Daro_wawa - 31-05-2009, 15:45
" />Witam jest to mój pierwszy temat na forum, szuka³em na forum lecz nigdzie nie znalaz³em ;/ ¿adnych informacji na temat zawieszenia tylnego.
Przejdê do setna sprawy szukam mianowicie tulejek do wahacza tylnego. poni¿ej umieszczam fote elementu który mnie interesuje. Niestety nigdzie nie mogê jej zlokalizowaæ w ¿adnym sklepie motoryzacyjnym. Mo¿e który¶ z klubowiczów móg³by mi pomóc. Informacje które mnie interesuj± to gdzie mogê ja kupiæ i jakie koszty, opis mojego auta, Lancia Kappa 2,4 Benzyna rok 1995.
Za³±czniki:
mike_d - 31-05-2009, 16:00
" />Czesc. Widze ¿e masz starszy typ zawieszenia z ty³u. Tak jak u mnie.
Ja tydzieñ tamu kupi³em tuleje do zwrotnicy i wahacza w autosklepie
tuleja zwrotnicy to 17 pln a tuleja wahacza 82 pln (albo odwrotnie)
powodzenia
Boorek - 31-05-2009, 16:03
" />mo¿e poszukaj na tej stronie??
Daro_wawa - 31-05-2009, 16:23
" />Bardzo dziêkuje za poradê spróbuje w poniedzia³ek zadzwoniæ do autosklep-u i sie dowiem czy maj± jeszcze takie tulejki. Mam pytanko Mike/de powiedz mi jeszcze sam wymienia³e¶ te tulejki? Mam zamiar w przysz³ym tygodniu zrobiæ porz±dek z zawieszeniem strasznie s³ychaæ uderzenia tulejek na wahaczu i zwrotnicy. I zastanawiam, siê czy poradzê sobie sam z wymian±, posiadam prasê do wyciskania...
mike_d - 31-05-2009, 17:55
" />Sam nie robie. Jutro zostawiam auto u mechaników.
Daro_wawa - 31-05-2009, 19:58
" />A mo¿e jeszcze kto¶ ma wiedze na temat wymiarów tulej w w\w za³±czników.
fazi - 31-05-2009, 20:13
" />Ja wymieni³em ca³e wahacze koszt 300z³ sztuka,Co do stuków ,sprawdz te¿ ³aczniki stabilizatora.
merbart - 01-06-2009, 06:52
" />Witam
Jest du¿o mo¿liwo¶ci zrobienia tych tuleji. U mnie dwie strony wynios³y 130z³ zrobi³em ok 15ty¶ i cisza. Mo¿na to spokojnie samemu wymieniæ wystarczy ma³e zaplecze narzêdziowe i imad³o. Mo¿esz kupiæ gotowe tuleje w TedGum'ie. Je¿eli masz dostêp do tokarki tuleje z Audi 5000 wystarczy lekko przetoczyæ i skruciæ, ponoæ z BMW te¿ mo¿na dopasowaæ. Ja mam z Audi 5000 a robili mi w TedGum'ie, obecnie firma tedgum produkuje wymiarowe do Kappy - mówimy oczywi¶cie o tych du¿ych tulejach w "wahaczu" dr±¿ku, z ma³ymi tulejkami przy zwrotnicy niema problemu. Wszystko zale¿y od chêci, czasu i g³êboko¶ci portwela.
Pozdrawiam.
Jano - 01-06-2009, 14:27
" />Dzisiaj przy okazji wymiany sprê¿yn wymieni³em tez obydwie tuleje. Nie wiem czy mechanik wymienia³ je z 15 min. Na pewno przy odrobinie chêci i odpowiedniej ¶rednicy wybijaka mo¿na to zrobiæ samemu.
Daro_wawa - 02-06-2009, 15:11
" />"Jano" a powiedz mi ile zap³aci³e¶ za sprê¿yny bo te¿ ,mnie to czeka. a co tulej w wahaczu zamówi³em z autosklep-u, i mam nadzieje ¿e pozbêdê siê wiêkszo¶ci stuków, co do reszty zawieszenia to jest ok nie ma nigdzie ¿adnych luzów ale obawiam siê ¿e zostan± , mi do wymiany jeszcze sprê¿yny(strasznie nisko siedzi) i chyba amorki ale tego nie jestem pewny.
fazi - 02-06-2009, 16:36
" />Ja da³em .sprê¿yny 400z³
poduszki -wypada³o by jakie¶ 300z³
amory ty³ miedzy 500 a 600z³
Do tego co pamiêtam 2 d³ugie sruby mocujace jakie¶ 100z³ ,nie pamiêtam czy komplet ,chyba sztuka.
gumy amortyzatorów(os³onki ) 60z³ sztuka
Je¿eli to ma byc jak sie nalezy to przynajmniej 2000z³(to juz bardzo tanio) jak nic wiecej nie wyjdzie .pod warunkiem bardzo taniego mechanika,
trzeba te¿ pamietaæ o ustawieniu zbie¿nosci ,geometrii ty³ dodatkowy koszt jakies 150z³
U mnie dodatkowo dr±¿ek ¶rodkowy .niby by³ ok ,ale tak sie zapiek³i¿ równie¿ by³ do wymiany -300z³+ wahacze dolne noje ,oraz dwa ³±czniki stabilizatora -te lubia po roku po naszych drogach byæ shet.
¯ycze tobie naturalnie jak najmniejszych kosztów ,niestety 2ko³a za ty³ to wariant najmniejszy i ravzej ma³o realny je¿eli amory s± równie¿ do wymiany.
Jano - 02-06-2009, 17:30
" />Fazi czytam, ¿e jak ju¿ robisz to kompletami i na nówkach ASO.
Amortyzatory ma po 75% dobrego stanu uzywalno¶ci i co najwa¿niejsze suche.
Brak luzów na dr±¿kach i koñcówkach prócz tulejek wahaczy.
¦ruby odkrêcone bezproblemowo
Mia³em montowaæ sprê¿yny od AR 164 ale podobno po ich za³o¿eniu nadwozie niewiele siê podnosi. Kupi³em sprê¿yny na Allegro z autosklep24 po 198 z³ szt. SDN czy SND co¶ takiego.... Nadwozie posz³o do góry o 7 cm / dzisiaj mierzy³em/.
Daro_wawa przed kupnem podaj im numer VIN nadwozia, celem upewnienia siê czy na pewno bêd± pasowa³y. Po konsultacji z mechanikiem, podobno mog³em kupiæ do Kappy od rocznika 2000 wtedy "sta³ by" jeszcze wy¿ej jak teraz. Czas wymiany 2 godz. 20 min. Czyli na poczekaniu. Rozs±dna cena za robotê. W sumie jestem zadowolony.
KGB - 02-06-2009, 17:37
" />
">Ja da³em .sprê¿yny 400z³
poduszki -wypada³o by jakie¶ 300z³
amory ty³ miedzy 500 a 600z³
Do tego co pamiêtam 2 d³ugie sruby mocujace jakie¶ 100z³ ,nie pamiêtam czy komplet ,chyba sztuka.
gumy amortyzatorów(os³onki ) 60z³ sztuka
Je¿eli to ma byc jak sie nalezy to przynajmniej 2000z³(to juz bardzo tanio) jak nic wiecej nie wyjdzie .pod warunkiem bardzo taniego mechanika,
trzeba te¿ pamietaæ o ustawieniu zbie¿nosci ,geometrii ty³ dodatkowy koszt jakies 150z³
U mnie dodatkowo dr±¿ek ¶rodkowy .niby by³ ok ,ale tak sie zapiek³i¿ równie¿ by³ do wymiany -300z³+ wahacze dolne noje ,oraz dwa ³±czniki stabilizatora -te lubia po roku po naszych drogach byæ shet.
¯ycze tobie naturalnie jak najmniejszych kosztów ,niestety 2ko³a za ty³ to wariant najmniejszy i ravzej ma³o realny je¿eli amory s± równie¿ do wymiany.
mam takie jedno pytanie : jestes klientem czy sponsorem ?
bo JA to widze tak :
sprezyny - nie wiem jak nowe ,za uzywane 100pln (50pln/szt)
amory tyl 380pln/szt
oslony gumowe trzpienia : 10-15pln/szt
sruby mocujace dlugie 8.8 - 10.9 do 10pln/szt ,bo to na wage
drazek srodkowy - nie wiem o czym piszesz ,ale w najgorszym przypadku to 1/3 twoich kosztow ,
geometria ,czyli zbieznosc tylu 50pln
fazi - 02-06-2009, 17:46
" />Jestem uzytkownikiem samochodu ,który jest naprawiany na nowych czê¶ciach a nie na z³omie ,z³om to ja z niego wyciagam i zak³adam nowe,wymiana z³omu na z³om mnie nie interesuje i jeszcze jedno robie to w porz±dnym zak³adzie a nie u Tadka w gara¿u.Za 50 z³ w poznaniu to mo¿esz sobie ko³a wywa¿yæ
Cena amortyzatorów i reszty cze¶ci któr± poda³em to za 2 sztuki i wiele rzeczy które sie od razu wymienia ,a nie uprawia klamizerstwo i k³adzie z³om bo jeszcze pojedzie.
Oczywi¶cie ma³e sprostowanie np skrzyni i silnika nowego nie kupie
Jano - 02-06-2009, 18:18
" />Moim zdaniem je¿eli co¶ jest w samochodzie sprawne i nie wymaga wymiany to raczej siê tego nie wymienia. Ka¿dy wymienia to co uwa¿a i na co uwa¿a. Jedni je¿d¿± na czê¶ciach z ASO inni na zamiennikach. Fazi bez urazy, ale z tego co czytam to za spore pieni±dze kupi³e¶ je¿d¿±cy z³om. Nie zgadzam siê te¿, ¿e naprawa nie w ASO jest minusem. Robiê samochód u go¶cia, który 7 lat pracowa³ w serwisie rz±dowym na Limanowskiego, wiêc co do jego kwalifikacji je¿eli chodzi o Lanciê nie mam zastrze¿eñ. Nastêpna sprawa to czê¶ci zamienne. Te markowe /cztaj ASO/ s± sygnowane znakiem Fiat - Lancia. Czêsto dobre niby zamienniki s± produkowane przez te same firmy, ale z ni¿sz± cen± i w innych opakowaniach.
fazi - 02-06-2009, 18:37
" />Sk±d wniosek ,¿e mój samochód to je¿d¿±cy z³om to pieknie utrzymana kappa co niektórzy mog± potwierdziæ bo widzieli naocznie poprostu wzór konspekt i watpie by wiele podobnie utrzymanych by³o na tym forum .Jednrgo nie rozumiem to ,ze mnie staæ i robie co mi sie podoba bo to moja zabawka i ma byc perfekcyjna co za tym idzie nie licze sie z pieniedzmi na ni± w twoim przekonaniu to z³om,chyba nie rozumiesz w±tku to tylko ¶wiadczy dobrze o mnie ,ze nie za³uje na samochód i wzorowe ma byc w nim wszystko ,nie wazne czy zap³ace 3 czy 5 ty¶ z³oty robie bo mam kaprys i nie dop.....rdalaj mi bez sensu .Poprostu bawie sie w wydawanie kasy na to auto bo lubie wystarczy.....i raczej wystrzega³ bym sie od kupowania od takich którzy oszczêdzaj± na naprawy lub na nie nie maj±.Pozdrawiam
Dla ¶cis³o¶ci nie je¿d¿e do aso lecz do firmy która naprawia w³oszczyzne i przez czê¶ci nowe rozumiem te¿ zamienniki ,byle nie stary szrot .Czytaj dok³adnie ,moj samochód traktuje wyj±tkowo tote¿ jest wyj±tkowo naprawiany ,a jak ju¿ co¶ robie to tak by by³o na jaki¶ czas a nie na teraz ,oczywi¶cie dobrego sie nie wymienia ,lecz co w starym samochodzie mo¿e byæ nienaganne.I czy uwa¿asz wszystkich którzy duzo placa za swe auto ,ze maja z³om??????///
Jano - 02-06-2009, 19:03
" />Nie mam nic przeciwko, ¿e wk³adasz pieni±dze w remont samochodu. Sam napisa³e¶, ¿e wyjmujesz z niego z³om a wk³adasz nowe cze¶ci. Dlatego napisa³em o stanie samochodu przy kupnie. Z tego co pamiêtam w jednym z postów napisa³e¶, ¿e mimo wysokiej ceny okaza³o siê, ¿e samochód nie jest w takim stanie technicznym jak oczekiwa³e¶.
Nie dok³adam Tobie do pieca i nie mam zamiaru, bo zapewne masz samochód teraz w wzorowym stanie. Widocznie odbierasz inaczej to co jak piszê. Mo¿emy pisz±c mieæ co innego na my¶li, a zostanie odebrane zupe³nie inaczej.
fazi - 02-06-2009, 19:07
" />
">Nie mam nic przeciwko, ¿e wk³adasz pieni±dze w remont samochodu. Sam napisa³e¶, ¿e wyjmujesz z niego z³om a wk³adasz nowe cze¶ci. Dlatego napisa³em o stanie samochodu przy kupnie. Z tego co pamiêtam w jednym z postów napisa³e¶, ¿e mimo wysokiej ceny okaza³o siê, ¿e samochód nie jest w takim stanie technicznym jak oczekiwa³e¶.
Nie dok³adam Tobie do pieca i nie mam zamiaru, bo zapewne masz samochód teraz w wzorowym stanie. Widocznie odbierasz inaczej to co jak piszê. Mo¿emy pisz±c mieæ co innego na my¶li, a zostanie odebrane zupe³nie inaczej.
Nie ma o co kruszyc kopii to tylko samochody ,nas ludzi mo¿e nie bêdzie a one mo¿e tak
trzeba wyluzowaæ nie miej urazy .Pozdrawiam Maciej.
Jano - 02-06-2009, 19:15
" />Nie mia³em do Ciebie ¿adnej urazy i nie mam
Pozdrawiam
Daro_wawa - 02-06-2009, 20:27
" />Koledzy je¶li chodzi o ASO i czê¶ci sprzedawane pod logiem firmy. To powiem tak, ¿e mam drugi samochód - dostawczego citroena Jumpera 3.0 Disel z 2008 roku i pojecha³em do ASO na wymianê klocków hamulcowych koszt
Klocki 450zl
Wymiana 100z³
Klocki które mi zamontowali jako oryginalna cze¶æ okaza³a siê czê¶ci± z InterCars-u koszt w sklepie po zni¿kach 150z³
Informacje udzieli³ mi na ten temat osob± która pracuje w tym serwisie. Wiêc wniosek jest jeden w tym przypadku ¿e p³aciæ w ASO cenne 3 krotnie wy¿sz± ni¿ w sklepie siê nie op³aca, Tak jak pisze "JANO" czê¶ci zapakowane w inne pude³ko a cenna kilka krotnie wy¿sza ni¿ w sklepie,
A je¶li chodzi o wymianê amorków i sprê¿yn powinienem daæ sobie sam rade bo w poprzedniej Kapie sam wymieni³em sprê¿yny (same) na stra¿ackiej kupowa³em, ale jako¶ 2 lata temu i zap³aci³em 170z³ za sztukê ale to by³o dawno.
A co do Amortyzatorów mo¿e kto¶ z kolegów poleci mi porz±dne amorki takie które wytrzymaj± wiêcej ni¿ 1500km bo z tego co czyta³em s± ró¿ne opinie ale mo¿e kto¶ od¶wie¿y informacje
Jano - 02-06-2009, 21:55
" />Z tego co siê zd±¿y³em zorientowaæ sprê¿yny oryginalne montowane w fabryce nie podnios± Kappy jak te z autosklep24. Cena jest dobra, bo wynegocjowali rabat od producenta w kwocie 80 czy 70 zeta od sztuki . Trzeba pamiêtaæ, ¿e im mniej zwojów na sprê¿ynie tym jest bardziej stabilna i twardsza. Tak± dosta³em informacjê.
Boorek - 02-06-2009, 22:32
" />
">Z tego co siê zd±¿y³em zorientowaæ sprê¿yny oryginalne montowane w fabryce nie podnios± Kappy jak te z autosklep24. Cena jest dobra, bo wynegocjowali rabat od producenta w kwocie 80 czy 70 zeta od sztuki . Trzeba pamiêtaæ, ¿e im mniej zwojów na sprê¿ynie tym jest bardziej stabilna i twardsza. Tak± dosta³em informacjê.
">Mia³em montowaæ sprê¿yny od AR 164 ale podobno po ich za³o¿eniu nadwozie niewiele siê podnosi. Kupi³em sprê¿yny na Allegro z autosklep24 po 198 z³ szt. SDN czy SND co¶ takiego.... Nadwozie posz³o do góry o 7 cm / dzisiaj mierzy³em/.
kupi³e¶ pewnie SDn (sedan) i nie jest to nazwa producenta tylko rodzaj nadwozia Ciekawe ile dorobienie takich sprê¿yn... U kowala.... Pozdrawiam
Jano - 02-06-2009, 22:41
" />Nie pisa³em, ¿e jest producent pod nazw± SDN. Kowal czy nie, wa¿ne ¿e jest gwarancja i widoczny efekt.
Pozdrawiam
Daro_wawa - 10-06-2009, 23:37
" />Dzi¶ po ciê¿kim dniu walki z moim problem czyli z zawieszeniem tylnym w mojej Lucynie, uda³o mi siê wymieniæ 2 z 4 mi pukaj±cych tulejek, wymieni³em te przy zwrotnicy.
W pt biorê siê za 2 tuleje na wahaczach, je¶li bêdzie kogo¶ interesowaæ jak i co postaram siê dodaæ foty i opisy krok po kroku
topcio1 - 11-06-2009, 00:02
" />jasne, ¿e rób zdjêcia i opisuj- jest nawet odpowiedni dzia³ "zrób to sam"
david_b - 11-06-2009, 07:03
" />Witam!
Ja wymieni³em sprê¿yny na wy¿sze (te z autosklepu) i tulejki zwrotnicy i wahaczy te¿ autosklep.
Wra¿enia-niestety to nie ta kappa.
Tulejki montowane fabrycznie w wahaczach s± du¿o miêksze i inaczej skonstruowane(mniej pe³ne,p³ywaj±ce jak kto woli to nazwaæ).Stuka³a lekko jedna postanowi³em nie ryzykowaæ i kaza³em,wymieniæ obydwie, zamiast poprzestaæ na wymianie sprê¿yn i tych ma³ych tulejek w zwrotnicy, tymczasem zostawiæ orygina³y na spokojnie poszukaæ 1 sztuki wahacza u¿ywanego, lub najlepiej kupiæ jak fazi 2 nowe.
Zdecydowanie nie polecam takiej kombinacji (z tulejami wahacza).Komfort poszed³ siê pa¶æ,a za to g³ównie lubiê swoj± lanciê.Najgorzej oczywi¶cie jest na kostce,przenosi du¿o wiêcej drgañ do wnêtrza.
¯eby byæ sprawiedliwym,to stukaæ przesta³o-jednak fabryki poprawiaæ nie nale¿y.
Oczywi¶cie,jak kto¶ ma namiar na tuleje identyczne z fabrycznymi-chêtnie skorzystam,te co ja za³o¿y³em to po prostu "ten rozmiar".
Zbie¿no¶æ trzeba ustawiæ,auto zachowuje siê zauwa¿alnie inaczej w zakrêtach,opon na razie nie zaobserwowa³em,czy tnie.
Mia³o byæ taniej a wysz³o dro¿ej-niestety mechanik sp... mi ABS-szukam piasty z czujnikiem w dziale kupiê.
Reasumuj±c,moja naprawa to PORA¯KA dlatego postanowi³em Was ostrzec,przed sztukatorstwem,jedyny widoczny efekt,to podniesiony ty³, ale có¿ kto¶ musia³ widocznie spróbowaæ,¿eby innym by³o ³atwiej.
pozdrawiam.
P.S.
Daro_wawa,mam nadziejê,¿e nie wymieni³e¶ jeszcze tych tuleji na wahaczach?
mike_d - 11-06-2009, 10:55
" />david_b
Nie moge siê ani troche zgodziæ z tym co napisa³e¶. W mojej kappie (96) rok temu wymieni³em sprê¿yny na te z ar164. Efekt by³ i jest taki jak oczekiwa³em. Mimo butli w kole zapasowym, baga¿u i pasa¿erów nie szorujê po nadkolach jak to mia³o miejsce na starych sprê¿ynach. Utraty komfortu brak. W tym roku po zimie posypa³a mi siê zawiecha. W dodatku stadnie - przód i ty³. Ty³ ju¿ zrobi³em a jakich cze¶ci u¿y³em opisa³em w tym poscie powy¿ej. Dodam tylko ¿e zanim kupi³em wspominane przez ciebie tuleje obgada³em sprawe ze sprzedawc± w sklepie odno¶nie typu zawieszenia. Problem jest taki ze s± dwa typy zawiechy ty³u. Stary ma wahacz o kszta³cie jaki widaæ na zdjêciu w tym po¶cie. Taki kanciasty. Jest jeszcze nowy typ - pozmianowy i tam wahacz zosta³ zmieniony na rurowy. Wa¿ne jest sprawdziæ jaki siê ma bo tuleje bardzo niewiele siê ró¿ni± wielko¶ci± w tych obu typach. Po wymianie z ty³u w kappie nasta³a cisza. Nie s³ychaæ ju¿ stuków ani rezonuj±cych brzdêknieæ stabilizatora(wymieni³em tez ³±czniki). Jak zrobi³em ty³ to teraz idealnie s³ychaæ przód i czeka mnie to w przysz³ym tygodniu. Jak bedzie potrzeba to te¿ zdam relacjê z wymiany.
pozdrawiam
Daro_wawa - 11-06-2009, 12:38
" />david_b
Jedynie co zrobi³em to tuleje pod piasta i jak narazie nie mam ¿adnych efektów negatywnych same pozytywy, du¿o mniej stuków z ty³u zawieszenia, a je¶li chodzi o tuleje w wahaczu jutro bêdê je wymieniaæ ale zanim je wybije sprawdzê suwmiark± dok³adnie czy s± identyczne dziêki za informacje, postaram siê zrobiæ krótki opis z fotami i wstawiê do dzia³u zrób to sam,
KGB - 11-06-2009, 12:54
" />twardosc tulei wahacza nie ma nic do komfortu - nie wazne czy beda miekkie jak silikon ,czy twarde jak stal ,
zawieszenie zrobilo sie twarde u david_b po zmianie sprezyn, a nie po zmianie tulei
david_b - 11-06-2009, 15:06
" />A to ciekawe,bo ja mam kanciasty wahacz,czyli taki jak Twój,pan z autosklepu specjalnie dzwoni³ w tej sprawie.O ile tak jak piszesz te tuleje nie s± identyczne a tylko podobne... to mo¿e,na pewno konstrukcja tuleji nie jest identyczna ze star±,sta³em przy mechaniku jak wycina³ star±.Poza tym co¶ mi nie gra w Twoich zeznaniach i w tym co pisze o tym KGB,wspomina,¿e:
">twardosc tulei wahacza nie ma nic do komfortu - nie wazne czy beda miekkie jak silikon ,czy twarde jak stal ,
zawieszenie zrobilo sie twarde u mike_d po zmianie sprezyn, a nie po zmianie tulei
Szkoda,¿e o tym nie wiedzia³em przed zakupami,ale w sumie siê nie dziwiê,¿e jak ju¿ siê wyda kasê,to trudno potem przyznaæ,¿e co¶ nie tak...
KGB-proszê rozwiñ jako¶ ten temat i obroñ swoj± teoriê z twardo¶ci± tulei,bo w takim razie po co fabryka wk³ada zupe³nie inne konstukcyjnie?
Po zwolnieniu ¶ruby w zwrotnicy wahacz na starej tuleji ma ruch na boki,na nowej jest du¿o sztywniejszy,ale siê nie upieram,¿e to przez to,mo¿e kto¶ z wiêkszym do¶wiadczeniem co¶ napisze?
Po prostu sprowokowa³em t± dyskusjê,bo drgania we wnêtrzu to jest rzecz,której bardzo nie lubiê,a te siê nasili³y po tym zabiegu,szczerze,to te ma³e tulejki zwrotnicy stuka³y na tyle mocno,¿e zag³usza³y wszystko inne,dwóch mechaników,w tym jeden na szarpakach stwierdzili,¿e ³±czniki OK,to nie wymienia³em,chocia¿ kupi³em wcze¶niej-mo¿e to one robi± ten rezonans?
Tak jak pisa³em wcze¶niej stuki patologiczne usta³y i na dobrej drodze autem jedzie siê stabilniej,czyli nie ca³kiem do bani ta naprawa,zw³aszcza,¿e auto wygl±da o niebo lepiej.
Mo¿e te¿ przez ten zepsuty przez mechanika ABS spojrzenie na ca³okszta³t mi siê trochê skrzywi³o?
pewnie tak,pozdrawiam
mike_d - 11-06-2009, 21:38
" />Ja od siebie sprostuje mo¿e wypowiedz. Nie napisa³em, ¿e u mnie zawieszenie siê usztywni³o. Jest jakie by³o tyle ¿e te spre¿yny s± nowe i przez to *** auta nie klap³a. Co do tulejek to zgodze siê, ¿e oryginalne mia³y ruch na boki (tyle ¿e nie wiem jak dzia³aj± oryginalne tuleje w wahaczu-nówki-stare stukaj±ce ugina³y siê na boki ale czy tak powinno byæ?mo¿e siê rozwali³y i siê uginaj±) - sprawdziæ ju¿ nie sprawdzê bo nigdzie nie mo¿na kupiæ nówki wahacza(starego typu). A kappy z roczników oko³o 96 z przebiegiem bliskim 0 s±dzê, ¿e mo¿e nie byæ. Tak szczerze to nie ma u mnie zadnej ró¿nicy poza tym, ¿e po wymienie jest cisza np. jak przeje¿dzam przez torowisko albo jakie¶ inne nierónoci poprzeczne.
pozdrawiam
KGB - 12-06-2009, 00:58
" />przepraszam bardzo za pomylke ,chodzilo mi o david_b ,a nie mike_d ,juz poprawilem posta ,
co do teorii o tulejkach to co tu tlumaczyc - rozbieralem tyl przy wymianie amorow , wahacz moze sie uginac na obu koncach ,nawet zalozenie lozysk zamiast gum nie zmieni jego stopni swobody ,jedynie zespawanie mialoby wplyw na twardosc zawiasu,
co do drgan ,to nie sadze by guma byla tak twardz ,ze idzie rezonans na bude ,przyczyny nalezy szukac gdzie indziej ,
mam do wymiany male koncowki w wahaczach ,ale nie zauwazylem by "plywaly" i takiej funkcji napewno nie spelniaja - to najprostszy w swiecie wahacz, a mala koncowka nie musi sie przeginac ,choc w praktyce zapewne delikatnie pracuje przod-tyl (trzepien)
david_b - 12-06-2009, 06:29
" />Tak jak pisa³em,wymieniê jeszcze ³±czniki,bo trudno jest je wybadaæ czy rzeczywi¶cie s± OK,szarpaki ani uginanie niby nic nie pokaza³y,a przebieg maj± tak jak inne elementy które wymieni³em, czyli mo¿e to one przenosz±?zrobiê zbie¿no¶æ i mo¿e bêdê happy.Nadal twierdzê,¿e po co¶ te tuleje siê ugina³y w wahaczach,ale jak nie ma nowych,to trzeba je¼dziæ na tych.
(poma³u siê przyzwyczajam i potwierdzam torowiska i mniejsze poprzeczne nierówno¶ci OK,na kostce brukowej najgorzej).
Na razie tyle w temacie,nadal szukam piasty z czujnikiem ABS w rozs±dnej cenie,a to te¿ trochê komfortu odbiera jak kontrolka razi po oczach
pozdrawiam
mike_d - 12-06-2009, 13:54
" />No tak - pozosta³y u ciebie jeszcze ³±czniki stab. U mnie najwiekszy rezonans przenosi³ siê z ³±czników na belkê stabilizatora i z niego wydawa³y siê rezonuj±ce walniêcia. Od ma³ych nierówno¶ci po wspomniane torowiska. A tak ogólnie to szkoda by nowe tujeje które wymieni³e¶ pracowa³y z mo¿e ju¿ zmêczonymi ³±cznikami bo przez to siê szybciej wyrobi±. To min. powód dlaczego tak czekam z wymin± przodów. Zw³aszcza przed wakacjami ka¿dy grosz siê przyda. A z przodu x2 tuleje x2 bo lewy i prawy i x2l±czniki i wypada³o by jeszcze gumy(tuleje) na stabilizatorze wymieniæ i wychodzi jakie¶ 250pln za strone :/ + robota pewnie z 250z³. A¿ ¿al bêdzie pó¼niej sprzedawaæ auto.
david_b - 12-06-2009, 15:24
" />Hmmm...Ja nie sprzedajê i d³ugo o tym nie my¶lê.Przody,oprócz gum stabilizatora ju¿ mam,³±czniki z autosklepu,te bezprzegubowe,tuleje na wahaczach obydwie (4 szt),ale te¿ jeszcze zwlekam z wymian±.Przy wymianie tulei w przednich wahaczach bardzo wa¿ny jest k±t zaprasowania nowych na wahacz,bo potrafi± siê zu¿yæ po 10kkm,przerobi³em temat w fiacie tempra,potem zawsze jak siê wypracowa³y,to kupowa³em ca³y wahacz,sworznie pozostawa³y dobre,czyli tak jak w kappie.
niestety wahacz do kappy sporo dro¿szy jest...
mike_d - 12-06-2009, 18:01
" />O nie wiedzia³êm o tych tulejach wahacza. To mo¿e dasz jaki¶ opis dla potomnych w odpowiednim dziale. W koñcu wszystkich kappowiczów prêdzej czy pó¿niej czeka wymiana elementów zawieszenia.
david_b - 13-06-2009, 06:50
" />Niestety sam tego nie bêdê robi³,a mechanik pewnie by siê nie ucieszy³ gdybym wjecha³ z aparatem. Ostatnio piasta te¿ podobno mu z rêki wypad³a,dlatego,¿e siê gapi³em jak robi,ale "pañskie oko ...".
Wa¿ne jest aby tych tulejek nie dokrêcaæ na sztywno na podwieszonym aucie,a z kana³u na obci±¿onym(auto na ko³ach).Co¶ w tym jest,teoria mo¿e nies³uszna jest taka,¿e przy minimalnym pomyleniu k±ta i braku dokrêcenia,po obci±¿eniu tulejka siê u³o¿y odpowiednio do nadwozia.
Jak dokrêcimy na max w powietrzu,po obci±¿eniu od razu napinamy gumê i tulejka siê szybciej obrywa.Powtarzam,to nie moja teoria,ale w warsztacie specjalizuj±cym siê w naprawach w³oszczyzny w Rz-wie potwierdzona.
Jest paru mechaników na forum,jak plotê bzdury -przyjmê konstruktywn± krytykê z pokor± i przestanê szukaæ warsztatu z kana³em
Mo¿na te¿ podobno zrobiæ tak z braku kana³u - na podno¶niku dokrêciæ z wyczuciem,opu¶ciæ auto,trochê pobujaæ pod obci±¿eniem(wsadziæ do auta sk³ad3-4 osoby),podnie¶æ i dokrêciæ na sztywno-tak w³a¶nie robi± we wspomnianym warsztacie,podobno zdaje egzamin.
pozdrawiam,sorry,¿e nie ten dzia³ i temat...
KGB - 13-06-2009, 14:05
" />tak ,tulejki powinno sie dokrecac na najczestszym polozeniu ,bo jak przykrecisz mocno z opuszczonymi kolami ,to po opuszczeniu auta ,guma w tulejce bedzie odrazu skrecana i szybko sie oderwie od metalowych tulejek
Daro_wawa - 15-06-2009, 16:25
" />A mi niestety nie uda³o siê wymieniæ tulej w wahaczu poniewa¿ kupi³em troszkê zama³a tuleje powinna miec F=52 a kupi³em f=42;/
tomas - 15-06-2009, 22:41
" />Witam Panów.
Dorzucê siê do tematu poniewa¿ po weekendzie je¿d¿ê na odnowionym zawieszeniu w Kappie.
Potwierdzam informacjê ¿e tulejki wahacza starego typu maj± 52mm, te z Autosklepu to produkt firmy TedGum. Ja u siebie wymienia³em wszystkie tuleje z przodu, du¿a 2x, ma³a 2x plus sworznie 2x, okaza³o siê ¿e jeden z wahaczy jest ju¿ s³aby tote¿ trzeba by³o go wymieniæ. Z ty³u tuleja zwrotnicy 2x i wspomniana wcze¶niej tuleja wahacza 2x. Do tego jeszcze ³o¿yska przednie 2x (w Autosklepie maj± rewelacyjn± cenê 88z³/szt.) dr±¿ki kierownicze, koñcówki i ustawieni zbie¿no¶ci. Ca³o¶æ operacji czê¶ci plus wymiana u sprawdzonego i zaufanego mechanika 1840z³. Bêdê musia³ jeszcze wymieniæ gumy stabilizatora przedniego bo od nich jest jeszcze jaki¶ odg³os. Jak to zrobiê nastanie zupe³na cisza.
Co do wahañ tylnego wahacza.
U mnie strasznie wali³o tylne zawieszenie przy przejazdach przez torowisko, grub± kostkê itp.
Przyczyn± by³o tylko i wy³±cznie tulejki wahacza i te ma³e w zwrotnicy. By³y na tyle zu¿yte, ¿e wahacz da³ siê przechylaæ d³oñmi na boki po jego osi wzd³u¿nej. Po wymianie tych elementów nie s³ychaæ nic. Dodam ¿e moja Kappa ma fabrycznie wzmocnione sprê¿yny tylnego zawieszenia poniewa¿ posiada fabrycznie montowan± instalacjê gazow± Vielle LPI, a samochód zosta³ wyposa¿ony w butlê o pojemno¶ci 85l. Gdy butla jest prawie pusta, ty³ robi siê bardzo sprê¿ysty i na starych tulejach dzwoni³o niemi³osiernie. Teraz po wymianie d³oñmi nie ruszysz wahacza.
W znacznym stopniu poprawi³a siê kierowalno¶æ auta, jest bardziej stabilne, pewniejsze i mniej podatne na mocne boczne podmuch wiatru. No to tyle.
Pozdrawiam serdecznie
Daro_wawa - 15-06-2009, 23:14
" />Mnie czeka to samo na lipiec planuje zakup ca³ego nowego zawieszenia od amorów po sprê¿yny i wszystkie tulejki jestem ciekaw ile mnie to wyjdzie, ale jak ju¿ to zrobiê i co¶ bêdzie mi pukaæ to siê w....e, wymieni³em tuleje -przy zwrotnicy z ty³u i teraz s³yszê przód ... eh, ale co zrobiæ,
wesoly_marcin - 27-07-2009, 09:40
" />Witam,
Postanowi³em pod³±czyc siê do tematu. W³a¶nie przerabiam naprawê zawieszenia w mojej kappie. Mój problem jest taki, i¿ kupi³em chyba wszystkie czê¶ci, miêdzy innymi ³±czniki stabilizatora tylnego zawieszenia. Mechanik, po rozebraniu auta stwierdzi³, ¿e takie ³±czniki u mnie nie wystêpuj± (stabilizator na sztywno przykrêcony do wahacza). W zwi±zku z tym mam pytanko, czy rzeczywi¶cie w kappie 3.0 z 1996 roku nie by³o z ty³u ³±czników, czy kto¶ nie¼le zmajstrowa³ to zawieszenie ?
Za wszystkie odpowiedzi dziêkujê.
Pozdrawiam.
P.S. Korzystanie z EPER'a mi nie wychodzi ( brak dzia³aj±cego linka ).
volf - 28-07-2009, 00:41
" />Wszystko jest w porz±dku. Starsze wersje mia³y stabilizator przykrêcany do wahaczy, potem by³y wersje posiadaj±ce ju¿ ³±czniki-choæ wahacze by³y nadal p³askie, ostatnie modele mia³y ³±czniki oraz wahacze nowego typu-rurkowe (do nich nie da siê przykrêciæ stabilizatora starego typu). W eperze jest wszystko ³adnie rozrysowane, a je¶li podasz numer vin auta to pod¶wietli siê w³a¶ciwy zestaw czê¶ci. Szukaj przez google "eper online"-na pewno da siê trafiæ dzia³aj±cy link. Mo¿na te¿ ¶ci±gn±æ program na dysk, ja kedy¶ ¶ci±ga³em z wêgierskiej strony o kappie (lanciakappa.extra.hu), ale od kilku tygodni ta strona, niestety, nie dzia³a...
rysik - 25-01-2010, 17:40
" />Witam
potrzebuje porady - wlasnie czeka mnie wymiana tuleji wahacza tylnego i mam problem
ze srednica - okazuje sie za sa 3: 42, 52 i 58 mm.
Mam Kappe rocznik 1995 silnik 2,0 145 kM - moze ktos wymienial u siebie i napisze jaka jest srednica.
pozdrawiam
david_b - 25-01-2010, 18:04
" />Witam!
Przegl±dnij ca³y temat,a najlepiej napisz do autsklep24, wy¶lij nr.nadwozia i po k³opocie.Towar dostaniesz na 100% w³a¶ciwy,ceny niez³e.
pozdrawiam
Daro_wawa - 25-01-2010, 21:26
" />
">Witam
potrzebuje porady - wlasnie czeka mnie wymiana tuleji wahacza tylnego i mam problem
ze srednica - okazuje sie za sa 3: 42, 52 i 58 mm.
Mam Kappe rocznik 1995 silnik 2,0 145 kM - moze ktos wymienial u siebie i napisze jaka jest srednica.
pozdrawiam
witam
odno¶nie ¶rednic tulej to wygl±da nastêpuj±co
42mm - thema
52mm - stary typ zawieszenia taki jak u ciebie czyli przykrêcany ³±cznik stabilizatora do wahacza
58mm - nowy typ zawieszenia który ró¿ni siê dodatkowym tylnym ³±cznikiem stabilizatora przykrêcanym przez ³±czniki do amora i do belki zawieszenia
jesli nadal potrzebujesz tulejek to daj info na prv. wy¶le za pobraniem koszt 60z³ sztuka + koszt wysy³ki oko³o 10z³
polecam odrazu wymieniæ ma³e tuleje w zwrotnicy koszt ... 10z³ sztuka
szarkiz - 26-01-2010, 08:37
" />W mojej by³ej Kappie 2.0 rocznik 96 wymieni³em cale wahacze na themowskie i problem z dobraniem tulejek znikn±³. Caly uzywany wahacz kosztowal 50pln sztuka. Tuleja zwrotnicy 12 pln , duza tuleja 20 pln. Calkowity koszt 160 pln. Pozniejsze wymiany tuleji whaczy to juz tylko 60 pln za komplet.
Skoro juz wzi±³es sie za tylne zawieszenie moze przydac sie info ze gumy tylnego stabilizatora poprzecznego pasuj± od Fiata Cromy przód. Koszt chyba 7 szt. pln w ASO i nie trzeba wymieniac calego dr±¿ka za 500 pln jak radzi serwisówka.
pozdr.
Przemek.