wybijokno - 04-02-2008, 12:41
" />wiatam serdecznie - mam maly, ale dosyc uciazliwy problem. w srodku w samochodzie od czasu, do czasu - lecz dosyc czesto smierdzi spalenizna. w samochodzie od 40 tys jest gaz. poczatkowo objaw pojawial sie tylko przy mocnym przegazowanu lub podczas cisniecia pod gorke. a teraz prawie zawsze, szczegolnie jak jest wilgotno. czy ktos z was ma dosaiwczenie czy to jest moze katalizator? jestem pewnien, ze nie nastepuje zaden wyciek oleju, a turbina jest dobrze zregerowana i silnik szczelny, kompresja prawidlowa. czy jesli wywale katalizator powinno pomoc i czy nie bedzie to mialo wplywu na parametry pracy silnika?
z gory wielkie dzieki i pozdrowienia
aaa - pogrzebalem na forum i znalazlem wpis o problemach z nieszczelna nagrzewnica - z tym, ze zapach zupelnia nie przypomina PARAFLU .... ale rzeczywiscie raz na pol roku musze dolac troche plynu chlodniczego
pawcio1 - 04-02-2008, 13:23
" />Czy czasem nie masz podpalonego sprzêg³a :? Taki zapach mo¿e pojawiaæ siê podczas jazdy na pó³ sprzêgle i przygazowaniu gdzie sprzêg³o jest bardzo obci±¿one!?
wujaa - 04-02-2008, 13:40
" />byc moze zapach z turbiny,po pogonieniu auta
szarkiz - 04-02-2008, 13:43
" />Witam.
W mojej kappie tez swego czasu czu³em sw±d czego¶ palonego .
Szczegolnie gdy mocniej j± pocisn±³em po znacznym zwolnienu jazdy, lub na postoju do auta wdzieral sie smrodek.
Mimo ze nie stwierdzono wycieku oleju czestotliowsc jego wystepowania wrasta³a. Po umyciu silnika okazalo sie pojedyncze krople kapi± na kolektor wydechowy spod niedokreconej klawiatury zworów. Ubytek na tyle minimalny ze nie mozna bylo go zanotowaæ przy badaniu poziomu oleju.
pozdrawiam
Przemek
wujaa - 04-02-2008, 13:49
" />takie smrodek to wlasnie bardziej na postoju,tez tak mialem w dederce po usunieciu wyceku a byl minimalny wsztstko ok,
wybijokno - 05-02-2008, 02:30
" />jesli chodzi o ew wyciek - to wlasnie sugerowal moj mechanik, ale wlasnie robilem uszczelka pod klawiatura, turbine i mam pewnosc, ze wszytsko tam gra i nic nie kapie na wydech ...
co do "pol sprzegla" ... to troche nie wiem, poniewaz robielem je ok 35 tys temu, wczesniej nie wiem, nie odnotowalem takiego problemu, ale z drugiej strony chyba na pol sprzegle nie dalbym rady tyle przejedzic bezproblemowo?
nie chce wywalac katalizatora bez potrzeby ... co sugerujecie? sprobowac liqui molly do ukladu chlodzenia? a moze to resztki z filtra kabinowego po podciekach sprzed regeneracji turbiny?
pozdrawiam