Kappa - podwojny wydech



szlemik3 - 16-03-2007, 17:12
" />co sadzicie o podwojnym wydechu,czy moze ktos juz probowal lub ma zrobiony.Planuje to zrobic,oczekuje podpowiedzi.






Pablo - 16-03-2007, 17:53
" />Takie cudo mia³ Damian z LT. Chyba bardziej pasuje ni¿ taka dwururka



Przemo - 16-03-2007, 18:06
" />Mnie siê ta dwuruka podoba, my¶lê ¿e jej wykonanie jest tañsze ni¿ wersja Damiana.



DRoszi - 16-03-2007, 19:59
" />taka podwójna dwórurka pasuje wg. mnie tylko do v8
wersja LT jest ok a ja mam jedna rure i styka




sloneczna - 16-03-2007, 21:40
" />Ja mam orgina³ i nie mam zamiaru zmieniac .Ale jestem ciekawy ,jak inni maj± ,mo¿e kto¶ zamie¶ci przy okazji fotkê .



M³ody - 16-03-2007, 21:46
" />Po co Ci taki wydech?? :lol:



DRoszi - 16-03-2007, 23:22
" />ja sie zastanawiam jak robi sie podwójny wydech przy pieciu cylindrach ??
dlA MNIE JEST TO BEZ SENSU w v6 rozumiem 2 wydechy po 3 gary
w v8 mozna 4 bo tak czesto nawet seryjnie maja

ale po co kombinowac jak koñ pod góre bo chyba tylko o wygl±d nie chodzi



Miro - 17-03-2007, 00:10
" />Mi osobiscie sie podoba podwojny wydech
Ciekaw jestem tylko jak chodzi
Ja mam za³ozony jeden wydech ale sadzi takim basem,ze po dluzszej jezdzie musze uszy przetykac :wink:
W koncu sportowy wydeszek firmy K&N

Moze kiedys zmienie na orginal



Pablo - 17-03-2007, 00:25
" />Panowie.
Generalnie podwójny wydech nie tylko s³u¿y ozdobie. Bior±c pod uwagê ¿e w Kappie koñcówka wydechu jest delikatnie schowana wystawianie takich luf urody autku nie doda :lol: Taka modernizacja i wywalenie katalizatora z pewno¶ci± kilka kucy obudzi :wink:



Przemo - 17-03-2007, 00:29
" />W swojej Turbo mam oryginalny t³umik z dwiema koncówkami, elegancko schowany pod zderzakiem i mi to wystarczy. Ale nie ukrywam ¿e taki wydech jak na 1 zdjeciu bardzo mi siê podobo, co pisa³em wcze¶niej. Gdyby kupi³ auto z takim to napewno bym go nie wywala³.



sloneczna - 17-03-2007, 13:59
" />Jako¶ nie jestem zwolenikiem du¿ych rur (wiader ).Nawet w/g mnie napewno uroku nie daj± . Nie wiem jak z g³osem ale rura 100mm mocno basuje co jest uci±¿liwe podczaspodru¿y.
Ja zmieni³em cza³y wydech w FC ,a by³ strikte sportowy i bucza³ jak nie wiem co. Teraz mam wstawiony katalizator (by³a przelotka) ,orginalny fabryczny ¶rodkowy ,koñcowy Jetexa al sportowy i wywali³em koñcówkê Sebringa Fi 100 na Elli 80/65mm .
Efekt taki ³adnie cicho mruczy (wolnych nie s³ychaæ ) potem daje bardziej metaliczny z bardzo ma³± ilo¶ci± bassu .W trasie jest cicho i konfortowo nic nie burczy . Ryknie tylko przy przegazowaniu i ostrym przyspieszeniu . Silnik 20v sam w sobie ma ¶liczny dzwiêk ,a po dodaniu sto¿ka podkre¶li³em jego bardziej sportowe brzmienie .
Ale to tylko moja opinia ,po prostu nie wypada mi je¿dziæ ryczad³em(zwracaæ na siebie uwagê) .




Zygi - 17-03-2007, 14:55
" />Je¿d¿±c coupetk± trudno nie zwracaæ uwagi :wink: Ale je¶li chodzi o wydech to te¿ wole cichy. A te dwie dwururki to chyba za du¿e...jak dla mnie. Wersja Damiana jest lepsza IMO



szlemik3 - 17-03-2007, 15:14
" />Kappa sama z siebie nie jest autkiem do ktorego zaklada sie mase spojlerow,ale lubie sie troche wyrozniac i taki wydech nada jej troche charakteru.Na wypasione alusie narazie brak funduszy.Nie chodzi mi o to by mnie slyszano z daleka a w srodku mozna bylo ogluchnac.Mruczy ladnie i niech tak pozostanie.Zastanawiam sie tylko czy wyrzucic katalizator.



Zygi - 17-03-2007, 15:22
" />Je¶li chcesz mieæ takie dwururki to mo¿e trochê zmniejsz ich ¶rednice. Te s± za du¿e...No ale oczywi¶cie to tylko moja opinia Tej jako¶ tak dziwnie mocno wystaj±...



konrad77 - 17-03-2007, 15:24
" />wg mnie taki wydech wogóle nie pasuje do Kappy sedana, w koñcu to dostojna limuzyna. Co do wyrózniania siê to Kappa mimo wszystko jest jeszcze oryginalnym autem w Polsce, choæ ju¿ ich coraz wiêcej.



wicia2c - 25-03-2007, 18:36
" />
">Kappa sama z siebie nie jest autkiem do ktorego zaklada sie mase spojlerow,ale lubie sie troche wyrozniac i taki wydech nada jej troche charakteru.Na wypasione alusie narazie brak funduszy.Nie chodzi mi o to by mnie slyszano z daleka a w srodku mozna bylo ogluchnac.Mruczy ladnie i niech tak pozostanie.Zastanawiam sie tylko czy wyrzucic katalizator.

a moze Ty poprostu pomyli³e¶ sie przy kupnie samochodu moze bardziej pasowa³a by Ci Calibra (czy jka to sie pisze) bo wed³ug mnie wstawianie takich rynien zamiast gustownego orginalnie schowanego t³umnika ma taki sam sens jak obwieszenie malacza spojlerami mozna to tylko spieprzyæ i w dodatku popsuæ opinie o kierowcach Kappy jak chcesz mocy to kup wiekszy silnik ale to tylko ja tak my¶le g³osuje za klasykiem!!!!!



wicia2c - 25-03-2007, 18:40
" />Kappa ma sama w sobie charakter ale gustowny pomys³ Adama w LT jest dobry lepiej co¶ dobrego (drogiego nietsety) niz kupe ch³amu



Luckyy - 25-03-2007, 19:44
" />
">Kappa ma sama w sobie charakter ale gustowny pomys³ Adama w LT jest dobry lepiej co¶ dobrego (drogiego nietsety) niz kupe ch³amu

Pana Damiana z LT!!



Pablo - 25-03-2007, 20:25
" />
">Kappa ma sama w sobie charakter ale gustowny pomys³ Adama w LT jest dobry lepiej co¶ dobrego (drogiego nietsety) niz kupe ch³amu

Pana Damiana z LT!!

:lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: : hahaha : : hahaha : : ozor : : ozor : :bitwa4: : ups : :wink:



norbiwolow - 26-03-2007, 09:46
" />ja mam V6 i jakbym mial nadmiar gotówki to pomysla³bym nad dwoma wydechami - na dzien dzisiejszy szukam ³adnej koncówki podwójnej identycznej jak w oryginale tylko pochromowanej wyfietej do do³u - maj± takie chyba nowe Audi A6 w dieslu
p.s. wywalenie kata moze spowodowac problemy z sond± lambda i spalaniem co o tym myslicie w V6 -ewentualnie w jej miejsce strumienice ?



szlemik3 - 29-04-2007, 12:24
" />Po dluzszym czasie i wielu koncepcjach wydech zostal zrobiony.Koncowki nie sa perforowane,takze zadnego basu ani wiekszego halasu,jest jak przed montazem-mozna powiedziec zadnej roznicy poza wygladem.Tak to wyglada







sloneczna - 29-04-2007, 13:36
" />Fajnie to zrobi³e¶ zdecydowanie lepiej jak te z pierwszej fotki .
Czy druga rura jest dzia³aj±ca ?
Nie widzê dystansu od zderzaka . Nie puka po nim?



norbiwolow - 29-04-2007, 13:46
" />a robi³e¶ co¶ z katalizatorem - czy kto¶ juz go usuwa³ lub zastêpowa³ strumienic± czy bêdzie g³o¶niej i czy wzro¶nie spalanie

koncóweczki spoko choæ ja jednak obstaje za fabrycznym - wg mnie w tym aucie najlepiej jak nie widaæ wydechu - ale to moje zdanie



szlemik3 - 29-04-2007, 14:13
" />Druga koncowka jest podlaczona.Z dystansem narazie nic nie robie,nie puka.Katalizator i reszta puszek oryginalne.



sloneczna - 29-04-2007, 16:17
" />Bêdziesz na zlocie ? Trochê bêd± basowa³y ,bo jest zwiêkszenie ¶rednicy koñcowej (a to sprzyja temu dzwiêkowi ).
Ja nie mia³em katalizatora w FC ,ale teraz ju¿ mam za³o¿ony .Denerwowa³ mnie smród spalin poza tym nie odczu³em zmian 2,0 20v ,no i emisja spalin zawsze potencjalnie mo¿e byæ z tym problem .



norbiwolow - 29-04-2007, 16:37
" />a przerabia³ kto¶ temat z katem w V6



Miro - 29-04-2007, 21:05
" />Bardzo ³adnie sie prezentuje z dwoma koñcówkami
Mo¿e kiedy¶ zrobie sobie tak w Themie



pawcio1 - 29-04-2007, 22:38
" />Bardzo ³adnie to wygl±da,mo¿e troszke za du¿a ¶rednica rur wydechu...
ale efekt jest super : yesyes :



norbiwolow - 30-04-2007, 08:51
" />zrób foto jak to pod spodem jest rozwiazane !!!
mi po g³owie lata pomysl 2 aktywnych wydechów - V6 tak wiec jak najbardziej wskazne



szlemik3 - 01-05-2007, 12:11
" />fotki wrzuce pozniej,szczerze nie chce mi sie otwierac kanalu.Druga koncowka jest podlaczona do tlumika koncowego po lewej.Probowalem podlaczyc sie za katem ale nie ma jak poprowadzic rur z prawej strony-zbiornik paliwa,a nad wachaczem za malo miejsca.Byla opcja rozprowadzenia wszystkiego w ksztalcie V prostymi rurami,ale za mocno zmniejszylby sie przeswit auta.



Marcin_D - 01-05-2007, 19:48
" />Wczoraj patrzy³em ten temat ale mi sie zdjêcia co¶ nie chcia³y ³adowaæ.
Ta na pierwszym zdjêciu to ma fajne felgi, ale ten wydech ehhh - rzecz gustu. Ten patent co ty zrobi³e¶ du¿o lepszy - ale ja osobi¶cie nie gustuje w takich dodatkach w Kappie (co innego w jakiej¶ Delcie II).
Dla mnie Kappa ma byæ elegancka, a nie sportowa, a taki wydech kojarzy mi siê z takim sportowym autkiem (takim ma³ym skurczysynkiem).



maki - 04-06-2007, 00:54
" />bardzo bym prosil o zjdecie podwozia samochodu. sam chce cos takiego sobie zamontowac w swoim autku...



szlemik3 - 04-06-2007, 21:46
" />
">bardzo bym prosil o zjdecie podwozia samochodu. sam chce cos takiego sobie zamontowac w swoim autku...
wstawiam fotki wedle zyczenia,jesli pomoga to super,w razie pytan jestem do dyspozycji








maki - 04-06-2007, 23:04
" />wielkie dzieki a zmieniales srednice rury wychodzacej z tlumika? czy tylko dospawales druga idaca w bok?? zapomnialem napisac, ze wyglada to zaj : cenzura :

pozdrawiam



szlemik3 - 04-06-2007, 23:44
" />srednice pozostaly te same.rura wchodzaca w koncowy tlumik-ta dodatkowa-lekko wpuszczona jest w oryginalna aby "kopcily" obie.
Dzieki i pozdrawiam



Wujek_2000 - 07-06-2007, 20:54
" />Wszystko wygl±da bardzo ³adnie i estetycznie, natomiast po obejrzeniu fotek od spodu dochodzê do wniosku, ze to pic na wode fotomonta¿. Szkoda czasu na tak± symulacje, po diab³a ta rura przy zderzaku, jak ju¿ robiæ to z g³ow± i kombinowaæ tak ¿eby ten drugi wydech faktycznie co¶ dawa³ a je¶li nie ma mo¿liwo¶ci na tak± operacjê to darowaæ sobie, co¶ czujê, ze tak wspawana rura mo¿e powodowaæ zawirowania i cofanie gor±cych spalin przy t³umiku koñcowym. Wygl±da super choæ ja bym zrobi³ 2xelipsy a nie rury, natomiast z punktu widzenia technicznego to nie ma sensu.

Norbiwolow obecnie mam usuniêty katalizator natomiast jak na razie nie powiem ci jak autko siê sprawuje bo jest w nim wykonywana masa prac i od ponad miesi±ca jest d³ubane, wiêc powiem jak skoñczymy.

Kto¶ wspomnia³, ¿e po usuniêciu kata zacz±³ czuæ zapach spalin... nie dziwiê siê ale tylko w sytuacji je¶li wydech zosta³ ¼le zespawany i ma solidne przedmuchy w innym wypadku nie ma prawa czuæ spalin.

Je¶li mo¿na to uznaæ za tuning to w swojej Kappie planujê wymieniæ doloty, orginalne czarne na chromowane o wiêkszej ¶rednicy z Alfy GTA albo Alfy 3.0 (i jedne i drugie s± wiêksze ni¿ w kappciu). Doloty ju¿ mam ale po rozpakowaniu paczki za³ama³em siê jak zobaczy³em w jakim s± stanie wiêc na chwilê obecn± muszê je solidnie zregenerowaæ. Fotki przed i po wstawiê

Je¶li jest kto¶ chêtny na takie doloty to mogê jeszcze jeden komplet za³atwiæ



norbiwolow - 07-06-2007, 22:44
" />a jaki ³±czny koszt tej operacji z dolotem ? sam kolektor czy wszystko od filtra w górê ?
czekam na rel jak fura lata bez kata



Wujek_2000 - 08-06-2007, 16:26
" />Je¶li chodzi o usuniêcie kata to koszt zale¿y od tego gdzie ca³y zabieg przeprowadzasz, nie jest to wielka filozofia wiêc te¿ nie jest to wielki koszt. Je¶li chodzi o same doloty to ceny wachaj± siê w zale¿no¶ci od tego gdzie takowe czê¶ci dopadniesz i ile ich w³a¶ciciel za¶piewa, mi uda³o sie kupiæ w cenie 30 z³. za sztuke czyli 180 z³. za wszystkie 6 plus koszt przesy³ki. Wczoraj je doczy¶ci³em i s± cacy, jak lustro Chwilowo wymienione zostan± doloty a kolektorów nie ruszam. Pokrywa silnika te¿ bêdzie w chromie, podobnie podstawka klimatyzacji i podstawka alternatora, który ju¿ zosta³ wypiaskowany i wyczyszczony. Tak przy okazji je¶li ma kto¶ na zbyciu p³yte plastiko9w± pod silnik to chêtnie kupiê bo moja nigdy jej nie mia³a i strasznie mi siê ¶mieci i brudzi silnik i skrzynia :cry:



norbiwolow - 08-06-2007, 17:07
" />a co wstawi³e¶ w miejsce kata strumienice czy zwyk³± rurê ?



Wujek_2000 - 08-06-2007, 20:43
" />rurke przelotow±, strumienica mo¿e co najwy¿ej narobiæ ba³aganu i cofn±æ spaliny do komory silnika, powoduje za du¿e zawirowania powietrze



norbiwolow - 19-06-2007, 10:33
" />wczoraj przy zabawie z tylnym zderzakiem na kanale - pad³ pomys³ podwójnego wydechu do mojej V6 - tylko aby to mia³o rêce i nogi to tak za t³umikiem ¶rodkowym zrobiæ V i pu¶ciæ na boki po 2 rury i na koncach ma³e t³umiki koñcowe

wersja rozbudowana - za katem zozej¶æ na 2 rury
wersja hardcore - z kolektora wydechowego polecieæ na 2 rury bez kata i ¶rodkowych - tylko na koncach t³umiki

ja obstajê za najmniejsz± ingerencj± bo nie chcê buczec na ulicach ( ju¿ siê nacieszy³em tuningiem przy hondzie ) a chcê jedynie polepszenia wydajno¶ci wydechu - bo dzwiek V6 jest sam w sobie super

czy kto¶ dokona³ jakiego¶ powa¿niejszego modu wudechu czy jedynie tak jak czytam - usun±c kata itp.



Wujek_2000 - 19-06-2007, 19:29
" />norbiwolow ja planuje podwojny wydech ale tak jak piszesz ka¿dy indywidualny dla wlasnego kolektora, w innym wypadku, samo rozdwojenie obecnego wydechu nic ci nie da poza efektem wizualnym. ja taka robote planuje na wrzesien ale to jeszcze nic pewnego.



norbiwolow - 19-06-2007, 22:45
" />to jakby co pamiêtaj aby mieæ cyfraka ko³o siebie i fotki cykaæ co i jak



norbiwolow - 12-10-2007, 17:48
" />Wujek_2000 - i co z tym wydechem ? robi³es cos ?



Wujek_2000 - 12-10-2007, 22:03
" />Jeszcze nie, na razie wymieniam przewody hamulcowe i zabieram siê za rozrz±d i lakier, duperele zostawiam na pó¼niej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \