ďťż
Kappa - problemy z ładowaniem alternatora



misiek - 26-09-2006, 13:27
" />Drodzy moi, od pewnego czasu zauważyłem niepokojące zjawisko. Voltomierz po właczeniu klimy i świateł na wolnych obrotach pokazuje ładowanie na poziomie 11volt a po wyłaczeniu w/w urządzeń wraca do prawidłowego (moim zdaniem) poziomu 13,5volta. Czy u Was jest podobnnie czy czeka mnie remont alternatora? :?




Roger7 - 26-09-2006, 13:53
" />Tak miałem gdy padał mi akumualtor, bo cele były suche



Marcin_D - 26-09-2006, 13:59
" />Ja też tak mam, akumulator mam w porządku, alternator też. Elektryk stwierdził, że mam wszystkie masy posprawdzać, bo to tu jest powód tego spadku.
U mnie spada jak załaczę klimę bo się zwiększa pobór prądu to raz, a dwa to jest ten sam pasek napędowy co do alternatora.



misiek - 26-09-2006, 19:11
" />Dzięka chłopaki, już sprawdzam aku.




ibis - 26-09-2006, 20:08
" />Miałem ten sam problem.Wymieniłem pasek rolki i było to samo . wiec dałem sobie luzik bo auto odpalało mi bez problemow. Po pewnym czasie alternatort mi padł!!!!



prezesjm - 26-09-2006, 21:15
" />
">Ja też tak mam, akumulator mam w porządku, alternator też. Elektryk stwierdził, że mam wszystkie masy posprawdzać, bo to tu jest powód tego spadku.
U mnie spada jak załaczę klimę bo się zwiększa pobór prądu to raz, a dwa to jest ten sam pasek napędowy co do alternatora.


Masy posprawdzać to oczywiście doskonały pomysł, można dodatkowo dołożyć dodatkową nitkę do karoserii. Napięcie musi trochę spaść bo klima w zasadzie kompresor i oczywiście wiatrak na chłodnicy i do kabiny pobierają dużooooooooo prądu, pasek tu nie ma nic do tego, jeżeli na kółku byłby na tyle duży uślizg aby napięcie spadało, szybciutko taki pasek poszedł by z dymem. Woltomierzowi na zegarach trzeba tak średnio ufać, nic nie zastąpi dobrego multimetru i trzeba dokładnie posprawdzać dokładnie w którym miejscu jest ten spadek i wtedy podejmować jakiekolwiek działania. Oczywiście można na próbę podłączyć od kogoś akumulator i wtedy zerowym kosztem wyeliminować przynajmniej jego.



wujek - 26-09-2006, 21:27
" />Witam,
Masy, klemy, akumulator o właściwej pojemności - to pierwsze przykazania
dekalogu o sprawnym aucie (nieważne, jakiej marki).
Pozdrawiam



Luckyy - 26-09-2006, 22:47
" />
">Drodzy moi, od pewnego czasu zauważyłem niepokojące zjawisko. Voltomierz po właczeniu klimy i świateł na wolnych obrotach pokazuje ładowanie na poziomie 11volt a po wyłaczeniu w/w urządzeń wraca do prawidłowego (moim zdaniem) poziomu 13,5volta. Czy u Was jest podobnnie czy czeka mnie remont alternatora? :?

jesli dzieje sie to skokowo w momencie zalaczenia wiatkakow to jesli w qpe jast tak jak w JTD to masz uszkodzony rezystor 1. biegu wiatraka i masz tylko 2. bieg.



Marcin_D - 27-09-2006, 11:51
" />
">Drodzy moi, od pewnego czasu zauważyłem niepokojące zjawisko. Voltomierz po właczeniu klimy i świateł na wolnych obrotach pokazuje ładowanie na poziomie 11volt a po wyłaczeniu w/w urządzeń wraca do prawidłowego (moim zdaniem) poziomu 13,5volta. Czy u Was jest podobnnie czy czeka mnie remont alternatora? :?

jesli dzieje sie to skokowo w momencie zalaczenia wiatkakow to jesli w qpe jast tak jak w JTD to masz uszkodzony rezystor 1. biegu wiatraka i masz tylko 2. bieg.

a czy ten rezystor wiatraka da się wymienić i w którym miejscu przy silniku wiatraka jest to ustrojstwo



Roger7 - 27-09-2006, 12:01
" />
">Drodzy moi, od pewnego czasu zauważyłem niepokojące zjawisko. Voltomierz po właczeniu klimy i świateł na wolnych obrotach pokazuje ładowanie na poziomie 11volt a po wyłaczeniu w/w urządzeń wraca do prawidłowego (moim zdaniem) poziomu 13,5volta. Czy u Was jest podobnnie czy czeka mnie remont alternatora? :?

jesli dzieje sie to skokowo w momencie zalaczenia wiatkakow to jesli w qpe jast tak jak w JTD to masz uszkodzony rezystor 1. biegu wiatraka i masz tylko 2. bieg.

a czy ten rezystor wiatraka da się wymienić i w którym miejscu przy silniku wiatraka jest to ustrojstwo

W JTD jest pomiędzy dwoma wiatrakami (w innych pewnie też gdzieś niedaleko), trzyma się na dwóch śrubkach.
Da się wymienić, bo sam to robiłem



prezesjm - 27-09-2006, 12:02
" />
">Drodzy moi, od pewnego czasu zauważyłem niepokojące zjawisko. Voltomierz po właczeniu klimy i świateł na wolnych obrotach pokazuje ładowanie na poziomie 11volt a po wyłaczeniu w/w urządzeń wraca do prawidłowego (moim zdaniem) poziomu 13,5volta. Czy u Was jest podobnnie czy czeka mnie remont alternatora? :?

jesli dzieje sie to skokowo w momencie zalaczenia wiatkakow to jesli w qpe jast tak jak w JTD to masz uszkodzony rezystor 1. biegu wiatraka i masz tylko 2. bieg.

a czy ten rezystor wiatraka da się wymienić i w którym miejscu przy silniku wiatraka jest to ustrojstwo
W JTD i w TDS są dwa wiatraki i to faktycznie widać jak dwa wystartują na pełnym biegu, w benzynach jest jeden wiatrak i juz tego tak nie widać. Rezystor jest na obudowie wiatraka patrząć z przodu auta po prawej stronie chłodnicy, dwa przewody chiba zielone z paskami, dość grube, ciężko nie zauważyć. Trzeba sprawdzić, oczywiście można wymienić.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \