Kappa - silnik bez vis a z vis



ronin19 - 12-06-2009, 20:58
" />panowie biore sie za swoja kappe jest tam silnik 2.0 20v bez v.i.s moje pytanie brzmi czy moge wsadzic silnik z v.i .s do niej?? jak tak co musze jeszcze zmienic?? co to wogole jest v.i.s ?? jeszcze pytanie o silnik 2.4 oprocz kompa co jeszcze bym musial zmienic?? panowie doradzcie to moja pierwsza lancia no i tak zdeka kuleje .stary silnik wal poszedl wiec zmienic musze.ewentualnie poszukuje takiego silnika 2.0 20 v moze ktos ma??




Marzena - 12-06-2009, 21:23
" />hym, mo¿e poszukaj na forum? co to jest VIS, problemy ze zmian± silnika na inny - to wszystko ju¿ by³o. Czemu nie zrobisz szlifu wa³u? Ale czy zmieniaæ czy remontowaæ te¿ ju¿ by³o np.

P.S Co to za miejscowo¶æ "wype³nij to pole" ?



grzole - 12-06-2009, 22:58
" />Kolego jak wype³nisz pole wskazane przez Marzenê to dopiero wtedy ( ) powiem Ci, ¿e kompa nie musisz zmieniaæ. Jest ten sam w obu wersjach pojemno¶ciowych (o ile oba to 20v).



ronin19 - 13-06-2009, 10:54
" />znajdzie sie osoba ktora w skrocie wyjasni mi ta roznice miedzy v.i.s a zwyklym 20v?? juz wiem ze moge 2.4 wlozyc cieszy mnie ten fakt ale dorwac taki silnik ciezka sprawa




topcio1 - 13-06-2009, 11:07
" />VIS to zmienna d³ugo¶æ kolektora dolotowago zwana "dynamicznym do³adowaniem"



ronin19 - 13-06-2009, 11:20
" />PODZIEKOWA£ a teraz takie pytanie co potrzebne mi zeby wsadzic taki silnik z v.i.s do mojej lanci??



topcio1 - 13-06-2009, 11:29
" />potrzebujesz kompletny silnik z VIS , kana³, komplet kluczy, podno¶nik itp



ronin19 - 13-06-2009, 11:46
" />nie no taki laik nie jestem hehe .poprostu nigdy nei styknolem sie z v.i.s .powiedzcie mi co wchodzi w sklad jego??podejrzewam ze to dziala na zasadzi podcisnienia??



topcio1 - 13-06-2009, 11:52
" />ró¿ni± siê kolektorem (VIS jest du¿o wiêkszy) po prawej stronie jest "si³owniczek" steruj±cy klap± i jakie¶ co¶ elektryczne (ju¿ dok³adnie nie pamiêtam bo z tym silnikiem po¿egna³em siê ju¿ jaki¶ czas temu) nie wiem czy komp steruj±cy jest taki sam jak w 145 KM

tak wygl±da kolektor VIS- widzisz ró¿nicê ze swoim?
1- si³owniczek
2-wê¿yk do "czego¶" elektrycznego
Za³±czniki:



ronin19 - 13-06-2009, 12:40
" />widze roznice .to elektryczne to jakis pewnie pompozawor .takie pytanie teraz czy dam rade podlaczyc to u mnie bez wiekszej ingerencji w elektryke???



topcio1 - 13-06-2009, 13:26
" /> , a czemu nie remontujesz swojego?



ronin19 - 13-06-2009, 13:47
" />raz w zyciu robilem kapitalny remont w pierwszym aucie oplu i dzieki ale stwierdzam ze jakosc materia³ow jest rozna i szczerze ten opel chodzil lepiej przed remontem niz po normalne ze da sie zrobic na konkretnych czesciach remont no ale to koszt ok 3-4 tys a koszt silnika jakies 1.6 tys do 2 tys .normalne moge kupic szajs ale moge trafic silnik dobry tak ajk pozniej do tego opla



db7 - 13-06-2009, 15:19
" />
">ró¿ni± siê kolektorem (VIS jest du¿o wiêkszy) po prawej stronie jest "si³owniczek" steruj±cy klap± i jakie¶ co¶ elektryczne (ju¿ dok³adnie nie pamiêtam bo z tym silnikiem po¿egna³em siê ju¿ jaki¶ czas temu) nie wiem czy komp steruj±cy jest taki sam jak w 145 KM

tak wygl±da kolektor VIS- widzisz ró¿nicê ze swoim?
1- si³owniczek
2-wê¿yk do "czego¶" elektrycznego


mam pytanie, poniewa¿ nigdy nie przygl±da³em siê silnikowi 2.4, bo sam mam 2.0 VIS ale ciekawi mnie ta rura u Ciebie co idzie od przep³ywomierza do przepustnicy, bo w 2.0 jest taka czarna puszka zwana t³umikiem szmerów czy drgañ, czy w 2.4 jest zamiast niej oryginalnie w³asnie ten przewód co u Ciebie na zdjêciu, czy poprostu pozby³e¶ siê tego t³umika?



topcio1 - 13-06-2009, 15:30
" />ta puszka zwana t³umnikiem a wykorzystywana przez silnik jako akumulator powietrza po pierwsze by³a pêkniêta a po drugie przy LPG II gen lubi siê tam gromadziæ gaz.



HERBINEK - 16-06-2009, 09:08
" />
">ta puszka zwana t³umnikiem a wykorzystywana przez silnik jako akumulator powietrza po pierwsze by³a pêkniêta a po drugie przy LPG II gen lubi siê tam gromadziæ gaz.
Potwierdzam. W mojej poprzedniej kappie mia³em gaz 2 generacji i t³umik szumów wymienia³em 3 razy i za kazdym razem wywala³o mi zaj.....± dziure ale auto przy niej pali³o 10 l w trybie mieszanym gazu a teraz mam pe³n± sekwencje i nie moge zejsc po nizej 12 zauwa¿y³em tez ze kiedy wyjmuje t³umik szumów i daje na krótko to silnik chodzi g³o¶niej jak sie otwozy maske i w jakis dziwny sposób drastycznie spada jego moc.



topcio1 - 16-06-2009, 10:40
" />spada moc bo silnikowi brakuje powietrza



KGB - 16-06-2009, 14:59
" />
">ta puszka zwana t³umnikiem a wykorzystywana przez silnik jako akumulator powietrza po pierwsze by³a pêkniêta a po drugie przy LPG II gen lubi siê tam gromadziæ gaz.
Potwierdzam. W mojej poprzedniej kappie mia³em gaz 2 generacji i t³umik szumów wymienia³em 3 razy i za kazdym razem wywala³o mi zaj.....± dziure ale auto przy niej pali³o 10 l w trybie mieszanym gazu a teraz mam pe³n± sekwencje i nie moge zejsc po nizej 12 zauwa¿y³em tez ze kiedy wyjmuje t³umik szumów i daje na krótko to silnik chodzi g³o¶niej jak sie otwozy maske i w jakis dziwny sposób drastycznie spada jego moc.
wyjmujesz tlumik szmerow i co wsadzasz ?



topcio1 - 16-06-2009, 17:04
" />rurê gumow± odpowiedniej ¶rednicy- zobacz na fotce



KGB - 16-06-2009, 17:21
" />:]
co wklada HERBINEK ,ze mu tak moc spada ?



topcio1 - 16-06-2009, 18:27
" />nie tyle spada moc co przy nag³ym wci¶niêciu gazu wolniej reaguje poniewa¿ jednak brakuje tych dwóch litrów powietrza które móg³ silnik wyssaæ z akumulatora, potem ju¿ idzie jednakowo.



ronin19 - 16-06-2009, 21:08
" />wracajac do tematu silniczek juz mam 2.0 20v taki jaki byl i mam nadzieje ze bedzie z niego pociecha wszystko sie okaze na dniach napisze co i jak pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \