Alan - 03-03-2010, 18:48
" />Pomijając przyczynę i stopień głupoty użytkownika, w moim TDS kierowcy który ją prowadził brakło paliwa szybki telefon...chłopaki paliwo dowieźli,zalali auto odpaliło ale...jak tylko auto dojechało do mnie już słyszałem że pracuje inaczej, pisząc inaczej mam na myśli głośniej...te jego kleklekle doprowadziło by samice bociana do orgazmu slinik pracuje równo na jałowym,nie ma falowani obrotów,z rana pali od pierwszego strzała i to też inaczej niż dotychczas.. zapala tak,hmm... gwałtownie po kilku sekundach wyskakuje słynny Engine control SF,podczas jazdy,dynamicznej jazdy jest na tyle ok że auto się zbiera.Ale wystarczy chwila miarowej jazdy i z miejsca ECSF i auto traci moc,po wciśnięciu sprzęgła i obniżeniu na kilka sekund obrotów do 900 znów można mu cisnąć i tak w koło.Po braku paliwa auto nie było odpowietrzane,ale w końcu pracuje więc?
I teraz: Z czym się wiąże doprowadzenie do braku paliwa w Dieslu? co mogło spowodować że po zalaniu paliwem i odpaleniu silnik pracuje o niebo głośniej? Failure nie jest stałe tylko okresowe, macie jakieś pomysły gdzie zajrzeć organoleptycznie? Lipa z podpięciem do kompa bo u nas naprawia się ino golfy i audiki
volf - 04-03-2010, 00:27
" />Wygląda na problem z którymś wtryskiwaczem, choć od tego nie wyskakuje check-za wyjątkiem usterki elektrycznej wtrysku sterującego, ale bardziej prawdopodobna jest usterka pompy wtryskowej. Może zaciąglnęło jakieś nieczystości do niej i teraz jest problem. Przestawia się początek wtrysku niewłaściwie i stąd glośniejsza praca silnika. Proponuję udać się do speca od pomp, może czyszczenie i regulacja pomoże (pompa jest VP37-ten sam typ co w golfikach i audikach). Drugie rozwiązanie to kupno używki. Trzecie-może samo przejdzie...
Najlepiej byłoby podpiąć samochód pod komputer (egzaminer?)i obserwacja co dzieje się z wtryskiem paliwa w czsie pracy silnika, choć nie wiem czy da się robić logi jak w vag-u...
Alan - 04-03-2010, 09:04
" />tez dumałem nad wtryskiwaczami ale silnik pracuje równiusieńko, żadnych drgań wibracji ect. Opcja III samo przejdzie jest wielce pożądana Może wlać do baku jakieś środki do czyszczenia wtrysków? widziałem takowe specyfiki...działają czy sciema?
czy brak paliwa ewentualne odpalanie po braku może uszkodzić katalizator? spotkałem się z taką opinią
Krzysiek82 - 04-03-2010, 09:40
" />Czyli też jako właściciel samochodu wychwyciłeś, że odgłos pracy nie jest taki, jak przedtem. To podobnie jak u mnie, bo już mi ktoś powiedział, że jak ja mogłem to wychwycić (no jak się jest niedzielnym kierowcą to pewnie byłby problem). Tylko jak widzę, Ty wiesz co było powodem, a ja na razie nie wiem. Albo dziura w układzie wydechowym tak zmienia dźwięk i dodaje pogłosy, albo coś w samym silniku inaczej pracuje. Ale grunt, że tak znamy swoje samochody, że jesteśmy w stanie to wychwycić od razu.
volf - 05-03-2010, 00:09
" />
">czy brak paliwa ewentualne odpalanie po braku może uszkodzić katalizator? spotkałem się z taką opinią
Mało to prawdobodobna teza w tym typie silnika. W dieslach najczęściej katalizator (o ile jeszcze jest ) się zapycha i są problemy z mocą i raczej nic do głośności nie wnosi.
Czy praca silnika jest bardziej metaliczna? Jeśli tak to coś z wyprzedzeniem zapłonu (wtrysku paliwa-podejrzana pompa).
Możesz oczywiście dolać jakiś uszlachetniacz do paliwa-napewno nie zaszkodzi, a czy pomoże...
Alan - 06-03-2010, 12:17
" />Dziś byłem u gościa który już robił kappy i ma kompa z oprogramowaniem,czasu miał mało bo sobota itp ale poświęcił mi chwilę,chwilę straconą bo komp nie chciał sie połączyć z samochodem :/ pytanie co może być? kazał mi przyjechać na poniedziałek na spokojnie i sprawdzić wszelkie bezpieczniki. Czy gniazdo ma zabezpieczenie? co może być powodem braku komunikacji?
Lukasz_TG - 06-03-2010, 12:47
" />Witam
Nie ma zabezpieczen jedyne co mozna sprawdzic to czy na pinie 4 jest masa a na 16+
Jezeli mial starego euroscana z oprogramowaniem visa pod dos to nie polaczy sie.
Pozdrawiam
Alan - 06-03-2010, 13:44
" />nie wiem...przylazł z jakimś kompem wieszanym na kierownicy
Alan - 09-04-2010, 09:46
" />ktoś gdzieś pisał że pozbył się problemu z brakiem mocy przez wyczyszczenie jakiegoś zaworu w baku czy coś nie umiem tego znaleźć..
Zbynek - 10-04-2010, 14:17
" />
">podczas jazdy,dynamicznej jazdy jest na tyle ok że auto się zbiera.Ale wystarczy chwila miarowej jazdy i z miejsca ECSF i auto traci moc,po wciśnięciu sprzęgła i obniżeniu na kilka sekund obrotów do 900 znów można mu cisnąć i tak w koło.
Takie objawy powoduje uszkodzony egr, ale jaki to miałoby mieć związek z brakiem paliwa to nie wiem... Chyba że z resztką paliwa zassało syfy z baku, które mogłyby osadzić się w układzie egr...