magnetx - 01-09-2009, 08:08
" />Cześć
Okazało się że to nie koniec mojej przygody z naprawami przy samym zawiasie, muszę jeszcze wymienić rozrząd. Mam kilka pytań w tej kwestii i Bardzo Proszę o pomoc.
1. Jakie części muszę kupić przy wymianie rozrządu ?
2. Czy konieczna jest wymiana pompy wody przy wymianie rozrządu ?
3. W jaki sposób mogę zamocować odchodzącą obudowę rozrządu ?
Dzięki i Pozdrawiam
TK
-- 01 Wrz 2009, 15:20 --
Czy orientujecie się jakie powinna mieć Lancia Kappa 2.0 20V 1998 rok ciśnienie na cylindrach ?
przemas81 - 01-09-2009, 21:22
" />chyba pierwszy samochód masz w którym wymieniasz rozrząd wiadomo że pasek rolki i napinacze
pompa wody bardzo wskazana jezeli autko już ma troche nalatane
co do obudowwy to mówisz o plastyku zasłaniającym rozrząd???przykręcany jest na chyba trzy sruby do dwóch dojdziesz z góry a trzecia jest na dole odkręcane na imbus albo torx
magnetx - 02-09-2009, 08:53
" />tak to pierwsze autko na pasku do tej pory miałem na łańcuchach i nie było problemu. A chciałbym to autko porobić jak się należy dlatego też tyle zadaje pytań miejmy nadzieje że nie macie mi tego za złe a co z tym ciśnieniem na cylindrach jakie musi być ? bo muszę mieć 100% pewność że silnik jest dobry zanim zacznę coś z nim robić, mam podejrzenie spadku kompresji
przemas81 - 02-09-2009, 21:00
" />danych cisnienia nie znam ale każde Aso powinno mieć takie dane,ciśnienie sprawdzasz odpowiednim przyrządem a łopatologiczny sposób to nalac nafty do cylindrów jak nafta zejdze to pierścienie nie trzymają,sposób na sprawdzenie które to pierścienie tez znam-łopatologiczny
topcio1 - 02-09-2009, 21:07
" />a jaką masz kompresję?
magnetx - 02-09-2009, 23:27
" />dzisiaj byłem u mechanika i powiedział że nie muszę tej kompresji robić, chyba zawaruje w tym mieście nikt nie jest w stanie doprowadzić mi tego autka do porządku chyba mnie coś trafi muszę się do Wrocławia wybrać chyba szybko ehhh
-- 03 Wrz 2009, 09:53 --
znalazłem takie komplety rozrządu czy warte są zakupu ?
skracamy linki
skracamy linki
Gepard - 03-09-2009, 11:24
" />Polecam ten drugi zestaw. Sprzedawca to firma doskonale nam znana na pewno wiedzą co sprzedają a i cena niższa.
Krzysiek82 - 03-09-2009, 11:25
" />O proszę, ktoś z Brzegu
A co do mechaniorów u nas w mieście, to totalna porażka jest i nie chodzi tylko o Lancie... Jak szukałem samochodu to dzwoniłem do Fiata na Elektrycznej z pytaniem o Lybrę i np. wymiany rozrządu silnika 2.0 20V nie robią, bo nie mają blokad. Kędziora w Michałowicach miał kiedyś dobrą opinię, raz czy dwa razy oddawaliśmy Opla, to zrobił co trzeba było, ale czy poradzi sobie z Lancią - nie wiadomo. Shell ma raczej zjechaną opinię, ja robiłem zawieszenie w Oplu i jest ok. Reszta mechaniorów - porażka. Unikaj na pewno warsztatu na ul. Błonie (brama wspólna z blacharzem) oraz na Starobrzeskiej (taki siwy facet w podwórku, zakład pod domkiem jednorodzinnym - ściemniacz doskonały, który zatrzymał się na epoce dużego fiata).
magnetx - 03-09-2009, 11:45
" />Witam
Kolegę z Brzegu
Kendziora hmm ja bym mu nie dał nic do ręki nawet kół nie umie zmienić dobrze ehhh długa historia a drugi taki fuch majster to Bogacz zostawiłem auto jak przyszedłem na umówiony czas to auto nie było zrobione i wogole go tam nie było bo jego pracownik dupę woził sobie to był już szczyt zabrałem ehhh.
I tak sie turlam od mechanik do mechanika w Brzegu żeby mi któryśnaprawde powiedział co w tym aucie jest do zrobienia ale widzę że z postawieniem diagnozy mają naprawdę duże problemy.
Bany - 03-09-2009, 17:54
" />
">danych cisnienia nie znam ale każde Aso powinno mieć takie dane,ciśnienie sprawdzasz odpowiednim przyrządem a łopatologiczny sposób to nalac nafty do cylindrów jak nafta zejdze to pierścienie nie trzymają,sposób na sprawdzenie które to pierścienie tez znam-łopatologiczny
mam pytanie techniczne:co robisz z nafta jek nie zejdzie?
topcio1 - 03-09-2009, 18:35
" />
">danych cisnienia nie znam ale każde Aso powinno mieć takie dane,ciśnienie sprawdzasz odpowiednim przyrządem a łopatologiczny sposób to nalac nafty do cylindrów jak nafta zejdze to pierścienie nie trzymają,sposób na sprawdzenie które to pierścienie tez znam-łopatologiczny
mam pytanie techniczne:co robisz z nafta jek nie zejdzie?
a jak sprawdzić czy zeszła ? Przez otwór świecy raczej nie widać.
blejku - 03-09-2009, 18:59
" />Stopnia sprezania sie nie sprawdzi lopatologicznie, chyba ale zawsze mozna sprawdzic czy jako tako jest ok..
Z nafta..hmm cos kiedys slyszalem..ale jak to zauwazyc ze ubywa ? trza by pod wierzch nalac ale zawory moga byc niedomkniete i bedzie uciekac... a jak sie jej pozbyc pozniej? odpalic silnik..nie wiem..nie probowalem ale moze sa sposoby siakies..
Po pierwsze czy wszystkie swiece sa takie same..czyli po dluzszej jezdzie bez dluzszej pracy jalowej na koniec wykrecic i oblukac stan..
Dwa to jak sa przedmuchy to czesto wyrzuca olej na filtr powietrza i dolot..ale moze go byc tez za duzo..oleju oczywiscie
Stary sposob mojego mechaniora do kroego mam zaufanie..odkrecic korek oleju nie zdejmowac tylko zeby byl luzny bo jesli jest przeplywomierz to zgasnie silnik.. o ole odma jest sprawna .. przygazowac kilka raza i puscic jak nie podskakuje to jest oki
Gdybym nie widzial ze moze podskakiwac to bym nie uwierzyl .. heh... na jalowych moze skakac bo tloki poruszaja sie powoli i za wolno rozklada sie cisnienie
topcio1 - 03-09-2009, 19:44
" />korek oleju w silnikach 20V Kappy nie jest wyznacznikiem , a naftą się zalewa zawory po zdjęciu głowicy
blejku - 03-09-2009, 19:48
" />hehe.. po zdjeciu glowicy no to by bylo logiczne teraz..
przemas81 - 03-09-2009, 20:39
" />no nir róbcie jaj-logiczne ze po zdjeciu głowicy
blejku-wal gdzieś do serwisu i niech tam ci sprawdzą na odpowiednich przyżadach-dopiero pużniej jak bedziesz wiedział co i jak mozna głowić się co robić dalej
blejku - 03-09-2009, 22:17
" />hehe..ale to nie ja mam problem z kompresja
Pozdrawiam
magnetx - 07-09-2009, 09:55
" />Zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach oto one: 1 - 1,3 MPa , 2- 1,25 MPa, 3 - 1,3 MPa, 4 - 1,28 MPa, 5 - 1,3 MPa Podobno to bardzo dobry wynik wiec jestem szczęśliwy że silnik jest ok. Wiec zabieram się za wymianę rozrządu i uszczelek w pierwszej fazie 2 drgiej zrobie zawias i jak nic po drodze ni kleknie to będzie świetne autko. Szkoda że nikt nie wie jakie powinna mieć ciśnienie normalnie a ja mechaniora zapomniałem zapytać.
KGB - 07-09-2009, 14:07
" />masz cis. jak w sprawnym Polonezie
sama wartoscia nie ma co sie sugerowac ,bo co przyrząd to wskazanie ,
najwazniejsze ,ze masz praktycznie rowno na wszystkich cylindrach ,
a robiles probe olejowa ?
magnetx - 07-09-2009, 17:03
" />nie, a czy jestem w stanie sam zrobić taką próbę i jak to się robi ?
KGB - 07-09-2009, 21:37
" />przy sprawdzaniu sprezania,
robisz pomiary bez oleju- czylijuz masz takie pomiary,
nastepnie trzeba po kolei wstrzyknac 10ml oleju przez otwor w swiecy i zmierzyc cis. ,
jak sie podniesie to pierscienie wytarte