slawsur - 12-09-2005, 16:50
" />Malutki acz kolwiek denerwuj±cy Mianowicie moja Kappa czasem sie buntuje i nie chce odpaliæ Zdarza sie to sporadycznie (tz ok raz na 10 odpaleñ) i dodatkowo jak ju¿ za³apie to ma dziwnie niskie i faluj±ce obroty (ok 500 obr/min) Zdarza sie te¿ czasem ¿e przy doje¿d¿aniu do skrzy¿owania zga¶nie b±d¼ obroty spadn± tak nisko (mniej ni¿ 500) ¿e potem sam komp podbija je do 2000 i znowu w dó³ do 500 i do góry na 1500 - 2000 i tak kilka razy Zg³upia³em ju¿ gdy¿ problem by³ wcze¶niej podobny z obrotami (tz ¼le pali³ i na wolnych obrotach szala³) ale po wymianie silniczka krokowego i ¶wiec problem sie rozwi±za³ (jak widac na jaks czas) Czyta³em na forum co¶ o przep³ywomierzu (jak go sprawdziæ) i o systemie VIS (mo¿e przytkany) i sondzie lambda ale jak to zdiagnozowaæ gdzie szukac problemu ¿eby po³owy auta nie wymieniæ niepotrzebnie Gdy zrobi³em mu autodiagnosytkê wyskoczy³o --00-- czyli wszystko ok Filtr paliwa i powietrza nowy paliwo tylko z ORLENU Naprawde zgupia³em Je¿eli kto¶ mia³ doczynienia z takimi obiawami b±d¼ posiada jak±kolwiek wiedzê odno¶nie tego problemu proszê pisac Za ka¿dy odzew dziekuje
slawsur - 14-09-2005, 17:21
" />Hmm czy¿bym tylko ja mia³ takie problemy :?: :?: Naprawdê nikt nie mo¿e mi nic podpowiedzieæ :?: :?:
hardwired - 14-09-2005, 18:43
" />mialem to samo tzn takie falowanie do 500 (a nawet prawie do zera) a pozniej wyskok na 2000 i znowu 500 i tak kilka razy po czym sie stabilizowalo. ale tak mi sie dzialo tylko na gazie. problem zniknal sam i nie wiem co bylo jego przyczyna....
slawsur - 15-09-2005, 17:36
" />moja lucyna nie jest zagazowana Zasatanawiam sie jakie objawy daje zepsuty przep³ywomierz Czyta³em te¿ o VIS ¿e mo¿e sie przytykaæ ale jakie s± tego objawy :?: :?:
Anonymous - 21-09-2005, 14:09
" />Silniczek krokowy jest ok??
domin - 21-09-2005, 14:40
" />Ja tez mam taki problem,jak jest zimny silnik rano jak dozezdzam do swiate³ potrafi nawet czasem zgasnac,a jak dodaje gazu to jakby sie muli³ ale po 2,3 km wszytsko przechodzi.tez sie zastanawiam co to moze byc,puzniej juz jedzie na gazie uruchamiam zawsze na benzynie,moze byc problem z bezyna ze sie cofa jak jedzie na gazie to sie cofa i dlatego sa problemy,albo moze filtr paliwa?nie mam pojêcia
slawsur - 22-09-2005, 07:28
" />silniczek krokowy ok Ale ostatnio przezyta³em ¿e mo¿e sonda lambda co¶ miesza ale podpina³em do kompa i wszystko by³o ok Do wymiany natomiast idzie termostat (za szybko sie otwiera - je¼dzi³em ca³e lato ale teraz czas na wmiane) Mo¿e to temperatra powoduje jakie¶ dziwne podawanie informacji do kompa
PS. Mam jeszcze jedno pytanie czy ta sonda lambda znajduje sie przy kolektorze czy gdzie¶ dalej (gdzie¶ czyta³em ¿e mog± byc 2) Gdy wchodzi³em pod spód auta to widzia³em jakies u¿±dzonko przy katalizatorze Czy to to??
slawsur - 27-09-2005, 07:46
" />skoro nikt nie mo¿e mi pomóc z tymi lataj±cymi obrotami pozostaje mi metoda prób i b³edów (eliminacja poszczególnych punktów zagro¿enia :lol: ) Jednak mam jeszcze jedno pytanko Zauwa¿y³em ostatnio ¿e na wolnych obrotach wskazówka obrotomie¿a pokazuje ok 700 obr/min czasem lekko ni¿ej I z t±d moje pytanko jak owe obroty podni¶æ Podejrzewam ze robi sie to po podpiêciu do kompa w serwisie ale czekam na wypowied¼ jakiego¶ experta
prezesjm - 27-09-2005, 13:09
" />Witam. Ja bym sprawdzi³ czujnik temperatury na komputer ( nie na deskê) . Z Vis`em daj sobie spokój awaria tego nie mo¿e powodowaæ takich objawów( no chyba ¿eby popêka³y przewody i bra³ "lewe" powietrze.
Pozdrawiam.
slawsur - 27-09-2005, 18:08
" />no w koñcu kto¶ sie odezwa³ przy najbli¿szej okazji podepnê go do kompa i sprawdzê A mo¿e jeszcze podpowiecie na co szczególnie zwrucic uwage (na jakie parametry) jak ju¿ podepnê sie do tego kompa :?: :?:
Prezes - 27-09-2005, 20:58
" />no dobra .... sie wpowiem .....
zdecydowanie powinienies podpi±æ autko pod komputer. Korespondencjnie nie da sie przekazaæ wszystkich informacji.
Najlepiej zaczaæ od spraw podstawowych :
- ¶wiece zap³pnowe - stan , prawid³owy dobór - pisa³es ze wymienione wiec oki
- cewki zap³onowe - stan , warto przeczysciæ sprezynki ktore dotykaja do ¶wiec
- filtry - powietrza , paliwa - stan
- silnik krokowy biegu jalowego - najczestrza przyczyna problemów z obrotami - mówi³es ze wymianiaes wiec powinien byc sprawny
- przep³ywomierz - sam nie sprawdzisz , chyba ze pod³±czysz woltomierz pod odpowiednie przewody lub zamontujesz prze³ywomierz na 100% sprawny (dla porównania) . Uszkodzony przep³ywomierz powoduje ze auto jest ogólnie mu³owate bez wzglêdu na obroty i temperature wiec ten element raczej wykluczam. Wskazania najlepiej sprawdziæ komputerem.
- sonda lambda - do sprawdzenia komputerem
- czujniki tempreatury silnika - s± 2 ! jeden podaje temperature na deske rozdzielcz± , drugi do komputera steruj±cego , do sprawdzenia komputerem
- czujnik obrotów i fazy walu korbowego
Warto podkresliæ ze wszytkie przewody do komputera steruj±cego biegn± wi±zk± w której czasami zdazaj± sie przebicia , uszkodzenia przewodów itd ( np kwas z akumulatora - wi±zka biegnie pod akumulatorem!). Wszystkie czujniki mog± dzia³ac prawidowo a przebicie w wi±zce powoduje ze wskazania sa b³edne.
Temat ogolnie jest dosyc skomplikowany. Auto powinno trafiæ do dobrego warsztatu.
Pozdrawiam
slawsur - 28-09-2005, 07:40
" />Dzieki za obszern± i fachowa wypowied¼ ¦wiece nowe, filtry nowe, cewki przejrzane, silniczek krokowy sprawdzony, przep³ywomie¿ nie wiem jak sprawdziæ, czujniki temperatury do sprawdzenia, sonda lanbda do sprawdzenia, czujnik obrotów do sprawdzenia Echch Trzeba dobrego mechaniora ale na dzieñ dzisiejszy w Bia³ymstoku przychodzi mi na my¶l tylko serwis (drogo i trzeba patrzeæ im na rêce) No ale jak mus to mus Jeszcze raz dzieki za porade
Marcin_D - 13-12-2005, 15:43
" />Mia³em takie same objawy, a rozwi±zanie by³o wrêcz ¶mieszne. Obroty sie buja³y, jak rano odpala³em to se jaja robi³ silnik, mu³a mia³. Jak siê nagrzal by³o OK. Z miesi±c siê tak mêczy³em, bo nie mia³em czasu zajrzeæ, do serwisu nie by³o czasu podjechaæ, ¿eby kompem sprawdzili.
A teraz co by³o przyczyn±, szkoda gadaæ. Wzi±³ siê i przetar³ przewód gumowy miêdzy t³umikiem drgañ, a przepustnic± i ssa³ lewe powietrze. Jak go odpala³em to kiedy¶ go sprawdza³em, podnoszê machê, s³ychaæ syk zasysanego powietrza, ale mówiê sobie, cholera wielki motor to i powietrza potrzebujê to s³ychaæ, nawet mi do g³owy nie wpad³o, ¿e to to.
Podjecha³em so serwisu i znajomy mechanior popodpina³, wszystko OK, dopiero jak siê opar³em przy ogl±daniu silnika z mechaniorem co to mo¿e w koñcu byæ o ten t³umik drgañ to siê wyja¶ni³o, ¦miechu by³o co niemiara, a ju¿ my¶leli¶my, ¿e cos powarznego. A to siê okaza³a taka duperela.
Kubek - 13-12-2005, 16:21
" />Marcin_D a gdzie ten przewod i ten tlumik sie znajduje ? Bo u mnie co prawda w Dedrze ale tez strasznie syczy zasysane powietrze, ale myslalem ze mam obudowe filtra nieszczelna czy cos, bo to gdzies mi w tych okolicach syczy a mialem takie same problemy jak ty, tylko teraz ich narazie nie mam odkad wymienilem Akumulator :O, wiec w sumie narazie mi ten problem odpadl, ale sie zastanawiam bo u mnie tez tak syczy i wydaje mi sie tez ze to moze byc tak jak prezesjm napisal, bo u mnie przy tym samym problemie np, czasmi wlacza sie ssanie nawet do 3000 obortow i wtedy nie bylo problemow z odpaleniem, tylko wlansie to moze byc jakis czujnik temperatury bo to ssanie takie wysokie jeszcze nigdy mi sie nie wlaczylo przy minusowej temperaturze tylko czasami i naprawde czasmi tylko sie wlacza, zaleznie kiedy mu sie podoba, czasmi nawet juz na rozgrzanym silniku