Krzys - 24-02-2009, 21:52
" />Witam
Dzisiaj troszeczkę postałem w korkach, no i temperatura skakała do 100* przy temp. otoczenia ok. 0* na każdych światłach. Czy to normalne że tak szybko łapie wysoką temperaturę? Po dojechaniu do domu podniosłem maskę i okazało się że ciśnienie płynu było takie duże że płyn wypływał korkiem w zbiorniczku wyrównawczym. w ten sposób wyciekło mi kilka litrów płynu. Odkręciłem odpowietrznik na przewodzie i było tak sporo powietrza. Wcześniej nie było żadnych ubytków płynu chłodniczego. Uszczelkę pod głowicą wymieniłem w grudniu (stara była w dobrym stanie).
Czy może być to wina tego że mógł się nie włączyć wentylator?
A może chłodnica jest zapchana?
Termostat niesprawny ( nie otwiera się do końca).
I jeszcze jedna opcja Mało wydajna pompa.
Gdzie szukać winy.
radek79 - 24-02-2009, 22:04
" />witam sprawdził bym na pierwszym miejscu wtyczkę przy wentylatorze lubi zaśniedzieć i nie łączy później
wega - 24-02-2009, 22:06
" />Po pierwsze wymień termostat.
To logiczne, że jeżeli nie załączył się wentylator to zagotowałeś wodę i dlatego wywaliło ci ją ze zbiorniczka.
mirek0p - 24-02-2009, 22:18
" />Jeżeli nawali termostat to będzie cały czas otwarty i będzie niedogrzany silnik,na dzień dobry jak uzupełnisz płyn na nagrzanym silniku spróbuj kilka razy odpowietrzyć układ ,1 odpowietrznik jest na wężu drugi "motylek" na górze chłodnicy od strony sprężarki klimy i obserwuj do jakiej tem. dojdzie i lub czy załączy 1 bieg wentylatora.
Krzys - 24-02-2009, 22:23
" />No właśnie z tym termostatem nie jestem pewien. Był wymieniany na nowy jakieś 2 lata temu. Na trasie nie ma problemów z chłodzeniem, trzyma temperaturę. Ogrzewanie także w porządku działa. Tylko jak chwilkę postoi w korku to temperatura bardzo szybko rośnie. Może faktycznie jest to tylko wina wentylatora. Tylko że w moich poprzednich 2 autach wentylator załączał się dopiero po 20 minutach stania w korku przy 30* upale (ale one nie miały klimy), dlatego nie jestem pewien
strang - 24-02-2009, 22:25
" />
">Po pierwsze wymień termostat.
To logiczne, że jeżeli nie załączył się wentylator to zagotowałeś wodę i dlatego wywaliło ci ją ze zbiorniczka.
To wcale nie jest takie oczywiste. Może Ci płyn wywalać nie gotując go. Choćby przy zapchanej chłodnicy.
merbart - 24-02-2009, 23:09
" />Witam
Przerabiałem ostatnio podobny problem w innym aucie, objawy dokładnie takie jak opisałeś. Wymiana termostatu nic niepomoże ponieważ termostat uszkodzony pozostaje w stanie otwarcia i raczej miałbyś problem z niedogrzanym silnikiem. Sprawdź wentylatory jeśli są ok to sprawdź olej i świece czy są czyste bo może to być uszczelka pod głowicą. W moim przypadku olej był czysty a na uszczelce zrobiło się dosłownie mikro pęknięcie i podczas sprężania ciśnienie ładowało układ chłodzenia co dziwne tłoki nie zaciągały płynu do cylindrów. Mam nadzieje że w twojm przypadku będą to tylko wentylatory.
Pozdrowienia
skyblu - 24-02-2009, 23:20
" />sprawdź opornik ten między wentylatorami wykręć krótkim śrubokrętem
i bezpieczniki
david_b - 25-02-2009, 08:18
" />Tak jak napisał Ci wega, termostat został zamknięty nie puścił płynu na "duży obieg"Czujnik nie ma nic do rzeczy w tym wypadku,bo płyn tam nie dotarł.Miałem tak w temprze,po zagotowaniu wymieniłem termostat i następne 100kkm bez problemów
pozdrawiam
Przemic - 25-02-2009, 10:37
" />najprostsze na początek
sprawdź styki czujników przy wentylatorze, u mnie jedna wsuwka słabo stykała i był ten sam problem
poziom płynu trzymaj na minimum
Krzys - 25-02-2009, 10:55
" />Nie chodzi mi tylko o to że może się nie włączać wentylator, także o to że temperatura potrafi skoczyć do 90 już na po 5 minutach stania w korku. Moim zdanie trochę za szybko a nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
sloneczna - 25-02-2009, 12:08
" />Gdyby uszczelka pod glowicą ,to pompuje płyn odrazu po dodaniu gazu .
Ja kiedyś miałem podobnie ale wina była kostki nie łączyła .
Marcin_D - 25-02-2009, 16:52
" />Sprawdź kostki instalaji przy wentylatorze - lubią zaśniedzieć. Zapal, czekaj aż wzrośnie tempertura i zobacz czy sie wentylator włacza. Może byc jeszcze wina przekaźnikow na nadkolu od wentylatorów - są dwa od wolnego i szybkiego biegu wentylatora.
david_b - 25-02-2009, 17:18
" />
">Nie chodzi mi tylko o to że może się nie włączać wentylator, także o to że temperatura potrafi skoczyć do 90 już na po 5 minutach stania w korku. Moim zdanie trochę za szybko a nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
Dlatego sprawdź węże po kolei jak się nagrzewają.Jak dolny wąż jest zimny i miękki,a górny parzy i twardy to na 90%termostat. "Duży obieg "musi się włączyć temperatura wtedy spada, widać to na wskaźniku.Termostat tak właśnie działa,puszcza płyn do chłodnicy jak jest taka potrzeba,np.stoisz w korku.jeżeli jedziesz,to płyn krąży na małym obiegu,czyli oddaje ciepło w nagrzewnicy,chłodnica w tym nie uczestniczy,bo przy mrozach miałbyś podczas jazdy zimno w aucie.
Najlepiej sprawdź temp. węży przed i za termostatem.Uszczelka na 90% nie,bo mroziłoby Ci reduktor,po wcześniejszym wywaleniu płynu przez korek zbiorniczka.to też przerabiałem,ale w VW
pozdrawiam
yogi3 - 21-11-2009, 13:54
" />Witam mam pytanko wczoraj wieczorem zostawiłem auto na chodzie pod sklepem wracam a tu spod machy sie dymi a caly plyn na chodniku temperatura 130 stopni i SZOK dzisiaj rano dolalem plynu odpalam ja chodzi normalnie ale temperatura rosnie a wiatrak stoi wiec juz wiem skad to zdarzenie A teraz mam pytanko czy ktos pomoze mi z tym problemem powie co mam sprawdzic zeby dowiedziec sie dlaczego sie nie załacza mysle ze nie jest to cos strasznego. prosilbym tez o jakies fotki tych rzeczy do sprawdzenia gdzie one sa bo lancie mam od niedawna i nie wiem gdzie szukac. Dziekuje z gory i pozdrawiam.
Boorek - 21-11-2009, 14:33
" />napisz jaki masz silnik... jeśli 2.0 20v to w okolicach termostatu są 2 wtyczki (czerwona i niebieska) po zdjęciu jednej z nich wentylator powinien się załączyć (czerwony chyba) aaa zresztą tu masz cały temat nt. wentylatora klik z dużym wywodem Prezesajm jak to działa. Pozdrawiam i nie dubluj tematów
yogi3 - 21-11-2009, 15:28
" />Mam silnik 2.0 16V turbo kolego
Boorek - 21-11-2009, 15:36
" />
">Mam silnik 2.0 16V turbo kolego
na początek sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod maską (na nadkolu) może pomoże
yogi3 - 21-11-2009, 15:49
" />Sprawdze sprawdze zaraz sie wybieram a mam pytanie tam w tej skrzynce jest miejsce na dwa duze takie bezpieczniki a u mnie tylko jeden jest ale chyba dwa musza byc nie? I mam jeszcze pytanie co do tych czujnikow niebieski to juz wiem gdie jest ale ten drugi czerwony to nie bardzo moze ktos jakas fote podrzuci bo rozumiem ze jak go wypne i zaczna chodzic wiatraki to jest zepsuty tak?
-- 21 Lis 2009, 16:43 --
No i sprawdzilem przekazniki przedmuchalem je powietrzem i gniazda tez poruszalem i wiatrak ruszył ale cos tam w nich strzykalo wiec i tak do wymiany ale to mniejsze zlo moze ktos podrzuci gdzie to mozna niedrogo kupic pozdrawiam idziekuje za pomoc