Kappa -> Turbo 2.4 T.DS



Cossi86 - 30-09-2007, 14:12
" />Witam !!
Mam problem z turbin± w moim dieselku, mianowicie turbina raz sie za³±cza a raz nie. Co ciekawe gdy obroty na chwilê spadn± do 900 to turbina znowu chodzi jak powinna. Co to mo¿e byæ ??
Pozdrawiam:
Cossi86




volf - 30-09-2007, 22:56
" />Tak siê dzieje jak nie dzia³a recylkulacja (egr) spalin (przynajmniej u mnie). Zobacz czy nie jest za¶lepione wej¶cie z egr do kolektora ss±cego oraz elektrozaworek steruj±cy prac± recyrkulacji, mo¿e wtyczka nie ³±czy lub problem z wê¿ykami podci¶nienia albo z filterkiem przy elektrozaworze.
Pozdrawiam.



dzik - 01-10-2007, 13:20
" />tzn. jak sie tak dzieje to trzeba zaslepic czy odslepic |EGR



Cossi86 - 01-10-2007, 21:43
" />Rozumiem ¿e EGR to jest to co¶ przykrêcone dwoma ¶rubami do kolektora ?? Czy wystarczy odkrêciæ te dwie ¶rubki i zobaczyæ czy jest tam za¶lepione ??




dzik - 01-10-2007, 22:29
" />tak to jest egr. chyba z regu³y zaslepia sie przy dolocie wiec tam szukaj zaslepki.....

ponawiam pytanie czy na przedstawione objamy ma pomóc zablokowanie czy odblokowanie |EGR-u /???



volf - 01-10-2007, 22:32
" />
">tzn. jak sie tak dzieje to trzeba zaslepic czy odslepic |EGR
Trzeba od¶lepiæ, o ile oczywi¶cie jest za¶lepiony.



dzik - 01-10-2007, 22:59
" />a jak jest od¶lepiony to co wtedy /?? za¶lepiæ /?? u mnie sa takie same objawy...



volf - 01-10-2007, 23:35
" />
">a jak jest od¶lepiony to co wtedy /?? za¶lepiæ /?? u mnie sa takie same objawy...
Wtedy trzebaby zobaczyæ to o czym pisa³em w pierwszym po¶cie. No i oczywi¶cie sprawdziæ sam egr, mo¿e membrana nieszczelna i wtedy nie bêdzie dop³ywu spalin do kolektora ss±cego.
Sam po zakupie auta zacz±³em my¶leæ w³a¶nie o za¶lepieniu egr. Czyta³em posty na forum i koledzy pisali o tym w samych superlatywach, no bo wiadomo, ze silnik dostawa³by wiêcej czystego powietrza a kolektor ss±cy nie zasyfia³by siê sadz±. Niestety auto po tym zabiegu dzia³a³o tak jak napisa³ Cossi86 w pierwszym po¶cie i by³em zmuszony zrezygnowaæ z modyfikacji... Takie same objawy mia³em z pó³ roku temu, ale po wyczyszczeniu tego malutkiego filterka przy elektrozaworku steruj±cym egr wszystko wróci³o do normy.
Pozdrawiam.



dzik - 02-10-2007, 10:56
" />gdzie jest ten filterek to taka ma³a **** przymocowana do grodzi ??
masz moze gdziesjakis scheat tego EGR ?? jak to rozebrac ? piszac o egr mam na mysli ustrojstwo przy kolektorze....



volf - 02-10-2007, 22:30
" />Zaworek jest na grodzi, a filterek jest po³±czony z zaworkiem krótkim wê¿ykiem, nastêpny wê¿yk idzie do egr i jeszcze jeden do vacum pompy. Co do rozbierania egr to nie wiem czy to w ogóle jest rozbieralne, sprawd¼ membranê na podci¶nienie czy nie dziurawa i to pewnie wszystko co mo¿na zrobiæ...
Pozdrawiam.



Cossi86 - 19-05-2008, 12:42
" />
">sprawd¼ membranê na podci¶nienie czy nie dziurawa
Pozdrawiam.


A gdzie ta membrana siê znajduje ??



volf - 19-05-2008, 20:56
" />Chodzi o membranê zaworu EGR, znajduje siê on na kolektorze wydechowym, dobrze go widaæ po otwarciu maski...
Czy ten zawór EGR jest rozbieralny to nie wiem, ponoæ mo¿na go czy¶ciæ. Sam± szczelno¶æ membrany mo¿na sprawdziæ przyk³adaj±æ podci¶nienie do tego cienkiego wê¿yka (mo¿na ssaæ i dmuchaæ ustami ).
Pozdrawiam.



Sprytny_Zdzichu - 23-06-2009, 23:43
" />Panowie kto rozbiera³ filterek i zawór EGR ??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \