Anonymous - 19-07-2004, 11:08
" />Poszukuje opinii o tym silniku, wydaje mi sie ze jest to TDS znany z Themy. Glownie chodzi mi o obsluge, zywotnosc tego motorka.
pomozecie ?
tomek - 19-07-2004, 12:37
" />
">Poszukuje opinii o tym silniku, wydaje mi sie ze jest to TDS znany z Themy. Glownie chodzi mi o obsluge, zywotnosc tego motorka.
pomozecie ?
Niestety nie mialem zadnych kontaktow ani z tym autkiem ani z jego uzytkownikami.
Anonymous - 24-11-2005, 02:30
" />Taki trochê tajemniczy ten silniczek. Sam chêtnie bym co¶ o nim poczyta³, ale ... parê pró¶b o pomoc, a reszta to g³ównie JTD. D³ugo by³ produkowany ?
Torell007 - 24-11-2005, 10:08
" />
">Taki trochê tajemniczy ten silniczek. Sam chêtnie bym co¶ o nim poczyta³, ale ... parê pró¶b o pomoc, a reszta to g³ównie JTD. D³ugo by³ produkowany ?
produkowany od 1994-97' w 98' by³y ju¿ JTD ... Konstrukcyjnie zbli¿ony trochê do Themy ( posiada³a silnik 2.5 TD z Iveco )
Anonymous - 24-11-2005, 11:58
" />Silnik sprzed 11 lat... no có¿, mo¿e najnowszej generacji on nie jest, ale skoro jeszcze je¿d¿± takie, to te¿ dobrze ¶wiadczy. W ogóle ten brak informacji te¿ mo¿na odbieraæ jako dobry znak, bo skoro co¶ nie nawala, to po co o tym siê rozpisywaæ - tak, ta wersja znacznie bardziej mi odpowiada i bêdê sie jej trzyma³, szczególnie, ¿e "maniek1" mnie tak± zainteresowa³.
Blash - 24-11-2005, 12:50
" />silnik diesla turbodo³adowany z intercoolerem i ch³odnic± oleju,na pompie vp 37 piêciocylindrowy 10 zaworowy o mocy 91 kw
tomek - 24-11-2005, 13:24
" />
">Silnik sprzed 11 lat...
Chyba kto¶ kiedy¶ pisa³, ¿e te silniki sa du¿o tañsze w utrzymaniu (wymiana koñcówek lub ca³ych wtryskiwaczy) a po zachipowaniu maj± bardzo podobna moc do JTD.
_ADAM_ - 24-11-2005, 14:35
" />
">Silnik sprzed 11 lat...
Chyba kto¶ kiedy¶ pisa³, ¿e te silniki sa du¿o tañsze w utrzymaniu (wymiana koñcówek lub ca³ych wtryskiwaczy) a po zachipowaniu maj± bardzo podobna moc do JTD.
A ten silnik da siê wogóle zachipowaæ? Wydawa³o mi siê, ¿e jest to zwyk³y wolnoss±cy turbodiesel z mechaniczn± pomp± wtryskow±, a co za tym idzie nie posiada komputera steruj±cego wtryskiem.
Chipowaæ mo¿na chyba tylko JTD - ale mo¿e siê mylê... Je¶li tak, to niech mnie ktos poprawi ops:
Blash - 24-11-2005, 14:52
" />mozna mozna Prezes to robi w ³odzi i co to znaczy wolnossacy turbodiesel??
Torell007 - 24-11-2005, 14:58
" />
">co to znaczy wolnossacy turbodiesel??
hmm ... sam nie wiem ... jak jest wolnoss±cy to ju¿ nie turbodiesel. Wolnoss±ce s± bez turbo
_ADAM_ - 24-11-2005, 17:14
" />
">mozna mozna Prezes to robi w ³odzi i co to znaczy wolnossacy turbodiesel??
Dobrze, dobrze... ju¿ siê poprawiam...:wink:
PRZED KOREKT¡:
"...zwyk³y wolnoss±cy turbodiesel"
PO KOREKCIE:
"...zwyk³y turbodiesel"
:lol:
Anonymous - 25-11-2005, 00:42
" />Niesamowite, chcê kupiæ samochód o którym nie mam pojêcia. Nawet nie wiedzia³em, ¿e to piêciocylindrowy diesel !!!! Maniek1, co prawda, siê nie odezwa³, ale oceniam sam siebie na kompletnego ignoranta i chyba przed kupnem poproszê którego¶ z Was o pomoc w ocenie autka, bo jak widaæ moja wiedza jest przera¿aj±ca, a jeszcze bardziej przera¿aj±cy jest jej kompletny BRAK !!!!!!
Tyle z samokrytyki, teraz pytanko:
- jak ze spalaniem na krótkich trasach? - mo¿e lepiej gaz?
Torell007 - 25-11-2005, 09:29
" />
">- jak ze spalaniem na krótkich trasach? - mo¿e lepiej gaz?
hmm ... nawet do 10 l ON
Anonymous - 25-11-2005, 10:20
" />To nie tak ¼le ... chyba. Za komforcik trzeba zap³aciæ, a to nie jest wygórowana cena.
Kto¶ na forum porównywa³ Kappê do XM ( XM te¿ mnie bardzo krêci ) i jako plus dla XM zaliczy³ ocynkowane blachy, a jak jest w przypadku Kappy?
_ADAM_ - 25-11-2005, 12:32
" />
">To nie tak ¼le ... chyba. Za komforcik trzeba zap³aciæ, a to nie jest wygórowana cena.
Kto¶ na forum porównywa³ Kappê do XM ( XM te¿ mnie bardzo krêci ) i jako plus dla XM zaliczy³ ocynkowane blachy, a jak jest w przypadku Kappy?
Kappa te¿ ma ocynkowane blachy i s±dzê, ¿e lepsze ni¿ XM. Nie widzia³em jeszcze ¿adej Kappy ze ¶ladami korozji nawet z pocz±tków produkcji (moja jest z '95 roku, a blacha i lakier w idealnym stanie), natomiast je¶li chodzi o XM'a (mnie równie¿ bardzo krêci ta furka, tym bardziej, ¿e wcze¶niej je¼dzi³em Xanti±), to trafi³em na kilka egzemplarzy z rocznika '95-'96, na których rdza zaczê³a wychodziæ na wewnêtrznej stronie drzwi (nie wszystkich) i na progach. S±dzê wiêc, ¿e Kappa ma lepiej zabezpieczone blachy.
Torell007 - 25-11-2005, 16:34
" />
">plus dla XM zaliczy³ ocynkowane blachy, a jak jest w przypadku Kappy?
makaroniarze zaczynaj±c od Fiata Tipo cynkowali blachy, i od tego czasu makarony gni³y tylko jak by³y ... z kontyngentu i by³y sk³adane w bielsku/tychach lub by³ to Fiat Uno ... lub kto¶ je naprostowa³ z tr±bki
Anonymous - 25-11-2005, 19:19
" />Wy mnie chcecie wykoñczyæ!!!!! Ma³o ¿e TDSik wg. was to udany silnik - tak odbieram wszystkie posty - to jeszcze nie rdzewieje.... !!!!!
Jak tylko pójdzie V40 to mo¿e.... wreszcie... WRRR... fureczk±.
Kazik - 25-11-2005, 21:49
" />Od maja tego roku mam Kappê 2.4 TDS z 1995 i w tym czasie przejecha³em ok.10tys i jak zakocha³em siê w tym samochodzie tak mi³o¶æ nie ustaje
A teraz konkrety :
Spalanie:
Minimalne zanotowane spalanie ok.7litrów
Wyjazd wakacyjny ok.1000km (dwie osoby z pe³nym baga¿nikiem spokojna jazda ze ¶redni± prêdko¶ci± 90km/h – maksymalnie 130km/h – ¶rednie spalanie 7,6l
Cykl mieszany miasto/trasa ok.9-10l na 100km
Jazda tylko po mie¶cie – nieca³e 5km tak ¿e ledwo rozgrzewa siê silnik 12l
Moc:
Po chip tuningu 130KM na pewno a mo¿e trochê wiêcej
Nie podoba mi siê ruszanie z miejsca - do chwili osi±gniêcia 2300obr/min jest bardzo ociê¿a³y (bez turbo ma jakie¶ 70KM i na samochód wa¿±cy 1,5tony to trochê ma³o).
Zadowolony jestem z jazdy na obrotach powy¿ej 2500obr/min – odpowiednia moc i moment obrotowy
Silnik:
Stara konstrukcja na pompie wtryskowej VP37. Trochê wiêcej spala od JTD (1 mo¿e 2 litry na 100km). Niewra¿liwa na jako¶æ paliwa. Samochód ma przejechane 190tys. a sprê¿anie jest idealne 30 jednostek - tak jak podaje producent (mechanik sprawdzaj±cy stan silnika by³ bardzo mile zaskoczony:). Na 10tys. silnik wzi±³ 0,3litra oleju – to te¿ jest chyba zgodne z norm± producenta. Ogólnie ten silnik uwa¿am za jest bardzo dobry .
Wady:
Elektryka – tj. przewody do ¶wiate³ w klapie baga¿nika, nie zawsze wy³±cza siê samoczynnie kierunkowskaz przy skrêcie w lew± stronê.
Co do rdzewienia w moim samochodzie - na lakierze nigdzie nie ma ognisk rdzy, w podwoziu na kilku elementach pojawi³ siê nalot rdzy – dlatego zrobiono konserwacje podwozia. Niestety gdy szuka³em samochodu dla siebie to widzia³em Kappe z 1996 z zardzewia³ymi drzwiami – by³ to jedyny egzemplarz Kappy, na którym widzia³em rdzê pod lakierem, a ogl±dam siê chyba za wszystkimi Kappami:) (wyj±tek chyba potwierdza regu³ê – nadwozie jest dobrze zabezpieczone)
Anonymous - 26-11-2005, 00:22
" />Oki...oki... Ju¿ i tak rozpocz±³em negocjacje z maniek1 (mam nadziejê, ¿e to wiarygodny klubowicz) wiêc uda³o Wam siê mnie nagrzaæ do granic mo¿liwo¶ci. Najprawdopodobniej zostanê m³odym rozwodnikiem jak siê ¿ona dowie o planach i Kappunia bêdzie mi musia³a wystarczyæ.
Co do silnika - 10l jestem w stanie prze¿yæ, te 12 to ju¿ mam nadziejê ekstrema, czyli zapalam jadê 5min i gaszê silnik.
Wspomina³e¶ te¿ co¶ o jako¶ci paliwa, a czy kto¶ z was wie jak te silniki reaguj± na te tzw. BIO paliwo?
Kazik - 26-11-2005, 18:02
" />Na nalanie oleju rzepakowego ¯ona mi siê nie zgodzi³a , ale jak kupi³em samochód to sprzedaj±cy mi powiedzia³, ¿e w baku jest olej napêdowy – od chwili sprowadzenia samochodu do Polski na takim je¼dzi³ ok. 2000tys. km. Ja lejê tylko olej napêdowy i sprawdza³em wszystkie mo¿liwe EcoDiesel (z ma³a zawarto¶ci± olei ro¶linnych), ON standardowe, ON EXTRA itp. Bez wzglêdu na to co w baku osi±gi i spalanie podobne – bardzo mnie to zaskoczy³o w Nissanie Primera 2.0 lanie 98 powodowa³o troche lepsz± dynamikê i mniejsze spalanie ni¿ jazda na 95 – w Kappie nie widzê ¿adnej ró¿nicy!
Te 12l mo¿e nawet 13l w Kappie to najwiêksze zanotowane spalanie zim± gdy jadê praktycznie na nie rozgrzanym silniku – Primerka w takich warunkach pali³a mi wtedy min.15l (w trasie ok.8l)
Anonymous - 26-11-2005, 19:07
" />Chodzi³o mi o to co¶, co jak siê jedzie za takim grzechotnikiem, to pachnie plackami....
Du¿o tego ostatnio je¼dzi.
Kazik - 26-11-2005, 19:20
" />Zima na oleju ro¶linnym (np. rzepakowym) nie mo¿na je¼dziæ bez przeróbek – za gêsty, latem gdy temperatura jest powy¿ej 15’ nie powinno byæ problemów (chyba ¿e z policj± . Osobi¶cie oleju ro¶linnego nie testowa³em, ale na grupie by³ w±tek na ten temat ...
Anonymous - 26-11-2005, 20:47
" />Ahmmm... czyli lepiej nie kombinowaæ.
A co z Policj±? Placki s± beeee? Dlaczego?
Kazik - 26-11-2005, 22:35
" />Kochani Policjanci mog± siê czepiaæ bo w oleju ro¶linnym brak akcyzy i podatku drogowego (dlatego kosztuje ok.2,5zl za litr)
Anonymous - 26-11-2005, 22:56
" />Ahmmm... to dla kogo to robi± - ten olej ?
Skoro mo¿na go wyczuæ na odleg³o¶æ, po spalinach, to dleczego tak wiele ludzi na tym je¼dzi?
Kazik - 26-11-2005, 23:30
" />Rozmowa chyba powinna siê przenie¶ na Hyde Park , ale co tam odpowiem tutaj. Nasza kochana Policja stara siê zarobiæ jak najwiêcej dla bud¿etu przy minimalnym nak³adzie kosztów – wygl±da to tak , ¿e radiowozik i policjanci chowaj± siê w krzakach i ³api± na radarek kto tego nie zna ... W moich okolicach tj. lubelskie popularny jest olej opa³owy, na ¶cianie zachodniej , okolice Poznania, zyskuje na popularno¶ci olej ro¶linny. Gdzie¶ w internecie natkn±³em siê na ‘stacje benzynowe’ oferuj±ce olej rzepakowy po 2,35 z dowozem do domu – nikt nie zabroni przecie¿ sprzeda¿y oleju ro¶linnego ... a klient sam decyduje co z nim zrobi
Ten temat kiedy¶ by³ poruszany przez pana Weissa w Trójce i urzêdniczka t³umaczy³a, ¿e w zale¿no¶ci do przeznaczenia towar mo¿e byæ inaczej opodatkowany i tak jest z olejem rzepakowym – do celów spo¿ywczych 7% a na cele paliwowe dodatkowo 2,5zl akcyzy i podatku drogowego – ³±cznie wychodzi³o co¶ oko³o 5zl dlatego nie ma takiego produktu na stacjach.
Tematem olei ro¶linnych zainteresowa³em siê z ciekawo¶ci - zaskakuj±ce dla mnie by³o, ¿e dieselem mo¿na je¼dziæ na oleju rzepakowym ( i nie tylko i jest to bardziej ekologiczne!
Anonymous - 30-11-2005, 01:38
" />Dzisiaj us³ysza³em, ¿e jest pewne prawdopodobieñstwo, ¿e ON bedzie dro¿szy od benzyny i to w krótkim czasie. Przy takiej polityce tego Pañstwa, nie ma siê czemu dziwiæ, ¿e wszyscy kombinuj± jak mog± by - PRZETRWAÆ !!!
Wracajac jednak do tematu, to przy obecnej cenie ON na poziomie prawie 4 pln i tej samej cenie na benzynê, zaczynam siê jednak zastanawiaæ nad gazem.
TDS super sprawa jak sami pisali¶cie, ale koszty utrzymania niestety zaczynaj± mocno rosn±æ, co przy wiekszej ilo¶ci kilometrów jest dosyæ uci±¿liwe dla portfela.
Qba - 30-11-2005, 02:04
" />Nie chce Ciê martwiæ, ale np. w Anglii jest ropa dro¿sza od benzyny, ale mo¿na sobie za³atwiæ tañsza czerwona rope od rolników lub firm przewozowych
Blash - 30-11-2005, 08:50
" />podobno na niektórych stacjach ju¿ tak jest , mo¿e gdyby to by³o 25 lat temu to ludzie by tak tego nie przepu¶cili , ale teraz , ka¿dy sobie....., i znów ceny prawie wszystkiego pójd± w górê , bo ropa to nie tylko turbodiesle w osobówkach , ale te¿ w autobusach , tirach , lokomotywach itd , co za kraj
a tu dane z Polskiej Izby Paliw http://www.paliwa.pl/ceny_paliw/
Anonymous - 30-11-2005, 11:09
" />Wniosek z tego taki:
2.4 TDS - fajny silniczek, ¿ywotny
2.4 benzyna + gaz - silniczek te¿ fajny, dodatkowo nie dajesz zarobiæ a¿ tyle darmozjadom z Orlenu i szejkom naftowym
Wybór jest zawsze po stronie kupuj±cego.... a ju¿ mysla³em ¿e wiem czego chcê...
:lol: