ďťż
Kappa - silnik tds - ciepły cieżko zapala ...



goldixll - 28-04-2010, 12:46
" />Witam,

Borykam się jeszcze z jednym problemem, a mianowicie z odpalaniem ciepłego silnika. Sprawa wygląda tak... auto zimne zapala super - właściwie od kopa, jak już jest ciepły - masakra... muszę albo przetrzymać na rozruszniku albo pomaga 2 x grzanie świec.

Byłem w serwisie Boscha i diagnoza : zużycie pompy, można regenerować ~ 3000 zł albo oszukać czujnik temperatury tak żeby przy starcie komputer widział niską temperaturę silnika przez co zwiększy dawkę paliwa i odpali normalnie.

Jako że nie mam aktualnie wolnych 3000 zł pomyślałem że oszukam trochę komputer... tym bardziej że pomijając odpalanie na ciepłym silnik pracuje bardzo ładnie i podczas jazdy nie mam z pompą problemów.

I teraz panowie/panie proszę o pomoc... gdzie szukać czujnika który podaje info do kompa ??

A może w ogóle robił ktoś już taki patent bo z tego co czytam problem dotyczy także 2.5 tds BMW i VW 1.9 tdi

Za wszelkie sugestie, podpowiedzi bardzo dziękuję.




Alan - 28-04-2010, 13:38
" />Byłem w serwisie Boscha i diagnoza : ...zrobili by cie w ...diagnoze...



goldixll - 28-04-2010, 13:49
" />
">Byłem w serwisie Boscha i diagnoza : ...zrobili by cie w ...diagnoze...

hmmm za bardzo nie rozumiem co masz na myśli ...



Alan - 28-04-2010, 13:52
" />pojechałem do serwisu bosha w sprawie wymiany przyspieszacza wtrysku..podobnych farmazonów mi nawciskali...znajdz dobrego mechanika nie z serwieu i roboczogodziną na poziomie 150pln

w Siewierzu kolega poleca z Częstochowy nie masz daleko




goldixll - 28-04-2010, 22:41
" />
">pojechałem do serwisu bosha w sprawie wymiany przyspieszacza wtrysku..podobnych farmazonów mi nawciskali...znajdz dobrego mechanika nie z serwieu i roboczogodziną na poziomie 150pln

w Siewierzu kolega poleca z Częstochowy nie masz daleko


Zrobiłem test i odpiąłem wtyczkę od niebieskiego czujnika, efekt zapala na ciepłym bez problemu. Oczywiście pojawia się komunikat engine control system failure. Po podpięciu komunikat znika.

Chyba czasowo założę sobie taki pstryczek elektryczek, który na czas odpalenia będzie wyłączał czujnik a po odpaleniu załączał

Alan... faktycznie wszystko wskazuje na wyrobioną głowiczkę w pompie



volf - 28-04-2010, 22:58
" />Tankuj mieszankę ON i biodiesla (pól na pół),powinno pomóc. Można też zrobić jakiś elektroniczny układ czasowy przy czujniku, ewentualnie naprawa czy wymiana pompy, ale nie w boschu, bo widzę, że ceny ciekawe mają...



goldixll - 28-04-2010, 23:09
" />
">Tankuj mieszankę ON i biodiesla (pól na pół),powinno pomóc. Można też zrobić jakiś elektroniczny układ czasowy przy czujniku, ewentualnie naprawa czy wymiana pompy, ale nie w boschu, bo widzę, że ceny ciekawe mają...

A tak z ciekawości co mi da tankowanie biodiesla ?? Serio pytam, bo jeszcze nigdy nie lałem tego paliwa.



volf - 28-04-2010, 23:15
" />Jest o wiele bardziej "gęsty" niż ON.



goldixll - 30-04-2010, 11:34
" />
">Chyba czasowo założę sobie taki pstryczek elektryczek, który na czas odpalenia będzie wyłączał czujnik a po odpaleniu załączał

Dzisiaj zmajstrowałem przy pomocy elektryka przekaźnik, który w momencie pracy rozrusznika odłącza czujnik temperatury -> efekt zwiększona dawka paliwa w momencie rozruchu = brak problemów z zapalaniem

Zdaje sobie sprawę, że to raczej maskowanie problemu ale póki co musi wystarczyć. Muszę zacząć się rozglądać za jakąś używaną pompą po regeneracji, może akurat będę miał farta
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \