ďťż
Kappa - skrzynia biegów



leszek_mazurek - 31-08-2009, 10:10
" />Witam. Mam pytanko, jak często wymienia się olej w skrzynie biegów w kappie 2,4 TDS i jaki olej lac, gdzie sprawdzac poziom. I mam jeszcze pytanko co do tarczy sprzegłowej, czy jest mokra czy sucha.




mikaeltdi - 31-08-2009, 18:12
" />Hi! Tarczas sprzęgła -sucha -chyba ze olej wywala
w skrzyni jest miarka do sprawdzania stanu oleju najlepiej wg mnie dostać się do niej od spodu auta po lewej stronie oczko jak do oleju w silniku i bagnecik ,olej jaki wlejesz taki będzi ebyle by był do skrzyn biegów i nie automatycznych, ja wymieniałem raz przy wymianie sprzęgła i po ostatniej kontrolii jest stan stabilny.
Pozdrawiam

PS lałem shella 90/80 albo coś w tym stylu mogę sprawdzić jeśli w czymś pomogę .



Duvelsheyss - 31-08-2009, 23:45
" />W skrzyni znalazłem 2 korki. odkręciłem jeden i drugi. Wylałem z olej ze skrzyni i przez miarkę wlałem nowy olej. Mam pytanie. Dlaczego są 2 korki do skrzyni? Od tego momentu jak wymieniłem olej coś zaczęło mi stukać. Szczególnie rano jak skrzynia jest zimna. Po przejechaniu paru metrów stuk ustają. O co tu chodzi? Może ktoś pomoże?



wega - 01-09-2009, 07:01
" />Zdaje się że odkręciłeś tą śrubę której nie wolno odkręcać. Może stukanie spowodowane jest "rzadkim, świeżym" olejem ale wydaje mi się że nie. Tyle razy mówimy tutaj o OPCJI SZUKAJ. Był temat poruszany, nawet z fotorelacją, o wymianie oleju w skrzyni biegów. O tym, którą śrubę odkręcić itd.itd. ale wy dalej swoje. Nie wiem czy nie będziesz musiał zrzucić skrzynkę i do niej zajrzeć.




prezesjm - 01-09-2009, 07:30
" />A której to śruby nie można wykręcić ze skrzyni ? I niby dlaczego ??? Są od spodu faktycznie dwie śruby, jedna w korpusie wałków , jedna w dyfrze. By ojej całkowicie spuścić można odkręcić obie. Trudno tu coś w manualu zepsuć, olej najlepiej ciepły zlać i zalać nowym . Auto powinno stać na równym podłożu, uzupełniać do wskazań na miarce i musi być dobrze. Może w skrzyni był już problem wcześniej i ktoś zalał gęstym minerałem. Wlałeś syntetyk ( jak wlałeś ) i coś się odzywa. W używanych autach niestety nie wiadomo co poprzednik motał, co kombinował . To taka loteryjka. Pojeździj ostrożnie i zobaczysz co się będzie działo. Sprawdzaj poziom oleju.



Duvelsheyss - 01-09-2009, 09:09
" />Zalałem olejem 75W40 jeżeli dobrze pamiętam. Najprawdopodobniej Lotos. Z tym że poranne stuki zaczęły się poźniej. Kurcze muszę tam zajrzeć bo z tego co sobie przypominam moją ostatnią czynnością przed przykręceniem dolnej osłony było właśnie sprawdzenie oleju w skrzyni. Nowy więc trudno było odczytać. Jakoś się udało, wyszedł że jest do kreski max. Ale skrzynia była dodatkowo ciepła. Może właśnie tym to jest spowodowane? Że olej w skrzyni jest na max? Co o tym myślicie?

Sprawdzałem na szukajce i nie znalazłem nic na temat wymiany oleju, a tym bardziej na temat korków.



prezesjm - 01-09-2009, 13:35
" />Wlać powinieneś coś o specyfikacji SAE 75W-80, API GL-5 czyli np. Tutelę ZC 75 Synth. Drogi ale dobry do twojego auta.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \