Kazik - 16-06-2005, 19:33
" />Moja Kappa 2.4 TDS przeszła w piątek 11.06.2005 chiptuning â dodano mocy 20 KM, momentu 50Nm i zmieniono kąt wtrysku â efekty są naprawdę odczuwalne
Zaskoczyły mnie wyniki z hamowni
przed modyfikacją
106KM przy 4456obr./min i moment maksymalny 223 przy 2886 obr./min
fabrycznie powinno być
124KM przy 4250 obr./min i moment maksymalny 246 przy 2250 obr./min
po chiptuningu mam
125KM przy 2808 obr./min i moment maksymalny 273 przy 2828 obr./min
Zastanawiałem się gdzie podziewa się w Kappie 25koni lub inaczej dlaczego przy chipie 150KM mój samochód ma 125KM (czyli tyle co fabrycznie ). Wydaje mi się, że pomiar został źle wykonany â był robiony na zimnym silniku!
Na hamowni w momencie włączania turbo samochód nieźle dymił (na co wcześniej nie narzekałem). W postach na grupie widziałem, że kilka osób narzekało, że kappa ma mniejszą moc gdy silnik jest zimny â u mnie też jest to wyczuwalne â gdy naciska się gaz na zimnym silniku to samochód nie ma pełnej mocy, a wchodząc na wysokie obroty zaczyna dymić. Gdy silnik osiągnie już temperaturę 70 stopni pojawia się więcej mocy i nie dymi! dlatego uważam że wyniki na wykresie po chiptuningu są zaniżone
Pomimo zastrzeżeń co do wyników na wykresie jestem naprawdę zadowolony z efektów chiptuningu â żona była przekonana, że wydam pieniądze i nie będzie widać efektów - teraz zmieniła zdanie
Blash - 17-06-2005, 07:56
" />napisz gdzie zostało to dokonane i jak rozumiem jest to modyfikacja programu nie moduł???
coś o cenie ??
co do mocy to albo cos nie tak było z autem i jest???
albo faktycznie zimny silnik ale wtedy fachmeni od chipowania nie powinni robic pomiaru tylko poczekac az sie nagrzeje
nie wiem jak Ty ale ja byłbym zawiedziony i wkur....... że za moja kase nie dostałem tego co chce faktycznie tylko jakis pomiar na odpier.....
aha jeszcze jedno w moim aucie moc jest od startu
przydał by sie jakis zlocik tds ów porównało by sie to i owo
domin - 17-06-2005, 13:36
" />A można wiedzieć gdzie robiłeś te pomiary i ile to kosztuje?
Kappa Turbo 16V
Kazik - 17-06-2005, 22:35
" />Chiptuning zrobiłem w Vtech-u w Krakowie â wymiana eproma (typowy układ EEPROM 27c256).
Nie chcę powiedzieć ile mnie to kosztowało - spowodowało to pewien konflikt , który został rozwiązany tak ,że ani ja ani Vtech do końca nie są zadowoleni. Blash pytał dlaczego nie dyskutowałem o wynikach pomiarów â po prostu maiłem dosyć tej firmy po ârozmowieâ o kosztach.
Oficjalnie kosztuje to 1800zl (wymiana i dostosowanie oprogramowania + hamownia przed i po modyfikacji) â Blash chyba uzgodnił 1500zl.
Interesowałem się kiedyś samą hamownią i kosztuje to średnio 100-150zl.
W samochodzie nie wiem o usterkach związanych z silnikiem , a sprawdzony był w kilku warsztatach â praktycznie wszystkie układy były testowane. Usterki jakie mam w samochodzie:
1. losowe odbijanie kierunkowskazu w lewą stronę (częściej nie odbija niż odbija )
2. temperatura 70â w czasie jazdy poza miastem â w korkach czy w czasie powolnej jazdy 90â
Tak jak pisałem wcześniej samochód trochę dymi gdy jest zimny silnik i wysokie obroty â niestety zawsze tak miałem. Często w opisach obsługi diesli jest uwaga by nie wchodzić na obroty do prawidłowej temperatury silnika â staram się tak robić â spokojna jazda na obrotach od 3tys. do momentu uzyskania temperatury 70â a potem hulaj dusza â przy takiej jeździe nie zauważyłem dymienia.
Mam wrażenie, że pomiar został źle dokonany z 3 powodów:
A. zimny silnik
B. włączona klimatyzacja (tak wstawiłem i odebrałem samochód â może w czasie pomiarów wyłączyli ale wątpię)
C. na wykresie widać że pomiar był zakończony przy 4500 obrotów
Zaskoczyło mnie na wydruku, że po chiptunigu mam mniejszą prędkość maksymalną 182km/h a przed miałem 183km/h â nie umieli tego uzasadnić powiedziano mi, że po prostu tak wychodzi i koniec .
Celowo nie pisałem gdzie wykonałem chiptuning bo z obsługi jako klient nie jestem zadowolony â z efektów zmiany jestem bardzo zadowolony.
Anonymous - 18-06-2005, 08:27
" />
">Chiptuning zrobiłem w Vtech-u w Krakowie â wymiana eproma (typowy układ EEPROM 27c256).
Nie chcę powiedzieć ile mnie to kosztowało - spowodowało to pewien konflikt , który został rozwiązany tak ,że ani ja ani Vtech do końca nie są zadowoleni. Blash pytał dlaczego nie dyskutowałem o wynikach pomiarów â po prostu maiłem dosyć tej firmy po ârozmowieâ o kosztach.
Oficjalnie kosztuje to 1800zl (wymiana i dostosowanie oprogramowania + hamownia przed i po modyfikacji) â Blash chyba uzgodnił 1500zl.
Interesowałem się kiedyś samą hamownią i kosztuje to średnio 100-150zl.
W samochodzie nie wiem o usterkach związanych z silnikiem , a sprawdzony był w kilku warsztatach â praktycznie wszystkie układy były testowane. Usterki jakie mam w samochodzie:
1. losowe odbijanie kierunkowskazu w lewą stronę (częściej nie odbija niż odbija )
2. temperatura 70â w czasie jazdy poza miastem â w korkach czy w czasie powolnej jazdy 90â
Tak jak pisałem wcześniej samochód trochę dymi gdy jest zimny silnik i wysokie obroty â niestety zawsze tak miałem. Często w opisach obsługi diesli jest uwaga by nie wchodzić na obroty do prawidłowej temperatury silnika â staram się tak robić â spokojna jazda na obrotach od 3tys. do momentu uzyskania temperatury 70â a potem hulaj dusza â przy takiej jeździe nie zauważyłem dymienia.
Mam wrażenie, że pomiar został źle dokonany z 3 powodów:
A. zimny silnik
B. włączona klimatyzacja (tak wstawiłem i odebrałem samochód â może w czasie pomiarów wyłączyli ale wątpię)
C. na wykresie widać że pomiar był zakończony przy 4500 obrotów
Zaskoczyło mnie na wydruku, że po chiptunigu mam mniejszą prędkość maksymalną 182km/h a przed miałem 183km/h â nie umieli tego uzasadnić powiedziano mi, że po prostu tak wychodzi i koniec .
Celowo nie pisałem gdzie wykonałem chiptuning bo z obsługi jako klient nie jestem zadowolony â z efektów zmiany jestem bardzo zadowolony.
Wiele sie slyszy na temat tej firmy niestety nic dobrego same zle opinie.
Co do pomiaru to faktycznie kto to na klimie robi... podejrzewam ze nie wylaczyli bo nie pamietali o tym a jak juz wiedzieli to nie wiedzieli jak wylaczyc :roll: Na zimnym silniku tez sie nie robi prawidlowego pomiaru szczegolnie w TD.
Widze ze zmienili ci wartosc momentu obr i jest on dostepny w nizszych partiach zakresu dostepnych obrotow...jak sie jezdzi jaka elastycznosc przyspieszenie???
Martwi mnie troche ze na hamowni wszyla slabiutenka seria...jak z filtrami i ogolna kondycja silnika moze przeplywomierz pada jaki samochod ma przebieg???
Kazik - 18-06-2005, 09:22
" />Filtr powietrza i oleju wymieniony 2 miesiące temu - nie są to orginały tylko Filtron. Po zakupie samochodu (2 miesiące temu) były wymienione jeszcze pasek rozrządu i olej.
Stan silnika idealny â sprawdzałem kompresje jest taka jaką podaje producent
Przebieg 190tys
Przepływomierz nie wykazuje błędów (nie wiem czy można go gdzieś profesjonalnie sprawdzić) â po odpięciu przepływomierza samochód nie ma mocy. Konstrukcja mojego przepływomierza jest archaiczna (moduł 0281 002 085 - potencjometr na klapce przepustnicy i termistor) ale bardzo odporna w porównaniu z obecnymi rozwiązaniami (âgorący drutâ)
Elastyczność bardzo mi się poprawiła â szybciej wchodzi na obroty (prawdopodobnie to zmiana konta wyprzedzenia wtrysku w oprogramowaniu) i czuje się o wiele bardziej przyspieszanie w ok.3000tys â zwiększył się âkopâ.
Wczoraj wyciągnołem komputer z samochodu i odczytałem zmieniony eprom. Porównałem go z oryginałem i widzę same zmiany:) nie tylko mapy mi się zmieniły ale prawdopodobnie też program (o tym mnie nie poinformowano)â mam zamiar dokładnie przeanalizować to.
mustafi - 18-06-2005, 11:37
" />
">2. temperatura 70â w czasie jazdy poza miastem â w korkach czy w czasie powolnej jazdy 90â
Radze wymienic termostat, bo dla silnika to nie jest dobre, ze pracuje w temp. 70 C a spalanie jest na pewno wyzsze niz ze sprawnym termostatem.
Anonymous - 18-06-2005, 14:01
" />
">Filtr powietrza i oleju wymieniony 2 miesiące temu - nie są to orginały tylko Filtron. Po zakupie samochodu (2 miesiące temu) były wymienione jeszcze pasek rozrządu i olej.
Stan silnika idealny â sprawdzałem kompresje jest taka jaką podaje producent
Przebieg 190tys
Przepływomierz nie wykazuje błędów (nie wiem czy można go gdzieś profesjonalnie sprawdzić) â po odpięciu przepływomierza samochód nie ma mocy. Konstrukcja mojego przepływomierza jest archaiczna (moduł 0281 002 085 - potencjometr na klapce przepustnicy i termistor) ale bardzo odporna w porównaniu z obecnymi rozwiązaniami (âgorący drutâ)
Elastyczność bardzo mi się poprawiła â szybciej wchodzi na obroty (prawdopodobnie to zmiana konta wyprzedzenia wtrysku w oprogramowaniu) i czuje się o wiele bardziej przyspieszanie w ok.3000tys â zwiększył się âkopâ.
Wczoraj wyciągnołem komputer z samochodu i odczytałem zmieniony eprom. Porównałem go z oryginałem i widzę same zmiany:) nie tylko mapy mi się zmieniły ale prawdopodobnie też program (o tym mnie nie poinformowano)â mam zamiar dokładnie przeanalizować to.
Hehe tylko nie analizuj go tak bardzo bo sam bedziesz pisal programy i same tds bedziesz mial na podworku albo pod blokiem:)
Co mi jeszcze przychodzi do glowy to:
jakosc paliwa (roznica na benzynie podczas hamnowania dochodzila czasem do 10km przy silniku 1.8T VW)
Pompa wtryskowa ma juz swoje najlepsze czasy za soba
Koncowki wtrysku podlegaja wymianie albo regulacji
Turbina daje nie nominalne cisnienie
siakies opory toczenia???ehhh dam ci juz spokoj
acha jak ze spalaniem zmalalo???
Kazik - 18-06-2005, 14:49
" />W odpowiedzi na post Łukasza
Mam zalany bak na BP â wcześniej też BP tylko Ultimate to paliwo powinno dać więcej mocy â niestety nie zauważyłem żadnej różnicy
Rozwiązanie VP37 jest stare ale pompa jest teraz w perfekcyjnym stanie â nie budziła żadnych wątpliwości, ale chciałem żeby serwis bosch-a zrobił jej generalny przegląd â małe zastrzeżenia były do jakiś gumek które zostały wymienione
Końcówki wtrysku są wymienione wszystkie na nowe â 3 ciekły dlatego wymieniłem wszystkie.
4 razy był podłączany do âkomputeraâ wszystkie parametry w normie
Żadnych dodatkowych oporów toczenia nie wykazały âścieżki zdrowiaâ (był dwukrotnie w tym roku)
Co do spalania to na razie wzrosło â(teraz ok.9l w trasie było ok.8l) - przyjemnie jest wykorzystać lepsze przyspieszenia ale na podstawie analizy zmian w mapie wtrysku widzę, że będzie mniej palił na wolnych obrotach â przy chiptuningu uprzedzili mnie że spadnie nieco moment obrotowy w zakresie niskich obrotów â jest to widać na wykresie, nie zauważyłem w czasie jazdy (jakieś 5NM) â w mapach widzę mniejsze wartości przy niskich obrotach , a potem jest max (w oryginale w okolicach 3000 tys. jest chwilo zmniejszana dawka wtrysku â dlatego oryginał ma mniejszego kopa)
Jak będę wiedział wszystko o zapisach w epromie to podzielę się na grupie częścią wiedzy
Blash - 18-06-2005, 15:53
" />ja sobie chyba boxa zakupie 1800 to sporo
Kazik - 18-06-2005, 17:17
" />Ceny chiptuningu czy box-a są bardzo wysokie i związane jest to moim zdaniem głownie z niewielkim obrotem i małą liczbą publikacji na ten temat â ciągle jest to wiedza tajemna. Rozumiem że box cyfrowy powinien kosztować min. 300zl â tyle kosztuje mniej więcej elektronika, dodać do tego należy koszty opracowania, sprzedaży itp. Czyli finalnie box 500zl to minimum przy małej sprzedaży. Chiptunign powinien być jednak zdecydowanie tańszy eprom kosztuje ok.50zl + dodatkowe koszty czyli 250zl to minimum by biznes się opłacił â skąd więc takie ceny w firmach tuningowych? Po prostu 100 klientów musi opłacić pensje, budynki, inwestycje â np. na allego są moduły czy chipy w rozsądnych cenach bo nie ponoszą takich kosztów (do Kappy TDS niestety nie mogłem znaleźć â bo bym kupił, porównał z oryginałem i wsadził).
W przybliżeniu i uproszczeniu
Chiptuning benzyny w firmie tuningowej kosztuje 1000zl przyrost 5% KM
Chiptuning diesla kosztuje ok. 1500zl przyrost 10% KM
Chiptuning turbo diesla kosztuje ok. 1800zl przyrost 20% KM
Ceny są zróżnicowane tylko ze względu na uzyskane wyniki przyrostów pracy jest tyle samo!
Osobiście nie chcę okradać firmy, która wymieniła mi oprogramowanie kopiując ich pracę â czyli skopiować eprom wsadzić to komuś do samochodu i zainkasować jakieś małe pieniążki â może jak znajdę czas by poznać tajniki całego epromu to zaoferuję coś na grupie Zaskoczył mnie zakres zmian w epromie â w opisach chiptuningu piszą tylko o zmianie map (mapy widzę wyraźnie i zmiana ich jest czynnością prostą). U mnie jest tez zmieniona inna cześć, która prawdopodobnie jest programem â głownie to chcę przeanalizować â niestety brakuje mi schematów, opisów ale to może âprzejdęâ...
Sam zastanawiałem się nad boxem, ale chciałem rozwiązanie najlepsze â koszty jakoś przeżyłem W boxach trochę mnie wystraszył artykuł z jakiejś motoryzacyjnej gazety (nie pamiętam której) porównujący uzyskane przyrosty â bardzo odbiegało to od danych deklarowanych przez producenta a wyniki rzeczywistych przyrostów były trudne do zauważenia. Mam wrażenie, że nie tylko teoretycznie ale też praktycznie box-y zdecydowanie ustępują chipom.
Anonymous - 18-06-2005, 18:59
" />Oczywiscie ze tzw boxy sa tylko polsrodkami i nie daja takich efektow jak wgranie nowego softa czy wymiana chipsa. Czesto Chipowanie jest niemozliwe w przypadku samochodow nowych na gwarancji. Ale zdaza sie ze producent przystaje na boxy np Toyota.
Jesli chodzi o ceny to rowniez uwazam ze sa stanowczo za wysokie. Ale niestety za wiedze sie dzisiaj placi i to jak za zboze. Jeszcze powiedzmy 3-4 lata temu firm ktore zajmowalo sie tego rodzaju tuningiem bylo na palcach policzyc, obecnie jest ich coraz wiecej a zaczynali tak jak ty i nie ma sie czego wstydzic.
Jeszcze 1 pytanko jak tam zawor EGR zaslepiony czy nie bo zawsze cos ci tam zaprocentuje
bryś - 18-06-2005, 19:33
" />V-tech jest mi znany więc się wypowiem co do elektroniki są najlepsi w polsce z mechaniką jest odwrotnie ,mają własne opracowania i to im się chwali, niestety oprogramowanie w polsce jest kradzione i stąd na alegro masz epromów na kopy ! Co do mechaniki to dużo im jeszcze brakuje do dobrego poziomu a ceny mają fakt kosmoczme .Jak jesteś z krakowa i chcesz żeby ci lancia pyciła to polecam odwiedzić Turbo Diesel Serwis w Wieliczce jak miałem ducato 2,5 tdi to mi tak go ustawili że po autostradzie 200 jechał a jak ciągnoł lawetę z autem to 160 są dobrzy w mechanice i dają gwarancję no polecem ducato był na prawdę szybki i co ważne mało palił !!!Wracając do V-tech w krakowie mam do rozdania 10 darmowych hamowań dla zdecydowanych na body kit evo delty !!!
Kazik - 19-06-2005, 09:52
" />Zawór ECG nie jest zaślepiony â Żona jest po ochronie środowiska i nie pozwoliła by na to
Co do cen to one ciągle spadają kilka lat temu koszt chip tuningu to było 3000-4000zl dzisiaj 1500-2000zl.
Zgadzam się, że na allegro są głównie kradzione rozwiązania, ale są też własne opracowania i te polecam â boxy trudno ukraść a ceny są o 50% niższe niż w firmach tuningowych
Nie chcę zarabiać na przeróbkach chipów nie po to analizuję epromy z własnego samochodu; lubię po prostu uczyć się i poznawać nowe rzeczy - traktuję to jako kolejną pasje. Nie jestem pewien czy będę w stanie znaleźć czas na to i czy pogłębianie mojej wiedzy zakończy się sukcesem â ale już teraz moja ciekawość została trochę zaspokojona i to mnie cieszy.
Jako przykład - teoretycznie potrafię włamać się do dowolnego komputeraâ praktycznie tą wiedzę wykorzystałem tylko kilka razy na własnym serwerze â nie mówię tu o włamaniach na postawie czyjego opisu i kilku programów w i-netu (to każdy może ) tylko o âautorskichâ rozwiązaniach â prawdziwym hakingu. Z chiptuningiem jest podobnie każdy może skopiować program i mieć wrażenie że potrafi tuningować â pracownicy większości firm tuningowych przeszli jakieś szkolenie gdzie im pokazano jak skopiować program i ewentualnie gdzie mogą coś bezpiecznie zmienić â jestem przekonany, że tylko nieliczni wiedzą więcej (ale tego sami musieli się nauczyć â pewnej wiedzy się nie przekazuje â kosztowała ona zbyt wiele pracy) i to oni są motorem postępu
PS.
Mój dostawca internet-u po kilku rozmowach miał chęć rozwiązać ze mną umowę bo obawiał się, że mogę narobić mu problemów â przekonał się, że tego nie robię, a gdy ma problem to może się zwrócić do mnie z pytaniem i jak potrafię to mu pomogę - oczywiście nieodpłatnie.