romo - 13-07-2004, 18:22
" />szukam mocnego w felgach.korci mnie caly czs aby zmienic fele w lucynie.kto mi powie czy fele 7,5 x 16 ET-35 i do tego lacie o profilu 55 beda bez problemu i przerobek bujac sie w kappie czy trzeba bedzie cos kombinowac z pierscieniami na piascie.nie bardzo czuje co oznacza ET-35.jeszcze jedno czy kola nie beda ocieralu o tylne blachy.kto na czym jezdzi w kapiszonach.prosze sie chwalic.ja w tej chwili mam orginalne fele 15 i kapciory 195x65.autko jest elastyczne ale z wygladem drabiniastego wozka.bede zmienial czekam na opinie :?:
Krzysiek - 14-07-2004, 07:13
" />Nie ca³kiem... :?
Ko³a dobierasz tak aby ¶rednica ko³a by³a zbli¿ona (+/-2%) do orginalnego. Dla orgina³u 15*25,4+(195*0,65*2)=381+253,5=634,5.
Jak widzisz ka¿de zwiêkszenie ¶rednicy felgi skutkuje obni¿eniem gumy, a co za tym idzie komfortu (ale polepsza siê prowadzenie i zasadniczo wygl±d )
Druga wa¿na sprawa ET. Jest to odleg³o¶æ od osi ko³a (felgi) do czo³a piasty (lub do p³aszczyzny mocowania felgi). Kolega dedra co¶ miesza. W kappie 31. Je¶li masz felgi powiedzmy ET 45 (popularne) to musisz za³o¿yæ pier¶cienie i zmieniæ w ten sposób odsadzenie, bo ko³o przesunie Ci siê o 14 mm do wewn±trz auta i zacznie trzeæ o kolumnê. Zasadniczo powinno zostaæ tyle samo. Jest mo¿liwa pewna niewielka zmiana - z jednej strony ogranicza kolumna, z drugiej nadkole (szczególnie z ty³u bo ko³o jest wiêksze od wnêki) i chlapanie b³otem po nadwoziu. Je¶li zastosujesz szersze opony to jednocze¶nie mniej miejsca na ko³o (mniejsza dowolno¶æ ET).
W tej chwili je¿dzê na orgina³ach 205/60R15, w gara¿u le¿± i czekaj± na chwilê wolnego czasu (renowacja i polerka) 205/50R17. Zobaczê jak siê bêdzie je¼dziæ. Mam trochê w±tpliwo¶ci czy nie przesadzê, ale próba nie sztrzelba.
Profil 35 jest doskona³y na polskie dziury? Bez komentarza.
My¶lê ¿e ¶mia³o mo¿esz za³o¿yæ 205/55R16. Max to chyba 225/45R17. Widzia³em kappê na 18 i nie podoba³o mi siê. Tjuning :? .
Jeszcze jedno - dobierz fason felgi do nadwozia. Niektóre modele które zasadniczo s± nawet ³adne, w tym aucie wygl±daj± koszmarnie.
Uf..rozpisa³em siê .
Arek - 14-07-2004, 10:05
" />Oj ja to siê w takich technicznych niuansach nie wyznaje :lol:
Sam pomykam na orygina³ach tzn. 205/60/15, jak dla mnie ok... Gumki letnie to czeskie Barum Bravuris. £adnie trzymaj±, dobre na wode i na suchym tez ok. A po za tym w normie jest cena. Co do zimy to Gislaved 195/65/15, ale te otrzyma³em po poprzednim w³ascicielu - niestety ze "s³abym" indeksem prêdko¶ci s±. Ogólnie jak na zimê to nie jestem nimi zachwycony wiêc zmienie w przysz³o¶ci na jakie¶ inne, zachowuj±c rozmiar 195 bo na zime zawsze lepsze sa wêzsze.
Generalnie nie jestem jako¶ przekonany do majdrowania (tuningowania) zewnêtrznego Kappiszona bo zbytnie odbieganie od orygina³u powoduje ¿e kappiszon traci "s³uzbowy charakter" (wzbudza podej¿enia niebieskich) i nie ma sie wtedy zielonego ¶wiat³a na drogach :lol: Ale jak kto¶ lubi upiêkszanie to przecie¿ jego bryka jego wola. :lol:
AAA mia³em spytac o polerowanie felg aluminiowych, ile takie co¶ kosztuje, bo na kilku moich wysz³y jakie¶ purchle (politure szlak trafia po zimie). Dlatego te¿ naby³em sobie na zimówki koplet felusków stalowych i jest OK. Ale aluski trza chyba odnowiæ
Anonymous - 27-07-2004, 10:03
" />co do polerowanie felg-to niejest najlepszy pomyus³ , Trwa³o¶æ jest za niska
lepiej pomalow±æ felgi jeszcze raz
taka renoewacja kosztuje ok 550z³ przy 15 i jaki¶ 60-650 pzr 16"
leszek
romo - 27-07-2004, 16:34
" />
">co do polerowanie felg-to niejest najlepszy pomyus³ , Trwa³o¶æ jest za niska
lepiej pomalow±æ felgi jeszcze raz
taka renoewacja kosztuje ok 550z³ przy 15 i jaki¶ 60-650 pzr 16"
leszekza taka kase[wspomne,ze nie zaluje forsy na autko i] to ja kupuje nowe felgi i zostaje mi kupa aluminium z poprzednich felg
Anonymous - 29-07-2004, 10:18
" />
">co do polerowanie felg-to niejest najlepszy pomyus³ , Trwa³o¶æ jest za niska
lepiej pomalow±æ felgi jeszcze raz
taka renoewacja kosztuje ok 550z³ przy 15 i jaki¶ 60-650 pzr 16"
leszekza taka kase[wspomne,ze nie zaluje forsy na autko i] to ja kupuje nowe felgi i zostaje mi kupa aluminium z poprzednich felg
uuuu ³adnie to za³atw mi felgi alu do Kappy nowe w 16 calach po 650 za komplet...
pozdro Leszek
Arek - 29-07-2004, 10:25
" />Leszek no wiesz, pewno ¿e kompletu nie kupisz za 650 ale przy farcie i slepym trafie uda sie nabyæ nówki za ok. 1200 - 1500 z³. (i s± to felgi nowe z gwarancj±) Inne wyj¶cie to polowac na rozbita Lucynê np. na zachodzie. Wbrew pozorom widzia³em ju¿ oferty na allegro
Mimo wszystko 650 z³ za malowanie to z deko przegiêcie pa³y (bo jnawet po malowaniu to sa jednak stare aluski), wole jexdziæ na swoich bombelkach
tomek - 29-07-2004, 10:49
" />
">Sam pomykam na orygina³ach tzn. 205/60/15, jak dla mnie ok... Gumki letnie to czeskie Barum Bravuris.
Ja w ubieglym roku musialem zmieniac letnie laczki i tez myslalem nad 205, ale trafili mi sie noweczki Pirelki P6000 Powergy, z Passate (mialy najechane 100 km) za 800 zl/komplet, wiec zostalem przy 195. Pozniej przy przeliczeniach wylo mi, ze Lancia na 205 jest 4 mm nizsza a ja i tak szoruje wydechem jak wjezdzam na podjazd do garazu i zachchaczam przednim zderzakiem gdy z niego wyjezdzam
">Generalnie nie jestem jako¶ przekonany do majdrowania (tuningowania) zewnêtrznego Kappiszona bo zbytnie odbieganie od orygina³u powoduje ¿e kappiszon traci "s³uzbowy charakter" (wzbudza podej¿enia niebieskich) i nie ma sie wtedy zielonego ¶wiat³a na drogach :lol:
Ja niestety z tym zielonym swiatelkiem nie mam tak dobrze, gdyz po 1-e rejestracja nie ta a po drugie, kolorek tez odbiega od powszechnie obowiazujacych.
Musze jednak przyznac, ze czesto spotykam sie z zaintersowaniem moim autem, bo przeciez Kappa ladna jest!
:lol:
Arek - 29-07-2004, 11:08
" />To ¿e ³adna to bez 2 zdañ :lol: A co do kolorku to pociesze Cie ¿e sporo jest s³uzbowych zielonkawych. rejestaracja a co za problem przeca w urzedach poza Wawa tez uzywaj±. Po prostu wal smia³o i nie zwalniaj :lol: Na pewniaka :lol: No oczywista bez przegiêæ
Anonymous - 30-07-2004, 14:18
" />
">co do polerowanie felg-to niejest najlepszy pomyus³ , Trwa³o¶æ jest za niska
lepiej pomalow±æ felgi jeszcze raz
taka renoewacja kosztuje ok 550z³ przy 15 i jaki¶ 60-650 pzr 16"
leszekza taka kase[wspomne,ze nie zaluje forsy na autko i] to ja kupuje nowe felgi i zostaje mi kupa aluminium z poprzednich felg
uuuu ³adnie to za³atw mi felgi alu do Kappy nowe w 16 calach po 650 za komplet...
pozdro Leszek
co do renowacji Owszem masz dalej stare felgi--ale jesli we¿mieszm pod uwagê ¿ efelgi dobrej jako¶ci kosztyja± w 15 calach oko³o 500z³ sztuka-to kalkulacja ju¿wygl±da du¿o lepiej m, a poza tym felgi po renowacji wygl±daj± jak nowe i masz mozliwosc dobrania odcienia indywidualnie-ja jestem po renowcji felg do Dedry i efekt jest super bo mam je troche przyciemnione-lekki grafit
Leszek
romo - 02-08-2004, 21:58
" />
">co do polerowanie felg-to niejest najlepszy pomyus³ , Trwa³o¶æ jest za niska
lepiej pomalow±æ felgi jeszcze raz
taka renoewacja kosztuje ok 550z³ przy 15 i jaki¶ 60-650 pzr 16"
leszekza taka kase[wspomne,ze nie zaluje forsy na autko i] to ja kupuje nowe felgi i zostaje mi kupa aluminium z poprzednich felg
uuuu ³adnie to za³atw mi felgi alu do Kappy nowe w 16 calach po 650 za komplet... z tym 650 to chyba tez przegiolem ale jezeli chcesz to moge zalatwic ci 16 7,5 ET 35 za jakies 850 zl z dostawa do domu.pozdrowienia
pozdro Leszek
co do renowacji Owszem masz dalej stare felgi--ale jesli we¿mieszm pod uwagê ¿ efelgi dobrej jako¶ci kosztyja± w 15 calach oko³o 500z³ sztuka-to kalkulacja ju¿wygl±da du¿o lepiej m, a poza tym felgi po renowacji wygl±daj± jak nowe i masz mozliwosc dobrania odcienia indywidualnie-ja jestem po renowcji felg do Dedry i efekt jest super bo mam je troche przyciemnione-lekki grafit
Leszek