Czarek - 13-06-2007, 14:42
" />Jak do tej pory wspomniany wskaźnik zahowywał się przyzwoicie - wskazówka stała w połowie lub dalej. Raczej nie spadała poniżej. A teraz waha się między 1/4 a połową skali. Jedni mówią, że siada alternator, inni, że to normalne, gdy akumulator jest naładowany.
A co Wy na to? Normalne, czy jechać do elektryka? W zasadzie już byłem,; stwierdził tylko, wskaźnik wskazuje dobrze, ładowanie jest słabe. Ale czy tak musi być, czy nie, to już nie wiadomo
Nie jest tak cały czas - po włączeniu silnika przez jakiś czas wskazówka jest powyżej połowy, potem dopiero spada.
Jeśli chodzi o zależność od poboru mocy, to w jednej Kuciappce jest - włączę klimę, wskazówka spada, dam wyższe obroty, wskazówka idzie w górę, w drugiej takich zależności nie ma.
Marcin_D - 13-06-2007, 14:55
" />Mam to samo i zdaje mi się że kończą się szczotki na alternatorze. W tym tygodniu podjadę jeszcze do elktryka żeby go wymontował i zerknął. No chyba że mi perzyjdzie wena i sam go wymontuje w sobotę i zobacze. W Tipo np. spadało ładowanie i okazało się, że nie szczotki się kończyły tylko podłapały korozji i się zawieszały i nie stykały z komutatorem.
wujekp - 13-06-2007, 20:56
" />
">Jak do tej pory wspomniany wskaźnik zahowywał się przyzwoicie - wskazówka stała w połowie lub dalej. Raczej nie spadała poniżej. A teraz waha się między 1/4 a połową skali. Jedni mówią, że siada alternator, inni, że to normalne, gdy akumulator jest naładowany.
Miałem napisać, że zrobiło się ciepło i zacząłeś używać klimy (u mnie po włączeniu klimy na wolnych obrotach spada ładowanie) ...
">Jeśli chodzi o zależność od poboru mocy, to w jednej Kuciappce jest - włączę klimę, wskazówka spada, dam wyższe obroty, wskazówka idzie w górę, w drugiej takich zależności nie ma.
... no ale to nie zależy od klimy :? to nie wiem
Tomasz - 13-06-2007, 22:58
" />Panowie było już o tym pisane
1 Podstawa to sprawdzić masę.
Zmierzcie ładowanie przykładając dodatnią końcówkę miernika do plusa akumulatora a minusową do silnika jeżeli ładowanie będzie OK to brak masy z silnika do akumulatora
vazyl - 14-06-2007, 09:06
" />Ciekawe. U mnie wskaźnik ładowania permanętnie pokazuje 10,5 - 11,5V, ale ponieważ zaniepokojony pojechałem do elektryka i usłyszałem - uszkodzony wskaźnik - więc olałem sprawę. Ładowanie jest takie jak powinno być. Wystarczy sprawdzić voltomierzem na klemach przy braku obciążenia i np. włączonych światłach. Powinno być w okolicach 13,5 - 13,8V
Marcin_D - 14-06-2007, 14:28
" />No u mnie przy właczonych światłach (nawet długich) pokazuje 14,2V, ale jak właczę klimę to spada na 10,9 - 11,3 - mierzone na klemach. Masy sprawdzałem podkręcalem, przeczyściłem (chociaz były czyste) i jest to samo, a metoda klema + i masa z silnika patrzyłem i jest tak samo.
Według mnie to szczotki na alternatorze.
volf - 15-06-2007, 00:09
" />Marcin_D czy te 10,9-11,2v masz na obrotach biegu jałowego, czy na wyższych obrotach? Bo jeśli na wolnych to tak chyba ma być, wentylator chłodnicy pobiera sporo prądu, a ładowanie jest jeszcze nieduże. U mnie w dieslu też jest podobnie (wskaźnik pokazuje poniżej 12v na biegu jałowym przy załączonych wiatrakach chłodnicy-są 2 sztuki, zwłaszcza na szybszym biegu).
Pozdrawiam.