seba123 - 23-02-2010, 09:31
" />Witam
Mo¿e kto¶ mi pomo¿e z moim problemem z samochodem zanim wydam nie wiadomo jak duzo kasy na rozkminienie tematu. Je¶li temat by³ juz na forum to przepraszam po prostu nieznalaz³em.
Poni¿ej opis problemu, mo¿e kto¶ siê z tym spotka³:
Jak samochód (lancia Kappa 2.0 Turbo 20V) jest zimny nie mi³osiernie smrodzi benzyn± z wydech, jakby dostawa³ zbyt du¿± dawkê paliwa i nie przepala³ Jak jest ciep³y nie ma tego problemu (przynajmniej nie wyczuwam). a tak¿e do czasu rozgrzania siê pojawia siê b³±d sterowania silnika - komunikat poojawia sie i znika w zale¿no¶ciu od obrotów i stopnia nagrzewania sie. Samochód ma instalacje gazow±. Dodam, ¿e samochód by³ juz pod³±czany pod komputer i pokaza³ dwa b³êdy: zawór overboost, integrator sondy lambda. Sonda lambda zosta³a wyminiona, ale usterka nie znik³a, a po ponownym pod³±czeniu po komputera zosrta³o stwierdzone, ¿e dzia³a nowa sonda i nie wiadomo co jest, bo b³êdu ani siê nie da skasowaæ ani nie wiadomo dlaczego wystêpuje. Wymmieniony by³ tez termostat. Nie wiem co jeszcze by³o by wa¿ne w temacie.
szarkiz - 23-02-2010, 11:45
" />Jak smrodzi to moze brak kata jeno pusta puszka sie osta³a lub poprzednik podmieni³ na strumienice w celu redukcji kosztów.
Oczywiscie nie ma on wplywu na b³±d, ktory wy¶wietla sie pewnie z innych przyczyn, ale moze byæ przyczyn± takiego w³asnie zapachu spalin. Podjed¼ na stacje i sprawdz czystosæ spalin. na 99% ze bed± ponad norme i to z dwa razy.
seba123 - 23-02-2010, 14:56
" />Dwa miesi±ce temu by³em na przegl±dzie i nie czepneli siê czysto¶ci spalin, fakt, ¿e wtedy silnik by³ ciep³y i mo¿e zmie¶ci³ siê w normach. Z tego co sie patrzy³em kiedy¶ pod samochodem to nie widzia³em ¿eby by³a strumiennica, ale moze jest pusta puszka, samochód ma oko³o 160 tys km, ale nie mam pojêcia czy kto¶ przy tym grzeba³. Dziêki za podpowied¼, podjade do jakie¶ stacji aby sprawdzili spalin jak auto bêdzie zimne.
Lukasz_TG - 23-02-2010, 15:20
" />Witam
Moim zdaniem w 100% uszkodzony czujnik temperatury. Na diagnostyce blad czujnika nie wyjdzie no chyba, ze wogule nie ma przejscia ale to wylko w skrajnych przypadkach. Jeszcze sprawdz cisnienie na listwie. Mozesz takze przepustnice wyczyscic.
P.S jaka masz kolego instalacje, glownie interesuje mnie parownik i wtryski.
Pozdrawiam
seba123 - 23-02-2010, 19:13
" />je¶li chodzi o czujnik temperatury to on jest razem z termostatem i jak wymienia³em termostat to on te¿ by³ wymieniony, ale przysz³o mi do g³owy, ¿e mo¿e ma wp³yw na to czujnik temperatury zasysanego powietrza, tylko nie wiem czy w przypadku jego awarii nie powinien pojawiæ siê b³±d przy pod³±czeniu do komputera?
A je¶li chodzi o instalacje gazow± to jest to sekwencja KME i taki jest parownik natomiast wtryski Valtek - je¶li dobrze przeczyta³em z homologacji.
alfik - 24-02-2010, 10:29
" />
">je¶li chodzi o czujnik temperatury to on jest razem z termostatem i jak wymienia³em termostat to on te¿ by³ wymieniony, ale przysz³o mi do g³owy, ¿e mo¿e ma wp³yw na to czujnik temperatury zasysanego powietrza, tylko nie wiem czy w przypadku jego awarii nie powinien pojawiæ siê b³±d przy pod³±czeniu do komputera?
A je¶li chodzi o instalacje gazow± to jest to sekwencja KME i taki jest parownik natomiast wtryski Valtek - je¶li dobrze przeczyta³em z homologacji.
Czujnik temperatury powietrza ten na w dolocie nad przep³ywk±. A czy pokazuje na komputerze b³±d tego czujnika to wed³ug mojej wiedzy zale¿y od komputera mi pokaza³o (koszt czujnika 50z³ wymiana samodzielna).
A co do checka to du¿e prawdopodobieñstwo z³ego ustawienia LPG- lub Valteki nadaj± siê do czyszczenia/regeneracji.
seba123 - 24-02-2010, 13:03
" />Je¶li chodzi o instalacje gazow± to ma ona oko³o 20.tys km wiêc w miarê ¶wie¿a, Je¶li chodzi o wtryski gazu to chyba nie maj± zwi±zku bo, jak samochód jest zimny je¼dzi na benzynie (instalacja gazowa za³±cza sie te¿ po rozgrzaniu silnika do jaki¶ 40 stopni na reduktorze) Natomiast b³±d pojawia siê (z przerwami w zale¿no¶ci od obrotów i temperatury) do póki siê silnik nie nagrzeje do oko³o 70 stopni (przy du¿ych mrozach nawet d³u¿ej) czyli na gazie bardzo ¿adko siê pojawia. Tak jak pisa³em po podpiêciu pod komp pojawia siê b³±d zaworu overboost i intergrator sondy lambda.
Nie wiem co mo¿na sprawdziæ we w³asnym zakresie by nie wydaæ zbyt du¿o kasy, a naprawa przynios³a efekt (czyli naprawiæ to co jest popsute, a nie co przyjdzie do g³owy mechanikowi). Mechanik chcia³ mi regenerowaæ turbinê, a to kosztuje.
Marcin_D - 24-02-2010, 16:50
" />W mojej te¿ na kompie pokaza³o "b³ad integratora sondy lambda" - zgodnie z porad± "gamonia" z serwisu Fiata wymieni³em sondê na inn± (u¿ywka) i by³o to samo. Tylko jak pojecha³em drugi raz na kompa to by³ iiny mechanik (starszy go¶æ) i po podpiêciu od razu powiedzia³, ¿e to nie sonda tylko mam sprawdziæ ci¶nienie paliwa i podci¶nienie w kolektorze dolotowym.
Okaza³o siê, ¿e pompa paliwa dawa³a zama³e ci¶nienie i na zimno by³a lipa.
Wogóle to mój silnik na zimno zacz±³ pruchaæ, dychaæ, strzelaæ w dolot itp. - jechaæ siê nie da³o dopóki siênie rozgrza³ i prze³aczy³ na LPG.
Tak sobie strzela³, ¿e musia³em t³umik szmerów kupiæ bo go rozpru³o.