Kappa - remont silnika



Anonymous - 18-10-2006, 20:42
" />Witam wszystkich,
Jestem ¶wierzutkim posiadaczem Kappy. My¶le, ¿e w przysz³ym tygodniu bêde ni± ju¿ pomyka³. Chcia³em jednak przed jazd± zrobiæ kapitalny remont silnika by pó¼niej nie mieæ ju¿ niespodzianek.
Mój brat ma warsztat wiêc remoncik bêdzie siê sprowadza³ tylko do kupna potrzebnych czê¶ci, robocizna za free.
Mam tylko kilka pytañ na co zwróciæ szczególn± uwagê przy takim remoncie. Po przejrzeniu forum wiem, ¿e dobrze jest wymieniæ: paski, panewki, pier¶cienie, szlif g³owicy te¿ bêdzie robiony. Noi oczywi¶cie wymiana p³ynów i filtrów.
Z forum wiem, ¿e polecacie ró¿ne oleje. Szczególnie: Valvoline MAXLIFE 10W40. Czy do takiego silnika bêdzie napewno odpowiedni?

Spytacie pewno po czo remont. Wole jednak byæ pewny, ¿e nie stane gdzie¶ na drodze, a zreszt± nigdy nie wiadomo jak kto¶ je¿dzi³.

Pozdrawiam Grregor!!!




wujek - 18-10-2006, 21:45
" />Witam,
I sprawdziæ, zregenerowaæ pompê olejow± - by remont nie poszed³ na marne.
Pozdrawiam
PS
Generalnie warto wymieniæ siemmeringi, wszystko, co uszczelnia.
Sprawdziæ u³o¿yskowanie wa³ków balansowych (czy nie ma luzów wzd³u¿nych).



Maryjan - 19-10-2006, 19:43
" />posiadam kappê turbo 16v.Jest tam 4-cylindrowy silnik jak na swoje mo¿liwo¶ci nie wysilony.Delta integrale w wersji wyczynowej posiada³a ich zdecydowanie wiêcej.Tote¿ je¿eli nie dymi ,nie stuka i nie bierze oleju nie warto silnika rozbieraæ.Pojezdziæ i przekonaæ siê czy jest OK.Dopiero wtedy podj±æ decyzjê.Moja mimo 188 tys km dzielnie pomyka.Mimo ¿e jest to moja trzecia kappa-mia³em 2,0 2,4-obie benzyna- to ta daje mi wielk± frajdê.Ma spor± turbo dziurê ale pózniej potrafi buksowaæ trzecim biegiem na suchym asfalcie.Na trasie spoko jad±c spali³a mi na 720km trasie przy w³±czonej klimie 7,5litra na 100 km. polecam to autko.Wracaj±c do wymian czêsci towarto wymieniæ paski rozrz±du i wa³ków wywa¿aj±cych.U mnie przy wymianie pasek od wa³ków siê rozsypa³ w rêkach.Czêsta praktyka wymiana tylko paska rozrz±du.



val - 05-11-2006, 16:30
" />Jak przeszlifujesz wa³ musisz go daæ do azotowania,bo jak nie to z³apie ci trzeci± lub czwart± panewkê korbow±.Dwa razy przez to przechodzi³em.Nie kupuj filtrów filtrona ,tylko sêdziszów lub inny firmowy.Szlifu cylindrów nie rób,chyba ¿e masz nakrêcone 500.000.(oryginalne ³oki s± lepsze od zamienników).Ja raz robi³em ,ale mirafiorka by³a po taryfiarzu.Ledwo wyszed³ drugi szlif.Przy sk³adaniu nie zatkaj odmy,bo bêdzie chmura dymu za bryk± i turbina do remontu.




mario09 - 05-11-2006, 16:32
" />
">Jak przeszlifujesz wa³ musisz go daæ do azotowania,bo jak nie to z³apie ci trzeci± lub czwart± panewkê korbow±.Dwa razy przez to przechodzi³em.Nie kupuj filtrów filtrona ,tylko sêdziszów lub inny firmowy.Szlifu cylindrów nie rób,chyba ¿e masz nakrêcone 500.000.(oryginalne ³oki s± lepsze od zamienników).Ja raz robi³em ,ale mirafiorka by³a po taryfiarzu.Ledwo wyszed³ drugi szlif.Przy sk³adaniu nie zatkaj odmy,bo bêdzie chmura dymu za bryk± i turbina do remontu.
:?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \