Egon - 26-04-2007, 10:21
" />dziś pierwszy dzień jak wyruszyłem i coś mnie podkusiło bym sprawdził miernikiem ładowanie i sie okazało że jest stosunkowo niskie 12.6 do 13.1
co może byc tego przyczyną kontrolka gaśnie po dopaleniu odrazu a mimo tego coś słabo ładuje jak włacze świtała jeszcze spada
Marcin_D - 26-04-2007, 10:26
" />Alternato na wykończeniu, za słabo naciągnięty albo umierający pasek klinowy, walnięty regulator napięcia, pośniedziałe przewody i/lub masy.
Powodów może być kilka trzeba posprawdzać.
Egon - 26-04-2007, 11:04
" />pasek napewno ok. a w tym modelu jest regulator ze szczotkami czy osobno?
Marcin_D - 26-04-2007, 11:06
" />Uuuuuuu w tym temacie to już musi ktoś wypowiedzieć, kto ma taki model, albo wie co i jak, bo ja niestety się nie orientuje
lancia1969 - 26-04-2007, 17:55
" />
">dziś pierwszy dzień jak wyruszyłem i coś mnie podkusiło bym sprawdził miernikiem ładowanie i sie okazało że jest stosunkowo niskie 12.6 do 13.1
co może byc tego przyczyną kontrolka gaśnie po dopaleniu odrazu a mimo tego coś słabo ładuje jak włacze świtała jeszcze spada
Jak masz dobry akumulator to nie będzie wyższego napięcia - dlaczego na siłe chcesz go ugotować :wink:
Egon - 26-04-2007, 21:58
" />e powino byc w okolicach 13.9 dzis wymieniłem regulator napięcia z szczotkami ale nic się nie zmieniło
Tomasz - 26-04-2007, 22:09
" />
">e powino byc w okolicach 13.9 dzis wymieniłem regulator napięcia z szczotkami ale nic się nie zmieniło
Jeżeli nic się nie zmieniło to na 100% brak masy.
Ja właśnie 2 dni temu na to wpadłem bo miałem podobny problem
Zmierz ładowanie dotykając minusowym kablem miernika do silnika a plusowym do plusa akumulatora. Jeżeli będzie OK to znaczy że masz słabą masę na akumulator
Pozdrawiam
ARman - 26-04-2007, 22:18
" />Ja mam pasek alternatora dowymiany, wydaje pisk poki nie rozkrece silnik do 3000 obrotow. odrazu pokazuje okolo 6 a potem podejmuje sie do 13 maksymum. To chyba dlatego ze mam znoszony pasek?
pawcio1 - 26-04-2007, 23:03
" />
">dziś pierwszy dzień jak wyruszyłem i coś mnie podkusiło bym sprawdził miernikiem ładowanie i sie okazało że jest stosunkowo niskie 12.6 do 13.1
co może byc tego przyczyną kontrolka gaśnie po dopaleniu odrazu a mimo tego coś słabo ładuje jak włacze świtała jeszcze spada
Jak masz dobry akumulator to nie będzie wyższego napięcia - dlaczego na siłe chcesz go ugotować :wink:
Ja mam Delte 1.8 wszystko dobre sprawne i w zasadze ładowanie takie same,myśle że lancia1968 ma racje,tak powinno być :roll:
Egon - 27-04-2007, 12:51
" />auto u elektryka stoi , a jakie powino być ładownie już pisałem, producenci akumulatorów nawet piszą w kartach że wymaganie ładowanie w pojeżdzie od 13.9-14.5V wczoraj jeszcze sparwdzięłm w kumpla też w TD miał 13.9 bez świateł i 13.5 na świtłach lepiej dużo niz u mnie ale i tak troszke słabe
sloneczna - 27-04-2007, 13:58
" />Mam nówkę alternator w fiacie 100A , ładowanie na poziomie 14,2V.
pawcio1 - 27-04-2007, 15:56
" />
">auto u elektryka stoi , a jakie powino być ładownie już pisałem, producenci akumulatorów nawet piszą w kartach że wymaganie ładowanie w pojeżdzie od 13.9-14.5V wczoraj jeszcze sparwdzięłm w kumpla też w TD miał 13.9 bez świateł i 13.5 na świtłach lepiej dużo niz u mnie ale i tak troszke słabe
Faktycznie dziś ze strachu sprawdziłem i jest takie samo!!!
adasik12 - 27-04-2007, 16:23
" />U mnie jest tak że po uruchomieniu silnika jest na 6 a po jakimś czasie 12 i jak włączę światełka to nic nie spada i wydaje mi się że tak powinno być.
ARman - 27-04-2007, 17:15
" />
">auto u elektryka stoi , a jakie powino być ładownie już pisałem, producenci akumulatorów nawet piszą w kartach że wymaganie ładowanie w pojeżdzie od 13.9-14.5V wczoraj jeszcze sparwdzięłm w kumpla też w TD miał 13.9 bez świateł i 13.5 na świtłach lepiej dużo niz u mnie ale i tak troszke słabe
Jezeli ladowanie ma byc od 13.9 do 14.5 to chyba mam problem nie tylko z paskiem ale i z alternatorem
Jarek_Lu - 27-04-2007, 17:55
" />Niestety od dłuższego czasu ładowanie na poziomie 12 ~ 14.5 V faluje bez znaczenia na prętkość obrotów i do tego jarząca sie kontrolka ładowania , czasami pulsująca przy stałym napięciu ładowania , tak chyba nie powinno być ? : zolta :
Egon - 27-04-2007, 19:04
" />no i się wyjaśniło u mechanika , słaba masa i czyszczenie masy nic niedało podłaczam miernik pod akumulator mam 13.1 a jak dam minus na silnik 14.2 zaraz ide podlączyć mase z silnika na akumulator i będzie ok
Egon - 27-04-2007, 19:06
" />
">Niestety od dłuższego czasu ładowanie na poziomie 12 ~ 14.5 V faluje bez znaczenia na prętkość obrotów i do tego jarząca sie kontrolka ładowania , czasami pulsująca przy stałym napięciu ładowania , tak chyba nie powinno być ? : zolta :
wydaje mi się że masz walnięty regulator napięcia
Tomasz - 27-04-2007, 21:52
" />
">no i się wyjaśniło u mechanika , słaba masa i czyszczenie masy nic niedało podłaczam miernik pod akumulator mam 13.1 a jak dam minus na silnik 14.2 zaraz ide podlączyć mase z silnika na akumulator i będzie ok : brawo :
Egon - 27-04-2007, 22:00
" />
">no i się wyjaśniło u mechanika , słaba masa i czyszczenie masy nic niedało podłaczam miernik pod akumulator mam 13.1 a jak dam minus na silnik 14.2 zaraz ide podlączyć mase z silnika na akumulator i będzie ok : brawo :
mogłem ciebie posłuchac miał bym 30zł w kieszeni ale i tak jestem zadowolony a jak by ktoś chciał alternator do TD 90A to w intercarsie maja 1 szt. na wyprzedaży regenerowany za 122zł (jak sie stary oda)