Makgajwer - 25-08-2005, 00:12
" /> Bracia i Siostry cóż robić ??? Moja śliczna "rządowa" Lancia Kappa 2.4 z 2000 r. wczoraj przy przebiegu zaledwie 203 tys. rozwaliła silnik. Tzn panewki obróciły się na wale a kolejnych uszkodzeń szukam. Kto pomoże w Poznaniu i okolicach ?? Naprawiać czy szukać nowego silnika ??? Uuuuu!!!
>makgajwer@tenbit.pl
Arek - 25-08-2005, 10:37
" />jak znam zycie 2 lub 3 gar poszedł.
Makgajwer - 25-08-2005, 11:51
" />...poważnie, czy tylko mnie straszysz bo ja naprawdę nie mam teraz pojęcia co zrobić ((( wieczorem powinienem mieć mieć dokładną diagnozę co jest rozwalone, ...sam nie wiem czy chce to usłyszeć ((
Torell007 - 25-08-2005, 15:08
" />silnik do Kappy 2.4 (177KM) z bardzo małym przebiegiem
Makgajwer - 25-08-2005, 22:45
" />po pierwsze: ile to jest ten bardzo mały przebieg ?, po drugie: jesteś pewien tego silnika? po trzecie: gdzie go przetrzymujesz ?
Makgajwer - 25-08-2005, 22:50
" />Mam chyba komplet info nt mojego silniczka:
przekręciła się panewka na 5-tym garze
wał do szlifu + nowe panewki
5-ty tłok lekko porysował głowice
głowica do planowania
potrzebny chyba cały 5-tłok i pierścienie, prawdopodobnie tez korbowód,
pozatym standardowo pasek rozrządu i uszczelki pod miche i pod głowice.
Prawdopodobnie cylinder ocalał.
I co Wy na to
ASO wspomnieli coś ok 7 tys zł.
...chyba narazie go obiore i postawie w ogródku, ...może da się na kwietnik przerobić
Makgajwer - 25-08-2005, 23:09
" />...sorry, a słyszeliście może o próbie włożenia w miejsce po 2,4, tez 2,4 ale w JTD
Anonymous - 25-08-2005, 23:13
" />Torell dał ci propozycję :wink:
Makgajwer - 26-08-2005, 00:19
" />chyba czegoś nie zrozumiałem,
miałem na myśli zastąpienie silnika 2,4 bezynowego na ropniaka
...chyba że Torell ma diesla
Torell, co masz ?
Anonymous - 26-08-2005, 08:46
" />Makgajwer ty masz gg, Torell też, więc przez komunikator się szybciej dogadacie, a z wymianą silnika na diesla jest trochę więcej roboty niż ci się wydaje, miałem kiedyś taki inny samochód i chciałem też sobie taki motorek wstawić, ale jak usłyszałem cenę i jakie przeróbki muszę zrobić łącznie z instalką i zawieszeniem to dałę sobie luzu :wink:
Makgajwer - 26-08-2005, 10:00
" />masz racje, to było tylko tak,...
w sumie jak się już raz jechało 2,4 benzynką ....to sam wiesz
Torell007 - 26-08-2005, 10:05
" />
">po pierwsze: ile to jest ten bardzo mały przebieg ?, po drugie: jesteś pewien tego silnika? po trzecie: gdzie go przetrzymujesz ?
1. ok 30 tys km
2. więcej niż pewien, a śmieci nie sprzedaje
3. w suchej piwnicy
P.S
silnik przed momentem sprzedany
Torell007 - 26-08-2005, 10:10
" />
">jeśli mozesz to włącz teraz GG
W pracy jestem, silnik przed momentem sprzedany. Dostałem zaliczkę na konto.
Pozdrawiam !
Makgajwer - 26-08-2005, 10:13
" />... trudno, ...
a tak na marginesie to co radzisz ? remontować ten mój egzemplarz po 203 tys. czy szukać motorku
Torell007 - 26-08-2005, 14:15
" />
">... trudno, ...
a tak na marginesie to co radzisz ? remontować ten mój egzemplarz po 203 tys. czy szukać motorku
hmm ... silnik do Kappy 2.4 trafić to raczej ciężka sprawa ... wyremontuj, tylko niech to zrobi jakiś fachowiec, no chyba że sie Tobie silnik trafi
Lewutek - 26-08-2005, 14:39
" />
">... trudno, ...
a tak na marginesie to co radzisz ? remontować ten mój egzemplarz po 203 tys. czy szukać motorku
hmm ... silnik do Kappy 2.4 trafić to raczej ciężka sprawa ... wyremontuj, tylko niech to zrobi jakiś fachowiec, no chyba że sie Tobie silnik trafi
... a jak wygląda sprawa zakupu nowego w serwisie ... oczywiście jak to wygląda kosztowo ... STILO 2.4 prawdopodobnie ma ten sam blok ...
tomek - 26-08-2005, 15:24
" />
">... trudno, ...
A teraz makgajwer dostanie propozycje od jakiegos hanlarza na kupno ilnika .
Torell - ile taka impreza kosztuje?
Torell007 - 26-08-2005, 18:13
" />
">... trudno, ...
a tak na marginesie to co radzisz ? remontować ten mój egzemplarz po 203 tys. czy szukać motorku
hmm ... silnik do Kappy 2.4 trafić to raczej ciężka sprawa ... wyremontuj, tylko niech to zrobi jakiś fachowiec, no chyba że sie Tobie silnik trafi
... a jak wygląda sprawa zakupu nowego w serwisie ... oczywiście jak to wygląda kosztowo ... STILO 2.4 prawdopodobnie ma ten sam blok ...
Silnik do Kappy w ASO idzie kupić zena wynosi - 20 351 zł 8O
samego bloku nie mają w katalogach ...
A silnik w Stilo jest taki jak w Kappach ale ... różni się wałkami rozrządu
Torell007 - 26-08-2005, 18:14
" />
">Torell - ile taka impreza kosztuje?
ja chciałem 4.000 zł i tyle dostałem ... uważam, że cena super
Anonymous - 26-08-2005, 19:16
" />siemanko , jak będziecie potrzebować oryginalne części do lanci to moę pomuc
jeszcze do niedawna pracowałem w serwisie fiata PTHM AUTO PLUS na hallera w gda.ńsku [ kontakty , koledz zostały ]
moim zdaniem mozna ten silnik smiało wyremonować ,
wał dać do szlifu , głowice do planowania , nowy tłok kpl, z pierscieniami i korbe , pare uszczelek i zrobione
tylko nie jedz na serwis bo się nie wypłacisz ale znajdz sobie pożądnego mechanika który to zrobi na fuche i automatyczni i koszty spadną o połowe
części naprwde da sie załatwic też taniej
a jak nie znajdziesz , sobie sam mechanika to daj znać , podam ci numer do kumpla z FCKP czyt.fiat coupe klub polska , z poznania który powinnien ci pomuc
nie załmuj sie , trzeba ciąć metal i krzesać iskry :twisted:
Lewutek - 26-08-2005, 20:35
" />nie ma to jak ... MONSTER GARAGE ...
Anonymous - 27-08-2005, 19:49
" />A tak w ogole to chyba dosyc krotki zywot mial ten silnik, czyzby LPG?
hardwired - 27-08-2005, 20:13
" />
">... trudno, ...
a tak na marginesie to co radzisz ? remontować ten mój egzemplarz po 203 tys. czy szukać motorku
hmm ... silnik do Kappy 2.4 trafić to raczej ciężka sprawa ... wyremontuj, tylko niech to zrobi jakiś fachowiec, no chyba że sie Tobie silnik trafi
... a jak wygląda sprawa zakupu nowego w serwisie ... oczywiście jak to wygląda kosztowo ... STILO 2.4 prawdopodobnie ma ten sam blok ...
71711955 - SILNIK POLKOM_PLETNY
Dostępność: - Tak
Ilość minimalna w opakowaniu: 1
Jednostka miary: Num
Makro rodzina: B
Waga w gramach: 149000
Rodzina: AA03
Symbol rabatu: C
Cena: 20.610,45 PLN
Cena z VAT-em: 25.144,75 PLN
Makgajwer - 29-08-2005, 23:46
" />czy ktoś jest szczęśliwym posiadaczem "książki napraw" dla Kappy 2,4 i na jakich warunkach ją użyczy ? ewentualnie kto jest skłonny do konsultacji "mechanicznych" wia mail lub gg ??
Makgajwer - 29-08-2005, 23:53
" />Beatles, a dlaczego nowy tłok i korbe skoro poszła tylko panewka Tłok wydaje sie OK ASO też nadawali o wymianie pompy oleju ale chyba też przesadzili, wygląda na całą, jeszcze ją sprawdze... a po co wymieniać napinacz i pasek??? więcej niż 20 tys nie mają, tego jestem pewien.
Makgajwer - 29-08-2005, 23:56
" />sorry jeszcze jedno: odpowiadm na pytanie które gdzieś padło - nie, nie była na gazie, tylko benzynka, ...a o gazie może jescze kiedyś pomyśle, ...na razie sam sie zagazuje - 0,5L powinno wystarczyć - nic tylko się nawalić...
wujek - 30-08-2005, 22:29
" />Witaj,
No smutne to, co Ci się przytrafiło. Prawdopodobnie, zakładając, że licznik i real przebieg to ta sama wartość, pomógł niski kiedyś stan oleju i przy ostrym hamowaniu lub zakręcie przez chwilę pompa nie podała oleju, możliwa też wadliwa praca pompy. 5-ta korba jest najbardziej oddalona od pompy olejowej i zazwyczaj leci z tych w/w powodów. Jeżeli tłok doszedł do zaworów, to korbowód ma jajo zamiast okrągłej dziury na czop wału, a różnica może przekroczyć 1mm. To b.dużo. Ponadto tłok dobijając do głowicy naruszył "pion" korbowodu - można to zrobić w odpowiednio wyposażonym warsztacie, jeżeli nie można zdobyć innej korby, ale z tego samego gara i tym samym numerze wybitym na korbie. I musi być ze "swoją" stopką.
Tłok należy dobrze sprawdzić, jest szansa na wyratowanie go, jeżeli nie ma nadpęknięć na denku i przy dziurze na sworzeń. Pompa olejowa wymaga dokładnego sprawdzenia, a po naprawie bezwzglednie pomiar ciśnienia oleju dobrym manometrem. Wał "trza by" dokładnie sprawdzić przed szkifowaniem, czy go trochę nie "wygło", lub poszukać nominalnej używki. Pierścienie do sprawdzenia na luz zamka - czyli jak duża przerwa na pierścieniu włożonym do swojego gara. Glowica do sprawdzenia na możliwość wystąpiena mikropęknięć w okolicy gniazd zaworowych. Paski, rolki, uszczelki siemeringi - wypad komplet. Zaoszczędzenie kilkudziesięciu PLN może się zemścić. Tak naprawdę to prawie kapitalka, trudno będzie zamknąć się w 4tys.
Podobny temat odrabialiśmy swego czasu w rodzinie - stąd ta bolesna wiedza - tam przyczyną padu była pompa wysikująca część oleju do michy, zamiast w kanały olejowe.
Podawałem na forum telefon do firmy w Łodzi, mają sporo części, silniki też. Nie mogę replikować, bo mnie za kryptoreklamę ...!
Pozdrawiam
PS
Żadna kombinacja ze zmianą typu silnika nie będzie tańsza, a co się udyndolisz i naczekasz na brakujące elementy rur, gum zamocowań itp. - rok może być za mało.
Makgajwer - 30-08-2005, 23:03
" />Dzięki za rady Wujek, w tej sytuacji każda wskazówka jest cenna.
Wpiszę Cię na moją listę "konsultantów" jeśli pozwolisz...
Przebieg (czyli 203 tys) jest autentyczny poniewaz znam ten samochód teoretycznie od nowości. Jeździł w zaprzyjaźnionej firmie. Niestety posądzam ostatniego z dwóch użytkowników o nienależytą dbałość o poziom oleju... no i mamy ten "klops".
Makgajwer - 03-09-2005, 16:58
" />Moi Drodzy !!! Domyślam się, że jako praktycy wiecie gdzie, za ile i dlaczego tak drogo. A więc: poszukuję nastepujacych elementów do mojej 2,4
- uszczelka pod głowice
- korbowód (szt. 1)
- tarcza sprzęgła
- pierścienie (...w zasadzie są w dobrym stanie, ale jak by były w "ludzkiej" cenie to...)
- filtry oleju, powietrza, klimatyzacji i pyłkowy - aczkolwiek chyba to to powienienem dobrać w normalnym supermarkecie:))
Ponadto jeszcze jedno może nie najmądrzejsze pytanie, ale... składaliście kiedyś rozrząd do tego całego V.I.S - a Bo ja nie. I nie wiem czy mi gładko pójdzie ustawić te 20 zaworków..
...a ... głowice oczywiście zawiozłem do regeneracji, wał do szlifu (na II st.) a le korbowód jednak nie wytrzymał. Pion ma, ale dół się zbyt odkształcił.
Pomożecie
Lewutek - 03-09-2005, 22:33
" />
">Moi Drodzy !!! Domyślam się, że jako praktycy wiecie gdzie, za ile i dlaczego tak drogo. A więc: poszukuję nastepujacych elementów do mojej 2,4
- uszczelka pod głowice - serwis bo zamienników nie ma ...
- korbowód (szt. 1) - serwis bo zamienników nie ma, no chyba że szrot ...
- tarcza sprzęgła - pewnie coś po zamiennikach znajdziesz, ale za jakie pieniądze nie wiem ... nie jestem jeszcze na tym etapie ...
- pierścienie (...w zasadzie są w dobrym stanie, ale jak by były w "ludzkiej" cenie to...)- serwis bo pewnie zamienników nie ma ...
- filtry oleju - FILTRON PP.2.4 - ok 15 zł ale nie w marketach bo tam nie widziałem ..., powietrza - jakiś zamiennik znajdziesz jest w czym wybierać, klimatyzacji i pyłkowy - aczkolwiek chyba to to powienienem dobrać w normalnym supermarkecie:))
- nie łudź się że tak łatwo ci "pójdzie" w supermarkecie ... - [size=18px]tego auta nie sprzedawali w supermarketach[/size] ... :mrgreen:
Ponadto jeszcze jedno może nie najmądrzejsze pytanie, ale... składaliście kiedyś rozrząd do tego całego V.I.S - a Bo ja nie. I nie wiem czy mi gładko pójdzie ustawić te 20 zaworków.. - musisz mieć krzywki blokujące wałki rozrządu, czujnik zegarowy do określenia max położenia tłoka ... i musisz wiedzieć które "garnki" są odniesieniem do ustawiania, ale to chyba ci szanowni forumowicze podpowiedzą ...
...a ... głowice oczywiście zawiozłem do regeneracji, wał do szlifu (na II st.) a le korbowód jednak nie wytrzymał. Pion ma, ale dół się zbyt odkształcił.
">Pomożecie
- Odpowiedziałem ci trochę inaczej ...
Blash - 03-09-2005, 22:43
" />tak sie składa ze widziałem rozkrecony silnik 2,4 i tak jak kolega Lewutek powiedział bez blokady raczej nie da sie rozrzadu ustawic no chyba ze ktos to juz robił i wie dokładnie co i jak
Makgajwer - 06-09-2005, 10:09
" />...hmm... dzięki, czyli poza serwisem będzie trudno...,
majster od szlifu zaooferował się że załatwi mi nowy korbowód za 200 zł. Brać ?
...a poza tym zaczynam wierzyć w prawo serii: wczoraj pod Kaliszem padł silnik w mojej Renault 19, tym razem pasek (po 15 tys. !!!) rozrządu narobił nowe porządki w silniku.
...do domku na lawecie, ...mój zachwyt nie ma końca,... i żebym to ja chociaż "żyłował" te silniki...,ale nie... przez 15 lat za kółkiem nic, a teraz....
chyba nie mam już czym jeździć...
Anonymous - 06-09-2005, 11:37
" />
">...a poza tym zaczynam wierzyć w prawo serii: wczoraj pod Kaliszem padł silnik w mojej Renault 19, tym razem pasek (po 15 tys. !!!) rozrządu narobił nowe porządki w silniku.
nie od dzis wiadomo, ze fiata i francuzow nie kupowac :twisted:
aaa... zeby nie bylo - sam mam Kappe
Makgajwer - 06-09-2005, 11:39
" />...to miało być pocieszenie
Przy okazji mam pytanie: jesteś z Łodzi więc może kożystałeś z "Lanciateamu" Bo szukam kilku części do K.
Anonymous - 06-09-2005, 11:48
" />
">...to miało być pocieszenie
Przy okazji mam pytanie: jesteś z Łodzi więc może kożystałeś z "Lanciateamu" Bo szukam kilku części do K.
hehe ... zaraz do nich jade :lol:
a tak na serio - spokojnie mozna tam kupowac :idea:
Makgajwer - 06-09-2005, 11:52
" />OK dzięki
tomek - 06-09-2005, 12:49
" />
">Przy okazji mam pytanie: jesteś z Łodzi więc może kożystałeś z "Lanciateamu" Bo szukam kilku części do K.
Na forum byly tylko same pozytywne informacje.
wujek - 06-09-2005, 21:37
" />Witaj,
Makgajwer, no, nieźle rozrabiasz, mechanicy muszą Cię lubić. Dajesz miejsca pracy!
Ale serio - w Lanciateam znają się na tych motorach. Jestem pewien, że, jeżeli tylko będą mieli potrzebne Ci części, to "byle czego" Ci nie sprzedadzą.
A ten pasek po 15kkm? Nie miał prawa, to się nie zdarza samoistnie.
Coś musiało pomóc. Dobrze się temu przypatrz.
Pozdrawiam
Lewutek - 07-09-2005, 06:00
" />
"> A ten pasek po 15kkm? Nie miał prawa, to się nie zdarza samoistnie. Coś musiało pomóc. Dobrze się temu przypatrz.
Pozdrawiam
Znajdź sobie mój pasek na forum ... też nie miał prawa ... a jednak ...