delliver - 05-08-2007, 02:22
" />Witam,
Mam taki problem i nie wiem co teraz mam za bardzo zrobiæ. Mianowicie dostaje mi siê woda do oleju i robi sie w silniku tzw mas³o. Auto odda³em do mechanika i stwierdzi³ ¿e uszczelka pod g³owic± do wymiany. Po wymianie uszczelki mechanik zapali³ silnik zostawi³ go ¿eby chwile pochodzi³ i woda znowu zesz³a. Wiêc teraz mechanik mi mówi ¿e najprawdopodobniej jest blok pêkniêty i ¿e nie op³aca sie go spawaæ, ¿e lepiej kupiæ nowy. Ale czy to mo¿liwe ¿e blok poszed³ po przejechanych 170ty¶? (to jest Kappa '97 TDS)
I teraz nie wiem co zrobiæ. Czy kupowaæ ca³y silnik czy mo¿e tylko blok?
Albo jeszcze jako¶ to sprawdziæ czy to napewno blok nawali³?
Pomó¿cie proszê!
adasik12 - 05-08-2007, 08:38
" />A jak z kopceniem bialy dymek z rury leci ? Moze to glowica poszla znajowy tak mial ze mial mikro pekniecia na gowicy przy uszczelce i dal do trasowania i jest teraz ok.
Kabar - 05-08-2007, 08:48
" />Jak g³owica jest zdjêta to oddaje siê do punktu gdzie planuj±.
Tam tak¿e mog± sprawdziæ szczelno¶æ p³aszcza wodnego.
Je¶li Twój mechanik nie odda³ g³owicy do specjalistycznego punktu to zrobi³ du¿y b³±d...
adasik12 - 05-08-2007, 10:10
" />Dokladnie tym bardziej ze raczej widac czy uszczelka ma przedumchy.
delliver - 05-08-2007, 12:06
" />Co do kopcenia z rury to idzie bia³y dym. G³owica by³a planowana, przynajmniej tak mi mechanik mówi³. A co do uszczelki to nie wiem czy by³y jakie¶ przedmuchy bo jej nie widzia³em. Nie wiem czy by³ robiony test na szczelno¶æ p³aszcza wodnego. Musze jeszcze pogadaæ z tym go¶ciem co mi to robi.
delliver - 06-08-2007, 10:58
" />Ju¿ wiem wiêcej. Na uszczelce ciê¿ko by³o stwierdziæ czy by³a wydmuchana bo by³a metalowa (chyba miedziana). Test na szczelno¶æ by³ robiony tylko na g³owicy i nie wykaza³ wady. G³owica by³a pó¼niej planowana i zosta³o to z³o¿one z powrotem do kupy, co nie przynios³o ¿adnego efektu bo dalej jest to samo.
Z robieniem testu na szczelno¶æ bloku jest trochê gorzej bo trzeba by by³o wszystko rozkrêcaæ. Ale chyba mnie nie ominie wymiana bloku albo gorzej ca³ego silnika.
Lewutek - 06-08-2007, 14:03
" />CZE...
Nie wiem czy Ci to pomo¿e...w benzynie 2,4 jest wymiennik ciep³a ch³odnica/nagrzewnica oleju pod filtrem oleju ... je¶li w TDS-ie jest te¿ ch³odnica/nagrzewnica oleju to tam mo¿e istnieæ potencjalne miejsce przej¶cia oleju do wody i na odwót...
delliver - 10-08-2007, 21:10
" />Z tego co wiem to w dieslu te¿ jest taki wymiennik ciep³a ale ch³odzony powietrzem, i raczej niema szans ¿eby dosta³a sie w tym miejscu woda.
volf - 11-08-2007, 23:31
" />Sprawd¼ dobrze g³owicê, bo problem z blokiem jest naprawdê ma³o prawdopodobny (choæ mo¿liwy). Wymiennika takiego jak w benzynie w tds-ie nie ma. Zostaje wiêc g³owica, uszczelka pod ni± (metalowe s± bardzo trwa³e) oraz blok.
Pozdrawiam.
dzik - 28-08-2007, 23:07
" />o w ch.... u mnie leci woda(p³yn ch³odniczy) i skapuje na po³aczeniu silnika ze skrzyni±.
co to moze byc waszym zdaniem: brok, blok, usczelka ??
POMOCY !!!
volf - 28-08-2007, 23:25
" />Mo¿e byæ brok, to chyba najlepsza (najtañsza) opcja. Kiedy¶ mia³em podobny problem w polonezie-przerdzewia³ brok w bloku od strony skrzyni biegów, aby naprawiæ nale¿a³o zdemontowaæ skrzyniê...
Pozdrawiam.
ARman - 29-08-2007, 22:05
" />Moze troche nie na temat, ale co do bialego dymku, to u mnie tez leci ale tylko na chlodny i nie dlugo. Ale tak samo mialem na kappie i na dedrze sedan. Na kappie po tym jak wymienilem 4 swiece zarowe ( bo z 5 mialem tylko 2 pracujace) i 1 zostala nadal niesprawna, to potym bialy dymek lecial moze przez 2-3 sekundy. Co ten bialy dymek ma oznaczac na chlodny silnik?
grzole - 29-08-2007, 22:25
" />
"> Co ten bialy dymek ma oznaczac na chlodny silnik?Para wodna z uk³adu wydechowego (t³umików). Takie mam podejrzenie.
delliver - 30-08-2007, 10:35
" />A wracaj±c do tematu, to juz wiem co by³o przyczyn±, ¿e dostawa³a sie woda do uk³adu. Przerdzewia³ cylinder i czeka mnie teraz tulejowanie. Pó¼niej trzeba jeszcze sprawdziæ blok na szczelno¶æ na wszelki wypadek i zostaje skrêcenie ca³ego silnika do kupy. Pó¼niej jeszcze napisze ile mnie to kosztowa³o.
mario09 - 30-08-2007, 23:01
" />
">...Przerdzewia³ cylinder i czeka mnie teraz tulejowanie...
Pierwszy raz o czyms takim slysze. Tyle juz silnikow naprawialem, alnigdy jeszcze czegos podobnego nie widzialem 8O
Ilez musial stac ten samochod i w jakich warunkach, ze sie tak zrobilo? Nawet jesli jezdzil nie na plynie lecz na wodzie to i tak jest to niewiarygodne.
mikaeltdi - 31-08-2007, 18:22
" />Hi! ARman'' Co ten bialy dymek ma oznaczac na chlodny silnik''u mnie jest to samo ¶wiece sprawdzone ,dymek(mo¿e bardzie siwy ni¿ bia³y albo co¶ po¶rodku) tylko przy porannym odpaleniu przez sekundy ...pierwszy oddech pó¿niej ju¿ standard... czarny dym.
Przerdzewienie raczej ma³o prawdopodobe chyba ¿e sta³ d³ugo(bardzo) i by³ zalany wod±(zamiast p³ynem) ale i tak wierzyæ mi siê nie chce,prêdzej mo¿e przepalenie ? ale to tylko domys³y..
Pozdro...