ďťż
Kappa - słaba, brak mocy



larry123 - 08-06-2006, 10:34
" />Czy da się samemu wyczyscić przepływomierz ???
ponieważ mam podejrzenia że przez przepływomierz wyskakuje mi błąd silnika i czasami falują obroty.

nie zmieniałem filtra powietrza od 20 tys. km.
po wymontowaniu wydaje mi się ze filtr jest czysty od srodka bardzo czysty.

ostatnio moja lucynka tuż po zapaleniu ( na ciepłym silniku ) od razu wskoczyła na 3000 obrotów. !!!! czekałem jakies 10 - 20 sek. że może się poprawi. Niestety musiłem ją zgasić i zapalić ponownie i zapaliła i juz chodziła ok.




Prezes - 08-06-2006, 12:40
" />Laryy Kolego drogi - przepływomerza sie nie czysci!
Za obroty jałowe jest odpowiedzialny silnik krokowy a nie przepływomierz.
Odpisywałem juz raz na Twojego posta i jeszcze raz powtórze - jedz do jakiegoś warsztatu i podepnij auto pod komputer diagnostyczny. Nie baw sie w mechanika bo ze swoimi pomysłami jeszcze cos popsujesz.



Lewutek - 08-06-2006, 13:11
" />CZE ...

Prezes dobrze ci pisze ... w dziesiejszych czasach elektroniki samochodowej ... "kowalstwo samochodowe" nie w każdym przypadku ma zastosowanie.



larry123 - 08-06-2006, 13:11
" />można ale jest to zegrmistrzowska robota

http://stilo-club.com/viewtopic.php?t=6497




Prezes - 08-06-2006, 13:31
" />no dobra - sam chciałes ...
Nowoczesne przepływomierze w odróżnieniu od starego typu (potencjometrowych) działają na zasadzie ‼gorącego drutu”. Oznacza to ze metal w przepływomierzu jest elektrycznie podgrzewany do odpowiedniej temperatury. Materiał z którego blaszka jest wykonana zmienia swoją oporność w zależności od temperatury. Przepływające powietrze chłodzi blaszkę zmieniając jej oporność i na tej podstawie ECU szacuje objętość pobieranego powietrza. W przepływomierzu znajduje się również czujnik temperatury zasysanego powietrza (w przepływomierzach 5 pinowych – w 4 pinowych termometr jest oddzielnie) i czujnik ciśnienia powietrza.
Biorąc pod uwagę zasadę działania czyszczenie nie ma najmniejszego sensu . Środki chemiczne , woda czy spirytus może natomiast uszkodzić cały układ.

Podtrzymuje wiec opinie ze to bzdura. Ktoś sobie taką operacje przeprowadził i zamiescił zdjecia nie oznacza to jednak , ze zrobił dobrze.
Na forach pojawiają sie rozne nonsensy



larry123 - 09-06-2006, 10:01
" />wyczysciłem krokowy, wykorzystując opis z naszego forum

zobaczę co bedzie jutro.

może pomoże.



larry123 - 10-06-2006, 12:38
" />byłem na komuterku i wykazał mi

- O2 sensor signal
- Engine temperature
- RPM Signal

Przy engine temperature palił mi sie wykrzyknik

w poniedziałem jade na Limanowskiego i mam nadzieje że u mnie w serwisie mi ją zrobią.



Prezes - 10-06-2006, 12:50
" />Wykrzyknik przy błędzie oznacza błąd stały. Musisz sie zainteresować czujnikiem temperatury silnika. Jeśli jest uszkodzony i podaje błędne sygnaly i ECU moze ustawiać zbyt bogatą mieszanke dlatego wariują obroty.



larry123 - 10-06-2006, 18:15
" />i to jest właśnie ból
podłączenie do głupiego kompa 50 zł
czujnik temperetury 40 zł

ech chyba sobie kupe euroscana
bo moja bryka byl badana na euroscanie



lancia1969 - 10-06-2006, 21:47
" />
">ech chyba sobie kupe euroscana
bo moja bryka byl badana na euroscanie


Zrobiłem sam , ale rozumiem że nie każdy ma takie możliwości , koszt wszystkich części to 50 zł , jest jeden dość kłopotliwy i kosztowny niestety problem z euroscanem - potrzebuje dwóch com-ów przy pracy z Laptopem, czyli karta PCMCIA do laptopa z możliwością pracy w czystym DOS-ie- około 250 zł , gotowego Euroscana możesz kupić w granicach 239 zł - w Warszawie polecam TUTAJ gość sprawdzony w razie reklamacji szybko realizuje gwarancje ( do 2 dni) i jest sensowny ( rozumie to co robi).

Jak się będziesz decydował to zdecydowanie polecam Euroscana na pic-u, sa dwa rodzaje jeden na mikrokontrolerze Atmel i drugi na Pic-u - różni się sposobem komunikacji i niestety te Atmelowskie pracują mniej stabilnie.

Generalnie polecam - nawet jak nie będziesz korzystał z Laptopa tylko ze zwykłego PC to zrobienie kabla 15 m nie stanowi problemu i nie przeszkadza w poprawnej komunikacji.

Funkcje pozwalają na spokojne przetestowanie całego systemu wtryskowego łącznie z kasowaniem błędów centrali.

Telemetria jest pełna - czasy otwarcia wtryskiwaczy, praca TPS , kąt ustawienia wskaźnika CO, kąt zapłonu , ciśnienie i zakres MAP-a, czas iskry, działanie zaworu Over-Boost, zasilania , rzeczywiste obroty, praca sondy , emulacja działania pompy paliwa , wtrysków i poszczególnych cewek .

Program obsługujący jest napisany poprawnie - intuicyjnie i obsługa jest przyjemna.

Jak będziesz chciał więcej informacji chętnie podzielę się spostrzeżeniami z własnych eksperymentów :wink:



larry123 - 10-06-2006, 22:28
" />mam laptopa ktory ma dwa comy rakieta 233 MMX, wyciagnełem w pracy z magazynu odkurzyłem zapodałem nowy bios i takie tam.
Dzisiaj 233 Mhz to kalkulator ale do euroscana bedzie ok.

Pewnie kupie w tej firmie bo mają gotowy kabel do fiata

http://viaken.pl/

Najprawdopodobniej euroscan bedzie służył także grupie mazowieckiej na spotach.



larry123 - 19-06-2006, 21:20
" />źródłem moich problemów była popsuta sonda lambda.

Elektryk wymienił sonde i auto zaczeło jezdzic bez błędów.



lancia1969 - 20-06-2006, 00:53
" />
">mam laptopa ktory ma dwa comy rakieta 233 MMX, wyciagnełem w pracy z magazynu odkurzyłem zapodałem nowy bios i takie tam.
Dzisiaj 233 Mhz to kalkulator ale do euroscana bedzie ok.

Pewnie kupie w tej firmie bo mają gotowy kabel do fiata

>http://viaken.pl/

Najprawdopodobniej euroscan bedzie służył także grupie mazowieckiej na spotach.


Jak coś to moge robić za technical support przy pierwszych komunikacjach dll-ki i inne popierdółki



larry123 - 20-06-2006, 15:26
" />super ale jak zrobisz wsparcie z Krakowa dla Mazowieckiej grupy
Wpadniesz specjalnie na spot.



larry123 - 27-06-2006, 07:59
" />w piątek zainstalowałem nie oryginalny przepływomierz
i kicha auto nie chciało jechać ale błędu nie było.

Wkurzyłem sie i z moim mechanikiem wyczyściliśmy stary benzyną ekstrakcyjną i .....
SUKCES !!!

WSIO działa

Lancia dostała kopa.

Na grzybowskiej nic *** nie zrobili może po za zgarnięciem kasy.

cóż nauczyłem się aby nie jeździć byle gdzie.



darkobo - 27-06-2006, 11:40
" />
">wyczysciłem krokowy

źródłem moich problemów była popsuta sonda lambda.

Elektryk wymienił sonde i auto zaczeło jezdzic bez błędów.

w piątek zainstalowałem nie orginalny przepływomierz
i kicha auto nie chciało jechać ale błedu nie było.

Wkurzyłem sie i z moim miechanikem wyczyscilismy stary benzynką ekstrakcyjną i .....
SUKCES !!!



Czyli Larry, jeśli Cię dobrze zrozumiałem - to jednak przepływomierz ?
Czy zatem sondę wymieniłeś niepotrzebnie ?

Pozdro



larry123 - 27-06-2006, 11:57
" />tak naprawde nie wiem czy dobrze zrobiłem wymieniając sonde
elektryk twierdził że moja stara sonda zachowywała się tak samo jak nowa.

Więc mam starą na zapasik.



larry123 - 28-06-2006, 09:52
" />niestety wyczyszczenie przepływomierza pomogło na jeden dzień.
trudno



Maryjan - 29-06-2006, 06:06
" />czy przypadkiem niemasz gazu w autku?



larry123 - 29-06-2006, 07:41
" />mam lpg sekwencje
strzałów raczej nie ma
mówie raczej nie ma ponieważ spece twierdzą że może być mały nawet taki że go nie poczuje.
hmm
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \