ďťż
Kappa-sztywność zawieszenia



Wypłosz - 05-09-2010, 00:01
" />wymieniłem amortyzatory tył (monroe) i przód (kayaba),mam wrazenie ze auto jest za miekkie,o ile nie ma juz paskudnego bujania,to niestety sa przechyły nadwozia i strasznie jest miękka,szwagier ma 2.0t,jest sztywna i po prostu się klei do drogi, prowadzi się kapitalnie natomiast moja się buja jak stodoła,mimo że amory nowe,czy ma na to wpływ stan sprężyn?? mam 3.0v6,czy wymiana sprężyn od 2.0t usztywni auto?? wydaje mi sie że w 2.0t są inne sprężyny,ale może podejdą,natomist tył, myślałem założyć od kappay sw,czy ktoś zna temat i coś doradzi?




bargaw3181 - 05-09-2010, 00:15
" />Nie wiem jak to jest z podmienianiem sprężyn z innych wersji silnikowych, ale wymiana samych amorów nie usztywni aż tak bardzo auta... dopiero wymiana sprężyn da znaczącą poprawę



gros - 05-09-2010, 06:35
" />
">wymieniłem amortyzatory tył (monroe) i przód (kayaba),mam wrazenie ze auto jest za miekkie,o ile nie ma juz paskudnego bujania,to niestety sa przechyły nadwozia i strasznie jest miękka,szwagier ma 2.0t,jest sztywna i po prostu się klei do drogi, prowadzi się kapitalnie natomiast moja się buja jak stodoła,mimo że amory nowe,czy ma na to wpływ stan sprężyn?? mam 3.0v6,czy wymiana sprężyn od 2.0t usztywni auto?? wydaje mi sie że w 2.0t są inne sprężyny,ale może podejdą,natomist tył, myślałem założyć od kappay sw,czy ktoś zna temat i coś doradzi?
kupiłeś gazowe? bo jeśli olejowe to będzie bardziej elastyczne i bedą wychyły



Wypłosz - 05-09-2010, 10:15
" />oczywiście ze gazowe:) kiedyś jeździłem na komplecie koni i eibach,było to w nissanie primerze.




Mariusz91 - 05-09-2010, 10:47
" />Ja w Themie mam teraz z przodu założone utwardzone Lesjofors'y w zestawie z Bilsteinami B4. Auto prowadzi się genialnie I jest naprawdę twarde



volf - 05-09-2010, 21:05
" />
">
kupiłeś gazowe? bo jeśli olejowe to będzie bardziej elastyczne i bedą wychyły

A bo to można kupić zwykłe olejowe amortyzatory do kappy? Dostępne są chyba tylko olejowo-gazowe dwustronnego działania (wyłączając nivo z kombi oraz te sterowane elektrycznie o regulowanej twardości) i raczej tylko bardziej uznanych firm...



Wypłosz - 14-09-2010, 20:44
" />Mam nadzieje że wymiana sprężyn pomoże,bo skoro jedna się prowadzi kapitalnie to inna kappa po wymianie amortyzatorów i sprężyn powinna się tak samo zachować.



gros - 14-09-2010, 20:48
" />
">
kupiłeś gazowe? bo jeśli olejowe to będzie bardziej elastyczne i bedą wychyły




volf - 14-09-2010, 21:27
" />
">
są gazówki i gazowo olejowe ,mówiłem o przodzie nie o tyle ,nie jest to SW żeby były nivo

Możesz dać przykład tych pierwszych, bo chyba nigdy nie słyszałem o takich w kappie...



Mariusz91 - 14-09-2010, 21:38
" />Jak już to olejowe i gazowo-olejowe



gros - 15-09-2010, 09:13
" />
">Jak już to olejowe i gazowo-olejowe
dokładnie ale ten wyżej zbił mnie z pantałyku



Wypłosz - 15-09-2010, 21:31
" />w każdych gazowych jest olej,tak mi się wydaje z tego co się sam orientuje,są olejowe i gazowo-olejowe ja kupiłem gazowe takie jak powinny być.



volf - 15-09-2010, 22:05
" />
">Jak już to olejowe i gazowo-olejowe
dokładnie ale ten wyżej zbił mnie z pantałyku
Gdzie widzieliście amortyzatory olejowe do kappy?



gros - 15-09-2010, 22:07
" />
">Jak już to olejowe i gazowo-olejowe
dokładnie ale ten wyżej zbił mnie z pantałyku
Gdzie widzieliście amortyzatory olejowe do kappy?
a widziałeś pneumatyczne?



volf - 15-09-2010, 22:20
" />Przeczytaj ze zrozumieniem...
Piszecie, że są amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe i to jest oczywiste, ale ja się pytam gdzie widzieliście te pierwsze (olejowe) do kappy i tyle...



gros - 15-09-2010, 22:27
" />
">Przeczytaj ze zrozumieniem...
Piszecie, że są amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe i to jest oczywiste, ale ja się pytam gdzie widzieliście te pierwsze (olejowe) do kappy i tyle...

proszę bez agresji



gros - 15-09-2010, 22:28
" />w syna Lanci z tyłu są olejowe



volf - 15-09-2010, 22:35
" />Mowa o sedanie? Jaka firma i ile mniej więcej kosztowały?
Zresztą wcześniej (przed edycją swego postu) pisałeś o przodzie...



gros - 15-09-2010, 22:38
" />
">Mowa o sedanie? Jaka firma i ile mniej więcej kosztowały?
Zresztą wcześniej (przed edycją swego postu) pisałeś o przodzie...

dajmy temu spokój dziś ceny nie pamiętam zakładane były w Niemczech



jc406 - 16-09-2010, 01:02
" />Po pierwsze skąd wiesz, że są olejowe? Producenci aftermarketowi produkują wyłącznie takie amory jakie stosowane były oryginalnie (czyli gaz-olej)

Po drugie uściślijmy pojęcia Amortyzatory olejowe i gazowo-olejowe o wymaganej przez producenta samochodu sile tłumienia różnią się jedynie szybkością reakcji w zakresie bound-rebound (z powodu mniejszego tarcia wewnętrznego), a nie siłą tłumienia. Nie ma także mowy w przypadku amortyzatorów o "elastyczności", czyli jak mniemam sprężystości , bo za co odpowiedzialny jest element sprężysty (resorujący).
Po trzecie - odnosząc sie do pierwotnego pytania: sztywniejsza sprężyna o mniejszym skoku roboczym przy takim samym amortyzatorze pogorszy bezwględną siłę tłumienia; zwiększając częstotliwość własną zawieszenia zwiększymy częstotliwośc "bujania" - będzie ono częstsze choć o mniejszej amplitudzie. Innymi słowy może się okazać koszmarne dla stabilności i komfortu.
Po czwarte - poprawne zestrojenie sprężny z amortyzatorem, tak aby osiągnąć wymagana relację komfort/prowadzenie jest skrajnie trudne o czym świadczą liczne koszmarki w stylu Vectra B, czy Audi A4 (B5).
Jednak generalizując: najlepszą relację prowadzenie/komfort zapewni miękka sprężyna o dużym skoku roboczym ze stosunkowo sztywnym amortyzatorem, ale o silniejszym tłumieniu w zakresie rozciągania (rebound) niż kompresji (bound).



gros - 16-09-2010, 08:38
" />ską dwiem bo wiem za co płaciłem gazówki same wstaja po zdięciu drutów blokujących z z resztą nie chce mi sie o tym rozmawiać bo rozmowa prowadzi do nikąd każdy ma tu swoje mądrości koniec na tyle



Wypłosz - 18-09-2010, 22:55
" />racja,do kappy samych olejowych nie ma,zreszta kto teraz zakłada olejowe?? chyba do poloneza:) gazówki wstają same po zdjęciu blokad,to też fakt,a samo dobranie sprężyn jest bardzo istotne,nie można założyć np. twardych sportowych sprężyn do standardowych amorków,amory po prostu wysiądą:) dlatego kiedys zakupiłem amorki firmy koni i do nich sprężyny eibach.



mike_d - 19-09-2010, 12:26
" />zainstalowałeś do Kappy koni i eibach ?



bomal23 - 20-09-2010, 00:14
" />
">mam 3.0v6,czy wymiana sprężyn od 2.0t usztywni auto?? ... myślałem założyć od kappay sw,czy ktoś zna temat i coś doradzi?
Witam.
Przerobiłem amorki i dobrałem inne sprężyny aby Kappę utwardzić. Efekt super! Oczywiście jak dla mnie.
Jak chcesz pogadać, to będę w Rzeszowie w sobotę 25.09. Daj znać na PW, to podam nr telefonu.
Pozdrawiam.



annubis17 - 20-09-2010, 14:10
" />A że sie spytam, po co utwardzać wygodny samochód? Bo chyba nie po to żeby bardziej narzekać na polskie drogi?



jc406 - 20-09-2010, 23:38
" />Bo w powszechnym, acz błędnym rozumowaniu "twardy" samochód się lepiej prowadzi... A przecież chodzi o precyzyjne dostrojenie tłumienia do sprężystości. Ponadto powszechnie mylona jest sprężystość z tłumieniem, mało, nawet dziennikarze motoryzacyjni nie rozumieją (ani znają) różnicy.
Niestety k mają ciut za słabe tłumienie szczególnie w zakresie "rebound", przez co na mocno pofalowanych nawierzchniach są dość "męczące" w porównaniu do lepiej zestrojonych aut (co prawda palców obu rąk tu starczy do wyliczanki) Przydałby się też ciut większy skok koła.



gros - 21-09-2010, 06:28
" />
">Bo w powszechnym, acz błędnym rozumowaniu "twardy" samochód się lepiej prowadzi... A przecież chodzi o precyzyjne dostrojenie tłumienia do sprężystości. Ponadto powszechnie mylona jest sprężystość z tłumieniem, mało, nawet dziennikarze motoryzacyjni nie rozumieją (ani znają) różnicy.
Niestety k mają ciut za słabe tłumienie szczególnie w zakresie "rebound", przez co na mocno pofalowanych nawierzchniach są dość "męczące" w porównaniu do lepiej zestrojonych aut (co prawda palców obu rąk tu starczy do wyliczanki) Przydałby się też ciut większy skok koła.

mają słabe tłumienie kappay i to jest fakt a że każdy tu fachowiec to też fakt



annubis17 - 21-09-2010, 12:07
" />To ja narzekam że Kappa jest tak samo twarda jak inne samochody, a tu jeszcze próbujecie ją usztywnić



jc406 - 21-09-2010, 12:20
" />Usztywnić w zakresie tłumienia (czyli wytracania drgań/ruchów nadwozia) - tak. W zakresie sprężystości - wręcz przeciwnie.



Wypłosz - 21-09-2010, 20:28
" />koni i eibach,jak pisałem na wstepie,miałem w nissanie primerze.
panowie,w moim środowisku jest kilka kapp,i kilkoma jeździłem,ale moja mimo że ma nowe amory jeździ źle,owszem nie ma tragedii ale jest za miękko,na zakrętach buja się jak stodoła a np. na progu zwalniającym jak powoli najeżdżam,to najpierw odbija w górę a potem dość głęboko nurkuje,w zakrętach nie można jechać dynamicznie bo mam wrażenie że się złamie:)) a szwagra lancia prowadzi się po prostu nieporównywalnie lepiej, ba... fantastycznie.bomal23 chetnie sie spotkam:)



bomal23 - 22-09-2010, 20:30
" />
">A że sie spytam, po co utwardzać wygodny samochód? Bo chyba nie po to żeby bardziej narzekać na polskie drogi?

Utwardziłem Kappę SW dlatego, że oryginalne zawieszenie miało boczne przechyły. Być może, że to była wina zepsutych jego elementów ale postanowiłem, że tył w kombi muszę mieć wyższy i mocniejszy a co za tym idzie sztywniejszy. Dawniej załadowałem bagażnik do pełna i opona chowała się w nadkole, a teraz po załadowaniu na full ciężarami jest równo i nie już tyłem nie buja w górę i w dół. Poza tym wcale nie mam podstaw do narzekania, przynajmniej z powodu zawieszenia w mojej Kappie.
Pozdrawiam.



bomal23 - 22-09-2010, 20:34
" />
">Usztywnić w zakresie tłumienia (czyli wytracania drgań/ruchów nadwozia) - tak. W zakresie sprężystości - wręcz przeciwnie.

Wydaje mi się, że to właśnie osiągnąłem. Już mi tyłem tak nie buja i wcale nie jest twarde to zawieszenie. Komfort zawsze preferuję, a wozy drabiniaste (z całym szacunkiem) pozostawiam stażakom.



bomal23 - 22-09-2010, 20:43
" />
">.bomal23 chetnie sie spotkam:)

Witam.
Mój telefon: 0-607 929 757.
Postaram się być w Rzeszowie w piątek, a na pewno w sobotę. Zadzwoń, to się dogadamy co i jak.
Pozdrawiam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \