Kappa - powolne nagrzewanie



lukasz22i - 15-01-2006, 23:56
" />Mam taki problem,chyba od zawsze, ze autko strasznie powoli mi sie nagrzewa, wydaje mi sie ze sielnik jest non stop niedogrzany. Wsiadam rano w autko, jak wyruszam na miasto po zakupy to zawsze wracam do domu zmarzniety bo auto nei zd±rzy sie nagrzaæ. Jak jade w trase to po oko³o 1/2h zaczyna byæ ciep³o co jest dla mnie troche dziwne. Temperatura na trasie raczej nigdy nie przekroczy 70stopni(jest na 1/4 skali temp.) a na miescie rzadko dochodzi do po³owy wska¼nika(chyba 90stopni)! Czy to jest normalne czy nalezy szukac przyczyny takiego zachowania?

P.S. posiadam te¿ Nissana Almere 2.0 diesel w ktorej juz po max 5minutach mam ciepe³ko jak w domu!




Prezes - 16-01-2006, 00:12
" />Sprawa jest raczej oczywista - termostat do wymiany.

Przy sprawnym termostacie wskaznik temperatury powinien ruszyæ z pozycji min. po przejechaniu 3-5 km nawet przy temp. ponizej zera.

Normalana temperatura pracy to ok 90 stopni

Pozdrawiam



EWCIA - 16-01-2006, 00:23
" />hej

niestety mam to samo...to "nieczynny" termostat ..
pozdr,
E



Prezes - 16-01-2006, 00:31
" />Sugeruje jak najszybsz± wymiane.

Jazda na niedogrzanym silniku nie jest za zdrowa (dla silnika oczywi¶cie). Poza tym auto moze spalaæ wiecej 1-2 litra /100 km.

Pozdrawiam




szarkiz - 16-01-2006, 10:35
" />Witam.

Po zakupie mojej kappy okazalo sie ze termostat jest walniety. Wskazywal zawsze 50stopni.. czasem wychilil sie lekko za 50.
Wymienilem w ADF Wroc³aw na nowy. W trasie wskazuje 70.. czasem kapkê wiecej ale niech bedzie 70. W miescie czasem dojdzie do polowy.
Silnik rozgrzewa sie szybko, zanim wyjade z miasta juz ma 70stopni, czyli po przejechaniu okolo 7- 10km. Co do wnetrza to juz zalezy od dmuchawy. Przy obecnych ujemnych temperaturach w srodku czuc poprawê po jakichs 10 minutach ... nie zeby od razu cieplo jak w domu ale zaczyna dmuchac po nogach cieplym powietrzem. Podobniez nawiew Kappy nie jest szczytem osi±gnieæ wiec przestalem sie tym przejmowac.

A co do wskazañ temperatury silnika.
Przeczytalem pare postow i w³asciwie kazdy mowi³ o takich wlasnie wskazaniach czyli okolo 70 stopni w trasie. Z tego co widze te wskazania to norma i przy spokojnej jezdzie spalanie wyszlo 8.5 l /100 km w trybie lekko mieszanym ( znaczna przewaga trasy, na 200 km tylko okolo 40 w miescie). Zakladam wiec ze Kappa po prostu tak ma i w trasie nie dogrzewa sie do 90 stopni.

pozdrawiam
Przemek.



lukasz22i - 16-01-2006, 12:13
" />
">Sprawa jest raczej oczywista - termostat do wymiany.

Przy sprawnym termostacie wskaznik temperatury powinien ruszyæ z pozycji min. po przejechaniu 3-5 km nawet przy temp. ponizej zera.

Normalana temperatura pracy to ok 90 stopni

Pozdrawiam


Dzieki za wyczerpujaca odpowied¼, jaki jest koszt zakupu takiego termostatu(moze pasuje od innego modelu przez co bedzie tanszy?)?!

pozdrawiam



szarkiz - 16-01-2006, 12:18
" />
">Dzieki za wyczerpujaca odpowied¼, jaki jest koszt zakupu takiego termostatu(moze pasuje od innego modelu przez co bedzie tanszy?)?!



Lukasz... nie spiesz sie .. tak jak pisalem ja mam takie wskazania na calkowicie nowym oryginalnym termostacie wymienionym nie dalej jak miesiac temu.
Jesli jednak to nadal nie jest dobre wskazanie to w czym problem skoro termo jest nowiutkie, spalanie w normie a ogrzewanie bez zarzutu ?

pozdr.
Przemek.



KKMisfire - 16-01-2006, 12:28
" />Chyba muszê siê zacz±æ martwiæ. Moje auto zawsze wskazuje 70. Czasami w korkach, jak za d³ugo jadê na 1-2 biegu to dochodzi do 90 - ale przyznam, ¿e ju¿ nie pamiêtam kiedy tak mia³em ostatni raz.

Czy aby nie wychodzi na to, ¿e mam niesprawny termostat od momentu zakupu (mo¿e ... filtr kabinowy by³ czarny jak noc listopadowa ... wiêc mo¿e i termo jest niesprawne)?



lukasz22i - 16-01-2006, 12:39
" />
">Dzieki za wyczerpujaca odpowied¼, jaki jest koszt zakupu takiego termostatu(moze pasuje od innego modelu przez co bedzie tanszy?)?!



Lukasz... nie spiesz sie .. tak jak pisalem ja mam takie wskazania na calkowicie nowym oryginalnym termostacie wymienionym nie dalej jak miesiac temu.
Jesli jednak to nadal nie jest dobre wskazanie to w czym problem skoro termo jest nowiutkie, spalanie w normie a ogrzewanie bez zarzutu ?

pozdr.
Przemek.

Dok³±dnie chcialem o to zapytaæ, bo u mnie ta wskazówka sie podnosi wiec chyba termostat nie jest walniety, jednak denerwuje mnie powolne nagrzewanie, je¿d¿±c po miescie ot tak jak dobrze pójdzie po 10minutch bedzie w miare ciep³o, w trasie to i po 30km jak jest mróz bedzie ch³odnawo. W lecie wiadomo, wszystko chodzi jak nalezy, nawet wska¼nik tem czesto przekracza polowe skali, jednak zim± na miescie max dochodzi do 90stopni po dlu¿szej je¼dzie a na trasie max to 70stopni, tyle ze zanim je osiagnie to ja zazwyczaj dojade do celu:D



Anonymous - 16-01-2006, 12:40
" />wskaznik na desce pokazuje ... rozne rzeczy :wink:

najlepiej wjechac na komputer i porownac to ze wskazaniami drugiego czujnika (bo w K sa dwa) , z ktorego sygnal bierze ECU. U mnie jest 90 (czujnik ECU) / 70 (deska) ... ocywiscie dowiedzialem sie tego po wymianie termostatu :evil: :?



szarkiz - 16-01-2006, 12:51
" />
">Dok³±dnie chcialem o to zapytaæ, bo u mnie ta wskazówka sie podnosi wiec chyba termostat nie jest walniety, jednak denerwuje mnie powolne nagrzewanie, je¿d¿±c po miescie ot tak jak dobrze pójdzie po 10minutch bedzie w miare ciep³o, w trasie to i po 30km jak jest mróz bedzie ch³odnawo. W lecie wiadomo, wszystko chodzi jak nalezy, nawet wska¼nik tem czesto przekracza polowe skali, jednak zim± na miescie max dochodzi do 90stopni po dlu¿szej je¼dzie a na trasie max to 70stopni, tyle ze zanim je osiagnie to ja zazwyczaj dojade do celu:D


No z ogrzewaniem tak moze byc. Z tego co sie orientuje temperatura pobierana jest z ukladu wydechowego poprzez jakis przewodnik ciepla. Wiec zanim nagrzeje sie caly wydech potem caly uklad nawiewu to troche musi minaæ... im zimniej tym dluzej to trwa. W dieslach cze¶ciej spotyka sie ogrzewanie elektryczne niezalezne od pracy silnika (merolem zanim przejechalo sie 5 kilosów juz w aucie bylo cieplo).

Oczywiscie zakladam ze operacje nagrzania wnetrza i silnika przebiegaja w miare szybko. Jesli mowisz ze przejezdzasz 30 km i nadal nie ma rewelacji to juz cos jest nie tak, no chyba ze ustawione masz LOW na klimie .

pozdr.
Przemek.



lukasz22i - 16-01-2006, 13:20
" />
">Dok³±dnie chcialem o to zapytaæ, bo u mnie ta wskazówka sie podnosi wiec chyba termostat nie jest walniety, jednak denerwuje mnie powolne nagrzewanie, je¿d¿±c po miescie ot tak jak dobrze pójdzie po 10minutch bedzie w miare ciep³o, w trasie to i po 30km jak jest mróz bedzie ch³odnawo. W lecie wiadomo, wszystko chodzi jak nalezy, nawet wska¼nik tem czesto przekracza polowe skali, jednak zim± na miescie max dochodzi do 90stopni po dlu¿szej je¼dzie a na trasie max to 70stopni, tyle ze zanim je osiagnie to ja zazwyczaj dojade do celu:D


No z ogrzewaniem tak moze byc. Z tego co sie orientuje temperatura pobierana jest z ukladu wydechowego poprzez jakis przewodnik ciepla. Wiec zanim nagrzeje sie caly wydech potem caly uklad nawiewu to troche musi minaæ... im zimniej tym dluzej to trwa. W dieslach cze¶ciej spotyka sie ogrzewanie elektryczne niezalezne od pracy silnika (merolem zanim przejechalo sie 5 kilosów juz w aucie bylo cieplo).

Oczywiscie zakladam ze operacje nagrzania wnetrza i silnika przebiegaja w miare szybko. Jesli mowisz ze przejezdzasz 30 km i nadal nie ma rewelacji to juz cos jest nie tak, no chyba ze ustawione masz LOW na klimie .

pozdr.
Przemek.

heheh nie no low to ja nie mam, odrazu daje nawiew na szybe, high power, temp. na maxa i czekam:D czasami sie doczekam a czasami nie:)



Roger7 - 16-01-2006, 14:02
" />Witam
W moim JTD temp. osi±ga 70 stopni po jaki¶ 4 km., potem po kilku dalszych dochodzi do 90 i tak ju¿ siê trzyma ca³y czas - niewa¿ne czy trasa, czy miasto.
W kabinie puszczam nawiew ciep³ego powietrza jak tylko wkazówka drgnie trochê powy¿ej 50 i ju¿ leci choæ trochê ciep³e powietrze. Czyta³em, ¿e gdy puszcza siê od razu ciep³e powietrze do kabiny (a takie nie jest od razu na zimnym silniku) to silnik siê wolniej nagrzewa - tak przynajmniej twierdz± na grupie p.m.s.



Prezes - 16-01-2006, 23:50
" />
">wskaznik na desce pokazuje ... rozne rzeczy :wink:

najlepiej wjechac na komputer i porownac to ze wskazaniami drugiego czujnika (bo w K sa dwa) , z ktorego sygnal bierze ECU. U mnie jest 90 (czujnik ECU) / 70 (deska) ... ocywiscie dowiedzialem sie tego po wymianie termostatu :evil: :?


bardzo wazna uwaga ! wskaznik na desce moze oszukiwac .
Istotna jest faktyczna temperatura silnika która jest podawana do ECU.

Pozdrawiam



Wujek_2000 - 17-01-2006, 13:42
" />Mam ten sam problem w swojej Kappie 3.0 Najwiêcej ile pokazuje to 1/4 skali i nagrzewa siê powolnie. W trakcie jazdy trzeba czekaæ dobre 30 minut ¿eby w ¶rodku zacze³o robiæ siê ciep³o. Po d³u¿szej je¼dzie, szczególnie w korkjach zaczyna siê nagrzewaæ do 90 stopni ale szybko ta temperatura spada. Po godzinie w kabinie robi siê gor±co ale trzeba siê naczekaæ. Obstawiam, ze to wina wiecznie otwartego termostatu. Spalanie te¿ wzros³o o jakie¶ 3 litry.



Kazik - 17-01-2006, 21:40
" />Pan Prezes ma jak zwykle racjê! Testowa³em osobi¶cie temperaturê i silnik ma ok. 90’ a na wska¼niku mam 1/4 skali, ¼le mierzy mi czujnik do wy¶wietlacza – czujnik do komputera dzia³a dobrze – ca³e wyniesione do¶wiadczenie kiedy¶ opisywa³em na grupie. Przed sprawdzaniem temperatury wymieni³em termostat który by³ uszkodzony. Mi najbardziej ‘rzuci³o siê w oczy’, ¿e w czasie jazdy zim± przy przekroczeniu prêdko¶ci 70km/h spada³a temperatura na wska¼niku przez dwa dni je¼dzi³em z zas³oniêt± ch³odnic± i wtedy temperatura w czasie jazdy by³a sta³a – znajomy mechanik mi to wybi³ z g³owy – lepiej jest je¼dziæ z nie dogrzanym silnikiem ni¿ go przypadkowo przegrzaæ. Wymieni³em termostat i teraz wska¼nik staje zawsze na 1/4 skali – latem w korkach przez moment potrafi wzrosn±æ prawie do 1/2 skali. Ciep³o w samochodzie robi mi siê po 3 kilometrach – tyle akurat ma do pracy Gdy mia³em uszkodzony termostat nie zauwa¿y³em ani powolniejszego nagrzewania, ani te¿ wiêkszego spalania – jedyne efekty które zauwa¿y³em to spadanie temperatury w samochodzie i na wska¼niku przy prêdko¶ci powy¿ej 70’.
Ps.
Próbowa³em kupiæ nowy czujnik do wy¶wietlacza lecz informowano mnie, ¿e jest ju¿ niedostêpny i mo¿na albo kombinowaæ z podstawieniem z innego samochodu, który mo¿e bêdzie pokazywa³ wiêcej lub siê z tym pogodziæ... na razie godzê siê z tym



Prezes - 17-01-2006, 22:24
" />
">Mam ten sam problem w swojej Kappie 3.0 Najwiêcej ile pokazuje to 1/4 skali i nagrzewa siê powolnie. W trakcie jazdy trzeba czekaæ dobre 30 minut ¿eby w ¶rodku zacze³o robiæ siê ciep³o. Po d³u¿szej je¼dzie, szczególnie w korkjach zaczyna siê nagrzewaæ do 90 stopni ale szybko ta temperatura spada. Po godzinie w kabinie robi siê gor±co ale trzeba siê naczekaæ. Obstawiam, ze to wina wiecznie otwartego termostatu. Spalanie te¿ wzros³o o jakie¶ 3 litry.

Warto jak najszybciej wymienic termostat szczególnie ze jest po³owe tanszy niz do 2.0 / 2.4 . V6 powinno sie nagrzewac b³yskawicznie. I szkoda paliwa....



Prezes - 17-01-2006, 22:33
" />
">przez dwa dni je¼dzi³em z zas³oniêt± ch³odnic± i wtedy temperatura w czasie jazdy by³a sta³a – znajomy mechanik mi to wybi³ z g³owy – lepiej jest je¼dziæ z nie dogrzanym silnikiem ni¿ go przypadkowo przegrzaæ.

POPIERAM !!! POPIERAM !!! POPIERAM !!!

uk³ad ch³odzenia jest tak skonstruowany , ze ma skutecznie dzia³aæ zarówno przy +40 jak i -40 stopniach i nie nalezy go ulepszac tektur±.
Sprawny termostat i dobry p³yn - wystarczy w 100%.



lukasz22i - 18-01-2006, 22:38
" />
">Mam ten sam problem w swojej Kappie 3.0 Najwiêcej ile pokazuje to 1/4 skali i nagrzewa siê powolnie. W trakcie jazdy trzeba czekaæ dobre 30 minut ¿eby w ¶rodku zacze³o robiæ siê ciep³o. Po d³u¿szej je¼dzie, szczególnie w korkjach zaczyna siê nagrzewaæ do 90 stopni ale szybko ta temperatura spada. Po godzinie w kabinie robi siê gor±co ale trzeba siê naczekaæ. Obstawiam, ze to wina wiecznie otwartego termostatu. Spalanie te¿ wzros³o o jakie¶ 3 litry.

Widze ze ten problem dotyczy praktycznie wszystkich Poza tym denerwuje mnie strasznie moc dmuchawy, nawet jak dam na 5-ty bieg to wieje tak sobie, para z szyb schodzi powoli bo i tak zanim sie nagrzeje to ja juz pojade! W drugim aucie na max. predkosci dmuchawy tak w aucie wieje ze mo¿na poczuæ sie jak sam Chopin po koncercie!
Pozdrawiam



Luckyy - 19-01-2006, 18:34
" />to drugie auto po pewnie VW ;-)



Blash - 19-01-2006, 19:25
" />no to ja bêdê w opozycji i powiem ze ciepe³ko zaczyna leciec juz po kilometrze ca³kowite nagrzanie zajmuje ok 5 min z szyb schodzi szybko dmucha z kazdego nawiewu silnie wyj±tek to po³±czenie nóg i kratek mog³o by byc lepiej , ty³ kratki tez dosyc ¿wawo ,dodam ze filtr przeciwpy³kowy by³ wymieniany jesieni±



lukasz22i - 19-01-2006, 21:08
" />
">to drugie auto po pewnie VW ;-)

nie obra¿aj mnie:D drugi to Nissan Almerka!



lukasz22i - 23-01-2006, 11:23
" />Nie no dalej marzne i marzne, musze cos z tym zrobiæ! Orientujecie sie ile ksoztuje taki termostat do 2.0 155KM i czy jest mo¿liwosc zakupu jakiegos zamiennika np od Fiata który by³by tañszy?!

Przy tych mrozach nie daje sie je¼dziæ, kierowenica zimna, lewarek zimny, nawet alcantara ktora zawsze byla neutralna zrobi³a sie zimna i nieprzyjemna!



grzole - 23-01-2006, 14:15
" />U mnie na desce rozdzielczej zazwyczaj prezentowana jest temperatura oko³o 70 stopni ale i 90 stopni te¿ bywa³o przy staniu w korku. W trasie w zimowej szacie zewnêtrznej (jazda dwa dni temu z Warszawy do Wroc³awia przy temp. zewn. ok. -15 stopni) to i wskazanie rzêdu 70 jest problematyczne. Muszê sprawdziæ czujniki na ECU.



lukasz22i - 23-01-2006, 16:10
" />By³em w sklepie i dowiedzia³em sie ze taki termostat mogê Mieæ ju¿ za 105z³ czyli te ceny serwisowe ponad 200z³ niech sobie wsadza w d.. Szkoda ze filtr kabinowy jest taki drogi:(



KKMisfire - 24-01-2006, 09:52
" />Filtr kabinowy mo¿na ju¿ kupiæ za 70PLN. Dla przyk³adu w Norauto filtr Filtrona jest w³a¶nie w takiej cenie.

Pozdro
Konrad



Arek - 24-01-2006, 17:51
" />z filtrem juz duzo wyja¶niali¶my. Niektóre maj± aktywny wêgiel i sa dro¿sze. Aha Nie zawsze filtr z filtrona pasuje. kilka razy zamawia³em i dostawe³em niby do kappy ale by³ za ma³y. Okaza³o sie ¿e bra³em do starszego modelu kapiszona . Teraz kozystam z wynalazka o symbolu K1116A (chyba muszê sprawdziæ) jest ten sam jak do alfy 166 i pasuje idealnie. Kupiony na allegro za chyba ok 70 z³.



Wujek_2000 - 26-01-2006, 11:08
" />Dowiadywa³em siê o cene i dostêpno¶æ termostatu w hurtowni w Pile, no wiêc do mojej 3.0 koszt takiej czê¶ci to 450 z³. i trzeba czekaæ 2 tygodnie na sprowadzenie :?



Nasion - 26-01-2006, 11:26
" />Niedogrzanie silnika mo¿e byæ spowodowane termostatem, ale je¿eli chodzi o ogrzewanie to du¿e znaczenie filtr kabinowy. Je¿eli dawno go nie wymienia³e¶ radze zacznij od tego. Ja mia³êm podobny problem i pomog³o. Je¿eli chodzi o temperaturê to w moim dieslu te¿ jest ci±gle ok. 70 stopni, a w ¶rodku jest ciep³o. Pozdrawiam.



Wujek_2000 - 26-01-2006, 17:40
" />Ale mi siê silnik nie zagrzewa, ca³y czas jest albo 50 albo 55 stopni, jak d³ugo stoje w korkach to po godzinie wchodzi na 90 stopni ale zaraz znowu spada do 60.



lukasz22i - 09-02-2006, 21:05
" /> No i mój kapiszon lata ju¿ na nowym termostacie i wkoñcu zacz±³ grzaæ jak nale¿y Pierwszy termostat który przyszed³ na sklep to by³o jakies nieporozumienie za 100z³ które nei pasowa³o wogóle, drugi kosztowa³ juz195z³(udalo m isie zbic na 160z³) i pasuje jak ula³!



robak - 22-10-2009, 16:42
" />Wydaje mi siê ¿e tez czeka mnie wymiana termostatu.
Móg³bym pierw podjechaæ sprawdziæ faktyczn± temperaturê ale podpiêcie to koszt 100z³ a nowy termostat to 150z³ wiêc chyba lepiej w ciemno wymieniæ.
Chyba ¿e mo¿ecie podaæ parê rad (ale ³opatologicznie) jak sprawdziæ czy to problem z termostatem.
Moje autko jest gara¿owane w 15 stopniach i wskazówka nie rusza z miejsca po przejechaniu 6 km - tyle mam do pracy.
Czy wymianê termostatu mogê zrobiæ sam czy lepiej w warsztacie? Co stwarza najwiêkszy problem?



topcio1 - 22-10-2009, 16:45
" />sprawdzenie jest banalnie proste:
odpalasz zimny silnik i sprawdzasz czy ch³odnica nagrzewa siê równomiernie z silnikiem czy nie, sprawny termostat powinien pu¶ciæ ciecz na ch³odnicê dopiero po osi±gnieciu przez silnik 86 st.



robak - 22-10-2009, 17:17
" />Ok. czyli dotykam silnik ³apka i ch³odnice i czekam. D³ugo tak mam czekaæ? minute, 30 minut?



malinowy - 22-10-2009, 17:30
" />Mialem w lybrze walniety termostat, bardzo ³atwo sprawdzic, ja trzyma³em za termostat i gorny waz przy samej chlodnicy, jesli sie nagrzewaja razem to znaczy ze termostat walniety, czyli jest ciagle otwarty i plyn idzie od razu na chlodnice. Termostat powinien sie otworzyc tuz przed osi±gnieciem przez silnik temp roboczej, w lybrze 88st



topcio1 - 22-10-2009, 17:30
" />10 minut ,



robak - 23-10-2009, 11:25
" />No i nagrzewaj± siê jednocze¶nie. niestety, czeka mnie kolejny wydatek...
Mam jeszcze jedno pytanko - du¿o jest roboty z jego wymian±? Nigdy tego nie robi³em wiêc bêdê wdziêczny za porady...



topcio1 - 23-10-2009, 12:29
" />ma³o,
Zdejmujesz przewody z dolotu powietrza, spuszczasz p³yn z ch³odnicy, ¶ci±gasz przewody wodne z termostatu, odkrêcasz termostat, oczyszczasz g³owicê pod termostatem, zak³adasz nowy termostat, zak³adasz wszystkie przewody, wlewasz p³yn.
Zrób zdjêcia i opis do relacji w dziale "zrób to sam"
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \