ďťż
Kappa - Przekładka silnika 2.0.5 z gazem ziemnym



FiFi - 01-01-2009, 17:49
" />Witam ! chciałbym zaczerpnąć porad na temat przekladki silnika.A dokladniej to jakis czas temu umarł mi motor i oczywiscie chce go przelozyc mam juz drugi.Posiadam takze gaz ziemny ktory chce zalozyc do nowego silnika.Jeżeli ktos cos wie na ten temat z czym uwazac itd prosze mi cos poradzic.Dzieki wielkie !!!




Nat - 01-01-2009, 19:19
" />Jaki może być cel dokładania gazu ziemnego do silnika?



Boorek - 01-01-2009, 19:30
" />
">Jaki może być cel dokładania gazu ziemnego do silnika? oszczędności rzecz jasna : yesyes :

generalnie to jesli cała instalacja jest w samochodzie to nie powinno to być specjalnie skomplikowane, poszukaj informacji na temat przekładek LPG bo bedzie to wyglądało zapewne podobnie Pozdrawiam



FiFi - 02-01-2009, 16:15
" />nie którzy lubią tutaj błysnąć z tego co widze.A jaki moze byc cel ? wiadomo ze oszczędnościowy jeżeli robie 330km za 50zł to chyba dobrze co ?

a przy przekladaniu silnika na co zwracać uwage ?




mario09 - 03-01-2009, 18:01
" />CNG fajna rzecz. Nie ma jakichś specjalnych uwag przy przekładce silnika.
W Kappach niestety należy liczyć się z tym, że duże obciążenie tyłu (a tak się stanie jak wsadzisz butle CNG) będzie wymagało niestety pewnej ingerencji w tylne zawieszenie. Pamiętam, że Tomek w swojej Kappie, jak miał butle LPG 80l, to już borykał się z problemem "siedzącego" tyłu. Bodaj coś tam robił ze sprężynami. Prawdą jest, że jazda jest ekonomiczna - bez dwóch zdań, tylko co z tankowaniem? Gdzie tankować?



FiFi - 04-01-2009, 12:35
" />dobrze mowisz mi auto tez "siadło" z tyłu.Mam dwie butle,miesci mi sie 25 dm3 ,ale przytne przód i będzie ok ja tankuje akurat w sąsiednim miescie bo mają oddział PGNiG



Boorek - 04-01-2009, 16:11
" />
">dobrze mowisz mi auto tez "siadło" z tyłu.Mam dwie butle,miesci mi sie 25 dm3 ,ale przytne przód i będzie ok ja tankuje akurat w sąsiednim miescie bo mają oddział PGNiG
hmmm... a może lepiej zainwestować w sprężyny od alfy 166 które ponoć są twardsze, albo dorobić sprężyny u rzemieślnika do tyłu, bo generalnie Kappiszon nie ma zbyt dużego prześwitu pomiędzy miską a podłożem, nooo chyba że u Was drogi równe i krawężniki niskie : yesyes : Pozdrawiam



FiFi - 04-01-2009, 20:48
" />dziury jak cholera a nawet nie dziury tylko nie równości fałdy itd to raczej w kazdym miescie są.A po krawężnikach nie jeżdże



mario09 - 05-01-2009, 09:25
" />Zadzwoń do Lancia Team w Łodzi, porozmawiaj i zapytaj co i jak bo chyba właśnie oni coś kombinują z tymi sprężynami w Kappach.
P.S. Co znaczy "przytnę przód"?



FiFi - 05-01-2009, 14:50
" />czyli wezme gumówke i obetne dwa zwoje :wink:



Marcin_D - 05-01-2009, 15:52
" />FiFi chyba sobie jaja robisz, jak przytniesz przód to już sobie pojeździłeś.

Tankować można Mariusz u nas w Radomiu - na MPK jest stacja.



Nat - 05-01-2009, 16:12
" />Fifi, widzę, że Ty jesteś prawdziwa Zosia-Samosia.
Jesli masz po temu podstawy, to świetnie. Pamiętaj jednak, że trudności przy "dokładaniu gazu ziemnego do silnika" czyli przy samodzielnym założeniu instalacji CNG są niebagatelne. Ciśnienia duże, kwestie regulacyjne nie obeznane, mało kto to robi i tylko wyspecjalizowane warsztaty. Tak więc marnie widzę efekt zakładania instalacji CNG przy pomocy młotka i gumówki.

Ale oczywiście wszystkiego dobrego, będziesz pierwszym na forum, który dokonał takiej operacji.



FiFi - 13-01-2009, 14:37
" />gumówki w to nie mieszaj i młotka, to odnosiło sie jedynie do ucięcia sprężyn.co do jazdy obniżonym autem to mam juz doświadczenie mialem juz kilka niskich autek ostatnie przycierało często o asfalt nawet na prostej drodze a z tyłu tylko iskry leciały ! wszystko sie da ok zrobie fotki i pokażę pozdrawiam panowie : yesyes :



FiFi - 16-02-2009, 17:58
" />http://moto.allegro.pl/item551138625_si ... 155km.html

mam jeszcze takie pytanko czy taki silnik z marei bądź z bravy bedzie pasował do kappy



sloneczna - 16-02-2009, 18:21
" />Tylko sam silnik pasi tz blok i głowica(w bloku trzeba zaślepić dwa otwory po śrubach fi10) .Nie pasuje:miska olejowa , łapy ,kolektory.kolektor wodny,koło zamachowe. Przerabiałem temat w drugą stronę .



FiFi - 16-02-2009, 22:26
" />Dzięki słoneczna a jeszcze mi powiedz w takim razie to jaki silnik moge wstawić w miejsce mojego a inaczej : co pasuje ? bo z kappy ciężko znaleźć



sloneczna - 16-02-2009, 22:59
" />Od Marysi nic taniej nie dostaniesz .Jest tego dosyć sporo z wysp przytarganych.Nawet widziałem za 1400zł .Ja jestem zwolennikiem kupienia tylko po uprzednim obsłuchaniu (czyli z możliwością odpalenia).
Adaptacja do Kappy nie jest kłopotliwa .Trzeba mieć osprzęt z Kappy j/w pisałem.



FiFi - 25-03-2009, 01:14
" />Mam juz silnik ale pisze na głowicy 2.0.5 VIS a na poprzednim nie było tego VIS wiec prosze o jakies porady odnosnie przelozenia.Na co trzeba uwazac itd. dzieki i pozdrawiam !



KGB - 25-03-2009, 13:22
" />ale te lelmenty mozna przelozyc z silnika ,ktory juz siedzi

P.S.
co to jest kolektor wodny ?



grzole - 26-03-2009, 11:38
" />
">co to jest kolektor wodny ?Chyba chłodnica.



FiFi - 19-04-2009, 11:55
" />No i silnik przelozony i gaz tez wszystko chodzi elegancko pozdrawiam !



KGB - 19-04-2009, 22:07
" />mnie tez czeka przekladka silnika ,
tzn. na poczatek wyjecie i wtedy zapadnie decyzja ,czy bedzie robiony ten co jest ,czy pojdzie drugi - tylko ,ze ciezko dorwac ten silnik



HERBINEK - 21-04-2009, 09:41
" />uuu
ja myślałem ze problem z silnikiem jest tylko u mnie ze sie to nie zdarza
FiFi ile czasu zajeło ci włożenie silnika ? Zastanawiam sie czy w 2 osoby można w ciagu jednego dnia wyjać i włożyć drugi
KGB też miałem remontować ale sie okazało ze nie każdy chce sie tego podjąć i koszty zbyt duże i nie ma gwarancji ze to pojeździ Podobno te silniki nie lubią remontów. Chyba ze zakupisz oryginalne części a nie plastikowe zamienniki



KGB - 21-04-2009, 12:04
" />z czesciami nie ma problemu ,bo u mnie w gre wchodza jedynie panewki ,czyli da sie kupic dobre ,
szlif walu to tez nie jakas filozofia ,wiec zaklad wykonujacy takie rzeczy powinien sobie poradzic ,
mysle ,zeby kupic panewki (po pomiarach oczywiscie) i zeby szlify zostaly zrobione pod panewki ,bo w dzisiejszych czasach nie wiadomo - panewka bedzie piec setek za chuda i cala robota psu w ...



FiFi - 26-04-2009, 10:35
" />mi tez waliły panewki nie wiem z jakiego powodu ale chyba oleju nie było :/ i kupilem we włoszech silnik który okazał sie jak na razie (odpukać) super czuc te 150KM.W jeden dzien da sie przelozyc silnik nie wiem jak z podpięciem wszystkiego ale mysle ze jak jest ktos kumaty to spokojnie da rade.Aha i mam caly silnik na częsci jakby ktos cos chciał.Jedynie dół silnika jest padnięty tzn panewka któraś.A tak poza tym to wszystko jest pompa do klimy,kolektor,alternator,wtryski,listwa itd itd itd.Pozdrawiam i zycze owocnej pracy nie taki diabeł zły jak go malują

-- 26 Kwi 2009, 10:42 --

KGB a czemu ma dopiero zapaść decyzja po wyciagnięciu ?? Jak panewka wali to juz nie jest dobrze bo i wał moze mieć dość i po kolei wszystko.A jak juz zaczniesz robic remont to wiesz ze cena moze dojść bardzo wysoko bo tu jeszcze to, tu jeszcze tamto,w sumie z silnikiem tez nie wiadomo co sie kupuje bo moze sie okazac ze tez jest cos nie tak.Ale jakas gwarancja powinna byc a poza tym jedziesz osobiscie i przynajmniej wiesz gdzie mieszka hehe



KGB - 26-04-2009, 16:51
" />zobacze w jakim stanie jest wal i jesli sie da go zrobic ,to zamkne sie w 500-700pln ,a zeby szukac drugiego silnika to trzeba wylozyc ze 2kpln i jeszcze sie za nim najezdzic ,czyli decyduja koszty
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \