Anonymous - 16-09-2006, 20:15
" />Hej. Zauważyłem dziwny objaw w moim kapiszonie. Gdy rano przed odpaleniem auta sprawdzam poziom płynu chłodniczego jest poniżej dolnej krechy na zbiorniczku. Natomiast po jeździe ( gdy silnik się rozgrzeje do temp. roboczej ) poziom płynu pokazuje norme ( ponad krechę około 1,4 odległości pomiędzy dolną a górną ). Oczywiście po ostygnięciu poziom płynu wraca pod krechę. Czy ktoś wie co jest grane?
larry123 - 16-09-2006, 20:37
" />mam tak samo nie przejmuje sie tym.
Orsya - 16-09-2006, 21:36
" />generalnie wniosek jest taki, że masz za mało płynu chłodniczego - płyn wraz ze wzrostem temperatury zwiększa swoją objętość, stąd też zajwisko obserwowane przez Ciebie...
Przemo - 17-09-2006, 00:01
" />
">generalnie wniosek jest taki, że masz za mało płynu chłodniczego - płyn wraz ze wzrostem temperatury zwiększa swoją objętość, stąd też zajwisko obserwowane przez Ciebie...
Masz rację tylko należy pamietac, ze jak an zimnym silniku najesz maksa to podczas jazdy moze ci go wywalic, bo się rozszerzy. Ja w swojej Kappie jeżdże na połowie stanu (zimny silnik)
Luckyy - 19-09-2006, 21:36
" />a ja mam caly czas MAX na zimnym i na goracym nic sie nie dzieje ...
kleyo24 - 22-09-2006, 16:30
" />ja mam troszkę więcej niz MAX i też nie zauwazyłem niczego nie pokojącego
ASSOLUTO - 22-09-2006, 16:41
" />mam to samo
na zimnym silniku - dokładnie połowa między MIN a MAX
na rozgrzanym - dokładnie max
co więcej, wymieniałem płyn chłodniczy, nalałem do MAX na zimnym silniku, odpowietrzyłem, a po jakimś czasie płynu ubyło do poziomu opisanego powyżej i tak zostało. Widocznie tak musi być, gdyby uciekł zupełnie no to uszczelka do wymiany, a tak jest OK.
pozdrawiam
Luckyy - 22-09-2006, 20:35
" />btw - jak sie odpowietrza uklad chlodzenia w kappie (np JTD - jesli w zaleznosci od silnika robi sie to inaczej) ??
ASSOLUTO - 30-09-2006, 17:07
" />mam 2.4 benzynka, jak to jest w JTD nie mam pojęcia