jarecki82 - 11-01-2010, 11:09
" />witam wszystkich
mam pytanie, czy slaby lub w jakis sposob uszkodzony akumulator, (dziala ale nie tak jak powinien)
ma wplyw na prace silnika (2.4 benzyna)??
bo gdzies slyszalem ze jak jest za slaby prad z aku. ,to moga zle dzialac czujniki roznego rodzaju lub tez komputer... przez co moze nierowno chodzic...
jest w tym choc troche prawdy??
stabraf - 11-01-2010, 11:20
" />Mi w Kappie ¶wirowa³y wska¼niki i autko nie chcia³o zapaliæ.Po wymianie aku jak rêk± odj±³
jarecki82 - 11-01-2010, 16:12
" />hmmm
tak myslalem
wiec mam tez drugie pytanie:
jaki powinien byc aku do silnika 2,4 benzyna
chodzi mi o pojemnosc, teraz mam 62Ah i mam wrazenie ze jakby troche za malo dla tego silnika...
gdzies wyczytalem ze do samochodow z duza iloscia elektroniki i z duzym silniekiem powinny byc zakladane moce aku rzedu 72, 74 Ah...
na forum znalazlem zestawienie aku ale tylko do diesli... (mam nadzieje ze dobrze napisalem )
kulu - 11-01-2010, 19:28
" />Witam
Wed³ug instrukcji do Kappy 2.4 benzyna 60 Ah, ale ja w swojej 2.0 zamontowa³em 74 Ah i ¶miga bez problemu. Musisz zwróciæ tylko uwagê na wymiary akumulatora bo ja musia³em lekko powiêkszyæ podstawê ¿eby akurat ten ktury dosta³em tam zmie¶ciæ
Pozdrawiam
Mariusz91 - 11-01-2010, 22:11
" />W 2.0 powinien byæ 60Ah. Znaczy to ze 74 Ah akumulator mo¿e byæ niedo³adowywany przez Twój alternator
kulu - 12-01-2010, 20:00
" />Nie stwierdzi³em ¿eby mi niedo³adowywa³o akumulatora , jest na nim takie oczko stwierdzaj±ce stan na³adowania akumulatora i praktycznie zawsze jest zielone (chyba ¿e auto postoi ze 3 tygodnie).
Poza tym wed³ug istrukcji do diesla powinien byæ 70Ah a alternator w obydwóch silnikach daje 120A (wed³ug instrukcji od kappy). Pomijam ju¿ fakt ¿e akumulator dosta³em za darmo a darowanemu koniowi w zêby siê nie zagl±da, gdybym mia³ sam kupowaæ to raczej ze wzglêdu na cenê bym takiego du¿ego nie bra³.
argenta67 - 12-01-2010, 20:32
" />
">Mi w Kappie ¶wirowa³y wska¼niki i autko nie chcia³o zapaliæ.Po wymianie aku jak rêk± odj±³
Przy wymianie poruszy³e¶ klemy poprawiaj±c styk i wszystko by³o ok, je¶li aku ju¿ tak s³abe i nie chce zapaliæ to i wska¼niki waruj±.
samuel - 12-01-2010, 20:57
" />
">Mi w Kappie ¶wirowa³y wska¼niki i autko nie chcia³o zapaliæ.Po wymianie aku jak rêk± odj±³
Przy wymianie poruszy³e¶ klemy poprawiaj±c styk i wszystko by³o ok, je¶li aku ju¿ tak s³abe i nie chce zapaliæ to i wska¼niki waruj±.
To prawda. Ja mia³em stare i zniszczone klemy i dlatego mia³em s³abe po³±czenie z aku. Dzia³y siê naprawdê dziwne rzeczy na desce rozdzielczej.
stabraf - 13-01-2010, 10:13
" />
">Mi w Kappie ¶wirowa³y wska¼niki i autko nie chcia³o zapaliæ.Po wymianie aku jak rêk± odj±³
Przy wymianie poruszy³e¶ klemy poprawiaj±c styk i wszystko by³o ok, je¶li aku ju¿ tak s³abe i nie chce zapaliæ to i wska¼niki waruj±.
Pierwsz± rzecz± jak± zrobi³em to czyszczenie z³±cz aku i wymiana klem.Nie pomog³o wiêc wymieni³em aku na nowy.Panowie z mierniczkiem pomierzyli sprawno¶æ aku i siê dziwili ¿e udawa³o siê w ogóle czsem zapaliæ