Anonymous - 06-07-2006, 22:35
" />Witam! Od ok. 2 miesiêcy borykam siê z problemem, który kosztowa³ mnie ju¿ wiele nerwów i wpêdzi³ w niez³e koszty. Moja Kappa, generalnie, s³abo zapala. Gdy nie jest u¿ytkowana np. przez 2 dni, przychodzê, przekrêcam kluczyk i pali "na dotyk". Wystarczy, ¿e zgaszê j± na ok. 10-15 minut i nie ma szans, ¿eby odpali³a za pierwszym podej¶ciem. Wygl±da to mniej wiêcej tak, ¿e im jest bardziej rozgrzana oraz im cieplej jest na zewn±trz, tym odpalenie stanowi wiêkszy problem. Gdy silnik ostygnie jest poprawa, najlepiej jest po ch³odnej nocy, wtedy zapala za pierwszym razem, choæ po lekkim krêceniu (ale to nic nadzwyczajnego). Pali te¿ bez problemu, gdy odpala siê j± raz po razie w kilkusekundowych odstêpach. Ale generalnie w codziennym u¿ytkowaniu jest beznadziejnie: wyj¶cie na 20 minut do sklepu, kilka godzin w pracy czy na zajêciach i kilkukrotne podej¶cia, ¿eby zaskoczy³a. Na pewno jest to szkodliwe dla auta, nie wspominaj±c ju¿ o wstydzie, który towarzyszy takim zabiegom w "miejscu publicznym".
By³em u kilku dobrze znanych mi mechaników, którzy znaj± moje auto. Elementy typu akumulator, ¶wiece, filtr paliwa, powietrza, rozrz±d s± w 100% w porz±dku, wszystko zreszt± by³o wymieniane nie d³u¿ej ni¿ 10.000 km. temu. Ci¶nienie w pompie paliwowej by³o sprawdzane, silniczek krokowy równie¿. Zrobi³em tak¿e diagnostykê komputerow±, która nie wykaza³a ¿adnych usterek. Sprawdza³em te¿ kody usterek, przytrzymuj±c CLIMA DATE, ale równie¿ wy¶wietli³o siê -00-. Niedawno mój mechanik wpad³ na pomys³, ¿e mo¿e to czujnik temperatury wtrysku (by³ to do¶æ sensowny trop). Postanowi³em go wymieniæ, tak "w ciemno". Niestety po dzisiejszej wymianie, nie ma ¿adnej poprawy.
Kompletnie siê za³ama³em i nie mam ju¿ koncepcji na dalsze postêpowanie. My¶la³em o ASO w Wejherowie, ale nie wiem, czy wpêdzanie siê w kolejne koszty ma sens, zak³adaj±c, ¿e nie wiem, czy tam maj± de facto jakie¶ wiêksze pojêcie o Kappie i o jej "przypad³o¶ciach". Póki co, dzia³aj±c metod± prób i b³êdów nie doszed³em do niczego, a mo¿e siê okazaæ, ¿e "wymienie pó³ auta" i te¿ to nic nie da.
Mo¿e kto¶ z Was ma jaki¶ pomys³ albo zetkn±³ siê z podobnym "dziwactwem".
Z góry dziêkujê! Pozdrawiam![/i][/url]
sloneczna - 06-07-2006, 22:46
" />Sprawdz jeszcze rezystancjê czujnika temperatury silnika (ten na termostacie) Dedra 1,8 mia³a ten problem z odpalaniem ciep³ej, zimna pali³a super . Ja po¿yczy³em ten niebieski czujnik z kappy do dedry i teraz znajomy nie ma problemu z odpalaniem . Ten czujnik za³atwi³ rozrusznik przy okazji .
Przy okazji ¶wiec ,to raz mia³em przypadek ,¿e nówki pad³y po 1km .
Jak temperatura dosz³a na wska¿niku do 60st, to silnik przestawa³ pracowaæ .Mechanik diagnosta mówi³ ¶wiece lecz ja upiera³em siê ,¿e nowe i napewno s± OK (by³y bosch zmieni³em na NGK )
Anonymous - 06-07-2006, 22:51
" />Dziêki serdeczne! Jutro siê zg³oszê do mechanika. Oby to by³o to.
Pozdrawiam!
sloneczna - 06-07-2006, 23:07
" />Pisa³em kiedy¶ ,¿e dla mnie diagnostyka to wgl±d w parametry pracy silnika ,a nie jakie¶ kody usterek .
POlecam kompa BOSCH .
Tam jest wszystko czarno na bia³ym :
Jakie obroty.
Temperatura
Czas otwarcia wtrysku
I wiele innych parametrów widocznych ,jak siê zmieniaj± w zakresie obrotów.
B³±d kasuj± na samym koñcu i robiê jazdê próbn± potem jeszcze raz podpinaja i skanuja wtedy wiem za co p³acê .
W mojej mie¶cinie jest taka szafa w warsztatach szkolnych i us³uga kosztuje 50z³ .
By³em kiedy¶ w serwisie fiata i go¶æ z maszynka wielko¶ci kalkulatora nie potrafi³ zbadaæ parametrów silnika .Tylko nawija³ ,¿e skasowa³ b³êdy które to nic nie da³y.
Anonymous - 07-07-2006, 17:36
" />By³em dzi¶ u mechanika. Je¶li chodzi o czujnik temperatury, o którym pisa³e¶, to jest to w³a¶nie ten czujnik, który w ciemno wymieni³em, czyli ten trop odpada.
Brali¶my tak¿e pod uwagê czujnik po³o¿enia wa³u, ale mechanik uzna³, ¿e po prawie dwóch miesi±cach defektu, zaowocowa³oby to wiêksz± usterk±, a tu objawy s± wci±¿ takie same.
Co do diagnostyki w BOSCHu, to jestem wstêpnie umówiony na jutro (je¶li zwolni siê miejsce), a je¶li siê nie uda, to na przysz³y tydzieñ.
Mam nadziejê, ¿e to w jaki¶ sposób rozja¶ni sytaucjê. A je¶li nie, to nie ju¿ nie wiem...
pew - 07-07-2006, 17:59
" />mia³em to samo w mojej themie:
1. przejrzeæ ca³± elektrykê na linii akumulator-rozrusznik-zap³on (krusz±ce siê kable, ¶nied¼, luzy - brak kontaktów przy gor±cym silniku) - MUSISZ to niestety bardzo dok³adnie sprawdziæ; kable by³y w takim stanie ¿e styki kruszy³y siê w rêkach ... wymiana kabli pomog³a na oko³o pó³ roku bo,
2. drugi raz mia³em to z powodu zr±banej sondy lambda przez któr± elektronika na rozgrzanym silniku g³upia³a i do silnika sz³a zbyt bogata mieszanka - zalewa³o go i rozrusznik móg³ sobie krêciæ a¿ do padniêcia (pad³ zreszt± w koñcu ) - ale wtedy na diagnostyce wyskoczy³o mi w³a¶nie 'zbyt bogata/uboga mieszanka' ...
Anonymous - 07-07-2006, 18:12
" />Dziêki Ci serdeczne! Diagnosta z BOSCHa mówi³ w³a¶nie, ¿e zbada ca³± elektrykê, wiêc miejmy nadziejê, ¿e za kilka dni bêdê "m±drzejszy".
Rzeczywi¶cie mo¿e byæ te¿ poniek±d tak, jak mówisz, po d³u¿szym krêceniu czuæ zapach paliwa, st±d kwestia zby bogatej (lub ubogiej) mieszanki wydaje siê bardzo prawdopodobna. Zatem mo¿e to byæ tak¿e sonda lambda.
Je¶li bêdê co¶ wiedzia³, natychmiast dam znaæ.
Pozdrawiam!!!
sloneczna - 07-07-2006, 18:47
" />Ten czujnik po³o¿enia wa³u te¿ daje popaliæ lecz ³atwo sprawdziæ ,bo rezystancja powinna byæ oko³o 800ohm .Mo¿liwe jak podnosi siê temperatura w komorze silnika zaczyna szwankowaæ . Spotka³em siê z jego wadliw± prac± .Kiedy¶ podgrzewa³em suszark± i rezystancja drastycznie ros³a (by³o to w mniejszych silnikach, ale zasada dzia³ania taka sama).Lambda powinna odbiæ siê na paliwie .
Luckyy - 10-07-2006, 10:04
" />jak mialem problem z czujnikiem walu to tez na cieplym nie chcial odpalac (odpalal kiedy sam chcial), ale zawsze pojawial sie CHECK, a po odczytaniu bledow byla informacja o problemach z 'koherncja' danych z czujnika walu i wa³ka.
Anonymous - 11-07-2006, 16:58
" />Witam!
Dzi¶ zrobi³em diagnostykê. Czujnik po³o¿enia wa³u oraz pozostali "podejrzani" s± w porz±dku. B³±d wyskoczy³ na sondzie LAMBDA. Nie daje ona absolutnie ¿adnych oznak ¿ycia, nie reaguje nawet na dodanie gazu, ca³y czas wskazuj±c napiêcie 0,00 V. W poniedzia³ek bêdzie dok³adnie zbadana i wtedy bêdzie wiadomo, czy jest to tylko kwestia jej wymiany czy równie¿ naruszona jej instalacja ( co jest mo¿liwe ze wzglêdu na to, ¿e auto ma instalacjê gazow±, fakt faktem sekwencyjn±, ale ka¿de LPG jest wi±¿e siê z du¿± ingerencj± w uk³ady steruj±ce silnika ). W poniedzia³ek napiszê wiêcej.
Pozdrawiam!
Anonymous - 17-07-2006, 20:21
" />Wymieni³em dzi¶ sondê Lambda. Zap³aci³em za wszystko 450pln. Na miejscu auto odpali³o... Niestety po godzinie, pod domem nie mog³em ju¿ odpaliæ za pierwszym razem. Wszystko jest dok³adnie tak, jak by³o. Jutro, oczywi¶cie, pojadê to wyja¶niæ, ale nie zmienia to faktu, ¿e powoli tracê ju¿ nerwy i resztki nadziei....
Anonymous - 17-07-2006, 20:31
" />Czesc mi to wyglada na pompe paliwa bo mialem to samo .
tomek - 17-07-2006, 20:33
" />
">Czesc mi to wyglada na pompe paliwa bo mialem to samo .
Dopiero po rozgrzaniu?
Anonymous - 17-07-2006, 20:33
" />Czesc mi to wyglada na pompe paliwa bo mialem to samo.Sprawdz moze ja jeszcze raz jak jest rozgrzana.
Anonymous - 17-07-2006, 20:36
" />Zimna pompa zawsze bedzie pompowac
Anonymous - 17-07-2006, 21:05
" />Pompê sprawdza³em jaki¶ miesi±c temu, ale sprawdzê jeszcze raz. Mo¿e jutro co¶ siê "rozja¶ni"....
tuptus - 17-07-2006, 21:53
" />A ja mia³em podobne objawy tylko ,¿e w Fiacie Coupe. Te¿ siê strasznie wkurza³em. Okaza³o siê, ¿e to czujnik temperatury silnika szfankowa³ i dawa³ b³êdne informacje do kompa na temat temperatury, przy zapalaniu nie za³±cza³y siê ssanie i dlatego nie mog³em uruchomiæ Fiacinki.....
Anonymous - 05-08-2006, 09:15
" />Witam po d³u¿szej przerwie!
Wreszcie mogê podzieliæ siê konkretnymi informacjami. Do tego tygodnia próbowa³em jeszcze "ratowaæ" auto u ró¿nych znajomych mechaników, ale ¿aden nie by³ w stanie powiedzieæ, co jest nie tak.
W ¶rodê wybra³em siê na serwis w Gdyni i tam siê wszystko wyja¶ni³o. Komputer nie pokazywa³ b³êdów tylko po prostu ca³y sterownik wtrysku by³ tak naszpikowany b³êdami, ¿e w koñcu "zwariowa³". Ca³ym winowajc± okaza³a siê instalacja gazowa. Panowie z serwisu (bardzo mili i rzetelni- naprawdê polecam, znakomita obs³uga!) poradzili mi trwa³e prze³±czenie siê na benzynê. Tak te¿ zrobi³em. Na drugi dzieñ po powrocie z Gdyni auto zapali³o wzorowo i tak jest do dzi¶. Wszystko dzia³a jak najbardziej poprawnie.
Jedyny problem natury pragmatycznej- cz³owiek robi instalacjê za 5000pln i je¼dzi na benzynie...
Mój znajomy elektornik powiedzia³, ¿e instalacja LPG by³a nieumiejêtnie wpiêta, ale jest nadzieja, ¿ebym móg³ z niej nadal korzystaæ. Trzeba jedynie pozak³adaæ na przewodach specjalne diody izoluj±ce tak, aby komputer od gazu nie przerzuca³ swoich parametrów komputerowi wtrysku i nie powodowa³ b³êdnych ustawieñ.
Za jaki¶ tydzieñ, dwa zajmê siê tym i wtedy napiszê czy rzeczywi¶cie siê to sprawdza.
Pozdrawiam i dziêki za wszystkie wskazówki.
sloneczna - 05-08-2006, 20:05
" />Dlatego uwa¿am ¿e LPG w Kappach to kicha i same problemy .
tomek - 07-08-2006, 08:21
" />
">Dlatego uwa¿am ¿e LPG w Kappach to kicha i same problemy .
Bo miales dobra instalacje i wiesz to z wlasnego doswiadczenia :?: :!: