Kappa - podcisnienie w baku paliwa



romo - 25-05-2005, 17:25
" />wprawdzie mam instalke gazowa ale samochod na wolnych obrotach i do 1800 pracuje na paliwie.monter ktory montowal instalacje wpakowal wlew gazu obok wlewu paliwa.aby byl mozliwy dostep pistoletu do tankowania gazu zostal celowo uszkodzony korek tz pozbyto sie czesci korka.poprzednik twierdzil ze zalatwil jedna pompe paliwowa bo robilo sie podcisnienie wiec zalecil niedokrecanie calkowite korka ale to smierdzi.rozbieralem zawor i wszystko niby dziala ale powstawalo podcisnienie gdyz pompa wysysala powietrze a zawor nie wpuszczal do baku powietrza.kupilem wiec nowy korek i tez musialem go przerobic .mimo ze ustami mozna wciagnac powietrze to po zakreceniu w baku powietrze nie moze przedostac sie przez odpowietrznik.po popuszczeniu korka albo wcisnieciu trzpienia w korku bak az trzeszczy.czy ktos z was ma podobny przypadek a m,oze ktos dokladal z was dodatkowy odpowietrznik w baku?




wujek - 25-05-2005, 19:33
" />Witaj,
Mam "zagazowan±" Themê, a instalacja, na moje ¿yczenie, zosta³a wzbogacona o dodatkowy przeka¼nik wy³±czaj±cy pompê paliwow±.
Dlaczego? Maj±c "zasilanie" gazowe je¿d¿ê przewa¿nie z ma³± rezerw± benzyny. Ot tyle, ¿eby odpaliæ i rozgrzaæ silnik do temperatury prze³±czenia na gaz. Po prze³±czeniu na gaz, pompa paliwowa pracowa³aby w wyjatkowo ciê¿kich warunkach - nie bed±c ch³odzona poprzez zanurzenie w benzynie i ca³y czas pracuj±c na pe³nym ci¶nieniu, tyle co odpu¶ci zawór nadci¶nieniowy w pompie (7 bar). Taka sytuacja mog³aby doprowadziæ do uszkodzenia pompy.
A podci¶nienie w baku? Teoretycznie powinno wystapiæ nadci¶nienie, ale ono jest usuwane przez uk³ad odpowietrzania aktywnego, tzn. silnik poprzez uk³ad zaworków i wê¿yków odsysa opary, reguluj±c ci¶nienie w baku. Jest to do¶æ z³o¿ony uk³ad i bez rysunków trudny do opisania.
A w Twoim przypadku? Zatkanie, ¶ci¶niêcie przewodu odpowietrzaj±cego
mo¿e pozbawiæ uk³ad odpowietrzania i odzysku oparów paliwa(taka nazwa tego zestawu rurek i zaworków) w³a¶ciwych warunków pracy i wówczas mog± wyst±piæ takie dziwne objawy. To tylko rozwa¿anie teoretyczne, ale je¿eli wcze¶niej takich problemów " nie stwierdzano" to ...?
Chyba warto obejrzeæ wê¿yki i zaworki w nadkolu i pod samochodem i sprawdziæ, jaki jest ich stan. Mo¿e przypadkowy drobiazg?
Pozdrawiam



Lewutek - 25-05-2005, 20:24
" />A moja KAPP-cia ma za³o¿ony wlot do tankowania LPG tu¿ obok wlewu benzyny ... nic nie ociera ... korek do benzyny nie jest uszczerbany i "dzia³a" normalnie przy odkêcaniu no i oczywi¶cie jest normalnie zakrêcony ... ogólnie nie ma kolizji wlewu benzyny i LPG ... oczywi¶cie wszystko jest za klapk± zamykane z centralnego zamka ...

Odno¶nie pompy benzyny to moja instalacja LPG jest II-generacji wy³±cza j± gdy jedzie siê na gazie ... a gdy trzeba jechaæ na benzynie to jest uruchamiana i pracuje jakby nie by³o instalacji LPG ...

Po mojemu to kiepskiemu gazownikowi powierzy³e¶/powierzono "MAJ¡TEK" ... :?



romo - 26-05-2005, 13:01
" />
">Witaj,
Mam "zagazowan±" Themê, a instalacja, na moje ¿yczenie, zosta³a wzbogacona o dodatkowy przeka¼nik wy³±czaj±cy pompê paliwow±.
Dlaczego? Maj±c "zasilanie" gazowe je¿d¿ê przewa¿nie z ma³± rezerw± benzyny. Ot tyle, ¿eby odpaliæ i rozgrzaæ silnik do temperatury prze³±czenia na gaz. Po prze³±czeniu na gaz, pompa paliwowa pracowa³aby w wyjatkowo ciê¿kich warunkach - nie bed±c ch³odzona poprzez zanurzenie w benzynie i ca³y czas pracuj±c na pe³nym ci¶nieniu, tyle co odpu¶ci zawór nadci¶nieniowy w pompie (7 bar). Taka sytuacja mog³aby doprowadziæ do uszkodzenia pompy.
A podci¶nienie w baku? Teoretycznie powinno wystapiæ nadci¶nienie, ale ono jest usuwane przez uk³ad odpowietrzania aktywnego, tzn. silnik poprzez uk³ad zaworków i wê¿yków odsysa opary, reguluj±c ci¶nienie w baku. Jest to do¶æ z³o¿ony uk³ad i bez rysunków trudny do opisania.
A w Twoim przypadku? Zatkanie, ¶ci¶niêcie przewodu odpowietrzaj±cego
mo¿e pozbawiæ uk³ad odpowietrzania i odzysku oparów paliwa(taka nazwa tego zestawu rurek i zaworków) w³a¶ciwych warunków pracy i wówczas mog± wyst±piæ takie dziwne objawy. To tylko rozwa¿anie teoretyczne, ale je¿eli wcze¶niej takich problemów " nie stwierdzano" to ...?
Chyba warto obejrzeæ wê¿yki i zaworki w nadkolu i pod samochodem i sprawdziæ, jaki jest ich stan. Mo¿e przypadkowy drobiazg?
Pozdrawiam
dzieki za wskazanie przyczyny.jutro wjade na kanal i poszukam.byc moze faktycznie cos jest zacisniete.pozdrawiam




romo - 26-05-2005, 13:04
" />
">A moja KAPP-cia ma za³o¿ony wlot do tankowania LPG tu¿ obok wlewu benzyny ... nic nie ociera ... korek do benzyny nie jest uszczerbany i "dzia³a" normalnie przy odkêcaniu no i oczywi¶cie jest normalnie zakrêcony ... ogólnie nie ma kolizji wlewu benzyny i LPG ... oczywi¶cie wszystko jest za klapk± zamykane z centralnego zamka ...

Odno¶nie pompy benzyny to moja instalacja LPG jest II-generacji wy³±cza j± gdy jedzie siê na gazie ... a gdy trzeba jechaæ na benzynie to jest uruchamiana i pracuje jakby nie by³o instalacji LPG ...

Po mojemu to kiepskiemu gazownikowi powierzy³e¶/powierzono "MAJ¡TEK" ... :?
tak jak juz kiedys pisalem to poprzednik zagazowal samochod.instalacja automatycznie zaczna pracowac powyzej 1800 obr.faktycznie jest skopany wlew .mozna bylo wlew paliwa przesunac bardziej w prawo i wszystko byloby ok a tak trzeba od nowa przerabiac



Grzejnik - 30-05-2005, 08:50
" />
">
Mam "zagazowan±" Themê, a instalacja, na moje ¿yczenie, zosta³a wzbogacona o dodatkowy przeka¼nik wy³±czaj±cy pompê paliwow±.

witam. Co do od³±czania pompy paliwa podczas pracy na gazie to nie poleca³bym tego manewru. Podczas normalnej pracy silnika paliwo ktore jest w ukladzie kr±zy i odbiera ciep³o od wtryskiwaczy a jezeli nie ma tego ruchu paliwa to istnieje ryzyko ich zapieczenia . Sam mia³em taki objaw w silniku K16 Rovera (polonez 1.4). Po od³±czeniu tej pompy po ok. 1000 km. silnik przesta³ pracowac na benzynie. po zdemontowaniu wtryskiwaczy okaza³o sie ze dwa by³y w³a¶nie zapieczone mimo iz auto startowa³o na benzynie. Jak na moje to lepiej miec ta 1/4 baku niz robic jakie¶ odciecia... pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \