Kappa - Problem z zawieszeniem



leszek_makar - 01-05-2010, 15:16
" />Witam. Mam taki problem.
Odebra³em kappe od mechanika bo mia³ mi wymieniæ piaste i przegub zewnêtrzny. pierwsza jazda próbna po odebraniu auta by³a okropna jakby to nie ta lucynka... po dodawaniu lub ujmowaniu gazu auto szarpa³o stuka³o i tp... wróci³em i mówie ¿e auto jest popsute a da³em z delikatnym stukiem w lewym ko³e przy skrêcaniu(aby wymieniæ przegub) on mi na to pewnie jest uszkodzony przegub wewnêtrzny i dlatego tak stuka---- ale tak nie by³o. Zabra³em auto wkurzony do domu i odkrêci³em ko³o ¿eby zobaczyæ co on mi narobi³. Poodkrêca³em kilka ¶rubek i podci±gno³em pó³o¶ke a ona wysz³a ca³a na zewn±trz ze skrzyni... Mam pytanie czy to tak ma byæ czy rzeczywi¶cie mechanik mi co¶ porobi³ czy ta pó³o¶ka nie powinna byæ zabezpieczona pierscieniem ¿eby siê nie wysunê³a? pozdr i czekam




argenta67 - 03-05-2010, 10:30
" />Po pierwsze ze skrzyni nie da siê wyj±æ ot tak ¿adnej pó³o¶ki a po drugie to co to za mechanik co oddaje auto i nie wie czy go naprawi³ czy nie.



leszek_makar - 03-05-2010, 10:56
" />czyli pó³o¶ka powinna byæ zabezpieczona pierscieniem segera od strony silnika?



prezesjm - 03-05-2010, 11:10
" />Pó³o¶ lewa jest zabezpieczona na koñcu pier¶cieniem i podczas wk³adania do mechanizmu ró¿nicowego pier¶cieñ ten zabezpiecza te pó³o¶kê przed wysuniêciem. Mocne szarpniêcie mo¿e wyrwaæ pó³o¶kê ze skrzyni. Tak to siê w³a¶nie demontuje. Spróbuj mocno popchaæ rêkami przegub wewnêtrzny , jak zaskoczy to ok. Nie powinno daæ siê wyj±æ pó³o¶ki ³atwo ze skrzynki. Pó³o¶ powinna swobodnie przesuwaæ siê w przegubie wewnêtrznym kilka centymetrów ale sam kielich powinien mocno siedzieæ w skrzyni. Po naprawie sprawd¼ poziom oleju w skrzynce bo na pewno co¶ ju¿ siê wyla³o.




leszek_makar - 03-05-2010, 11:38
" />tak te¿ my¶la³em a czy te stuki przy dodawaniu lub ujmowaniu gazu s± zwi±zane ze z³ym ustawieniem pó³o¶ki czyli inne by³o przed wyjêciem czy to ma jakie¶ znaczenie?



prezesjm - 03-05-2010, 11:57
" />¿adne stuki nie s± zjawiskiem normalnym. Pó³o¶ trudno ¼le z³o¿yæ. £atwo to wszystko zweryfikowaæ. kielich ma sztywno siedzieæ w skrzyni. Pó³o¶ ma mieæ luz poosiowy w przegubie wewnêtrznym kilka centymetrów ale ju¿ inne luzy s± niewskazane. Warto posprawdzaæ ¶ruby czy czasem co¶ nie zosta³o popuszczone, sytuacja niebezpieczna. Koniecznie warto przejrzeæ wszystko maj±c na uwadze w³asne jak i innych bezpieczeñstwo.



argenta67 - 03-05-2010, 12:00
" />Zaraz, zaraz ze skrzyni nie wyjmuje siê ¿adnej pó³o¶ki, z lewej strony jest talerz do którego jest przykrêcony na sze¶æ ¶rub ampul-owych przegub wewnêtrzny a z prawej d³uga cze¶æ z podpora na silniku i te elementy s± stale w sensie, ¿e ich nie ruszamy przy jakich kol-wiek pracach z pó³osiami.



prezesjm - 03-05-2010, 12:12
" />Oczywi¶cie. ale jak znam ¿ycie to te ampule ( czy imbusy jak u nas siê mówi) czêsto nie bardzo chc± siê odkrêciæ wiêc wielu mechaników woli wyszarpaæ ze skrzyni ten kielich razem z przegubem wewnêtrznym. A ¿e czasem pier¶cionek zabezpieczaj±cy spadnie to jest ju¿ "szczegó³" i kielich lubi na dziurach wylecieæ a z mechanizmu ró¿nicowego czasem robi siê proszek.



argenta67 - 03-05-2010, 12:24
" />
">Oczywi¶cie. ale jak znam ¿ycie to te ampule ( czy imbusy jak u nas siê mówi) czêsto nie bardzo chc± siê odkrêciæ wiêc wielu mechaników woli wyszarpaæ ze skrzyni ten kielich razem z przegubem wewnêtrznym. A ¿e czasem pier¶cionek zabezpieczaj±cy spadnie to jest ju¿ "szczegó³" i kielich lubi na dziurach wylecieæ a z mechanizmu ró¿nicowego czasem robi siê proszek.
No to przyznam siê, ¿e ja nigdy tak nie robiê i nie robi³em i po to s± te ¶ruby aby demontowaæ przez odkrêcenie ich, s± mocowane z lu¼nymi nakrêtkami i inny sposób to zwyk³e kure..... ze strony mechanika a do tego problem z wyciekiem oleju, pora¿ka



laminiarz - 03-05-2010, 21:35
" />
">Oczywi¶cie. ale jak znam ¿ycie to te ampule ( czy imbusy jak u nas siê mówi) czêsto nie bardzo chc± siê odkrêciæ wiêc wielu mechaników woli wyszarpaæ ze skrzyni ten kielich razem z przegubem wewnêtrznym. A ¿e czasem pier¶cionek zabezpieczaj±cy spadnie to jest ju¿ "szczegó³" i kielich lubi na dziurach wylecieæ a z mechanizmu ró¿nicowego czasem robi siê proszek.

Je¿eli kiedykolwiek zobaczysz jak "machanik" wyrywa pó³o¶ z przegubu wewnêtrznego, to od razu z³ap jakie¶ du¿e kombinerki i spróbuj mu wyrwaæ fiuta. Przynajmniej bêdzie wiedzia³ jak TWOJE auto czu³o siê podczas tej operacji.

Nawet jak tylko powie przed napraw±, ¿e tych imbusów nie da siê odkrêciæ -to od razu od takiego uciekaj.
Ale... gdyby Ciê uprzedzi³, ¿e z lenistwa utnie nakrêtki zamiast odkrêcaæ, bo i tak za³o¿y nowe ¶ruby, to mo¿esz u niego robiæ.

¦miem nawet twierdziæ, ¿e pier¶cieñ Segera zabezpieczaj±cy przegub nie mo¿e samodzielnie spa¶æ z pó³osi. Raczej obstawia³bym wersjê, ¿e go tam nie by³o, albo zosta³ nieprawid³owo za³o¿ony przy monta¿u (m³otkiem, ¶rubokrêtem, zamiast szczypcami do pier¶cieni Segera).
No i lu¼no lataj±cy pier¶cieñ (p³ywaj±cy w smarze) jest prawdopodobn± przyczyn± przyspieszonego zu¿ycia ca³ego przegubu.



prezesjm - 04-05-2010, 12:20
" />Tak, tylko ja nie pisa³em o zabezpieczeniu przegubu wewnêtrznego bo to faktycznie nie ma szans wyrwaæ. Ja pisa³em o zabezpieczeniu samej pó³o¶ki w skrzyni biegów. ¬le mnie Laminiarz zrozumia³e¶, nie piszê o wyrywaniu pó³o¶ki z przegubu tylko kielicha ze skrzynki. Ju¿ po odkrêceniu przegubu aby wyj±æ ten kielich ze skrzyni to nale¿y go po prostu wyszarpaæ ze skrzynki lub bardziej elegancko zastosowaæ taki specjalny ¶ci±gacz z lataj±cym ciê¿arkiem. Jest to procedura serwisowa i nie ma co dramatyzowaæ. Je¶li kto¶ na szybko potrzebuje wyj±æ ca³± kompletn± pó³o¶kê to mo¿na zaczepiæ ¶ci±gaczem za krawêd¼ kielicha i nic wtedy nie zrobimy przegubowi wewnêtrznemu. jedyny minus ¿e trzeba upu¶ciæ troszku oleju ze skrzynki. Przy okazji mo¿na sobie wymieniæ uszczelniacz na pó³osi , kosztuje parê z³oty a co nowy simering to nowy. Maj±c taki komplet na stole mo¿na powalczyæ nawet z bardzo opornymi ( lub zmêczonymi przez poprzednika z³ymi kluczami ) ¶rubami. Jak osobi¶cie wolê mieæ to w imadle na stole ni¿ wycinaæ ¶ruby pod autem i mêczyæ siê w tej ciasnocie. Widzia³em kiedy¶ te ¶ruby tak poklejone jakim¶ klejem ¿e tylko imad³o i przecinak pomóg³. Je¶li ¶rubki odkrêcaj± siê ³atwo to nie ma problemu aby to odkrêciæ . Nie roztaczajmy wizji ¿e jak mechanik co¶ tam puka przy aucie to jest z³y. czasem trzeba pukn±æ aby wysz³o - patrz np. przeguby zewnêtrzne z zabezpieczeniem od ¶rodka przegubu . Nie ma jak poluzowaæ pier¶cienia bo jest schowany g³êboko w przegubie. Pozostaje imad³o , ¶ci±gacz lub m³otek jak przegub i tak do ¶mietnika. Nie muszê chyba dodawaæ ¿e je¶li ten kielich wyjdzie z mechanizmu ró¿nicowego bez zabezpieczenia to ono spad³o i koniecznie trzeba rozbebeszyæ mechanizm ró¿nicowy i odszukaæ brakuj±cy element. jest to jednak bardzo rzadki przypadek.



leszek_makar - 04-05-2010, 21:34
" />Dzisiaj wyj±³em pó³o¶ trochê to zajê³o ale jest na stole... Ta czê¶æ która powinna byæ przy skrzyni po ostatnim w³o¿eniu tam siê znajduje czyli po prostu mechanik jej tam nie w³o¿y³ do koñca a co do przegubu wewnêtrzego to jest ok. Tylko mechanik musia³ uderzyæ w obudowe bo jest pokrzywiona i siê przegub zablokowa³ w ¶rodku ale wyczy¶ci³em ca³y smar w³o¿y³em nowy poprostowa³em obudowe i jutro bêdê próbowa³ czy to wystarczy czy trzeba wymieniaæ na nowy. A co do tych ¶rub to rzeczywi¶cie bez m³otka siê nie obesz³o a i jedn± trzeba by³o skrócic ale to nic.



leszek_makar - 15-05-2010, 15:16
" />No witam trochê to trwa³o ale zrobione...
Kupi³em przegub wewnêtrzny bo ten jednak by³ zu¿yty... przy zdjêciu starego musia³em odci±æ dwie ¶ruby ale za³o¿y³em 2 nowe, szkoda ¿e w komplecie przegub jest bez srub bo nowe kupiæ to trzeba by³o trochê poszukaæ po sklepach... Kolejny raz siê nacio³em na mechaniku. Kiedy¶ mia³em CYTRYNKE to mechanicy mówili ze dziwne auto teraz do Lucynki mówi± ¿e jaki¶ wynalazek... Najlepiej to kupiæ Fiata 126( nia mam nic do w³ascicieli) i pewnie by³oby ok.



laminiarz - 15-05-2010, 15:45
" />ze ¶rubami to jeszcze w polsce nie jest tak ¼le... ale na aledrogo nie warto wystawiaæ takich rzeczy bo za ¶rubkê w cenie 1 z³ musia³bym zap³aciæ 1 z³ prowizji. A z ciekawo¶ci ile p³aci³e¶ za przegub i jaki u ciebie jest model?



Hobbysta - 15-05-2010, 18:12
" />Witam!
Czasem warto i¶æ do Serwisu Fiata. W 2006 r. za 6 ¶rub + nakrêtki do przgubu, w woreczku ze znaczkami Lancii zap³aci³em 11 z³otych 30 groszy.
Pozdrawiam!



prezesjm - 15-05-2010, 23:14
" />Warto popytaæ w hurtowni ¶rub, ¶ruba imbus kl. 10,9 kosztuje ¶rednio oko³o 10 pln za kg a nakrêtki oko³o 8 pln za kg. Dla orientacji 1 kg podobnej ¶ruby to oko³o 50 szt wiêc na wiele przegubów starczy.



leszek_makar - 27-05-2010, 20:37
" />
">ze ¶rubami to jeszcze w polsce nie jest tak ¼le... ale na aledrogo nie warto wystawiaæ takich rzeczy bo za ¶rubkê w cenie 1 z³ musia³bym zap³aciæ 1 z³ prowizji. A z ciekawo¶ci ile p³aci³e¶ za przegub i jaki u ciebie jest model?
za przegub zap³aci³em 230 z³ 34 z±bki na wieloklinie kappa 2,4 JTD



leszek_makar - 27-05-2010, 20:50
" />po wymianie przegubu pó³o¶ wychodzi mi ze skrzyni nadal, ten pier¶cien to nic nie sprê¿ynuje, a tak w ogóle czy ten pier¶cieñ to jest drut orginalnie bo u mnie taki jest? a i uszczelniacz do wymiany mo¿e kto¶ zna wymiary z do¶wiadczenia.. i jeszcze jedno chcê wymieniæ gumy na stabilizatorze z przodu i z ty³u te wewnêtrzne mam a te ood ko³a to mo¿e dobior± mi jak zdemontuje stare i zobacz± w sklepie a czy kto¶ ma namiary gdzie je kupiæ i ile mniej wiêcej kosztuj± bo go¶æ w sklepie powidzia³ ze te do przodu to ok 200 z³ za szt



Marcin_D - 10-06-2010, 15:51
" />TUTAJ s± podane wymiary tych uszczelniaczy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \