Kappa - silnik JTD



Anonymous - 22-05-2006, 23:39
" />Hejo. Od niedawna posiadam Kappê 2,4 jtd. Proszê o kilka porad: na co szczególnie zwróciæ uwagê przy tym silniku, co wymieniaæ ( szczególnie filtry ) i co jaki czas. NIe mia³em wcze¶niej do czynienia z dizlem. Czy filtr powietrza da siê samemu wymieniæ? Z góry dziêki za podpowiedzi!




prezesjm - 23-05-2006, 07:44
" />poczytaj TO, ostatni post tematu , wyryæ na pamiêæ i stosowaæ



Luckyy - 23-05-2006, 09:02
" />instrukcja zaleca wymiane oleju i f oleju co 15000km lub co rok (zalezy co nastapi wczesniej) a filtry: powietrza, kabinowy, paliwa co 30000 km lub co 2 lata. A z doswiadczenia innych i uwagi na polskie warunki odpowiednio co 10000km i co 20000 km.
No i turbina jak juz jest rozgdzany silnik to np ze skrzyzowania ostro:
1 bieg - 4000rpm
2 bieg - 4000rpm
3 bieg - 4000rpm
4 bieg - 4000rpm
z uwagi na zmienna geometrie lopatek, jak stanie to juz po turbinie...



Anonymous - 23-05-2006, 17:37
" />Czapiê sprawê filtrów. Czy np. co do:
-filtra paliwa to do wymiany potrzeba jakiego¶ speca, czy wystarczy jakiemu¶ kowalowi patrzeæ na rêce jak to robi? :>
-jakie oleum mu zapodaæ? ( instrukcjê mam, ale chcia³em poznaæ Wasze zdanie;
-czy filtr kabinowy wymieniê sobie sam? ( ¶rednio uzdolniony w tym kierunku :>> )
- zauwa¿y³em chyba symptomy tej zmiennej geometrii ³opatek, bo faktycznie jak mu siê popu¶ci z obrotów przy zmianie biegów to na chwilê g³upieje ( tzn. traci moc ), czyli generalnie polecacie klepaæ mocno na ka¿dym biegu i nie zje¿d¿aæ poni¿ej pewnych obrotów? ( uprzedzam, ¿e oprócz dynamicznej jazdy chcia³by te¿ w miarê ekonomicznie siê poruszaæ :> )
-czy s± jakie¶ specjalne wytyczne co do pracy silnika "na zimno" tu¿ po odpaleniu po nocy? ( oczywi¶cie oprócz tego, ¿eby nie klepaæ od razu, tylko poczekaæ a¿ siê wszystko ³adnie "namoczy" i rozgrzeje :>;
-czuæ w aucie "s³uszn±" wagê ( zw³aszcza przy moim poprzednim aucie, czyli Themce 2.0 I.E, która wa¿y³a przy tym jak wa¿ka ( 1150 kg ), ale ma to swoje nieocenione plusy. Chodzi mi min. o ma³± wra¿liwo¶æ na podmuchy, czy to boczne, czy opór powietrza przy wiêkszych prêdko¶ciach ( autko ma zapewne o niebo lepszy "cx" ). Mo¿na siê rozsi±¶æ i "samo siê" prowadzi :). Gumy mnie co prawda mêcz± (205), bo idealnie wpadaj± w koleinê. Sytuacjê ratuje profil i masa auta na szczê¶cie, co pozwala prowadziæ autko komfortowo nawet na sporych wybojach. Jest bardzo nisko zwieszone ( co mnie mocno zdziwi³o ). Na szczê¶cie zauwa¿y³em to przed jakimkolwiek smarowaniem "brzuchem" po ziemi :>.
Bêdê zobowi±zany za wszelkie sugestie i opinie. :> POZDRÓWKA




Kojak - 23-05-2006, 18:58
" />Profil opon nie jest w cale taki z³y, niektórzy je¿d¿± na 225 lub szerszych i te¿ nie jest ¼le. A je¶li chodzi o te obroty, to nie trzeba ca³y czas tak je¼dziæ. Chodzi tylko o to, aby od czasu do czasu "przeczy¶ciæ" w ten sposób turbinê z zanieczyszczeñ (bêdzie d³u¿ej chodziæ). Co do oleju, to wiele siê o tym mówi³o, proponujê u¿yæ opcji "SZUKAJ".



Luckyy - 23-05-2006, 20:06
" />filtr paliwa jest mocowany tak jak oleju - wymiana nie jest jakas skomplikowana

olej to sprawa indywidualna, kondycja silnika ? co jest teraz zalane ? co bylo wczesniej ?

filtr kabinowy wymienisz sam - po odkreceniu 4 lub 6 wkretow

nie musisz gnie¶æ caly czas, ale pamietaj zeby czasami tak pojezdzic (ostrzej)

po odpaleniu poczekaj chwile i zamim wskazowka temp nie ruszy staraj sie nie przekraczac np 2000 rpm

miedzy 195/65/15 a 205/55/16 nie ma wielkiej roznicy natomiast na 225/45/17 trohe bardziej cierpi zawieszenie i slychac jego niedomagania ktorych nie bylo slychac na 15"

zawieszenie jest niskie - fakt ...



Anonymous - 23-05-2006, 20:37
" />W takim razie, czy kto¶ ma mo¿e instrukcjê do Kappy w roczniku 99 po angielsku? Ja mam po niemiecku ( katastrofa :( ). Chêtnie bym obejrza³ te¿ jakie¶ rysuneczki spod maski ( co jest co ). Przyznam siê, ¿e po przesiadce z Themy trochê za du¿o przy silniu elementów jak dla mnie :>. Mam epera. Czy z tego mo¿na sporo wyczytaæ?



Anonymous - 25-05-2006, 12:06
" />Witam ponownie. Czy znacie mo¿e jakie¶ ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdy¿ nikt mi nie chce niestety odpowiadaæ na mojego posta...



Roger7 - 25-05-2006, 12:33
" />
">Witam ponownie. Czy znacie mo¿e jakie¶ ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdy¿ nikt mi nie chce niestety odpowiadaæ na mojego posta...

Na temat samego silnika tutaj

Odpowiedzi dali ju¿ Luckyy, Prezesjm i Kojak.
Reszte znajdziesz przeszukuj±c forum.
Instrukcja w jêz. polskim jest dostêpna w wersji online po op³acie (zg³o¶ siê do Romlena) ale dotyczy starszych wersjji Kappy przed liftingiem (czyli nie mam tam info o JTD).
Podobno paru ludziom uda³o siê zdobyæ instrukcje z Lancia Polska do nowych wersji.



Luckyy - 25-05-2006, 15:45
" />W ePERze mozesz poogladac obrazki i jakie czesci gdzie i jak i za ile.


">Witam ponownie. Czy znacie mo¿e jakie¶ ciekawe strony z informacjami na temat tej wersji silnika, gdy¿ nikt mi nie chce niestety odpowiadaæ na mojego posta...

a na jakie pytanie nie dostales odpowiedzi ?



Anonymous - 25-05-2006, 23:31
" />Dziêki za linka! O to chodzi³o. ( Chocia¿ znam oczywi¶cie t± stronê, to nie skojarzy³em, ¿e dizlami te¿ siê tam zajmuj± ). Napiszcie, je¶li mo¿ecie, jaki olej lejecie do swoich dizli ( dlaczego taki a nie inny ). W mojej jest aktualnie przebieg 103,5 tys. km



Kojak - 26-05-2006, 08:45
" />Lejê aktualnie Mobila Super S 10W40 (pó³syntetyk), ale przechodzê na Castrola GTD (tak mi polecili na LT). Je¶li mo¿esz i chcesz je¼dziæ na pe³nym syntetyku, to z kolei dobrym wyborem jest Midland Axxept 5-W40, specjalnie stworzony olej do nowych silników diesla z technik± common-rail.



kartonik - 26-05-2006, 09:00
" />Ja tam do jtd-ka leje syntetyk z Orlenu. I dzial, nawet jakos ciszej niz na Selenii. A zdecydowanie (!) taniej.

pzdr,

marek



Luckyy - 26-05-2006, 09:45
" />
">Lejê aktualnie Mobila Super S 10W40 (pó³syntetyk), ale przechodzê na Castrola GTD (tak mi polecili na LT). Je¶li mo¿esz i chcesz je¼dziæ na pe³nym syntetyku, to z kolei dobrym wyborem jest Midland Axxept 5-W40, specjalnie stworzony olej do nowych silników diesla z technik± common-rail.

JA MAM wlasnie zalanego takiego MidLanda, wczesnie byl lany tez syntetyk (prawdopodobnie od nowosci) przy MINUS 27 po calej nocy pod chmurka zaplal bez problemu



Anonymous - 26-05-2006, 17:20
" />Dziêki za info! Ja mam dostêp do taniego mobila i siê zastanawiam czy bêdzie git. NIe wiem tylko jaki wybraæ akurat do tego auta, mo¿e jest kto¶ kto zalewa swojego jtd-ka mobilem? ( jak dot±d, z tego co czyta³em na forum, to nikt nie uzywa tego szajsu )



Roger7 - 26-05-2006, 22:06
" />U mnie silnik by³ zalany przy sprzeda¿y mineralnym Castrol Tection.
Ja zala³em 3 ty¶. km temu pó³synterycznym Valvoline MaxLife Diesel 10W-40 i jest ok
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \