PeGaZ - 13-12-2005, 17:35
" />Witam,
dzisiaj odebrałem Lucynę po wymianie uszczelniacza między skrzynią a silnikiem. Robiłem to w polecanym na tym forum zakładzie.
Przy odbiorze mechanik powiedział, że na razie pedał sprzęgła jest miękki, ale to nie oznacza zapowietrzenia, tylko musi "się ułożyć". No i rzeczywiście jest miękki - ba sprzęgło łapie przy samej podłodze, a czasami ma problemy ze złapaniem wogóle. Są problemy z wrzucaniem biegów, a czasami także z ich wyrzucaniem... Nie przejechałem jeszcze dużo, ale kilkanaście razy użyłem sprzęgła.
Mam więc pytanie do kogoś kto się zna - czy rzeczywiście tak ma być i się ułoży, czy też lepiej jak najszybciej jechać z reklamacją?
mario09 - 13-12-2005, 17:42
" />Czy tarcza (docisk) byla wymieniana? Jesli nie to tam nie ma sie co ukladac. To juz jest ze soba spasowane. Ja juz kilka ladnych razy naprawialem sprzeglo przy Themach (ma tez Crome i tam rowniez wymienialem tarcze). Jesli nie chce wyprzegac, a wczesniej bylo dobrze tzn. ze jest zapowietrzone (nie wierze by jakas czesc zostala podmienione przez mechanika polecanego na forum). Mialem dwa razy podobny przypadek, raz zalozylem tarcze od diesla do silnika benzynowego i nie dalo sie wogole wlozyc biegu, a drugim razem byl uszkodzony docisk i wowczas sprzeglo bralo przy samym koncu.
PeGaZ - 13-12-2005, 17:49
" />
">Czy tarcza (docisk) byla wymieniana?
Nic nie było wymieniane - poza uszczelniaczem między skrzynią i silnikiem. Zdejmowana była więc skrzynia. Mechanik stwierdził, że docisk i sprzęgło jest w bardzo dobrym stanie.
Rozumiem, że najbardziej prawdopodobne jest zapowietrzenie?
mario09 - 13-12-2005, 18:02
" />Zapowietrzenie jest bardzo prawdopodobne.
Sprawdz poziom plynu w ukladzie sprzegla, moze mechaniorowi sie zaczelo lac z silownika i nie dolal plynu albo dolal i nie odpowietrzyl.
Tomasz - 13-12-2005, 18:20
" />W swoim życiu wymieniłem około 50 sprzęgieł w różnych włoskich samochodach klientów i nigdy nic się nie musiało układać.
Anonymous - 13-12-2005, 18:48
" />Ułożyc too sie moze tylko w życiu, albo i nie :lol:
compablo - 13-12-2005, 19:01
" />u mnie takie objawy były kiedy szwankował tzw. wysprzęglik
jak mechanior go naprawił (zregenerował) za 100 zł to wszystko zniknęło jak ręką odjął
i nic nie musiało się układać....
Blash - 13-12-2005, 19:12
" />dodam ze nowy wysprzegnik mozna kupic ponizej 100
PeGaZ - 14-12-2005, 10:44
" />
">Zapowietrzenie jest bardzo prawdopodobne.
Sprawdz poziom plynu w ukladzie sprzegla, moze mechaniorowi sie zaczelo lac z silownika i nie dolal plynu albo dolal i nie odpowietrzyl.
Spróbowałem odpowietrzyć sam - ale do pomocy miałem tylko żonę Po próbie - była poprawa. Dziś z powrotem to samo. Podjechałem do warsztatu - odpowietrzyli i jak na razie jest tak jak było od początku - czyli dobrze. Zaznaczyli, że jeżeli sytuacja się powtórzy mam podjechać, wtedy przyjrzą się wysprzęglikowi. Poza tym powiedzieli, że guma osłaniająca dźwignię od wysprzęglika jest przerwana - co sam też wczoraj zauważyłem - szkoda więc, że od razu jej nie wymienili, nie kosztuje chyba majątku?
Czy wymiana tej gumy jest trudną operacją - czy wystarczy rozpiąć dźwignię i wymienić?
larry123 - 14-12-2005, 13:36
" />Gdzie ci w Warszawie tak ładnie zrobili bryke. Pochwal sie.
tomek - 14-12-2005, 14:31
" />
">dodam ze nowy wysprzegnik mozna kupic ponizej 100
Ja kupowalem w Lancii i kosztowal ponad 200.
Te 100 to chyba gdy kupujesz nie do Lancii Kappy tylko do innego samochodu, ale czesc jest taka sama.
PeGaZ - 14-12-2005, 14:59
" />
">Gdzie ci w Warszawie tak ładnie zrobili bryke. Pochwal sie.
Poczekajmy aż się wszystko wyjaśni do końca - wtedy podam serwis...
sloneczna - 14-12-2005, 21:06
" />Miałem ten problem chciałem odpowietrzyć pompe sprzęgła i nie zwróciłem uwagi że płyn do tej pompy jest pobierany przy samej górze zbiornika płynu hamulca .Ta sytuacja wyglądała tak jak u ciebie łapał koniec pedała .Potem stopniowo odpowietrzałem uzupełniając płyn ,zwracając uwagę na stan płynu .
Teraz jest OK.
PeGaZ - 14-12-2005, 22:24
" />Tak jak większość napisała - pomogło odpowietrzenie. Mechanik był zdziwiony, bo wysprzęglik nie był wypinany. No ale przecież - tak jak napisałem na wstępie - zaznaczył, że sprzęgło jest miękkie i "się ułoży". Jak widać się nie ułożyło i trzeba było odpowietrzyć, co ostatecznie pomogło.
A serwis - to serwis na Arkuszowej.
Luckyy - 14-12-2005, 22:53
" />
">dodam ze nowy wysprzegnik mozna kupic ponizej 100
a gdzie ??
Blash - 14-12-2005, 23:13
" />w dobrych sklepach motoryzacyjnych
sam_go - 21-04-2009, 08:42
" />Witam.
Czy ktoś mógłby w telegraficznym skrócie opisać wymianę wysprzęglika w Kappie?
Pociekł i właśnie czekam na dostawę części.
Z góry wielkie dzięki.
Gepard - 21-04-2009, 20:07
" />Poszukam fotek - jak znajdę, to zamieszczę.
-- 21 Kwi 2009, 20:42 --
Wysprzęglik można wymieniać po zdjęciu koła i nadkola, ale ja mam ciasny garaż i zrobiłem to od góry.
Najpierw wyjąłem akumulator i odkręciłem półkę akumulatora. Częściowo odkręciłem też obudowę filtra powietrza. I zdjąłem przeszkadzające gumowe rurki.
Oprócz zwykłych narzędzi potrzebne są szczypce do pierścieni Zegera (najlepiej zagięte)
Jakość zdjęć może nie najlepsza, ale zawsze...
Wysprzeglik jest osadzony we wsporniku za pomocą pierscienia Zegera, który trzeba rozszerzyć szczypcami. Można tez odkręcic wspornik, ale jest kiepski dostęp do dolnej śruby.
sam_go - 21-04-2009, 21:36
" />Zaiste Acan wielki jesteś.
Prosiłem o skrót telegraficzny, dostałem full wypas.
Teraz niestraszną mi jest walka z wysprzęglikiem. Jeśli jutro kuryjer go dostarczy biorę oręż żelazny i ubiję pohańca. Jeśli bym jednak był poległ w walce, to pierwsza się o tym dowie szanowna kompanija.
Wielkie dzięki.
Gepard - 21-04-2009, 21:47
" />No to szable w dłoń !!!
sam_go - 22-04-2009, 18:38
" />No i po robocie.
Dla potomności dodam tylko, że do wymiany potrzebne są:
- klucz nasadowy 10 i 13 ( do odkręcenia półki akumulatora - odkręcać to co jest pod aku (pod plastikową podkładką), a nie uchwyty od nadkoli),
- klucze płaskie: 13 do odkręcenia przewodu od wysprzęglika, 7 lub 8 do odpowietrznika ( zależy jaki jest zamontowany)
- szczypce do zewnętrznych pierścieni segiera ( nie wiem jak się pisze, wiadomo o co chodzi),
- ok. 13 cm kawałeczek drewienka ( do zablokowania wysprzęglika o nadkole w trakcie osadzania pierścienia, inaczej się nie da, bo sprężyna odbija, a człowiek ma tylko 2 ręce),
- kolega do naciskania sprzęgła podczas odpowietrzania,
- 4 piwka ( po dwa na łebka) tyle zajmuje mniej więcej czas wymiany,
- 1/2 do 1 litra C2H5OH o stężeniu 40% jako element kończący wymianę. Oczywiście z kolegą, który tak dzielnie naciskał na pedał
Jeśli ktoś potrafi pracować w rękawiczkach, to niech lepiej ich użyje. Ja nie potrafię i po wymianie pozostało mi kilka ran. Ogólnie jednak wracamy z tarczą
marcoos_bpik - 27-04-2009, 16:55
" />Mam problem.
Ciezko wchodzily mi biegi w mojej kappie. Szczegolnie jak byl zimny silnik. Jak sie chwilke rozgrzal to bylo lepiej ale jednak nie zadowalajaco.
W tej chwili sytuacja ulegla pogorszeniu.
Pedal sprzegla wpada w podloge i sie nie podnosi.
Poczatkowo podejrzenie padlo na silownik sprzegla ale teraz jak juz ten pedal wpada to sytuacja wyglada na powazniejsza.
Czy zostala juz tylko wymiana sprzegla czy moze to cos innego?
wega - 27-04-2009, 17:03
" />
">Mam problem.
Ciezko wchodzily mi biegi w mojej kappie. Szczegolnie jak byl zimny silnik. Jak sie chwilke rozgrzal to bylo lepiej ale jednak nie zadowalajaco.
W tej chwili sytuacja ulegla pogorszeniu.
Pedal sprzegla wpada w podloge i sie nie podnosi.
Poczatkowo podejrzenie padlo na silownik sprzegla ale teraz jak juz ten pedal wpada to sytuacja wyglada na powazniejsza.
Czy zostala juz tylko wymiana sprzegla czy moze to cos innego?
Najpierw spróbuj to odpowietrzyć, jeśli nie będzie poprawy będziemy myśleć dalej.
Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Obejrzyj okolice wysprzęglika czy aby nie cieknie, oraz w aucie pomacaj "suchą" dłonią pompę sprzęgła czy ona nie cieknie.
marcoos_bpik - 12-05-2009, 00:00
" />
">Mam problem.
Ciezko wchodzily mi biegi w mojej kappie. Szczegolnie jak byl zimny silnik. Jak sie chwilke rozgrzal to bylo lepiej ale jednak nie zadowalajaco.
W tej chwili sytuacja ulegla pogorszeniu.
Pedal sprzegla wpada w podloge i sie nie podnosi.
Poczatkowo podejrzenie padlo na silownik sprzegla ale teraz jak juz ten pedal wpada to sytuacja wyglada na powazniejsza.
Czy zostala juz tylko wymiana sprzegla czy moze to cos innego?
Najpierw spróbuj to odpowietrzyć, jeśli nie będzie poprawy będziemy myśleć dalej.
Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Obejrzyj okolice wysprzęglika czy aby nie cieknie, oraz w aucie pomacaj "suchą" dłonią pompę sprzęgła czy ona nie cieknie.
Odpowietrzone, plynu jest powyzej poziomu gdzie dochodzi rurka.
Macalem i nic nie cieknie. Wszedzie wyglada na sucho
Po wizycie u mechaniora
Okazalo sie, ze pekla jakas podstawka pod silownikiem sprzegla, bo jakis as wczesniej przykrecil ja na 2 srubki zamiast na 3.
Jak juz pekla to wyleciala jakas sprezynka i cos tam jeszcze.
Tak wiec wymieniono to, odpowietrzono uklad i biegi chodza leciutko. Wszystko smiga obecnie fajnie.
robak - 08-01-2010, 11:30
" />Ja mam po trochu podobny problem co przedmówca.
Jak jest zimny silnik - szczególnie przy ostatnich mrozach bardzo ciężko mi wrzucić drugi bieg. Jedynka wchodzi w miarę normalnie i od 3 - 5 tez jest ok.
Czuć troszkę większy opór ale nic strasznego, natomiast 2 czasem muszę 3 razy próbować by wrzucić. Jak silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normy.
Sprzęgło mam ok, bierze tak jak trzeba z resztą było niedawno sprawdzane. Co to może być?
Roger7 - 23-06-2010, 23:35
" />Mam pytanie. Jakiego wysprzęglika (siłownika sprzęgła) używacie ?
W sklepie proponują mi włoski zamiennik (chyba akron) ale mechanik mówi, że jest słaby jakościowo, poleca bosch lub trw.
W autosklepie mają chyba firmy samko.
Ktoś używał takie i może coś powiedzieć ?
Z jakich innych aut pasują wysprzęgliki (croma, thema, alfa 156/166) ?
Gepard - 24-06-2010, 01:38
" />Kupowałem w Autosklepie24, chyba właśnie firmy Samko - działa już półtora roku.
Roger7 - 24-06-2010, 10:41
" />W zasadzie możliwe są do kupienia zamienniki samko, lpr, akron
i podobno pasuje też Cifam - Metelli - nr 404-011.
Ważne jest, że w Kappach mocowanie może być albo na 2 śruby albo na obejmę - trzeba dobrać odpowiednie.