Amon - 18-06-2009, 09:36
" />Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z układem chłodniczym. Dokładnie mówiąc znika mi płyn ze zbiornika wyrównawczego. Od full do pustego trwa to ok 4-5 dni, dziennie po ok 1-1.5cm. Trudno więc znaleźć przyczynę, bo nic nie leci, a pewnie kropelka co jakiś czas jedynie wycieka.
Wymieniłem cały zbiorniczek wyrównawczy, rurka pod nim sprawdzona na tyle, na ile wystaje spod silnika. Nic to oczywiście nie dało.
Pytanie więc: czy spotkał się ktoś z czymś podobnym/gdzie można szukać przyczyny. W zakładzie z kanału też nic nie widać, więc nie wiem czy nie czeka mnie wymiana min. połowy układu chłodniczego.
Może wiecie, czy w necie są gdzieś schematy tego układu. Wszystkie pomysły mile widziane.
Pozdr
Amon
wega - 18-06-2009, 11:07
" />Pan Bóg mówił "szukajcie, a znajdziecie"
topcio1 - 18-06-2009, 11:30
" />jaki zapach wydają z siebie nawiewy przy włączonym ogrzewaniu?
Marcin_D - 18-06-2009, 11:42
" />Ja mam podobnie tylko z mniejszą intensywnością.
Mnie ubywa z 1 litr w przeciągu około 3 tyg.
Ja obejrzałem rury układu i doszedłem do wniosku, że trzeba spuścić płyn i powymieniać opaski, trochę przeczyścić te wszystkie łaczniki i poskładać zpowrotem.
Tylko jest jeden problem - brak czasu.
Amon - 18-06-2009, 11:51
" />
">jaki zapach wydają z siebie nawiewy przy włączonym ogrzewaniu?
Raczej nic niepokojącego nie zauważyłem, wszystko ok.
Chyba tak jak pisze Marcin_D, trzeba to rozebrać, poczyścić, podokręcać. Nie widzę innego wyjścia. Kojarzy ktoś z czego układ w Kappie jest zbudowany (kappa 2.0 turbo)? Moja wiedza kończy się na pojemnik wyrównawczy, wężyk i chłodnica . Dużo tam tego będzie czekać od spodu?
topcio1 - 18-06-2009, 12:07
" />ilo zaworowa? ale i tak sporo ponad 5 l. Zasadniczo może puszczać : nagrzewnica, chłodnica przy górnym przewodzie, pod termostatem (to ostatnie ciężkie do wypatrzenia) no i jeszcze uszczelka pod głowicą
Amon - 18-06-2009, 12:10
" />
">ilo zaworowa? ale i tak sporo ponad 5 l. Zasadniczo może puszczać : nagrzewnica, chłodnica przy górnym przewodzie, pod termostatem (to ostatnie ciężkie do wypatrzenia) no i jeszcze uszczelka pod głowicą
kappa 5.20, widzę, że większe sprawdzanie czeka
topcio1 - 18-06-2009, 12:19
" />no jest trochę to szukania ale 1,5 cm dziennie to spory wyciek coś powinno być widać, dobrze zobacz pod termostatem. W 5.20 chyba wchodzi katalogowo 8,5 litra.
Amon - 18-06-2009, 12:22
" />
">no jest trochę to szukania ale 1,5 cm dziennie to spory wyciek coś powinno być widać, dobrze zobacz pod termostatem. W 5.20 chyba wchodzi katalogowo 8,5 litra.
to głupie pytanie, a gdzie ten termostat . znajdę gdzieś w necie plan tego układu? ja w tej kappie nie grzebałem nigdy
topcio1 - 18-06-2009, 12:26
" />termostat jest przy głowicy po lewej stronie (ta po której siedzi kierowca)
Amon - 18-06-2009, 12:35
" />OK dzięki
topcio1 - 18-06-2009, 12:36
" />jeszcze może ciec pompa wody - zapomniałem
Amon - 18-06-2009, 12:44
" />Hehe kto to tyle tego wymyślił .
Aaaaa. ja też zapomniałem dopisać . Jak kappa stała parę dni bez ruchu, to mokro było na podłożu tak mniej więcej pod zbiornikiem wyrównawczym, dlatego go wymieniłem. Czyli gdzieś tam, więc to pewnie nie termostat.
Marcin_D - 18-06-2009, 12:52
" />No u mnie jest problem bo mam osłonę pod silnikiem i nawet jak długo stoi w jednym miejscu (co od sierpnia jest nagminne bo nie jeżdżę samochodem do roboty - mam 1km do pracy) to i tak nic nie widać, bo nawet jak kapnie to na osłonę i sobie z niej odparuje.
Tyle że ja dokładnie obejrzałem te przewody od układy i widać, że się pocą na łączeniach i muszęto zrobić.
Amon - 18-06-2009, 13:22
" />A ta rurka, która wychodzi od dołu zbiornika wyrównawczego to dokąd mnie zawiedzie? Bo ginie gdzieś pod silnikiem.
Ta rurka wychodząca z korka na tym zbiorniku to raczej nie jest przyczyną, chociaż też nie wiem do czego ona wiedzie .
topcio1 - 18-06-2009, 13:31
" />ta z korka to nadmiar- wylewa na ulicę
to gruba pod zbiornikiem już nie pamiętam dokładnia ale chyba do pompy a w drugą stronę do chłodnicy. Jeśli z prawej strony było mokro do sprawdź okolice pompy
Amon - 18-06-2009, 13:34
" />tak zrobię,dzięki
topcio1 - 18-06-2009, 14:01
" />po przemyśleniu sprawy ta rurka nie idzie do pompy, ponieważ pompa jest w bloku a nie zewnętrzna (już jakiś czas temu pozbyłem się 20V) wycieku szukaj w okolicy pasków, woda płynie po bloku więc szukaj na dole silnika śladów płynu
Amon - 18-06-2009, 14:08
" />yh, czyli jak to pompa, to trzeba silnik trochę rozebrać? dobrze rozumiem? poszukam od góry i od dołu koło paska klinowego. jak coś pokręciłem to please o podpowiedź.
i dzięki po raz 3
topcio1 - 18-06-2009, 14:23
" />woda do góry nie płynie , szukaj na dole na bloku i pod osłoną rozrządu. Aby wymienić trzeba zdjąć paski- silnika nie trzeba rozbiera
MarKapp - 18-06-2009, 20:44
" />U mnie wyciek płynu był na wężu który jest za silnikiem - od strony kabiny, w dolnej części; płyn wyciekał kiedy silnik był rozgrzany, wąż miał jakby nacięcie - po tej awarii zakupiłem osłonę pod silnikiem.
Wymiana tego węża to horror - mechanik musiał demontować cały dolot i kupe innych części...
topcio1 - 18-06-2009, 21:40
" />aaa jest taki i faktycznie ciężko go wypatrzeć, ale demontaż kolektora to nie aż taki horror- odkręca się poszke VIS a tą część z wtryskami zostawia przy silniku, 12 nakrętek M8, 4 śruby M6 od przepustnicy, jedna opaska i po krzyku (ja zdemontowałem całkowicie tylną podporę kolektora- mam ją zresztą do tej pory )
Amon - 19-06-2009, 06:54
" />Ja na razie obserwuję. Tak jak mówiłem - kałużę miałem równo pod zbiornikiem wyrównawczym, więc nie sądzę, żeby to była ta rurka od strony kabiny, ale kto wie. Na razie od 2 dni nie wycieka, samochód stoi nieużywany. Jednak tydzień wcześniej, też stał i cały zbiorniczek wyleciał. Zobaczymy za parę dni .
Dzięki!
MarKapp - 19-06-2009, 16:46
" />
">aaa jest taki i faktycznie ciężko go wypatrzeć, ale demontaż kolektora to nie aż taki horror- odkręca się poszke VIS a tą część z wtryskami zostawia przy silniku, 12 nakrętek M8, 4 śruby M6 od przepustnicy, jedna opaska i po krzyku (ja zdemontowałem całkowicie tylną podporę kolektora- mam ją zresztą do tej pory )
u mnie jeszcze LPG...
ale faktycznie z tym horrorem przesadziłem...
mike_d - 19-06-2009, 17:11
" />Szukaj przy wyciekach białych śladów bo takie zostawia płyn. Ewentualnie zobacz czy nie masz za wyskoiego ciśnienia w układzie (czy się węże nie robią twarde jak kamień). U mnie uchodziło tak płynu i wymieniłem korek od zbiornika wyrównawczego za 8 zł i już jest super.
Marzena - 19-06-2009, 17:20
" />
">aaa jest taki i faktycznie ciężko go wypatrzeć, ale demontaż kolektora to nie aż taki horror- odkręca się poszke VIS a tą część z wtryskami zostawia przy silniku, 12 nakrętek M8, 4 śruby M6 od przepustnicy, jedna opaska i po krzyku (ja zdemontowałem całkowicie tylną podporę kolektora- mam ją zresztą do tej pory )
u mnie jeszcze LPG...
ale faktycznie z tym horrorem przesadziłem...
jaki masz LPG sekwencję?
MarKapp - 22-06-2009, 14:36
" />
">aaa jest taki i faktycznie ciężko go wypatrzeć, ale demontaż kolektora to nie aż taki horror- odkręca się poszke VIS a tą część z wtryskami zostawia przy silniku, 12 nakrętek M8, 4 śruby M6 od przepustnicy, jedna opaska i po krzyku (ja zdemontowałem całkowicie tylną podporę kolektora- mam ją zresztą do tej pory )
u mnie jeszcze LPG...
ale faktycznie z tym horrorem przesadziłem...
jaki masz LPG sekwencję?
Tak