samuel - 13-11-2008, 20:40
" />Witajcie.
Szukałem w moim mieście i w okolicach dwóch ostatnich tłumików do 2.0 t 16v. Niestety nie znalazłem. Bosal podobno też już przestał produkcji tego tłumika stąd ten problem, bo głównie tego producenta montują. Skontaktowałem się z AutoSklep24 i facet chyba miał za dobry humor bo zaczął sobie żartować i nic się nie dowiedziałem. Jednak znajomy polecił mi warsztat w którym facet trudni się tłumikami. Podobno jest magikiem w tych sprawach i zaproponował mi tłumik od 2.4. Powiedziałem że może nie pasować ale zapewniał że to już będzie na jego głowie i bym się nie martwił.
Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ? Czy może mieć to jakiś negatywny wpływ ?
samuel - 14-11-2008, 18:22
" />No i po bólu. Goście zaczęli się zwijać jak na wyścigach. Cieli, spawali i piłowali. Całość zajęła im 20 min z zegarkiem na ręku. Na moje oko rozmiar rur w tym tłumiku był podobny więc się nie martwiłem zbytnio Za całość zapłaciłem 270 zł z montażem (dwa ostatnie tłumiki). A w tym 10 zł za załatanie opony, bo miałem gwoździa. A tak się dziwiłem czemu mi powietrze schodzi :/
bichon - 23-09-2010, 11:39
" />Też stoję przed przed zakupem tłumika do 2.0 16VT. I też nie znalazłem tych tłumików w ofercie. Duże były problemy z dostosowaniem tłumika? Zastanawia mnie też, czy tłumik od modelu z mniejszą mocą będzie miał wpływ na pracę silnika. Poza tym - czy różnią się między sobą tłumiki z 2.0, 2.4 i 2.0 turbo?
samuel - 23-09-2010, 22:22
" />Wg mnie jeśli średnica nie jest mniejsza to raczej nie powinno być jakiegoś efektu ubocznego. U mnie śmiga i jestem zadowolony
Widzę że borykamy się z podobnymi problemami. Życzę powodzenia bo wiem jak to jest.
Pozdro
wujekp - 23-09-2010, 23:27
" />
">Zastanawia mnie też, czy tłumik od modelu z mniejszą mocą będzie miał wpływ na pracę silnika.
2.4 ma nominalnie 175 KM, myślisz, że w Twojej zostało dużo więcej ?
bichon - 24-09-2010, 07:39
" />
">Zastanawia mnie też, czy tłumik od modelu z mniejszą mocą będzie miał wpływ na pracę silnika.
2.4 ma nominalnie 175 KM, myślisz, że w Twojej zostało dużo więcej ?
Toż to różnica o całego malucha!
A co będzie, jeżeli odetnę akurat te 30 koni nie z końca, tylko gdzieś ze środka mocy?
A poważniej - rozumiem, że tłumik musi zapewnić odpowiedni przepływ. Jeżeli ten od 2.4 będzie miał przepustowość 90% w stosunku do 2.0t, to dla mnie OK, bo i tak nie jeżdżę w maksymalnych zakresach mocy. Gdyby było dużo mniej, to chyba mógłby być problem. Nie wiem czy moc silnika przekłada się bezpośrednio na ilość spalin do odprowadzenia.