jurand - 22-05-2007, 23:28
" />Co może być powodem, że w Kappie jest bardzo twardy pedał sprzęgła? Wymieniono kompletne sprzęgło, został usunięty wyciek z wysprzęglika przy skrzyni, wszystko odpowietrzone, niestety cholernie ciężko nadal to chodzi. Stawiam na siłownik przy pedale sprzęgła, ale może jeszcze coś należałoby sprawdzić?
Przemo - 22-05-2007, 23:40
" />To jeszcze tak jak piszesz został pompa sprzęgła, to ustrojstwo przy pedale. Ja tez miałem twardy pedał ale po wymianie sprzęgła problem znikł.
sloneczna - 22-05-2007, 23:52
" />Objaw wystąpił zaraz po wymianie . A jak biegi wchodzą ?
Ja też miałem tak ,po wymianie stała sie normalność . U mie było jeszcze podkoniec wciskania tryk poprzedzony większym oporem .
Czy sprawdzałes podczas odpowietrzania, czy lekko zchodzi pedał ?
wujek - 23-05-2007, 09:11
" />Witam,
A jak było przed wymianą sprzęgła? Też twardy pedał?
Kupując w zeszłym roku swoją K2.0 wymieniłem sprzęgło, a niedługo później, zestaw pompa sprzęgła-siłownik. Po tych pracach sprzęgło daje się wciskać lekko, bez konieczności "wysiłkowej", więc tak samo powinno działać w Twoim przypadku.
Sprawdź, jak radzi Słoneczna, czy, po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzęgliku, pedał z pompą chodzą lekko. I sprawdź, czy dźwignia sprzęgła nie ma oporów - może warto tam "psiknąć" smarowidła - wyciek z wysprzęglika mógł spowodować przedostanie się płynu hamulcowego do tulejki.
Pozdrawiam
jurand - 23-05-2007, 11:00
" />
">Witam,
A jak było przed wymianą sprzęgła? Też twardy pedał?
Kupując w zeszłym roku swoją K2.0 wymieniłem sprzęgło, a niedługo później, zestaw pompa sprzęgła-siłownik. Po tych pracach sprzęgło daje się wciskać lekko, bez konieczności "wysiłkowej", więc tak samo powinno działać w Twoim przypadku.
Sprawdź, jak radzi Słoneczna, czy, po poluzowaniu odpowietrznika na wysprzęgliku, pedał z pompą chodzą lekko. I sprawdź, czy dźwignia sprzęgła nie ma oporów - może warto tam "psiknąć" smarowidła - wyciek z wysprzęglika mógł spowodować przedostanie się płynu hamulcowego do tulejki.
Pozdrawiam
Pedał sprzęgła przy odpowietrzaniu chodzi lekko - bez problemu można go wciskać ręką. I mam takie wrażenie, że zaraz po odpaleniu auta po dłuższym postoju pedał chodzi wyraźnie lżej, niż po przejechaniu parunastu km po mieście...
sloneczna - 23-05-2007, 20:06
" />Właśnie sprawdziłem jak jest u mnie mogę wciskać pedał sprzęgła bez problemu jednym palcem wskazującym . Może uszkodziło się słoneczko w docisku podczas składania . Tylko wtedy, były by problemy z biegami.
jurand - 23-05-2007, 20:39
" />
">Właśnie sprawdziłem jak jest u mnie mogę wciskać pedał sprzęgła bez problemu jednym palcem wskazującym . Może uszkodziło się słoneczko w docisku podczas składania . Tylko wtedy, były by problemy z biegami.
Nie ma żadnych problemów z biegami. Czyli jakie wnioski - wymieniać siłownik pod pedałem sprzęgła czy jeszcze gdzieś może coś sprawdzić???
kulu - 23-05-2007, 21:03
" />Witam
Miałem taki sam problem jak ty. Na zimnym silniku sprzęgło chodziło sporo lżej niż na rozgrzanym. U mnie problem tkwił w zużytym dociku tarczy sprzęgłowej. Problem utąpił po wymianie kompletnego sprzęgła.
Moje sugestie to:
- czy masz 100% pewności że mechanik wymienił ci komletne sprzęgło,
- może coś nie tak jest z tulejkami w których osadzona jest dźwignia przesówająca łożysko oporowe,
- a może nowe sprzęgło było wadliwe (mi przy zakupie sprzęgła gość z hurtowni odradzał sprzęgło firmy VALEO bo podobno miał trochę reklamacji na nie i w sumie ja osobiście zdecydowałem się na SACHS).
Ale czytając forum natrafiłem na pozytywne opinie o VALEO.
Przemo - 23-05-2007, 21:19
" />
">Witam
Miałem taki sam problem jak ty. Na zimnym silniku sprzęgło chodziło sporo lżej niż na rozgrzanym. U mnie problem tkwił w zużytym dociku tarczy sprzęgłowej. Problem utąpił po wymianie kompletnego sprzęgła.
Moje sugestie to:
- czy masz 100% pewności że mechanik wymienił ci komletne sprzęgło,
- może coś nie tak jest z tulejkami w których osadzona jest dźwignia przesówająca łożysko oporowe,
- a może nowe sprzęgło było wadliwe (mi przy zakupie sprzęgła gość z hurtowni odradzał sprzęgło firmy VALEO bo podobno miał trochę reklamacji na nie i w sumie ja osobiście zdecydowałem się na SACHS).
Ale czytając forum natrafiłem na pozytywne opinie o VALEO.
Jeśli chodzi o sprzęgła firmy VALEO to raczej są dobre. Oryginalne sprzęgło kupione w ASO też jest VALEO, z tą różnicą, że jest na nim duzy znaczek Lanci natomiast napis Valeo jest prawie niezauważalny.
wujek - 23-05-2007, 22:49
" />Witam,
Można spróbować ruszyć dźwignią sprzęgła (na skrzyni), nacisnąć jakąś łychą. Bo to, albo opór na dźwigni (a raczej na tulei wałka - ale wtedy powinno źle zasprzęglać, opór przy powrocie), albo na tulei pedału (też problem z powracaniem), przepuszczanie pompy (raczej problem z wysprzęgleniem i wrzuceniem biegu), albo problem słoneczko-tarcza.
I to ostanie jest chyba najbardziej prawdopodobne.
Pozdrawiam