PeGaZ - 07-04-2005, 12:45
" />Witam,
Na wstępie krótko o sobie i swoim samochodzie.
Jestem użytkownikiem/posiadaczem Kappy od niedzieli 03.04.2005 - także baaardzo świeżutkim Ma ona niespełna 7 latek i przebieg ca. 127kkm. Silnik 2 litrowy 20V z założonym gazem II generacji.
Cieszę się, że znalazłem się w gronie użytkowników tego samochodu i witam wszystkich serdecznie
Jako, że jestem świeżutki i do tej pory jeździłem leciwym VW Vento z 92' to wszystko co w "kappie piszczy" jest dla mnie nowością.
I pierwsza sprawa to temperatura silnika - czy naturalne jest, że silnik dość szybko się nagrzewa (powiedzmy 3-5km wolnej jazdy) i przy drugim dłuższym (powyżej 1min.) postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później . Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.
Po drugie - przyznam, że nie zauważyłem tego przy kupnie bo było widno - nie działa mi prawidłowo podświetlenie przycisków od InfoCentre. Tzn. czasami działa, czasami nie - przy lekkim puknięci się zapali, a przy następnym zgaśnie (np. zamykając klapkę od radia). Podejżewam, że coś słabo styka, i chętnie to bym poprawił, ale może znajdzie się dobra dusza, która wskaże jak się do tego zabrać bez połamania kilku elementów
Lewutek - 07-04-2005, 13:04
" />
">Witam,
Na wstępie krótko o sobie i swoim samochodzie.
Jestem użytkownikiem/posiadaczem Kappy od niedzieli 03.04.2005 - także baaardzo świeżutkim Ma ona niespełna 7 latek i przebieg ca. 127kkm. Silnik 2 litrowy 20V z założonym gazem II generacji.
Cieszę się, że znalazłem się w gronie użytkowników tego samochodu i witam wszystkich serdecznie
Jako, że jestem świeżutki i do tej pory jeździłem leciwym VW Vento z 92' to wszystko co w "kappie piszczy" jest dla mnie nowością.
I pierwsza sprawa to temperatura silnika - czy naturalne jest, że silnik dość szybko się nagrzewa (powiedzmy 3-5km wolnej jazdy) i przy drugim dłuższym (powyżej 1min.) postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później . Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.
Po drugie - przyznam, że nie zauważyłem tego przy kupnie bo było widno - nie działa mi prawidłowo podświetlenie przycisków od InfoCentre. Tzn. czasami działa, czasami nie - przy lekkim puknięci się zapali, a przy następnym zgaśnie (np. zamykając klapkę od radia). Podejżewam, że coś słabo styka, i chętnie to bym poprawił, ale może znajdzie się dobra dusza, która wskaże jak się do tego zabrać bez połamania kilku elementów
Silnik szybko się nagrzewa ... nawet zimą ... bo jest do stosowna pojemność i moc ... a położenie wskaźnika temperatury uzależnione jest od temperatury silnika ... im mu jest goręcej (np. jak stoisz) tym się bardziej wychyla , a potem włącza się wentylator ... a jeżeli jeszcze przy takim staniu włączony jest klimatronic, to nie ma co się dziwić ... gdzieś to ciepło trzeba odprowadzić ...
Odnośnie podświetlenia wskaźników INFOCENTER-a nie mam negatywnych doświadczeń
tomek - 07-04-2005, 14:48
" />
">
I pierwsza sprawa to temperatura silnika - czy naturalne jest, że silnik dość szybko się nagrzewa (powiedzmy 3-5km wolnej jazdy) i przy drugim dłuższym (powyżej 1min.) postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później . Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.
W Kappach problemem bylo raczej za niskie pokazywanie temeratury. Przy normalnej pracy wskaznik wskazuje 1 duza kreske. Nie jestem specem ale wydaje mi sie, ze masz cos nie tak, chyba, ze ktos cos majstrowal i Twoja Kappa wskazuje dobra temperature. Ale tak szybkie nagrzewanie chyba rowniez nie powinno wystapic.
Co do zalaczania wentylatora - tak musi byc.
PeGaZ - 07-04-2005, 15:11
" />
">W Kappach problemem bylo raczej za niskie pokazywanie temeratury. Przy normalnej pracy wskaznik wskazuje 1 duza kreske. Nie jestem specem ale wydaje mi sie, ze masz cos nie tak, chyba, ze ktos cos majstrowal i Twoja Kappa wskazuje dobra temperature. Ale tak szybkie nagrzewanie chyba rowniez nie powinno wystapic.
Co do zalaczania wentylatora - tak musi byc.
OK - troche sie uspokoilem, w sumie moze przesazdam z ta odlegloscia - ale dzis zajechalem do Ubezpieczalni, niby troche ostygl (jakies 20 minut stal), wyjechalem i na drugich swiatalch - stalem jakies 2 minuty - wlaczyl sie wentylator. W Vento po wymianie termostatu na dobry (wczesniej za szybko sie otwieral) nagrzewal mi sie troche wolniej - no ale tam sa inne obroty...
A teraz dorzuce jeszcze pytanko: czy istnieje ksiązka w strawnym dla mnie języku (czytaj: polskim lub angielskim) w stylu polskich wydawnictw "Sam naprawiam samochód XXXXX" - oczywiście dla Lancii Kappy?
tomek - 07-04-2005, 15:14
" />
">OK - troche sie uspokoilem, w sumie moze przesazdam z ta odlegloscia - ale dzis zajechalem do Ubezpieczalni, niby troche ostygl (jakies 20 minut stal), wyjechalem i na drugich swiatalch - stalem jakies 2 minuty - wlaczyl sie wentylator.
Wentylator bedzie sie zalaczal bardzo szybko (1 bieg).
Na wszelki wypadek sprawdz jednak temperature wskaznika z rzeczywistoscia.
PeGaZ - 07-04-2005, 15:19
" />
">Na wszelki wypadek sprawdz jednak temperature wskaznika z rzeczywistoscia.
OK - gdzie najlepiej sprawdzać? I jaką metodą - "organoleptycznie" tzn. reką czy jakoś inaczej?
Anonymous - 08-04-2005, 16:50
" />Książka o którą pytasz ponoć została wydana. Po weekendzie będę w łodzkiej księgarni technicznej i dopytam się co i jak. Jak by coś dam znak.
PeGaZ - 08-04-2005, 20:55
" />
">Książka o którą pytasz ponoć została wydana. Po weekendzie będę w łodzkiej księgarni technicznej i dopytam się co i jak. Jak by coś dam znak.
To by było zajefa..... - piszę się na taką książkę. Swoją drogą dziś po południu rozebrałem całą konsolę (tzn. tą środkową część), żeby śie dostać do podświetlenia przycisków - da się toz robić. Któraś z wtyczak nie stykała - teraz podświtlenie działa.
Kolejna sprawa (o uszkodzeniu wiedziałem już przy kupnie)- to nie działające regulacja lusterka na boki od strony kierowcy - silniczek burczy, ale nie rusza. Po rozebraniu okazało się, że złamana jest zębatka - gdzie szukać silniczka do tego? Na szrotach zdrzazją się? Może tego typu silniczki są stosowane nie tylko w Lanciach.
Lewutek - 09-04-2005, 09:33
" />... mógłbyś opisać po kolei jak dostać się do środka konsoli ... wiesz tak aby czytając a nie widząc można było sobie to wyobrazić i zrobić bez uszkodzeń ...
Lewutek - 10-04-2005, 15:03
" />...Bardzo dobry opis ... zanim się pojawił ... to już zrobiłem ... ALE INNYM NA PEWNO SIĘ PRZYDA ... : drinkuje :
karol69 - 24-09-2005, 13:34
" />jakos tak miałem wrażenie że układ słabo chłoszi.
Kupiłem płyn do płukania chłodnic i bardzo dobry płyn do chłodnic,
w warsztacie przepłukali, spóscili i nalali nowego - różnice było czuc odrazu. Silnki grzeje się gdy powinien i podczas trasy wskazówka tam gdzie powinna Polecam
Anonymous - 24-09-2005, 17:49
" />Zapodaj nazwe 2 płynów które kupiłeś i jeszcze cene :wink:
2fines - 25-09-2005, 23:23
" />
">jakos tak miałem wrażenie że układ słabo chłoszi.
Kupiłem płyn do płukania chłodnic i bardzo dobry płyn do chłodnic,
w warsztacie przepłukali, spóscili i nalali nowego - różnice było czuc odrazu. Silnki grzeje się gdy powinien i podczas trasy wskazówka tam gdzie powinna Polecam
ano zapodaj nazwy to może być ciekawee....nie tylko dla mnie... :wink:
prezesjm - 26-09-2005, 07:34
" />
">
postoju na światłach załącza się wentylator. No może trochę później . Temperatura jest w okolicach środka skali, z lekkim pochyleniem na prawo. Dzieje się to podczas jazdy na LPG i właczonej klimie.
Może to nie od temperatury silnika wentyl się wlącza , pracująca klima musi na postoju oddać ciepło a wentylator od chłodnicy klimy jest ten sam co wody.