Kappa - praca turbo w benzynie



topcio1 - 01-04-2009, 22:19
" />kilka pytañ (na pocz±tek ) pocz±tkuj±cego w temacie:
-czy turbina za³±cza siê przy okre¶lonych obrotach czy do³adowuje od samego "do³u"
-czy pchaj±ca olej turbina nadal daje ci¶nienie
-czy to normalne, ¿e s³yszê zatrzymuj±c± sie turbinê po zgaszeniu silnika




samuel - 01-04-2009, 23:07
" />Co do tego ³adowania to jest pewien moment. W mojej Kappie "uderzenie" nastêpuje przy 3500 rp/m. Trochê pó¼no ale s± i zalety tego, bo jest moment w którym mo¿na je¼dziæ oszczêdnie a powy¿ej 3,5 tys poszaleæ

-- 01 Kwi 2009, 23:10 --


">-czy to normalne, ¿e s³yszê zatrzymuj±c± sie turbinê po zgaszeniu silnika
Co do tego to ciekawi mnie jak wcze¶niej u¿ywa³e¶ samochodu... Czy wstawia³e¶ mu czy da³e¶ wytchn±æ turbinie. Przed zgaszeniem nale¿y odczekaæ chwile by turbina siê "uspokoi³a"



topcio1 - 01-04-2009, 23:17
" />turbo mam od wczoraj, w dodatku chodzi tylko na wolnych obrotach. I z wolnych jak sie gasi to s³ychaæ taki d¼wiêk.



pawcio1 - 01-04-2009, 23:35
" />W mojej turbina pompuje i jest to odczuwalne od ok.2200-2300,a ten w³a¶ciwy ci±g (uderzenie) nastêpuje przy ok.2600-2700 ob/min. Przy wy³±czeniu silnika nie s³yszê ¿adnych d¼wiêków!?




Nat - 01-04-2009, 23:36
" />A co kupi³es wczoraj?

Kappê turbo?

Tym siê ró¿ni turbina od volumexa/kompressora, ¿e do³adowuje sensownie dopiero od pewnych obrotów.



sam_go - 01-04-2009, 23:40
" />Z turbin± mam do czynienia w pancerwagonie ojca i na pewno ci±gnie w nim od 2ty¶ obrotów - wcze¶niej mu³. Znalaz³em takie co¶ u bejcowników, mo¿e to naprowadzi Ciê na jaki¶ trop:




samuel - 02-04-2009, 00:02
" />Ale prosimy nie myliæ diesli z benzyn±, bo te maja ró¿ne momenty do³adowania



pew - 02-04-2009, 00:15
" />u mnie w Themie turbo rozpêdza³a siê od 2200-2300, kopa dawa³a od 2900-3000
nie mo¿na natychmiast gasiæ rozgrzanego turboburbo, musi chwilê jeszcze pochodziæ ¿eby turbina zwolni³a na smarowaniu (regeneracja turbiny jest eee ... droga )



bufi - 02-04-2009, 07:59
" />Proponujê sprawdziæ zawory upustowe, mo¿e to jest przyczyna .



Przemic - 02-04-2009, 08:15
" />
">W mojej turbina pompuje i jest to odczuwalne od ok.2200-2300,a ten w³a¶ciwy ci±g (uderzenie) nastêpuje przy ok.2600-2700 ob/min. Przy wy³±czeniu silnika nie s³yszê ¿adnych d¼wiêków!?
u mnie by³o dok³adnie tak samo, "kopniêcie" przy 2700 obr



topcio1 - 02-04-2009, 08:57
" />jak na razie walniêta jest uszczelka pod g³owic± i silnik chodzi zasadniczo tylko na wolnych obrotach. Po zdjêciu przewodu od turbo, na wolnych wyra¼nie czuæ, ¿e turbo pompuje a przy 2000 to ju¿ ca³kiem powa¿nie dmucha.

-- 02 Kwi 2009, 22:34 --

po wyjêciu uszczelka nie wygl±da na "puszczaj±c±" olej , zawioz³em g³owicê do sprawdzenia na pêkniêcia je¶li bêdzie ca³a to powstaje pytanie gdzie jeszcze mo¿e siê mieszaæ olej z p³ynem?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \