robert199 - 27-10-2008, 13:32
" />nie chodzi mi o interface, ale o same programy. do alfy, opla, vw bmw. bez problemu mozna znale¼æ a do lanci nic nie mogê znale¼æ na protokó³ kwp-2000 bo kappa taki powinna mieæ. mo¿e kto¶ jest mi w stanie pomóc??
Go¶æ - 27-10-2008, 21:53
" />program visa 1,83 /w wersji rosyjskiej/program chodzi w czystym DOSie nie myliæ Xp dos tylko czysty DOS
Go¶æ - 27-10-2008, 21:57
" />jednak ka¿dy program potrzebuje odpowiednie fejsu.uniwersalny znany mi do kappy to wspomniana wy¿ej visa 1,83
robert199 - 28-10-2008, 10:39
" />wiem, ¿e fiatscan powinien daæ radê, ale nie mogê go znale¼æ w wersji "edukacyjnej". tak normalnie kosztuje okolo 1400pln a powinien dzia³aæ z najprostszymi uniwersalnymi interfejsami takimi jak do vw czy do opla, a z punto II to nawet programem do vw da sie b³êdy odczytaæ.
mam bardzo ma³o informacji na temat pod³±czenia z kapp±. jak wiadomo ka¿dy modu³ ma oddzielna wtyczke.
texa, examiner to napewno chodz±, euroscan, w bardzo ograniczonym zakresie.
a tak pozatym, to sa euroscany na procesorze elm 327 dzia³aja pod win xp i z róznymi programami i pod³±czamy go pod usb
tak¿e w tych czasach visa sie nie sprawdza, bo kto ma 2Xrs232 i kompa z czystym dosem.
Marcin_D - 28-10-2008, 11:36
" />Examiner chodzi jak z³oto, tylko kto ma schemat interfejsu Tak wogóle to jest karta Examinera potrzeba do kompa i tu siê schody zaczynaj±.
Sam soft Examinera to mam (przynajmniej tak mi sie zdaje), ja pobra³em ST¡D
Ska wzi±¶æ ten intefejs co by tego examinera mo¿na u¿ywaæ??
robert199 - 28-10-2008, 13:19
" />interface do examinera ma wbudowany klucz w sobie. raczej bardzo trudne do spiracenia, bo nawet kopia uk³adu nic nieda, bo nie bedzioe sie zgadza³ klucz sprzêtowy z software, podobna zasada jak w telewizji cyfrowej.
tak¿e napewno fiatscan da rade, ale napewno nie potrafi tyle co examiner.
wczoraj chyba 2 godziny szuka³em i niby cos jest na p³atnych serwerach, ale jak sie do tego dobrac to niewiem
http://www.infohelp.pl/sklep,463,,,03,, ... 140,0.html
tutaj jak to wygl±da
Marcin_D - 28-10-2008, 13:25
" />To ja mam pytanie:
Czym do jasnej cholery zrobiæ w takim razie diagnozê Kappy (¿eby na PC mo¿na to zrobiæ) i jaki interface do tego potrzebny.
Za diagnozê uwa¿am np. mo¿liwo¶æ usuniêci b³êdów (np. ja mam b³ad poduszki kierowcy bo by³a ta¶ma airbagu walnieta - wymieni³em i trzeba by teraz skasowaæ), jak w czasie jazdy wy¶wietla siê "B³ad sterowania silnikiem" ¿eby mo¿na zdiagnozowaæ co go powoduje.
Ja wiem, ¿e naj³atwiej Examiner, ale sam piszesz, ¿e problematyka, a tej szafy nikt mi do auta nie wsadzi i nie pojedzie na przeja¿d¿kê ¿eby na bierz±co monitorowaæ dane.
robert199 - 28-10-2008, 16:51
" />Silnik zrobisz euroscanem na elm-ie, czyli odczytasz i skasujesz b³êdy.
taki uroscan na usb kosztuje ok 200pln i jest lepszy niz ten na 2xrs232 i tañszy.
poduszke podobno tez da sie zrobic euroscanem, ale nie moge tego potwierdziæ, kumpel mi kasowa³ b³±d tex±, i przy okazji ca³± diagnostyke silnika. to nie by³o b³êdów, ale naprawdê du¿o sie da robic takim sprzêtem. np. wy³±æzyæ immobiliser. albo zakodowaæ nowy kluczyk.
mi takim zwyk³ym kabelkiem do vw uda³o sie po³±czyc z oplami bmw, renault daewoo matizem i fiatem punto II, kolega mi mówi³, ¿e takim najprostrzym kablem robi³ tak¿e alfê 166 z dieslem.
Marcin_D - 28-10-2008, 16:54
" />No to muszê pogadaæ z kumplem, on ma interfejs do VAG'a i soft, a drugi siedzi i siê bawi w takie pierdo³y to mo¿e mi zrobi i sobie obejrzê swoje auto od strony diagnozy.
robert199 - 28-10-2008, 17:01
" />bez profesjonalnego sprzetu to najwy¿ej odczytasz b³êdy i skasujesz, ewentualnie obejrzysz warto¶ci z czujników w aucie, czyli np. z sondy lambda, czujników temperatury, przep³ywomierza, ale jak masz spora wiedzê to to wystarczy, aby samemu zinterpretowac dane, dro¿sze programy ru¿ni± sie tym, ¿e same wskazuja co jest nie tak i sugeruja regulacje albo naprawê.
tak¿e jak sie uda cos Twojemu kumlowi, to napisz jakich programów, u¿ywa³, ewentualnie mo¿emy sie wymieniæ tym co mamy, bo mam sporo oprogramowania pod taki kableklek jak do vag. do ró¿nych marek samochodów
Krzys - 28-10-2008, 17:08
" />Bosch obs³uguje Kappe bez problemu.
loki7878 - 02-12-2008, 15:25
" />Witam,
[quote="robert199"]Silnik zrobisz euroscanem na elm-ie, czyli odczytasz i skasujesz b³êdy.
taki uroscan na usb kosztuje ok 200pln i jest lepszy niz ten na 2xrs232 i tañszy.
Ja moge sprzedac takiego Euroscana za 150 zl z przesylka. To jest interfejs na ELM-ie 327 w najnowszej wersji 1.3, ktorej jeszcze nikt nie sprzedaje. Dorzuce tez DVD z popularnym softem diagnostycznym (freeware i dema, takze w wersji PL) i baza kodow DTC.
Zainteresowanych prosze o kontakt mailowy na loki7878@gmail.com
Pozdrawiam,
LOKI
Praptax - 02-12-2008, 17:06
" />Najlepsze jest to ¿e dzisiaj podl±czylem kapiszona pod ST 6000 i ECU nie odczytal ale abs tak i mnie cholera bierze :/
Egon - 04-12-2008, 00:02
" />euroscan na usb obsluguje obd 2 a w kappie jest obd
1 i nie zadzia³a euroscan na obd 1 wymaga 2 portow com (w tym jednego pelnego bez przejsciowek)
michalkrk - 04-12-2008, 00:05
" />Euroscan na 2xcom (i to najtañszy) obs³uguje Kappy bez problemu (sprawdzone na starych modelach i nowych >98 ) - zarówno ABS jak i paramtery komputera.
lancia1969 - 04-12-2008, 01:57
" />
">euroscan na usb obsluguje obd 2 a w kappie jest obd
1 i nie zadzia³a euroscan na obd 1 wymaga 2 portow com (w tym jednego pelnego bez przejsciowek)
Dobrze mówisz :wink:
Nie bedzie dzisa³aæ z USB lub w emulacji DOS-a , dwa COMy poniewa¿ mamy dwie 2 linie danych - K i L na jednym (sama transmisja jest bardzo powolna 115Kbs)ale autoryzacja programu VISA wymaga 2 COMów. Trzeba pamiêtaæ, ¿e procesor w interfejsie Euroscan jest tylko i wy³±cznie kluczem sprzêtowym VISA, patrz±c historycznie euroscan by³ diagnoskopem stacjonarnym ( pó¼ne lata 80 i 90 ) .
Rosjanie skrakowali go do dzisiejszej postaci czyli Atmel lub Pic i ¿eby to hula³o musi byæ komunikacja oparta na UART 16C550 inaczej mówi±c s± to karty 16bit a port jest na magistrali ISA, takie karty PCMCIA to Silicom, Argosy ¿adne emulatory tutaj nie podzia³aj± tak jak DOS pod XP.
I choæby ska³y sra³y inaczej nie bedzie.
wujekp - 04-12-2008, 21:50
" />
">euroscan na usb obsluguje obd 2 a w kappie jest obd
1 i nie zadzia³a euroscan na obd 1 wymaga 2 portow com (w tym jednego pelnego bez przejsciowek)
Nie bedzie dzisa³aæ z USB lub w emulacji DOS-a
A propos. Znalaz³em w³a¶nie oryginalne :!: dyskietki MS DOS 6.2. Nie potrzebujesz? Ja ju¿ nie mam nawet stacji dyskietek :cry:
lancia1969 - 04-12-2008, 21:54
" />
">euroscan na usb obsluguje obd 2 a w kappie jest obd
1 i nie zadzia³a euroscan na obd 1 wymaga 2 portow com (w tym jednego pelnego bez przejsciowek)
Nie bedzie dzisa³aæ z USB lub w emulacji DOS-a
A propos. Znalaz³em w³a¶nie oryginalne :!: dyskietki MS DOS 6.2. Nie potrzebujesz? Ja ju¿ nie mam nawet stacji dyskietek :cry:
Piotru¶ pewnie ¿e tak - tylko czy przetrwa³y próbe czasu :wink:
wujekp - 04-12-2008, 22:36
" />
">Piotru¶ pewnie ¿e tak - tylko czy przetrwa³y próbe czasu :wink:
Z pinæ lat temu jeszcze hula³y
Teraz nawet nie mam jak sprawdziæ :roll:
Przypomnij mi przy najbli¿szej okazji (a propos - masz jakie¶ newsy?) - ¿ebym zabra³ dla Ciebie. Nawet jak nie hulaj± - to masz podk³adkê pod DOSa z netu
robert199 - 05-12-2008, 09:43
" />ten euroscan na usb równie¿ obs³uguje obd1. tylko musicie zauwa¿yæ, ze do tego euroscana na elem-ie u¿ywa sie zupe³nie innych programów i jest ich sporo. nie u¿ywa³em tego euroscana, wiêc w tej chwili tylko teoryzuje.
aby sie po³±czyæ wa¿niejesze jest odpowiednie oproogramowanie. Podam prosty przyk³ad tañszy kabel do vw obs³uguje równie¿ opla, mercedesa i bmw, kwestia oczywi¶cie odpowiednich wtyczek, a interfejsy do bmw czy mercedesa albo opla s± dro¿sze, dlaczego??
Pepto - 05-12-2008, 10:17
" />Taka ma³a uwaga w Widnows XP nie ma ¿adnego DOS-a (zupe³nie inne j±dro systemowe) , choæ tak wszyscy mylnie nazywaj± konsole sytemu, dlatego wiele starych aplikacji prostu nie dzia³a.
Za to je¶li by¶my chcieli Dos to polecam t± strone.
S± tam obrazy dyskietek wielu starych systemów Microsoftu, jest te¿ instrukcja jak zrobiæ bootowaln± p³ytê, czy pendriva, bo przecie kto dzi¶ posiada flopkê
Marcin_D - 07-12-2008, 01:44
" />No wiesz konsola systemu XP przez wiêkszosæ jest pkre¶lana mianem DOS - a ma z nim tyle wspólnego co piê¶æ z nosem.
Gelo5 - 23-01-2009, 20:32
" />Odkurzê troszkê temat:
Czy posiada kto¶ z Was wymieniany program Fiatscan??
Go¶æ - 23-01-2009, 21:12
" />polecam to do lybry kappy fiata alfy niedrogo a du¿e mo¿liwo¶ci
http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... ic&t=27187
Gelo5 - 23-01-2009, 21:40
" />no tak, ale ja pytam o Fiatscan, chcia³bym popróbowaæ zanim kupiê.
barth71 - 23-01-2009, 22:39
" />¦miaæ mi siê chce z tych wypowiedzi. Nie to ¿ebym siê m±drzyl ale wybaczcie chyba ¿aden z was nie ma pojêcia o diagnostyce samochodów, i sprzecie diagnostycznym , ale za to do powiedzenia du¿o . A najlepsza jest wypowiedz ¿e dro¿sze sprzety czytaj profesjonalne "nawet same podpowiedaj± co jest zepsute" no i w takim razie ka¿dy mo¿e zostac diagnost±. Panowie jeste¶cie w b³êdzie do tego potrzebna jest potê¿na wiedza. A teraz uwaga do Kolegi robert199 : powiem ci szczerze program Euroscan nie jest tam jakim¶ nieprofesjonalnym programem dla laików tylko calkiem powa¿ny program diagnostyczny w pe³nym tego slowa znaczeniu. Jedynie to ¿e mo¿na go w miare tanio zmajstrowaæ powoduje ¿e , "Allegrowcy" zjechali cenê do minimum. Natomiast po pierwsze nawet jesli uda ci siê uruchomiæ go na komputerze (co nie jest ³atwe uwierz) to twój trud niezabardzo ci siê op³aci. No chyba ¿e masz zamiar zabrac sie za diagnostykê na powa¿nie bo ja te¿ zaczyna³em od tego typu przystawek. W ka¿dym razie jakbys potrzebowal pomocy przy uruchpomieniu euroscana to wal i pytaj. Powiem jeszcze jedno. Ja u¿ywam trzech testerów + wymieniony Euroscan czyli LAUNCH, CDIF2, DELPHI a mimo tego EUROSCAN ratuje dupe czasami gdzie przykladem mo¿e byæ tak sie sk³ada LANCIA ZETA z silnikiem 2.0 ale na rzadkim sterowniku Boscha którego nierobi± moje sprzety w sumie za 29ty¶. z³ !!! a euroscan bez pierdniêcia.
W ka¿dym razie je¶li robisz to tylko dla siebie to raczej ci siê to niekalkuluje.
Pozdrawiam
Go¶æ - 23-01-2009, 23:15
" />kol barth71 jakby¶ siê zna³ to by¶ takich pierdó³ nie zapodawa³ euroscan na picu lub atmelu to schakowana wersja texy przez naszych s±siadów ze wschodu jest to protoplasta programu texy/ID3plus/kabelkiem od popularnego vaga zrobisz prawie wszystkie silniki do 2000 wszystko zale¿y od programu,jestem ciekaw czy ten obsrany lauchn /made in china /zrobi uno na sterowniku magnetti-marreli G7A... Takich przyk³adów mo¿na by tu mno¿yæ ,¿e ten fejs to robi a tamten to-nie w tym rzecz .bez urazy dla twoich "umiejêtno¶ci" koledzy zadaj± pytania co tanio zrobi taka albo inn± lanciê i gdyby nie zapaleñcy tacy co tu siê wypowiadaj± to by¶ na pod³±czenie swojej furki je¿dzi³ do serwisu-wiêc proszê Ciê nie zapodawaj pierdó³ ,a jak nie chcesz to nie czytaj.Ma³e pytanko czy w najnowszej wersji CDIF2 poprawi³a siê w komunikacji z volvo v40 z silnikiem 1,9 ze sterownikiem fenix 5.1 Pozdrowienia
Gelo5 - 24-01-2009, 13:51
" />No i w taki sposób otrzyma³em odpowied¼ na swoje pytanie : yesyes : : yesyes : : yesyes :
A mo¿e podpowiedzie mi gdzie jest "dziura" do pod³aczenia interface w Thesisie?
Mam ELM327 na USB i oprogramowanie ScanMaster ELM. Nie zajmujê siê tym zawodowo, nie mam zamiaru robiæ tego us³ugowo i jak to napisa³ który¶ z kolegów nie mam pojêcia o sprzêcie diagnostycznym , ale chcia³bym popatrzeæ sobie jak to dzia³a.
Go¶æ - 24-01-2009, 18:12
" />w skrzynce bezpieczników ko³o kierowcy,jak w lybrze poci±gnij schowek a otworzy Ci siê body komputer z bezpiecznikami i standardowym z³±czem EOBD
Gelo5 - 24-01-2009, 18:15
" />Bardzo dziêkujê-jutro "poci±gnê" ops: i sprawdzê
barth71 - 24-01-2009, 22:46
" />
">kol barth71 jakby¶ siê zna³ to by¶ takich pierdó³ nie zapodawa³ euroscan na picu lub atmelu to schakowana wersja texy przez naszych s±siadów ze wschodu jest to protoplasta programu texy/ID3plus/kabelkiem od popularnego vaga zrobisz prawie wszystkie silniki do 2000 wszystko zale¿y od programu,jestem ciekaw czy ten obsrany lauchn /made in china /zrobi uno na sterowniku magnetti-marreli G7A... Takich przyk³adów mo¿na by tu mno¿yæ ,¿e ten fejs to robi a tamten to-nie w tym rzecz .bez urazy dla twoich "umiejêtno¶ci" koledzy zadaj± pytania co tanio zrobi taka albo inn± lanciê i gdyby nie zapaleñcy tacy co tu siê wypowiadaj± to by¶ na pod³±czenie swojej furki je¿dzi³ do serwisu-wiêc proszê Ciê nie zapodawaj pierdó³ ,a jak nie chcesz to nie czytaj.Ma³e pytanko czy w najnowszej wersji CDIF2 poprawi³a siê w komunikacji z volvo v40 z silnikiem 1,9 ze sterownikiem fenix 5.1 Pozdrowienia
Jak mam nie odzywac sie skoro nawet ty pieprzysz pierdo³y. Pochwal siê mo¿e uczciwie na czym ty pracujesz (je¶li wogole pracujesz w tym zawodzie). Owszem fora s± potrzebne, a jak czytam takie pierdo³y jakich tu nie zabraklo to przypomina mi siê niejdena g³upia wypowiedz w stylu " jak mój TDI nierowno chodzil to wymienilem sonde lambda i po k³opocie".
Natomiast nie zycze sobie pisania o moich umiêjetno¶ciach w cudzys³owiu bo gówno o nich wiesz. A euroscana nie przyrówna³em do ¿adne w³±snie gównianej TEXY , tylko powiedzialem ¿e jest sprzêt w pe³nym slowa znaczeniu diagnostyczny a nie zabawka, dzieki której kaaa¿dy stanie sie wymiataczem, a przyk³ad najprostszy z boku. Opis b³edy "Mixture adaptation" w euroscanie, i co kolega zrobi?
Je¶li chodzi o "gównianego" Launcha z Chin , tutaj to pop³yn±les kolego i siê skompromitowa³e¶ bo nie masz zielonego pojêcia o tym co mówisz, bo jest to profesjonalny sprzêt diagnostyczny oczywiscie uniewrsalny bo tylko takie na poslkim rynku op³aca sie kupowac. A ¿eby by³o ¶mieszniej to cdif robi bez problemu fenixa w Volvo przez Lagunê tylko Volvo ma inaczej wyprowadzone liniê K na pin 11 wiec trzeba to robic kablem uniwersal bo ich multiplekser nie prze³±cza sam tych pinow. A ten sterownik magnetti-marreli G7A to skund bo ja za g³upi jestem na takie nazwy.
Wybacz rób swoje i nie pitol wiecej takich g³upot.
Go¶æ - 25-01-2009, 10:04
" />Nic dodaæ nic uj±æ kol barth71 ma swoje zdanie na temat uniwersalnych
przyrz±dów diagnostycznych i to jest jego.wypada mu ¿yczyæ powodzenia w
diagnostyce.Tak na marginesie jakby¶ co¶ potrzebowa³ do makaronów/nie made in china /to wal ¶mia³o,zapodam co mam.Co do mojego interfejsu to jest to auto-com adp186 który oprócz diagnostyki szeregowej robi jeszcze diagnostykê równoleg³±,oprócz tego posiadam CDIF2 który jest wart tych pieniêdzy gdzie¶ jeszcze mam star± vise 1.83 jednak laptopik z dwoma comami /po zastosowaniu przej¶ciówki PCMCiA-> RS232/jest nie na warunki warsztatowe,nie robie furek z spod znaku czterech kó³ek gdy¿ uwa¿am ,¿e nie posiadam a¿ takiej wiedzy w tej materii ,do makaranów u¿ywam testera oryginalnego poniewa¿ dalej twierdzê ¿e jak co¶ jest do wszystkiego to jest do niczego.Te gówno magnetti marreli G7A to sterownik silnika stosowany tylko w makaronach i jest to brazylijska hybryda/czy¿by lauch tego nie podejmowa³/.Nie zamierzam na ³amach forum k³óciæ siê z Toba tylko zamierzam u¿ytkownikom makaronów co nieco pomóc.Uwa¿am,¿e dalsza dyskusja w tym w±tku nie ma sensu gdy¿ nic nie wnosi u¿ytkownikom tego forum.Co do Twoich "umiejêtno¶ci" zostaw je dla swoich klientów /oby jak najwiêcej/.
barth71 - 25-01-2009, 11:52
" />
">Co do mojego interfejsu to jest to auto-com adp186 który oprócz diagnostyki szeregowej robi jeszcze diagnostykê równoleg³±
Kolego Diagnostyka rownoleg³a to jest takie piekne has³o marketingowe , bo to nic innego jak oscyloskop i multimetr w jednym który posiada nawet CDIF2 no chyba ¿e masz wersje mini. Jedyna ró¿nica to jest to ¿e sam pod³±cza siê pod odpowiednie piny wyj¶ciowe w sterowniku i mierzy sygna³y, zatem nie jest potzrebna taka wiedza jakby to robic bezpo¶rednio na aucie, czyli niepotrzebny wydatek który sie nie zwróci w ¿aden sposób. A tak pozatym mo¿e zdradzisz nam swój nick na forum firmy AXES to zobaczymy jakie tam m±dro¶ci piszesz.
Ja temat koñcze bo psujemy obraz tego tematu, a i atk juz go zepsulismy.
Przepraszam wszystkich za prywatne wywody ale czasem czlowiek nie mo¿e sie powstrzymaæ.
Pozdrawiam