robert199 - 24-07-2007, 11:27
" />możę ktos z was miał taki problem, nie moge sie pozbyc piszczenia paska w mojej kappie pasek juz wymieniony rolka napinacza tez, bo mialem wrazenie, ze ma luz ale nowa tak samo, łożyska od alternatora i od wspomagania popryskałem wd 40 i nic. wydaje mie sie, ze to piszczy jedank pasek a nie ktoros łożysko, bo jak użyje do paska jakiegos srodka pzreciw piszczeniu, to na chwile jest cisza a póżniej znowu to samo.
to piszczenie zaczelo sie po jezdzie w bardzo obfitym deszczu, nastepnego dnia pasek juz strasznie piszczał.
jak powinien byc napięty pasek?
może w tym jest problem, koła pasowe na oko nie mają bicia.
nie mam uz pojęcia co może byc
piszczenei ustepuje jak popryskam ta gładką cześc paska nie ta z ząbkami.
prosze o pomoc, jakies pomysły, bo zabiera mi to całą przyjemnośc z jazdy
Anonymous - 24-07-2007, 16:09
" />w punto mialem podobny problem tylko ze kazde wjechanie w kaluze powodowalo zapalenie sie kontrolki od ladowania. Poranna rosa z kolei powodowala piszczenie, ktore po pewnym czasie ustepowalo. Pasek powinien byc tak napiety, zeby nie uginal sie na cm przy mocnym nacisnieciu. U mnie okazalo sie niestety ze obudowa od alternatora byla peknieta i bezpiecznie bylo tego nie ruszac ;] obudowe mozna bylo wymienic, jednak auto zostalo sprzedane...
DeviLL - 24-07-2007, 17:50
" />Niech ci mechanik napnie dobrze pasek to nie bedzie piszczec , tez mi kiedys piszczal :wink:
Marcin_D - 24-07-2007, 20:03
" />No OK tylko tam jest taki samonapinacz, który się napina kluczem (nie pamiętam jaki rozmiar) i się wszystko robi OK, a przestaje piszczeć jak psikniesz po tej gładkiej stronie bo to ona sie toczy po rolce napinającej.
robert199 - 25-07-2007, 12:15
" />byłlem u mechanika i stwierdził, ze to łożysko alternatora, ale ciągle nei rozumiem tego, ze jak popryskam pasek to piszczenie ustepuje,
pasek jest napinany sam pzrez ten napinacz, ze sprężyną, napięcie jeszcze można regulować tą napinaczką na dole, ale w wersjach bez klimatyzacji, to pasek byl tylko na 3 kolach pasowych i napinaczu tym na sprężynie.
może ktoś wie, jak wyciąga sie alternator??
mechanik powiedział mi za naprwawe 100pln niewiem czy to dużo czy nie
bo mówil, ze prawdopodobnie trzeba odkręcać półoś, aby go wyjąć
MarKapp - 10-11-2008, 11:09
" />Odgrzebuję ten temat, bo mam podobny problem:
Piszczący pasek, szczególnie w czasie deszczu i przy skręconych kołach - wymieniłem na nowy firmy Dayco, pisczenie jednak nie ustąpiło, i co teraz wymienić rolkę napinającą czy psikać czymś :roll:
maciek_czer - 10-11-2008, 12:03
" />Sprawdź sam mechanizm napinacza. Poza spręzyna jest tam jeszcze cos na kształt tarczki ciernej która ogranicza wahania napinacza. Przerabiałem ten problem w 2.0 16V TS. Pasek piszczał, i wydawał różne inne dźwięki, kiedy wymieniliśmy wszystkie rolki, pasek, dalej piszczał. Po wymianie samego napinacza (nie jego rolki) problem ustąpił.
fazi - 10-11-2008, 12:52
" />Witam tez sie podłącze,moj pasek z kolei pstyka na wysokości napinacza ,dodam ,że napinacz nowy ,wszystkie koła też .Mechanik tłumaczy ,ze to na łączeniu paska robi się ten dzwięk???.Co to są za samochody szlak może trafić w żadnym tak jeszcze nie miałem.[/quote]
robert199 - 10-11-2008, 13:59
" />nie rozwiązałem w pełni problemu piszczącego paska, ale draźnie pryskam go silikonem do uszczelek i pomaga na około miesiac, nic innego teraz mi do głowy nie przychodzi, wiem że napewno piszczy cos na zewnetrznej stronie paska, tej gładkiej, ale co to jeszcze niewiem.
Piszczyk - 10-11-2008, 21:46
" />sposób przetestowany na szwagrowym A4 1.9 tdi:
świeczka i na pracującym silniku smarujemy
po wierzchu i od spodu na wieloklinie też
(przy okazji na świeczce zbierze się cały brud z rowków)
8O pomogło...
MarKapp - 12-01-2009, 22:26
" />U mnie pomogła wymiana tej rolki napinającej (ze sprężyną), piszczenie zniknęło od razu : yesyes :
Bany - 12-01-2009, 22:33
" />Przyczyna w wiekszosci przypadków to stojący dęba mechanizm napinajacy rolki tej ze sprężyną.
zakladamy na temn mechanizm klucz 32 i próbujemy luzować rolke w kierunku do dołu,jezeli rolka sama nie wraca do góry to stoi na ośce i to jest przyczyna piszczenia.
stabraf - 23-04-2010, 13:55
" />Moje opracowanie regeneracji napinacza:
Powodzenia