drnogood - 05-12-2009, 16:20
" />po sprawdzaniu świec żarowych (kłopotliwy dostęp) nie mogę zapalić kappy. tzn trochę pochodziło podymiła klapnął obrotomierz do zera. pochodziła jeszcze kilkadziesiąt sekund samoczynnie zwiększając obroty i na czarno kopcąc. teraz już raczej nie zapala. coś łapie ale nie odpala.
stąd moje pytanie czy przyczyną tego może być czujnik położenia wału.
czy w tdsie obrotomierz bierze sygnał z czujnika położenia wału korbowego?
volf - 05-12-2009, 22:03
" />Obrotomierz bierze sygnał z ECU. Oczywiście do pracy silnika konieczny jest sygnał z czujnika położenia wału korbowego, bez niego klapa. Tylko nie wiem jak przy sprawdzaniu świec miałby się uszkodzić ten czujnik. Sprawdź bezpieczniki i połączenia elektryczne, czy usterkę wyświetla infocenter?
drnogood - 19-01-2010, 00:02
" />korzystajac z chwili czasu odwalilem snieg z garazu.
wymienilem czujnik polozenia walu. efekt? auto chodzi jak zloto.
a wiec jak ktos ma podobne objawy (czarne spaliny, obrotomierz nie chodzi, auto nie chce palic) to moze ten post mu pomoze.
ps volf - nie wiesz o czym piszesz - infoceneter nie wyswietla bledow (tylko i wylacznie usterki ukladu klimatyzacji)
pozdrawiam
dr_scott - 21-01-2010, 16:18
" />Witam
Dziwna sprawa, przecież silnik TDS jest sterowany mechanicznie, tam nie ma żadnego ECU. Elektromechanicznie jest chyba tylko przestawiacz wtrysku zrealizowany.
Jeżeli dobrze kojarzę to nie ma czujnika położenia wału ale czujnik prędkości obrotowej silnika, którego impulsy są proporcjonalne do prędkości obrotowej, ale nie ma znacznika położenia wału. Obrotomierz faktycznie bierze z niego sygnał.
Chyba że się mylę to niech mnie ktoś oświeci!
pozdro!
drnogood - 22-01-2010, 01:06
" />
dr_scott - 22-01-2010, 10:09
" />No, ok, ok. Rzeczywiście ECU jest myślałem że jest analogicznie jak w 1.9 TDS.
W każdym razie sygnał do obrotomierza brany jest z czujnika nr.10. RPM sensor - czyli czujnik obrotów.
Faktycznie uszkodzenie czujnika obrotów może rozwalić cały algorytm sterowania pompą.
pozdro