).
Z bibu³y wycinasz odpowiedni kszta³t, k³adziesz na szybê, smarujesz silikonem, rozcierasz ³adnie szpachelk±, odwracasz na drug± stronê, posmarowaæ, szpachelka, czekasz z 10 min, a¿ lekko zacznie ¿elowaæ (schn±æ jak kto woli), zak³adasz, dokrêcasz ¶rubki bardzo lekko, tyle tylko ¿eby utrzymaæ jednakow± grubo¶æ tworzonej w³a¶nie uszczelki - idziesz na kawê - po up³ywie 2 godzin dokrêcasz ju¿ normalnie.
Bibu³ê wymy¶lili chyba po to, ¿eby pracowa³a jako wype³niacz do silikonu. Bo przecie¼ nie dla dzieciêcych zabaw z atramentem...
Jeszcze prostsza jest metoda na mechanika - walisz silikon prosto na elementy metalowe, skrêcasz i kasujesz klienta. Dzia³a bez problemu, a¿ do chwili gdy nastêpny mechanik bêdzie próbowa³ odkrêcaæ ¶ruby...
facio - 30-04-2010, 05:51
" />Ostatnio mia³em okazjê rozbieraæ zatarty silnik ,po silikinowym mechaniku -silikon by³ wszêgdzie, a zarazem przyczyn± zatarcia silnika poniewa¿ zatka³ ca³kowicie wymiennik ciep³a,i jak nie musisz to nie papraj wszystkich uszczelek silikonem.
argenta67 - 30-04-2010, 06:15
" />
">Ostatnio mia³em okazjê rozbieraæ zatarty silnik ,po silikinowym mechaniku -silikon by³ wszêgdzie, a zarazem przyczyn± zatarcia silnika poniewa¿ zatka³ ca³kowicie wymiennik ciep³a,i jak nie musisz to nie papraj wszystkich uszczelek silikonem.
Silikon to p³ynna uszczelka i je¶li kto¶ nie potrafi go uzywac to od silnika z dala niech siê trzyma. S± pewne zasady korzystania z tego typu u³atwieñ.
laminiarz - 30-04-2010, 07:06
" />
">Ostatnio mia³em okazjê rozbieraæ zatarty silnik ,po silikinowym mechaniku -silikon by³ wszêgdzie, a zarazem przyczyn± zatarcia silnika poniewa¿ zatka³ ca³kowicie wymiennik ciep³a,i jak nie musisz to nie papraj wszystkich uszczelek silikonem.
Dlatego jeszcze raz powtórzê:
Z bibu³y wycinasz odpowiedni kszta³t, k³adziesz na szybê, smarujesz silikonem, rozcierasz ³adnie szpachelk±, odwracasz na drug± stronê, smarujesz silikonem, znowu szpachelka, czekasz z 10 min, a¿ lekko zacznie ¿elowaæ (schn±æ jak kto woli), zak³adasz, dokrêcasz ¶rubki bardzo lekko, tyle tylko ¿eby utrzymaæ jednakow± grubo¶æ tworzonej w³a¶nie uszczelki - idziesz na kawê - po up³ywie 2 godzin dokrêcasz ju¿ normalnie.
Zadaniem bibu³y jest mechaniczne utrzymanie p³ynnego jeszcze silikonu we w³a¶ciwym kszta³cie, oraz mechaniczne wzmocnienie tworzonej w³a¶nie uszczelki. Silikon utwardza siê w tempie ok 2-5 mm/godz zatem po 10 minutach powierzchnie zewnêtrzne trac± swoj± lepko¶æ i po przy³o¿eniu do metalowej powierzchni nie klej± siê do niej. W tym momencie nale¿y dokrêciæ drugi element bardzo lekko, tylko i wy³±cznie po to, aby tworzona uszczelka sta³a siê p³aska. Optymalnie by³oby utrzymaæ grubo¶æ ok 1 mm. Po dwóch godzinach wiêksza czê¶æ masy jest ju¿ z¿elowana (utwardzona) - czyli ma konsystencjê miêkkiej gumy. W tym momencie mo¿emy dokrêcaæ element ostatecznie - miêkka guma silikonowa ugina siê pod naciskiem wype³niaj±c wszystkie szparki, pory, dziurki i szczelinki, pomimo, i¿ nie jest sklejona z metalem.
Wariant B: (Stosowany przeze mnie do pokrywy zaworów).
Powierzchniê przylgni (t± p³ask± która "przylega") pokrywy zaworów smarujê silikonem, na to k³adê kszta³tkê z bibu³y, smarujê z zewn±trz silikonem, na to k³adê szybê. Po 2 godz. delikatnie zdejmujê szybê. W tym momencie mo¿na te¿ zrobiæ poprawki i obci±æ nadmiar silikonu. Zak³adam pokrywê, dokrêcam w³a¶ciwym momentem obrotowym (czyli nie za mocno).
Wariant C: te¿ wypróbowany na pokrywach zaworów:
powierzchnê przylgni smarujemy cieniutko silikonem, zak³adamy fabryczn± uszczelkê, lekko przykrêcamy pokrywê, po 2 godz dokrêcamy prawid³owym momentem.
Sprawdzone w kilku samochodach - takie uszczelnienie wytrzymuje piêciokrotne zdejmowanie pokrywy i ponowne zak³adanie, bez zniszczenia uszczelki.
Mam nadziejê, ¿e tak dok³adne instrukcje praktyczne, przynios± Wam wiêcej korzy¶ci ni¿ biadolenie na pseudomechaników wal±cych silikonem jak z wê¿a stra¿ackiego.
Vico - 30-04-2010, 08:29
" />Dziêki za porady, widzê, ¿e czas kupiæ bibu³ê i do warsztatu Ciekawe co na to powie mój mechanik hehe ;] Na wszelki wypadek poszukam jeszcze oryginalnej uszczelki i podpowiem mu ¿eby zrobi³ tak jak opisa³e¶ Laminarz.
Pozdrawiam.
laminiarz - 30-04-2010, 09:05
" />Powodzenia!
P.S. tytu³em sprostowania - jak kto¶ nie lubi kawy, to mo¿e byæ herbata, piwo, albo pisanie na forum, byleby odczekaæ ustawowe 2 godziny.
Pepto - 30-04-2010, 09:22
" />Ale Panowie po co takie rze¼by z silikonem, który nigdy nie zapewni trwa³ego dobrego uszczelnienia je¶li z a grosze mo¿na nabyæ odpowiednie materia³y.
POLONIT, materia³ na uszczelki (specjalnie do instalacji procesowych) odporny na ci¶nienia rzêdu 9bar i temperatury do 300stopni, do tego odporny na oleje, smary, glikole, benzyny itd. wystêpuje w grubo¶ciach od 0.4mm do 5mm. Za arkusz A3 grubo¶ci 1mm zap³aci³em oko³o 6PLN (wiêc chyba wyjdzie taniej ni¿ silikon ).
MarKapp - 29-09-2010, 15:52
" />Zapytam w tym temacie ¿eby nie zak³adaæ nowego:
Czy z wymian± tej uszczelki jest du¿o pracy?
¯eby siê do niej dostaæ trzeba demontowaæ te¿ kolektor wydechowy i miskê olejow±? (podobno jako¶ od ¶rodka jest skrêcona pompa oleju?)
Za³±czniki:
topcio1 - 29-09-2010, 16:16
" />trzeba zdj±æ miskê oleju i rozpi±æ rozrz±d, kolektora nie trzeba zdejmowaæ, ale trzeba rozpi±æ wydech.
MarKapp - 29-09-2010, 16:22
" />Dziêki za szybk± odpowied¼!
Wiêc jednak jest trochê z tym roboty...
marceli - 29-09-2010, 16:37
" />Dobrze jest jeszcze skrzyniê odsun±æ bo od tej strony jest ciê¿ki dostêp do ¶rub.
Ogólnie,przewalone jest to robiæ.