Blash - 27-03-2005, 09:14
" />z tego co zauwa¿y³em to jest tu kilka kapp td mo¿e ich w³a¶ciciele tunningowali je modu³em elektronicznym albo zmian± oprogramowania i podziel± siê wra¿eniami??????
Blash - 28-03-2005, 10:11
" />czy¿by nikt o tym nie my¶la³ có¿ muszê by chyba tym pierwszym:)
Torell007 - 12-04-2005, 10:09
" />Tak jak pisa³em na gg :
albo Godula
Anonymous - 15-04-2005, 01:11
" />Myslal myslal ale td nie lubia wysokich obrotow przez dluzsza czas (autostrady itp - maja tendencje do przegrzewania sie)
Moj pomysl upadl wraz z kappa td
Pozdrawiam
Marcin
Kazik - 08-05-2005, 17:04
" />Osobi¶cie te¿ mam chêæ na chiptuning Kappy 2.4 TDS (na razie trochê stopuje mnie ¯ona ) i dlatego poci±gnê trochê jeszcze ten w±tek.
Na wstêpie zaznaczam ¿e g³ownie teoretycznie interesowa³em siê tym tematem, plus opinie kilku znajomych którzy ju¿ maj± stuningowane auta (diesele innych marek) .
Rozumiem, ¿e diesel nie lubi wysokich obrotów przez d³u¿y czas – ale to raczej technika jazdy ni¿ wp³yw chip tuningu . Moim zdaniem , dodatkowe koniki maj± pomóc przy unikniêciu zagro¿enia czy te¿ ³atwiejszym wyprzedzaniu - jak kto¶ chce uzyskaæ wiêksze maksymalne prêdko¶ci to raczej to nie dla niego, wp³yw raczej pomijalny zamiast 190km/h mo¿e uzyska 200km/h.
Nie bez znaczenia jest podniesieni momentu obrotowego – szczególnie w zakresie niskich obrotów. U³atwia to przecie¿ ruch z miejsca, w³±czenie siê do ruchu itp.
Cena za 20koników i przyrost o 50Nm momentu obrotowego extra to ok.1000 – 1500zl – czy to du¿o pozostawiam do oceny czytaj±cym.
Dwóch moich kolegów stuningow³o sobie turbo diesel i s± bardzo zadowoleni (szczerze polecaj± tak± operacjê)– je¿d¿± ju¿ 2 lata po tuningu i nie maj± ¿adnych problemów z samochodem
Na zakoñczenie mo¿e kto¶ mi podpowie jak dostaæ siê do komputera ECU (chcê zobaczyæ jego numer)– wtyczka jest pod kolumn± kierownicy, ale gdzie jest sam sterownik?
KJ - 08-05-2005, 21:30
" />Podstawowe pytanie, to to o wp³yw na silnik i ca³e auto - czy rzeczywi¶cie wiêksze moc i moment nie maj± negatywnego wp³ywu na trwa³o¶æ.
Przy nowych autach i za³o¿eniu, ¿e bêdzie siê nim je¼dziæ 3-4 lata pewnie nie, ale w przypadku starszych modeli? Nawet zak³±daj±c, ¿e silniki s± robione z jakim¶ tam zapasem mocy chyba nie ma 100 % pewno¶ci, ¿e jest to ca³kowicie bezpieczne dla auta. Zreszt± dlaczego takiego programu nie wgrywa siê od razu w fabryce?
Sam siê nad tym zastanawiam, bo widzia³em oferty na tunning 2.0T do 277 KM i bodaj¿e 360 czy 380 Nm, ale bojê siê nie tyle nawet o silnik, co o ca³a resztê.
Kazik - 09-05-2005, 07:36
" />1.Dlaczego w fabryce nie daj± wiêkszej mocy – a chip tuning daje?
- konstruktorzy maj± za³o¿enie 125KM i tyle robi± mo¿e mieli 120KM a zrobili 125KM i dostali premiê po co wiêcej
- podobnie¿ w niektórych krajach podatek jest zale¿ny od mocy, nie tylko od pojemno¶ci wiec tworzy siê samochody które i tak wiadomo ¿e bêd± tuningowane
-fabryka musi zak³adaæ ¿e Klient jest trochê niefrasobliwy wymianê oleju robi nie co np.15tys tylko trochê pó¼niej np.16-18tys
- przewiduje siê ¿e silnik ma przejechaæ np. 1000tys a mo¿e wystarczy 800tys.
- z 2.4l moc 125KM jest to trochê ma³o na tle konkurencji
2. O ile mo¿na bezpiecznie podnie¶æ moc?
-jak zwykle powinien decydowaæ rozs±dek – 20% wed³ug tunerów to maksymalna bezpieczna dla samochodu warto¶æ. Oczywi¶cie mo¿na uzyskaæ znacznie wiêcej np. 200% ale to na pewno negatywnie wp³ynie na silnik
3. Czy warto w starych samochodach?
-ja uwa¿am ¿e tak –silnik w moim samochodzie ma prawie 200tys. i 10 lat za sob± a sprê¿anie ma doskona³e (sprawdza³em przy kupnie – serwisant by³ zaskoczony, ¿e jest tak dobrze) mam zamiar przejechaæ na tym silniku jeszcze ze 100tys i uwa¿am ¿e tuning mu nie zaszkodzi
-z biegiem lat czujniki prawdopodobnie trochê zani¿aj± warto¶ci a ja uzyskujê mniejsze osi±gi – chiptuning mo¿e trochê to wyrówna
EVAN CORTEZ - 09-05-2005, 18:28
" />Fabryka stosuje Z£OTY ¦RODEK je¶li chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówi³ nie powoduje wzrostu zu¿ycia silnika.Bêdzie wiêcej spala³ i mo¿e nie spe³niaæ norm spalania-to wszystko.
KJ - 09-05-2005, 19:04
" />
">Fabryka stosuje Z£OTY ¦RODEK je¶li chodzi o parametry silnika.Wzrost mocy i momentu o 20% tak jak Kazik mówi³ nie powoduje wzrostu zu¿ycia silnika.Bêdzie wiêcej spala³ i mo¿e nie spe³niaæ norm spalania-to wszystko.
Niby tak, ale z jakich¶ powodów zostawiaj± ten margines, prawda?
Nikt przecie¿ nie sprzedaje s³abszych aut, bo po co? (pomijaj±c np VW który oferuje po prostu kilka bardzo podobnych silników z ró¿nymi mocami w ró¿nych cenach).
Zreszt± zobacz na wyniku tuningu chipem - w przypadku diesla na ogó³ spalanie SPADA mimo - a mo¿e dziêki - wzrostowi mocy.
Kazik - 09-05-2005, 20:11
" />Przekornie przedstawiæ problem ewentualnego niebezpieczeñstwa tuningowania z innej strony.
1. Co jest bardziej szkodliwe zmiany w sterowaniu silnikiem czy te¿ nieodpowiednie paliwo?
Na jako¶æ oleju nie mamy ¿adnego wp³ywu – dobrze je¶li olej jest ‘wzbogacany’ dodatkami ekologicznymi , nie najgorzej gdy dodano opa³u i tragedia gdy je¶li dostaniemy odbarwiany kwasem opa³.
2. Co jest bardzie szkodliwe dziurawe drogi czy przeniesienie wiêkszego momentu na ko³a?
Dlatego uwa¿am, ¿e ‘przebywanie’ samochodu w Polsce jest bardziej niekorzystne ni¿ chiptuning.
Kto¶ pewnie powie na jako¶ oleju i stan dróg nie mamy wp³ywu, a na tuning samochodu tak; po co dodatkowo ryzykowaæ – moja odpowiedz – wiêksze prawdopodobieñstwo uszkodzeñ jest podyktowane czynnikami zewnêtrznymi – remonciki bêd± konieczne i tak g³ównie z powy¿szych powodów , a nie ze zmian w sterowniku.
Zgadzam siê z EVAN CORTEZem fabryka stara siê – ale ma wiele dylematów czêsto przeciwstawnych i ma³o czasu...
Co do spalania wydaje mi siê ¿e zdania EVAN CORTEZ i KJ s± pozornie przeciwstawne mniejsze/wiêksze spalanie. Wiêksze spalanie na pewno bêdzie gdy nagminnie zaczniemy wykorzystywaæ wiêksz± moc (jazda na wysokich obrotach, przyspieszanie) mniejsze mo¿e byæ przy spokojnej je¼dzie. Czyta³em o tym mniejszym spalaniu ale w to do koñca nie wierzê – podniesienie mocy ma odbywaæ siê kosztem mniejszego zubo¿enia dawki paliwa czyli mniej efektywnego spalania (optymalne zubo¿enie w dieslach wg. niektórych stron WWW wynosi 15%).
EVAN CORTEZ - 10-05-2005, 19:12
" />Zgadzam siê ¿e spalanie mo¿e spa¶æ-bo we¼my taki przyk³ad
samochód bez chipa ma 100 KM - prêdko¶æ 90km/h osi±ga przy 2500 obr/min
a ten sam samochód o mocy 120KM z chipem osi±ga t± sam± prêdko¶æ przy 2000 obr/min
wiêc oczywiste jest ¿e bêdzie mniej pali³.
Ale kto chipuje auto ¿eby mu mniej pali³o???
Chodzi o wiêksze osi±gi i co za tym idzie wiêksze spalanie
ale có¿ - co¶ za co¶
Blash - 25-05-2005, 22:35
" />co do chiptuningu zgadzam siê z kol. Kazikiem i czekam na efekty chyba ¿e mi wcze¶niej siê uda
Kazik - 26-05-2005, 07:49
" />Chcia³bym byæ pierwszym ale mój samochodzik bêdzie musia³ trochê poczekaæ na chiptuning – prawdopodobnie wymiana oprogramowania bêdzie pó¼n± jesieni±.
Wys³a³em trzy zapytania na allegro o chipy lub box-y do Kappy – niestety nie posiadaj±. Chip spad³ w moim rankingu na ni¿sz± pozycjê w pierwszej kolejno¶ci zak³adam czujniki parkowania na przód i ty³ samochodu.
Blash - 26-05-2005, 08:18
" />moim zdaniem allegro odpada jesli juz to v tech rozmawia³em z gosciem który tam pracuje i nie ma problemu 1500 pln i po¿adny chip jest plus hamownia
a czujniki parkowania to fajna sprawa u mnie lezy zestawik magnetti marelli tylko cos cieniutko z chêciami do zamontowania
Kazik - 26-05-2005, 10:37
" />W pe³ni zgadzam siê z kol. Blash-em allegro to nie jest najlepszy pomys³ – szczególnie z chipem nie wie co siê kupuje. Mia³em nadziejê, ¿e kupiê (za jakie¶ 200-400zl ) wsad lub eprom jakiej znanej firmy i zweryfikujê go z tym co posiadam w samochodzie – nastêpnie hamownia, wymiana scalaka i na koniec znów hamownia.
Co do V-techu opinie w internecie mówi± ¿e s± najlepsi – inni korzystaj± z opracowanych przez nich wsadów. Bardzo ciekawie wygl±da nowo¶æ firmy V-tech Blue Box zewnêtrzny sterownik typu piggy-back ogólnego zastosowania – mo¿liwo¶æ 2 programów + ustawienia fabryczne.
Kazik - 26-05-2005, 10:57
" />Nie wiem czy kto¶ planuje chiptuning i kiedy – kol. Blash chyba siê powa¿nie zastanawia – ja te¿ jestem gotowy (choæ planowa³em trochê pó¼niej:), dlatego mam propozycjê - mo¿e osoby zainteresowane uzgodni± jeden termin i wynegocjujemy jak±¶ zni¿kê w V-techu?
Pytanie jeszcze co zrobiæ chiptuning czy piggy-back?
Ps.
Napiszê do V-techu i zapytam siê co polecaj± i ile kosztuje piggy i czy to oprogramowanie do strojenia uzyskuje siê razem z piggy – przyjemnie by³o by siê podpi±æ i stworzyæ 3 program:)
Kazik - 28-05-2005, 13:01
" />Niestety dzisiaj dowiedzia³em siê od mechanika ¿e muszê wymieniæ przednie amorki Jak musze to musze:) i niestety muszê od³o¿yæ chiptuning.
Blash - 28-05-2005, 15:18
" />co siê odwlecze to nie uciecze
Blash - 31-05-2005, 19:04
" />blash napisa³:
a ja tam bym masters tuning nie wierzy³ za bardzo, podobno wg nich nie da sie stuningowac silnika 2,4 tds w kappie
Cytat cz³owiek z masters tuning
Nie ma mo¿liwo¶ci podkrêcenia elektronicznego tego silnika.
Cytat znów masters tuning
Ja nazwa³bym to zdrowym rozs±dkiem... To problematyczne silniki.
dialog z forum tdi bez komentarza
Anonymous - 24-06-2005, 23:53
" />je¶li nabêdê egz. który mam na oku to na pewno odbêdzie
siê powa¿na rozmowa z Mastersem.. i innymi tego typu oddzia³ami..
a czytaj±c ten temat to natkn±³em siê na parê ciekawych zagadnieñ..
co do usprawnienia..
">Podstawowe pytanie, to to o wp³yw na silnik i ca³e auto - czy rzeczywi¶cie wiêksze moc i moment nie maj± negatywnego wp³ywu na trwa³o¶æ.
Przy nowych autach i za³o¿eniu, ¿e bêdzie siê nim je¼dziæ 3-4 lata pewnie nie, ale w przypadku starszych modeli? Nawet zak³±daj±c, ¿e silniki s± robione z jakim¶ tam zapasem mocy chyba nie ma 100 % pewno¶ci, ¿e jest to ca³kowicie bezpieczne dla auta. Zreszt± dlaczego takiego programu nie wgrywa siê od razu w fabryce?
po prostu jak tu ju¿ kto¶ napisa³ jest tam mnóstwo sprzeczno¶ci,
czyli ekologia, spalanie i osi±gi.. z czego osi±gi s± na miejscu ostatnim..
poza tym wystarczy przypomnieæ do czego tak naprawdê s³u¿y³a
sprê¿arka w silnikach diesla.. zwiêkszenie mocy to niejako "gratis"..
podstaw± zastosowania turbin w dieslach by³a poprawa czysto¶ci spalin..
z tds-em bêdzie k³opot, bo to nie JTD.. nie te mo¿liwo¶ci..
komora wstêpna ale ju¿ komp.. ale my¶lê, ¿e na poziom JTD da³oby siê..
aha i..
">samochód bez chipa ma 100 KM - prêdko¶æ 90km/h osi±ga przy 2500 obr/min
a ten sam samochód o mocy 120KM z chipem osi±ga t± sam± prêdko¶æ przy 2000 obr/min
wiêc oczywiste jest ¿e bêdzie mniej pali³.
no to niestety nie jest prawda.. :wink:
o tym ju¿ decyduj± prze³o¿enia skrzyni a nie moc..
Luckyy - 02-08-2005, 21:21
" />ja tez sie zastanawiam nad zwiekszeniem osiagow, ale nie zalezy mi na Vmax ale glownie na momencie obrotowym i lepszym przyspieszaniu, jesli nawet po tuningu nie pojade juz 200 a tylko 180 a bedzie lepej sie zbieral na drodze i spadnie spalanie przy spokojnej jezdzie (czasami mam cos takiego ze nie mam ochoty wyprzedza nawet ciezarowki i jade na nia 80 km/h przez kilkadziesiat km - mowie o polskich drogach a nie autostradach) to bede bardzo happy !!
ale jeszcze nei weim gdzie najlepiej cos takiego zrobic. Szukam czego w poludniwej polsce. Zastanawiam sie nad GODULA ale troche wysoko sie cenia ....
Anonymous - 03-08-2005, 18:20
" />Elektroniczny tuning diesla dzieli sie na dwie grupy, obie maja kilka wspolnych elementow np. zubozaja mieszanke, co powoduje obnizenie apetytu, silnik po tuningu wymaga wiekszej troski (olej), wykresy przewaznie zaczynaja sie pozniej niz w serii.
1 PowerBox:
Oszukuje sterownik po drodze do pompy.
Modyfikowalny przez uzytkownika.
Latwo demontowalny.
Mozna go sprzedac.
Jest produkcja seryjna, czyli niedostosowany do danego egzemplarza auta.
Nie modyfikuje softu, a jedynie sygnal.
2 Chip
Modyfikacji podlega mapa silnika w sterowniku.
Istnieje mozliwosc dopasowanie do indywidualnych wymagan
Wymaga lutowania w kompie
Brak mozliwosci regulacji przez uzytkownika
Jesli przygoda z autem ma potrwac dluzej polecam chip, jest profesjonalna modyfikacja, jesli nie to box(latwiej sprzedac auto seryjne)
Teraz bede sie narazac
Godula uczyl sie od V-Techu, Mastersowi wiecznie cos wybucha i nie pasuje, chlopak duzo wie, ale uczy sie na samochodach klientow.
Polecam V-Tech.
Firma solidna i ludzie wyksztalceni kierunkowo na uniwersytetach, a nie na bledach. Maja samouczace sie boxy (dostosowuja sie stylu jazdy kierowcy), a Niemcy nie wiedza "o so chodzi" , jeszcze do niedawna sprzedawali analogowe boxy :lol: Kiedys dostali Brabusa i cieszyli sie, ze beda mieli ich soft. Nic z tych rzeczy, niemal seria, jedynie pare drobnych modyfikacji.
Prezes - 13-08-2005, 11:17
" />Do kilku dni testuje moje JTD po zmiane calego oprogramowania komputera steruj±cego. Chce sprawdziæ jak bedzie to wp³ywalo na ch³odzenie , spalanie , kopcenie itd.
Na razie efekty sa obiecuj±ce - auto jezdzi niesamowicie.
Je¶li testy przejd± pomy¶lnie bedzie to sta³y element naszej oferty.
Dodam ze modyfikowane jest fabryczne oprogramowanie a wiec jest to program do konkretnego auta. Nie s± montowane zadne chipy zewnetrzne.
Cena ok 1200z³.
Pozdrawiam
Anonymous - 15-08-2005, 06:07
" />
">Do kilku dni testuje moje JTD po zmiane calego oprogramowania komputera steruj±cego. Chce sprawdziæ jak bedzie to wp³ywalo na ch³odzenie , spalanie , kopcenie itd.
Dodam ze modyfikowane jest fabryczne oprogramowanie a wiec jest to program do konkretnego auta. Nie s± montowane zadne chipy zewnetrzne.
Kazdy TD z wtryskiem zaczyna latac po tuningu
Juz sprawdzone. Hamownia wykazuje czy tuning jest dobrze wykonany.
Jeszcze tylko sprostuje wypowiedz Prezesa:
Zewnetrzne sa PowerBoxy(diesel i niektore benzyny) i PiggyBacky (benzyna), a chip zawsze jest modyfikacja oprogramowania,
natomiast nie zawsze jest dobrany do konkternego egzemplaza.
Toyota sprzedaje chipy Nippon Denso, ktore sa identyczne. Zadaniem serwisu jest jedynie wrzut softu. Towar nazywa sie np.: chip do Avensis
cena 4000zl :lol:
Pozdrawiam