bassman - 05-08-2009, 21:19
" />Witam.
Noszê siê z zamiarem kupna (w rodzinie) drugiej Lancii, Kappa SW, jednak chcia³bym mieæ j± na leniuchu z piêciogarowym silnikiem 2,0. Szybko nie je¿d¿ê, a ju¿ nie rajcuje mnie ci±g³e wajchowanie. Owszem s± Kappy z automatem ale tylko sedany, nie dla mnie poniewa¿ pojawi³ siê nowy pasa¿er w postaci du¿ej piesy Nadarza siê okazja zakupienia ³adnej Kappy SW z silnikiem 2,4 "nietrzymaj±cym ci¶nienia oleju", pomy¶la³em aby zrobiæ sobie autko wed³ug siebie, czyli Kappa SW 2,0 automatic.
Co na wstêpie musia³bym wymieniæ przy takim swapie, oczywi¶cie wiem, ¿e silnik i skrzynkê.
Dodam, ¿e prace by³yby wykonywane samodzielnie.
Pozdrawiam.
celek - 06-08-2009, 09:22
" />Ca³a elektronikê czyli: Komputer silnika , skrzyni , zegary , wi±zkê elektryczn± od bezpieczników do komory silnika.Wed³ug mnie siê nie op³aca.
Jarek_Jarecki - 06-08-2009, 09:34
" />
"> Owszem s± Kappy z automatem ale tylko sedany
ee tam - w kombi tez sie trafia³y - choc zadko
Troche w stanie agonalnym z zewn±trz - ale mo¿e warto...
bassman - 06-08-2009, 11:59
" />Mo¿e trochê przesadzam, ale ze wzglêdu na op³aty i zu¿ycie paliwa, najbardziej interesuje mnie 2.0, 3.0 V6 jest ¶wietnym silnikiem, ale zbyt paliwo¿ernym jak na moje potrzeby i ilo¶ci pokonywanych kilometrów.
Aczkolwiek nadal kalkulujê i my¶lê o tym samochodzie.
Pozdrawiam.
Czy z t± wi±zk± elektryczn± silnika to pewne? Silniki jakby identyczne, tylko pojemno¶æ inna?
celek - 06-08-2009, 18:37
" />Raczej tak bo pewnie bêd± jakie¶ dodatkowe czujniki lub kostki ci nie bêd± pasowaæ
bassman - 06-08-2009, 19:13
" />Odpowied¼ "raczej" jest ma³o satysfakcjonuj±ca dla mnie...
Czy mo¿e siê kto¶ wypowiedzieæ w tym temacie co trochê d³ubie przy tych autkach, lub ma jak je porównaæ?
Pozdrawiam.
celek - 06-08-2009, 22:39
" />Dok³adnie muszê siê zapytaæ szwagra bo on robu³ swap w alfie 147 z 1,6 twinspark na 1,8 twinspark 156.Wiem ¿e na pewno ¿e jak masz 4 cylindry a, chcesz zamieniæ na 5 b±d¼ wiêcej to musisz zmieniaæ wszystko.
Jarek_Jarecki - 06-08-2009, 22:49
" />nie wiem, jak jest w kappie ale przymierza³em sie do SWAP-u w BMW z 1.6 na 2.0, to po kalkulacjach otp to strasznie sie nie oplac - trzeba zmienic praktycznie wszystko :/
Boorek - 06-08-2009, 22:58
" />ch³opaki silnik w BMW 1.6 ma 4 cylindry 2.0 ju¿ 6 wiêc róznica jest znaczna to i trzeba zmieniaæ kompletnie wszystko... jak z Alf± to nie wiem.. a w Kappie? zapytaj prezesaJM- kojarzê ¿e pisa³ gdzie¶ ¿e komputery s± takie same, a co za tym idzie i wi±zka raczej te¿- generalnie tak jak piszesz silniki s± bli¼niaczo podobne, tylko ¿e automat mo¿e trochê namieszaæ... Powodzenia
Jarek_Jarecki - 06-08-2009, 23:01
" />
">ch³opaki silnik w BMW 1.6 ma 4 cylindry 2.0 ju¿ 6 wiêc róznica jest znaczna to i trzeba zmieniaæ kompletnie wszystko... jak z Alf± to nie wiem.. a w Kappie? zapytaj prezesaJM- kojarzê ¿e pisa³ gdzie¶ ¿e komputery s± takie same, a co za tym idzie i wi±zka raczej te¿- generalnie tak jak piszesz silniki s± bli¼niaczo podobne, tylko ¿e automat mo¿e trochê namieszaæ... Powodzenia
wiemy wiemy , ze jest 4 i 6 ale obrazowo rzecz bior±c nieop³acalne jest to i tu i tu
Boorek - 06-08-2009, 23:06
" />
">ch³opaki silnik w BMW 1.6 ma 4 cylindry 2.0 ju¿ 6 wiêc róznica jest znaczna to i trzeba zmieniaæ kompletnie wszystko... jak z Alf± to nie wiem.. a w Kappie? zapytaj prezesaJM- kojarzê ¿e pisa³ gdzie¶ ¿e komputery s± takie same, a co za tym idzie i wi±zka raczej te¿- generalnie tak jak piszesz silniki s± bli¼niaczo podobne, tylko ¿e automat mo¿e trochê namieszaæ... Powodzenia
wiemy wiemy , ze jest 4 i 6 ale obrazowo rzecz bior±c nieop³acalne jest to i tu i tu
hmmm... je¶li silnik i skrzynka 2.4 sprzeda siê w dobrej cenie, a bedzie co¶ fanego i pewnego 2.0 i automat to ja bym siê zastanowi³... tyle ¿e ja nie cierpie automatów pozdrawiam
bassman - 07-08-2009, 16:05
" />Skoro temat w ten sposób siê rozwija, to mo¿e chocia¿ Jaki¶ u¿ytkownik Kappy pokieruje mnie na stronkê z jakimi¶ manualami i ró¿n± inn± dokumentacj± do Kapiszona. Bêdê bardzo wdziêczny.
Pozdrawiam.
michalkrk - 07-08-2009, 17:33
" />Bardzo dobra strona z wieloma poradami + manuale http://lanciakappa.extra.hu/
celek - 08-08-2009, 15:49
" />Pyta³em siê i wymieni³ tylko silnik bez wi±zek elektrycznych itp.Ale jak ty chcesz na leniuchu to pewnie bêdzie inaczej to wygl±daæ.
KGB - 08-08-2009, 21:42
" />przewalona taka zabawa - trzeba miec calego dawce ,wiec anglik lub walony ,
ale ze temat o Kappie to badzmy realistami ...
Marcin_D - 10-08-2009, 10:50
" />
">przewalona taka zabawa - trzeba miec calego dawce ,wiec anglik lub walony ,
ale ze temat o Kappie to badzmy realistami ...
No i to jest fajna odpowied¼ i trafiaj±ca w sedno.
Jedna rzecz - jakby by³a tylko wymiana silnika to nie ma jaki¶ du¿ych problemów.
Jednak wymiana na 2,0 + automat to zabawa na 5 garnków.
2,4 i 2,0 s± 5 garowe - tylko ten cholerny automat zamieszania narobi.
Komp do 2,0 20V i 2,4 20V wed³ug EPER'a jest taki sam.
Tylko co z reszt± elektorniki - zegary, czujniki odpowiedzialne za automat - tu zaczyna siê zabawa.
grzole - 10-08-2009, 11:12
" />Zestaw zegarów na pewno jest inny. Z tego co s³ysza³em (od znaj±cego siê na rzeczy mechanika a zarazem w³a¶ciciela kappy w automacie) to brak dzia³ania skrzyni biegów potrafi wynikaæ z wadliwego dzia³ania zestawu wska¼ników co oznacza i¿ jest to element zintegrowany w jeden system z automatem. Trochê problemów mo¿e byæ z tak± przek³adk±.
bassman - 11-08-2009, 11:59
" />Trochê naszuka³em siê w sieci info na temat tych silników. Osprzêt tych silników jest ten sam.
Potrzebujê natomiast schemat elektryczny Kappy z manualn± skrzynk± biegów 2,0 lub 2,4 i z automatyczn± skrzynk± biegów 2,0.
Posiada kto¶ takowy luksus, najbardziej poszukiwana jest dokumentacja typu "Workshop Manual Lancia K".
Bêdê bardzo wdziêczny za pomoc w tym temacie.
Pozdrawiam.