Wujek_2000 - 02-03-2006, 15:31
" />Ponieważ mam do wymiany amorki i sprężyny w swojej Kappie dlatego mam następujące pytanie. Czy te elementy z modeli o silnikach 2.0 i 2.4 i rocznikach młodszych niż 95 będą pasowały do 3.0 z 95 roku? Mam problem ze znalezieniem części do swojego Kapiszona dlatego szukam gdzie się da i jak się da.
Wujek_2000 - 03-03-2006, 11:31
" />widze, że nie będzie tak prosto z tymi sprężynami i amorkami :?
PeGaZ - 03-03-2006, 13:43
" />
">Ponieważ mam do wymiany amorki i sprężyny w swojej Kappie dlatego mam następujące pytanie. Czy te elementy z modeli o silnikach 2.0 i 2.4 i rocznikach młodszych niż 95 będą pasowały do 3.0 z 95 roku? Mam problem ze znalezieniem części do swojego Kapiszona dlatego szukam gdzie się da i jak się da.
Jak patrzę w katalog SACHS, to do 3.0 z lat 08.94-10.01 idzie to samo co do KAPP pozostałych, i to zarówno na przód jak i na tył:
http://img47.imageshack.us/img47/4716/kawaeksachsa1dw.th.jpg[/img]
Ja na tył do Kappy 2.0 '98 kupowałem 230 034. No ale katalog katalogiem, a życie życiem - lepiej się upewnij.
Co do sprężyn - to nie wiem.
Wujek_2000 - 03-03-2006, 16:00
" />DZięki za info i tabele
prezesjm - 03-03-2006, 18:37
" />Jeśli chodzi o spręzyny do tyłu to w serwisie około 200 PLN sztuka, przód około 270 PLN sztuka, amortyzatory to lepiej kupić na wolnym rynku bo ceny orginałów zabijają. Można jeszcze dać do zwinięcia w firmach specjalizujących się w spręzynach ale trzeba najczęściej dać na wzór i ceny mogą być zbliżone do serwisowych. W serwisie można zamówić jeszcze spręzyny o podwyższonej twardości do aut o zwiększonej ładowności -kosztują niewiele więcej.
Wujek_2000 - 04-03-2006, 02:32
" />Podejrzewam, że te o zwiększonej twardości będą mniej wygodne dla pasażerów a ja i tak jestem wrogiem przeładowywania samochodu
norbiwolow - 08-12-2006, 21:50
" />jakby co to w mojej okolicy są Monroe Reflex tył do 3.0 v6 1995 za 280 złotych sztuka - dziś sam nabyłem takie - myślę jeszcze o sprężynach - bo troche mi tył siedzi - jak wymienie amory to zobacze czy cos sie poprawi
wujekp - 08-12-2006, 23:57
" />
">- myślę jeszcze o sprężynach - bo troche mi tył siedzi - jak wymienie amory to zobacze czy cos sie poprawi
Wydaje mi się że tył siedzi we wszystkich.
Wujek_2000 - 09-12-2006, 10:42
" />Wszystkim Kappiszonom siedzi dupsko, taki maja urok, tzn. nie siedzi, tylko tak wygląda, ja po wymianie sprężyn uznałem, ze nic sie nie uniosło i była to strata kasy
norbiwolow - 09-12-2006, 12:27
" />a czy z amorami monroe - tez jest szansa że beda pasować zamiennie bo w katalogu monroe są dwa typy:
E4610 do 95 roku
E4611 powyżej 96 rok
ja mam Kappe 95 a amory sprzedawca wcisnął mi E4611 zapewniając że beda pasować - czemu jeden katalog ma jeden model a drugi dwa - czym moga się różnić te amory
co robić - zakładać czy reklamować i prosić o wymianę
norbiwolow - 09-12-2006, 12:31
" />p.s. czy po wymianie tylnych amortyzatorów trzeba ustawiać zbierzność itp sprawy bo na trzepawki to pojade tak aby mieć wydruk do akt auta full serwis - kiedyś jak bedę sprzedawał to niech widzą jak dbałem
tomek - 09-12-2006, 22:41
" />
">p.s. czy po wymianie tylnych amortyzatorów trzeba ustawiać zbierzność itp sprawy
Nalezy sprawdzic geometrie auta!!1
dellti - 09-12-2006, 23:29
" />
">ja mam Kappe 95 a amory sprzedawca wcisnął mi E4611 zapewniając że beda pasować - czemu jeden katalog ma jeden model a drugi dwa - czym moga się różnić te amory
różnią się końcówką montowaną w poduszkę - nie są niestety całkowicie zamienne, więc jeżeli trafiłeś na zły typ to pozostaje wymiana u sprzedawcy amorków, bądź dokupienie nowych pasujących do nich poduszek. Słyszałem opinie, że te starego typu są trwalsze.
norbiwolow - 10-12-2006, 12:59
" />a jaki może być koszt poduszek ? podejrzewam że tych 4610 nie dostane tak wie xcmusze je dopasować do reszty auta
norbiwolow - 18-12-2006, 10:53
" />i po wymianie - na szczescie pasowały do poduszek - jedyny mankament to troche inne odboje i osłony - te nowe - stare zachowałem na wzór - amortyzatór mocowany do poduszki na stożek - ogólnie zadowolony jestem z wymiany choć podnieśli mi koledzy mechanicy cene - miałobyc 80 wzieli 100 ) bo podobnoi było grzebania - choć moim zdaniem to ściema bo w sumie byłem przy tym - warsztat mam naprzeciwko domu i co jakiś czas lookałem co robią - problem z wybiciem tej długiej sruby dolnej a i tak ja sam kanape i reszte sam zdemontowałem tak wiec mieli pełny dostęp do amorów - przy okazji wymiany amorów wytłuumiłem cały tył - matami APP - oparcie , nadkola i półkę tylną - teraz tylko dobrze przemyslana zabudowa audio ) - postaram się zapodać na forum foto realcje z wytłumiania tyłu
p.s. czy te głośniki tył zawsze są tak tandetnie mocowane - nie są osadzone stabilnie - muszę coś wymysleć innego - w planach skrzynia basowa zintegrowana z tylnią scianą oparcia po otwarciu podłokietnika moc basu bedzie płynąć niezłum strunieniem do auta
Wujek_2000 - 18-12-2006, 13:45
" />Wymiana sprężyn i amorków w Kappie to banalna sprawa tylko trzeba mieć narzędzia no i po wymianie ustawić zbierzność. CZy po wytłumieniu ww. elementów odczułeś różnice? Ciszej się zrobiło w kabinie?
norbiwolow - 18-12-2006, 20:14
" />moze nie jest cisza jak w kościele ale jest ok - czy jest róznica - za krótko jeździłem przed wygłuszniem aby wyciągnąc wnioski - myśle że napewno nie zaszkodzi a koszt całej operacji to 60 złotych i sporo cierpliwości - a to akurat do aut mam
Wujek_2000 - 19-12-2006, 13:18
" />skoro polecasz to pewnie wezme się za to przy okazji wymiany tapicerki będzie kilka rzeczy na raz
norbiwolow - 04-03-2007, 14:06
" />ostatnio wyciekł mi nowy amor ( na gwarancji ) tak wiec reklamuje go, a pomyslałem że wymienię jednak sprężyny bo tył mi strasznie siedzi a jak ktoś wsiądzie to masakra - aż autka żal - jakos tak na dobite wygląda - znalazłem i uzgodniłem cenę 200 złotych za 2 sztuki - nowe spręzyny. czy warto inwestowac te 200 złotych czy bedzie to zbedny wydatek - może ten nowy amortyzator padł przez stare sprężyny które były już weksploatowane
Wujek_2000 - 05-03-2007, 22:47
" />Prawdopodobnie właśnie dlatego wyciekł ci amortyzator. Stare sprężyny nie trzymały już odpowiedniej wysokości i twardości i cały nacisk szedł na amory, które po prostu nie wytrzymały. Zakup nowych sprężyn to bardzo dobry pomysł.
norbiwolow - 06-03-2007, 12:17
" />też tak myslę oby już bylo git !!!
szarkiz - 06-03-2007, 14:15
" />Pozwolicie, że dołącze sie do tematu choc troszke z innym pytaniem.
Czytam wątek i zacząłem miec wątpliwości .. czy w sytuacji gdy kupuje amora to oddzielnie spreżcyny, amora wlasciwego i oddzielnie poduszki ?
Przyznam, ze okolo wrzesnia zeszlego rokiem kupilem amora, jednego.. wiem wiem, powinienem dwa, ale sytuacja byla podbramkowa, jeden byl naprawde martwy a drugi niemal jak z fabryki wiec po co sie pakowac w koszty.
Ale wracając do tematu.. kupilem używke amora za 210 pln i byl kompletny, ze tak powiem.. sprezyna, poduszka, teleskop... wiec jak to z nimi jest ?
Kupuje sie oddzielnie ?.. razem ?
Jakie sa koszty ?
dellti - 06-03-2007, 16:52
" />
">Kupuje sie oddzielnie ?.. razem ?
Jakie sa koszty ?
Kupuje się oddzielnie - sprężyna nie jest częścią amortyzatora, tylko osobnym elementem. Poduszka tak samo. Generalnie sprężyny wymienia się bardzo rzadko, poduszki w normalnej eksploatacji wogóle nie powinny się uszkodzić. Choć oczywiście duże obciążenie (też lpg) i polskie drogi potrafią wszystko - u nie jedna sprężyna po prosty się złamała :/
U siebie wymieniałem elementy już jakiś czas temu, ale z tego co pamiętam to ceny były mniej więcej takie (tył) - amortyzator (sachs) około 300zł, poduszka około 150, sprężyna nowa 250.
Przemo - 06-03-2007, 16:59
" />
">a pomyslałem że wymienię jednak sprężyny bo tył mi strasznie siedzi a jak ktoś wsiądzie to masakra - aż autka żal - jakos tak na dobite wygląda - znalazłem i uzgodniłem cenę 200 złotych za 2 sztuki - nowe spręzyny. czy warto inwestowac te 200 złotych czy bedzie to zbedny wydatek - może ten nowy amortyzator padł przez stare sprężyny które były już weksploatowane
Oryignalne za tyle załawiłeś, czy zamienniki? Można jakiś namiar gdzie w takiej cenie można dostac spręzynki?
szarkiz - 06-03-2007, 16:59
" />heh.. a ja myslalem ze 210 za calosc to sporo
Hobbysta - 06-03-2007, 17:06
" />Wymieniałem ostatnio w mojej Kappie poduszki w kolumnach z tyłu (Croma/Thema) po 44,00 zł za sztukę. Jezeli nikt nie przestawił licznika to jest przejechane 192000 km. Przed wymianą na większych nierównościach drogi dochodziły z okolic bagaznika /głośników odgłosy dudnienia. Po wymianie poduszek cisza .
Pozdrawiam!
norbiwolow - 06-03-2007, 17:27
" />oryginał - w BILEX Łodz - cena była 380 za 2 sztuki ale te moje to okazja )
do Hobbysty - rozwiń temat - pasuję od Fiata Croma na tył ? bezproblemowo ?
cena super !!!!! jestem przed wymianą to przy okazji to bym zmienił !!!
Hobbysta - 06-03-2007, 18:27
" />Tak jak napisałem powyżej. W sklepie mieli trudności znaleźć do Kappy i doszli do wniosku, ze to to samo co Fiat Croma (oczywiście stara Croma) i Lancia Thema. Na opakowaniu chyba z InterCarsu też pisało Croma/Thema. Stare poduszki się rozwulkanizowały tzn. wewnętrzna tulejka, która jest przykręcona do tłoczyska amortyzatora oddzieliła się od gumy. Chodzi oczywiście o poduszki do Kappy według eper część nr 7 (wkładka elastyczna nr katalogowy 82430666).
Poduszka wymiarowo identyczna tylko nieco inaczej guma ukształtowana, ale to chyba tylko chodzi o to, że wykonał je inny producent. Zero problemów przy wymianie .
Pozdrawiam!
norbiwolow - 06-03-2007, 19:47
" />a do 95 rok bedzie pasować cały czas rozmawiamy o tylnym zawieszeniu może ktoś fotke zapoda poglądową ??
jaki producent tej poduszki
Hobbysta - 06-03-2007, 20:19
" />http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c43 ... 3f817.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0b4 ... f300b.html
Podaję linki do zdjęć. Jest to stara rozwulkanizowana poduszka. Mniejsza część oddzieliła się od gumy. Przed odkręceniem nakrętki trzeba ścisnąć sprzeżynę kolumny przyrządem, a nakrętkę tłoczyska amortyzatora najlepiej odkręcać kluczem pneumatycznym.
Oczywiście jest to tylne zawieszenie i sądzę, że do Kappy 95 też będzie pasować.
norbiwolow - 06-03-2007, 21:34
" />oznaczenia producent numer z opakowania itp... tak abym z tym do sklepu poszedł - please
Hobbysta - 06-03-2007, 22:39
" />Przykro mi ale nie będę mógł w tym pomóc. Poduszki wymieniałem jakieś dwa tygodnie temu i opakowań już nie mam a przez przypadek tylko stare poduszki zostały w garażu więc mogłem zrobić fotki. Aby odczytać numery z poduszek zamontowanych no to jest parę godzin pracy. Ale tak myślę, że w sklepach z katalogów lub bezpośrednio ze stron producentów czy też dystrybutorów części uda się znaleźć poduszki. Ja miałem w sklepie zdemontowaną starą i jak znaleźli na jakiejś stronie zdjęcie poduszki z Cromy/Themy to wyglądała tak samo. Zmówiłem i na drugi dzień odebrałem, zamontowałem, oczywiście obydwie strony i po problemie .
mikaeltdi - 07-03-2007, 12:10
" />Witam !Apropo sprężyn i ich wysokości ,kiedyś robiłem rozciąganie sprezyny na zimno u kowala co prawda w Oplu ale pomogło tyle że był lekko twardszy(podniósł się jak na pompowanych :lol: ) a i kupowałem takie gumowe wkładki na spręzyne zebym mógł maxymalnie obciażyc a nic nie uszkodzić ...nawet zdawało to to egzamin...tą wkładkę zakładałem pomiędzy zwoje spręzyny,była specjalnie wyprofilowana...gdybym znalazł coś takiego do kapiszona tez założę,jak na razie sklep w którym kupowałem gdzies przeniesli?!
Pozdro...
larry123 - 07-03-2007, 12:48
" />ja takie coś mam
kupiłem w GS-ie podobno były od żuka : nonieee :
8 zł sztuka jak narazie działają i spełniają swoją powinność ponieważ mam butle lpg.
norbiwolow - 08-03-2007, 11:28
" />chodzi o gumy usztywniajace 8 zeta
larry123 - 08-03-2007, 13:12
" />tak
odebrałem drugie mieksznie i narazie nie chce wydawać kasy na sprężyny ponieważ mam inne wydatki.
mikaeltdi - 23-03-2007, 12:26
" />Hi! Odswieżając nieco temat ...Kupiłem właśnie takie gumy w sklepie Fota rozmiar średni powinny pasowac ,przymierzałem małą gume i była stanowczo za mała ..pytanko do kogoś kto miał takie gumy lub ma w kapiszonie gdzie lepiej je zainstalowac na środku sprężyny czy na dole czy też u góry...w Omedze była tak duza ze nie miałem z tym problemów ale tu można ustawic gzie się chce tylko gdzie bedzie najlepiej dla spręzyn?
Pozdro...
Marcin_D - 23-03-2007, 13:10
" />ja mam takowe na środku, ale to akurat nie ma znaczenia gdzie je załozysz. W Maluszku miałem też wsadzone i za każdym razem jak zajrzałem to były gdzie indziej bo się przesuwałyi było ok.
norbiwolow - 26-03-2007, 09:24
" />ja 2 dni temu wstawiłem nowe sprężyny na tył do Kappy i wizualnie auto nie poszło do góry ani nie jest sztywniejsze cóż widac Kappa juz tak ma ze ten tyl jej siedzi
dobrze ze chociaz sprezyny kupilem w dobrych pieniadzach
były o jeden zwoj mniejsze ale podobno takie teraz produkuja - mechanik doradzal zostawic stare ale ja sie uparlem na nowe tak wiec stare wystawie na allegro - moze ktos kupi - sa w dobrym stanie nie popekane itp. moze wymiana sie zwróci
LukaszN - 26-03-2007, 10:29
" />widzisz Norbi, na jakich czesciach robiona jest Kappa? Ile jest na liczniku 295 tys.? i sprezyny ciagle sa w dobrym stanie!! Jak sie o Kappe dba i ja serwisuje, to jest to naprawd solidny kawal samochodu. Powodzenia. A jak tam rozrzad wymieniles?
norbiwolow - 26-03-2007, 10:47
" />bede robił na dniach - przebieg 285 tys - ale zdiagnozowałem wyciek z uszczelniacza wału a wiadomo co olej robi z paskiem gumowym rozrzadu - tak wiec mysle że w tym tygodniu bedzie nowy rozrząd - zwłaszcza że na weekend chce do pragi pojechać
mirek0p - 12-04-2007, 19:07
" />podczepię się z pytaniem a mianowicie: wymieniano mi tylne amorki (nie byłem przy tym) teraz zmieniając opony zauważyłem (auto na podnośniku) że chwytając za koło można je podnieś o około 1 cm ,czy amortyzator do góry nie powinien być przykręcony na stałe
Tomasz - 12-04-2007, 19:11
" />Jeżeli chodzi o sprężyny to proponuje te 60559779. Są to sprężyny z Alfy 164 Super pasują elegancko nawet jeśli ktoś ma butle z gazem
Wujek_2000 - 12-04-2007, 21:27
" />Królestwo za dobre sprężyny, które uniosą mi kuper :cry:
Niby mam wszystko nowe w tylnym zawieszeniu łącznie z amorami i sprężynami a *** jak wisiała tak wisi, podejżewam, że barany wsadzili mi złe sprężyny :evil:
norbiwolow - 13-04-2007, 11:01
" />to ja mam tak samo - nowe amory i sprezyny i nic - no moze tak 1-2 cm autosugestia moja poszlo w góre
jeszcze tulejki przy tylnych kolach musze wymienic i koniec z tylnym zawieszeniem !!!
Arek76 - 13-04-2007, 16:01
" />Osobiście założyłem po dwie gumy usztywniające na stronę z tyłu (20 zł całość). Jedna na samej górze, druga na samym dole sprężyny- efekt jest widoczny. Koło nie chowa się w nadkolu a auto jest nieco sztywniejsze. Jestem zadowolony z takiego zabiegu.
mirek0p - 13-04-2007, 17:03
" />ponowię jeszcze raz swój wcześniejszy post
"podczepię się z pytaniem a mianowicie: wymieniano mi tylne amorki (nie byłem przy tym) teraz zmieniając opony zauważyłem (auto na podnośniku) że chwytając za koło można je podnieś o około 1 cm ,czy amortyzator do góry nie powinien być przykręcony na stałe"
Arek76 - 13-04-2007, 19:28
" />Też mi tak koła minimalnie się unosiły-podnosząc je rekoma góra-dół. Ale to chyba nic dziwnego, zważywszy, że amory na tescie maja po 70 procent i nic dziwnego sie nie dzieje?
prezesjm - 13-04-2007, 19:43
" />
">ponowię jeszcze raz swój wcześniejszy post
"podczepię się z pytaniem a mianowicie: wymieniano mi tylne amorki (nie byłem przy tym) teraz zmieniając opony zauważyłem (auto na podnośniku) że chwytając za koło można je podnieś o około 1 cm ,czy amortyzator do góry nie powinien być przykręcony na stałe"
jeśli miałbyś luz w górnym mocowaniu to niemiłosiernie tłukło by na dziurach. W tym aucie sprężyna tylnia jak jest starsza (jak amortyzator jest w stanie maksymalnego wysunięcia) to jest nienapięta, spróbuj ręką samą spręzyną poruszać , oczywiście jak auto jest na podnośniku najlepiej obydwa tylne kola, jak dźwigniesz koło do góry to kasujesz tylko luz na sprężynie, szczególnie widoczne jest to jak próbujesz dokręcić koło, jest wtedy wrażenie jak by coś tam było faktycznie niedokręcone. To jest normalne. Z tyłu sprężyny można wymienić bez ściskacza sprężyn bo stanie nieobciążonym są nienapięte.
mirek0p - 13-04-2007, 23:54
" />dziękuję
bomal23 - 22-04-2007, 01:36
" />Witam.
W moim kapiszonku też tył siedział nisko od jakiegoś czasu. Postanowiłem coś z tym zrobić i udało się na kilka miesięcy. Dałem sprężyny do rozciąnięcia i utwardzenia. Narazie działa, tył auta wstało ok. 3 cm. Wygląda to całkiem, całkiem. Jak pomagałem przy rozbieraniu mojego kombiaka by wyjąć tylne sprężyny, to pomyślałem że za takie pieniądze (100 zł!!!) można te 6-8 m-cy pojeżdzić dłużej. Szukałem sprężyn nowych poza serwisem i nie udało mi się tanio znaleźć. Więc zdecydowałem się na taki eksperyment.
Może ktoś wie, gdzie za rozsądną cenę kupię tylne sprężyny do Kappy 3.0 SW (kombi)?
Pozdrawiam.
bomal23 - 22-04-2007, 01:57
" />
">bede robił na dniach - przebieg 285 tys - ale zdiagnozowałem wyciek z uszczelniacza wału a wiadomo co olej robi z paskiem gumowym rozrzadu - tak wiec mysle że w tym tygodniu bedzie nowy rozrząd - zwłaszcza że na weekend chce do pragi pojechać
Też zamierzam wymienić rozrząd. Ile trzeba zapłacić za komplet ( napinacz, 2 rolki i pasek) aby nie przepłacać?
Czy ktoś poradzi gdzie tanio i dobrze kupić? Mam zamiar w LT w Łodzi.
Wujek_2000 - 22-04-2007, 12:00
" />Proponuję skontaktować się z Filutkiem, on będzie wszystko wiedział
norbiwolow - 22-04-2007, 20:18
" />rolka prowadząca - 140 zł sztuka
rolka napinająca - 320 zł
pasek - 120 zł
ewentualnie uszczelniacze wałków - około 15 złoty sztuka
robocizna - 200 złotych
Hobbysta - 06-07-2007, 17:55
" />Witam!
6.03.2007r. napisałem:
Przykro mi ale nie będę mógł w tym pomóc. Poduszki wymieniałem jakieś dwa tygodnie temu i opakowań już nie mam a przez przypadek tylko stare poduszki zostały w garażu więc mogłem zrobić fotki. Aby odczytać numery z poduszek zamontowanych no to jest parę godzin pracy. Ale tak myślę, że w sklepach z katalogów lub bezpośrednio ze stron producentów czy też dystrybutorów części uda się znaleźć poduszki. Ja miałem w sklepie zdemontowaną starą i jak znaleźli na jakiejś stronie zdjęcie poduszki z Cromy/Themy to wyglądała tak samo. Zmówiłem i na drugi dzień odebrałem, zamontowałem, oczywiście obydwie strony i po problemie
Znalazłem dzisiaj informację na opisywany wcześniej temat. Określana przez ePER jako wkładka elastyczna, to poduszka do Cromy/Thema firmy Intercars - producent 4MAX nr 82.430.666.
Pozdrawiam!
larry123 - 08-07-2007, 20:57
" />ja wymieniłem sprężyny ponieważ gumowe wkładki między zwoje starczyły na 2-3 miesiące.
Hobbysta - 09-07-2007, 08:33
" />Witam!
Temat jest długi i faktycznie jest w nim kilka tematów. Ja piszę o poduszce McPersona, która w ePER jest okreslana jako wkładka elastyczna. Jeśli chodzi o wkładki między zwoje sprężyn to w moim autku są one zbędne, gdyż nie występuje u mnie tendencja do opadania tyłu nadwozia opisywana wczesniej przez niektórych kolegów. Tzn. samochód na nowych oponach, pełny zbiornik paliwa i pozioma powierzchnia - odległość progu od podłoża: przód - 19,5 cm, tył 22,5 cm. Według wymiarów i również optycznie tył nieco się podnosi .
Pozdrawiam!