tomas - 25-10-2008, 12:51
" />Witam Wszystkich.
Tak jak pisałem we wcześniejszym Poście o modernizacji centralnego zamka, śpieszę donieść że jestem po operacji zastąpienia oryginalnych silniczków w ryglach, poprzez zastosowanie zewnętrznych siłowników.
Narażam się w ten sposób osobo które cenią sobie przede wszystkim oryginalność swoich pojazdów, ale dla mnie ważniejsze jest prostota i swoboda użytkowania, a miałem już dość ręcznego otwierani drzwi tylnych dzieciom kilka razy dziennie.
Miałem ochotę przywrócić sprawność oryginalnym ryglom, ale parę dni temu zaciął mi się wewnątrz silniczek powodując zablokowanie zamka tylnych drzwi. Musiałem ściągać tapicerkę na zamkniętych drzwiach (da się to zrobić, zeszło mi trzy godziny). Po tym zdarzeniu podjąłem decyzję że wstawię zewnętrzne sterowniki.
Zacząłem od wyciągnięcia wszystkich zamków i rozbierania ich na czynniki pierwsze.
Jak rozebrać drzwi czytajcie TUTAJ
Jak rozebrać zamek poczytacie TUTAJ
Ściągnięta pokrywa zamka.
Usunąłem z nich silniczki elektryczne przez co działają teraz bardzo lekko.
[/img]http://img503.imageshack.us/img503/2868/dscf1958ms5.th.jpg[/img] http://img503.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
Zamek bez silniczka.
Do napędu wybrałem siłowniki master(pięć przewodów) o uciągu 4kg. Jest to siła o wiele większa niż potrzeba, ale na pewno przyda się zimą kiedy wszystko będzie chodzić trochę ciaśniej.
Siłownik 4kg. MASTER 5 przewodów.
Po zmontowaniu zamków wmontowałem je z powrotem i zacząłem montaż siłowników.
Może zabrzmi to śmiesznie ale w drzwiach przednich było więcej miejsca niż w tylnych.
Sposób montażu przedstawiają zdjęcia.
Prawy przód
Prawy tył
W przednich ryglach mamy dwie kostki podłączeniowe. Mała kostka z dwoma przewodami to sterowanie centralnego zamka (żółto-niebieski i biały). Można odciąć kostkę ponieważ podłączymy w to miejsce sterowanie z nowego siłownika. Z dużej kostki odcinamy dwa grubsze przewody (zasilanie silniczka) o kolorach szaro-zielony i żółto-czerwony.
Podpięcie drzwi przednich.
do sterowania podpinamy:
żółto-niebieski z wiązki do białego w siłowniku,
biały z wiązki do brązowy w siłowniku.
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
przewód czarny siłownika możemy podłączyć do dużej kostki do przewodu czarnego (masa) lub wsiąść masę z drzwi.
Drzwi tylne
Tu sprawa jest prosta bo podłączamy tylko zasilanie.
Ja użyłem siłowników MASTER ale do tyłu można zastosować siłowniki SLAVE tylko z dwoma przewodami zasilania (zielony, niebieski).
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
Pozostałe przewody tj. biały, brąz, czarny zabezpieczyłem żeby się nie przemieszczały.
Wszystkie łączenia lutujemy i zabezpieczamy np. koszulkami termokurczliwymi.
Do modernizacji potrzebne było trzy kolory przewodów po około 2m, blachowkręty, wiertarka, koszulki termokurczliwe, lutownica, izolacja elektryczna i około 5-6 godzin wolnego czasu.
Zostały mi trzy silniczki z zamków, jeśli ktoś by potrzebował to pisać. Jeden rozłożyłem żeby zobaczyć w jakim jest stanie ale szkoda gadać co zastałem w środku.
Jeśli kogoś zainspirowałem to zachęcam do modernizacji bo nie jest to trudne, może trochę pracochłonne (dłużej schodzi ściągnąć tapicerkę z drzwi niż montaż siłownika) ale do wykonania przez osoby nawet z najmniejszą wiedzą mechaniczno-elektryczną.
Zamierzam też zastosować sterownik centralnego z pilotem z osobnym kanałem do otwierania klapy bagażnika. Opis i fotki oczywiście zamieszczę w tym wątku.
Pozdrawiam Tomasz
Krzys - 25-10-2008, 13:42
" />Dzięki za manual, U mnie jeszcze działają ale na przyszłość się przyda.
misiekk - 25-10-2008, 19:21
" />U mnie też central nie działa i być może Twój sposób zostanie zostanie wykorzystany. Wszystko zależy od tego co się tam porobiło : coto : Dziękujemy za opis i życzę bezawaryjnego działania
skyblu - 25-10-2008, 20:05
" />wrzucam do ulubionych.... you MASTER..
tomas - 31-10-2008, 11:59
" />Witam
Po dwóch tygodniach użytkowania siłowniki sprawują się super.
Przymierzam się do kolejnego etapu, czyli montażu sterownika z pilotem.
I tu mam pytanie techniczne, gdzie znajduje się dokładnie centralka zamka centralnego. :roll:
Czy ciężko się jest do niej dobrać.
Pytam osób które już próbowały?
Pozdrawiam
robert199 - 31-10-2008, 14:41
" />centralka znajduję sie pod tą klapką obok nóg pasażera, u mnie dokładnie na środku, taka kostka z antenką ale schematu nieznam. do tego modułu sa podłączone 2 kostki
maliniak - 01-11-2008, 21:52
" />Miałem problem z centralnym zamkiem w dzwiach tylnych rac chodziły raz nie az w koncu przestały działac.Rozebralem dzwi nastepnie zamki i wyjołem silniczki nastepnie je rozebralem ,dokladnie wymylem komutatory i szczotki spirytusem .Nastepnym krokiem przeszlfować bardzo drobnym papierem sciernym trzeba to zrobic bardzo delikatnie i ostrożnie znów przetarlem spitytysem i wszysyko poskładałem.
Zamki ruszyly i jak narazie czyli trzy tygodnie chodzą bez najmniejszego problemu jak narazie zrobilem ten zabieg w obu dzwiach tylnych z prednimi było ok
Teraz mam zamiar zalozyc zdalne otwieranie bagażnika i domykanie szyb z tym bedzie maly problem moduł od przednich jest w konsoli srodkowej a tylnych w bagazniku bedzie trzeba przeciągac przewody przez cały samochód.
DZIDA - 01-11-2008, 23:16
" />patrząc na zdięcia tych silniczków wiedziałem że gdzieś je widziałem:
tadaaaaaam: KLIK !!!
bez kombinowania
Kabar - 01-11-2008, 23:23
" />
">patrząc na zdięcia tych silniczków wiedziałem że gdzieś je widziałem:
tadaaaaaam: KLIK !!!
bez kombinowania
Wygląda podobnie, ale jednak się różni
DZIDA - 01-11-2008, 23:30
" />
">patrząc na zdięcia tych silniczków wiedziałem że gdzieś je widziałem:
tadaaaaaam: KLIK !!!
bez kombinowania
Wygląda podobnie, ale jednak się różni
sprawdzałeś? czym się różni, bo ja mam gdzies w garażu tez taki siłowniczek chyba 2 szt. z różnych urzadzeń i sa takie same
Kabar - 01-11-2008, 23:40
" />Przecież to widać:
Różnią się obudową, sposobem podłączenia, ilością zębów.
DZIDA - 01-11-2008, 23:45
" />
">Przecież to widać:
http://images49.fotosik.pl/26/3e48f49b7b3ccc48.jpg[/img]
Różnią się obudową, sposobem podłączenia, ilością zębów.
obudowy rozmiarowo są takie same - więc to nie jest problem
podłaczenie też nie problem przerobić
kwestia jedynie zębów faktycznie zostaje - możę się sanmą zębatkę da przełożyć?
Kabar - 01-11-2008, 23:50
" />Tak, wszystko da się przerobić, ale sam napisałeś "bez kombinowania"
DZIDA - 01-11-2008, 23:53
" />
">Tak, wszystko da się przerobić, ale sam napisałeś "bez kombinowania"
jeżeli są takie to można poszukać i właścicwych w jakichś sklepach modelarskich
psuder - 30-11-2008, 16:20
" />Witam serdecznie,
ja również mam problem z zamkiem od strony kierowcy. Znalazłem tego posta i zabrałem się do pracy. W moim przypadku drzwi od strony kierowcy się zablokowały i nie jestem wstanie otworzyć ich za pomocą kluczyka ani od środka. Rozebrałem więc tapicerkę od środka i próbowałem ciągnąć za cięgna, ale to również nie przyniosło sukcesu...
Może ktoś wie jak otworzyć drzwi, próbowałem wszystkiego. Może jest jakaś zapadka jakaś śruba...
Proszę o pomoc....
bialy-murzyn - 30-11-2008, 17:52
" />ale po co zamykać Lancie Kappe ? : >
jeszcze nigdy w historii polskiej motoryzacji nie zdarzyło się, aby ktoś ją ukradł. Mi nie działa, centralny, mam zrobiony przez poprzedniego właściciela jakiś inny, ale coś tam w nim nie działa.
Wogóle nie zamykam samochodu od roku i nic. To jest piękne - uwielbiam tą markę : >
psuder - 01-12-2008, 10:23
" />Problem jest trochę innego typu, bo mi się drzwi nie otwierają...
SORIAN - 20-02-2009, 19:38
" />
">ale po co zamykać Lancie Kappe ? : >
jeszcze nigdy w historii polskiej motoryzacji nie zdarzyło się, aby ktoś ją ukradł. Mi nie działa, centralny, mam zrobiony przez poprzedniego właściciela jakiś inny, ale coś tam w nim nie działa.
Wogóle nie zamykam samochodu od roku i nic. To jest piękne - uwielbiam tą markę : > Mam pytanie a gdzie stoi ta Lancia ?? Żarcik
bialy-murzyn - 20-02-2009, 20:05
" />hehe, moi znajomi już wiedzą że mogą się w moim samochodzie zdrzemnąć : >
niech mi ktoś pokaże przykład kradzieży Kappy, no może nie jeden a dwa - a wtedy zastanowię się, a nóż alarm (który posiadam, ale wymaga on modernizaji) trzeaby uaktywnić : >
stabraf - 28-05-2009, 15:39
" />Ostatnio musiałem naprawić swój zamek od strony pasażera i okazało się, że walnął całkiem silniczek (dokładnie to komutator wirnika).Okazało się, że mam żródełko takich samych silniczków
Różni się on od oryginału tylko długością ośki o jakieś 5 mm (trzeba obciąć najlepiej po założeniu zębatki,żeby nie było problemu z jej założeniem), no i trzeba przełożyć zębatkę ze starego silniczka (grubość ośki identyczna).Założyłem u siebie i jest gitara Santany
Gdyby ktoś z Klubowiczów potrzebował cóś takiego, to walić najlepiej na maila: >usterka@onet.eu wyślę za przysłowiowego browara zlotowego (może w końcu się pojawię;) )
Ewentualnie, jeśli ktoś nie czuje się na siłach grzebać samemu, to można wysłać do mnie cały zamek-zrobię, sprawdzę i odeślę na tych samych warunkach
Pozdrawiam!
Marcin_D - 28-05-2009, 15:56
" />No dobra, ja zdradzę tajemnicę tych silniczków - takie same silniczki są stosowane do modelarstawa - kiedyś można było kupić w Składnicach Harcerskich - teraz nie wiem czy SH istnieją jeszcze.
Trzeba tylko przełożyć zębatkę ze starego silniczka (żaden problem) i /nie we wszystkich modelach silniczka/ skrócić ośkę.
Jak ktoś lubi zabawę to może dzieku rozebrać jakiś zdalnie sterowany pojazd, albo taki z własnym napędem elektrycznym (bateryjnym) i tam bardzo często są identyczne silniczki.
Ja miałem takiego wariata w domu co łbem ruszał (jakaś mrowka czy coś w ten deseń) i się trząsł i syn to uszkodził. Rozebrałem i ujrzałem właśnie taki silniczek. Teraz leży w szpargałach i czeka na zastosowanie.
W swoje też miałem problem z zamkiem kierowcy, ale na szrocie wyciągnąłem sobie wszystkie 4 zamki z Kappy tam stojącej i problem zniknął.
stabraf - 28-05-2009, 16:02
" />No ja mam takie silniczki akurat nie od samochodzików, motorków tudziesz traktorków a od czegoś takiego
Marcin_D - 28-05-2009, 16:06
" />Czyli masz od "porzeraczy" banknotów jednym słowem.
No tak tam też takie silniczki mogąbyć zastosowane. Czyli każdy bankomat coś takiego będzie miał - napęd pobierania karty. Widzę proste wyjście, psuje Wam sie centralny w Kappie (wogóle grupa Fiat) wyrywasz bankomat ze ściany i masz silniczek.
stabraf - 28-05-2009, 16:16
" />
To akurat czytniki banknotów montowane w naszych aftomatach hazardowych;)
łatwiej i bezpieczniej zarąbać w barze z automatu niż z bankomatu, ale trza patrzeć, coby miał taką czołówkę, bo NV10 ma już inny silniczek;)
Marcin_D - 29-05-2009, 15:13
" />Nie no Stabraf nie siejmy na forum podżegania do przestępstwa.
Jeszcze ktoś niepowołany przeczyta i nas za kratki wsadzą.
Ja na początku napisałem, że od "pożeracza" banknotów.
stabraf - 29-05-2009, 15:40
" /> fuucktycznie Ale u nas to jest na poerządku dziennym i trza naprawiać
kleyo24 - 29-05-2009, 16:23
" />Trzeba będzie wypróbowć ten patent
topcio1 - 29-05-2009, 16:43
" />
">Trzeba będzie wypróbowć ten patent
wyrwania bankomatu ?
Kaczmar - 08-06-2009, 20:05
" />Nie wiem czy komuś to się przyda,ale miałem uszkodzony siłownik z prawej strony w drzwiach kierowcy.W Białymstoku zrobiłem to za 120 zł,z robocizna.Dodam że oryginalny kosztuje 400 zł.Otóż siłownik zaadaptowany z FIATA PANDY działa jak w oryginale z pilota w kluczyku.Szybka wymiana działa elegancko,polecam
-- 22 Cze 2009, 22:07 --
mowa oczywiście o przednich prawych drzwiach :]
miszax - 23-03-2010, 09:39
" />Pytanko w temacie:
Jeśli ktoś tak przerabiał jak wygląda sprawa z włączaniem oświetlenia wewnętrznego w kappie Właśnie się przymierzam do takiej przeróbki - naprawa 4 zamków nie uśmiecha mi się i jest nieopłacalna w porównaniu do kosztów zakupu siłowników z centralką.
I pytanko 2 gdzie wpiąć centralkę pilota
Mam 3 opcje:
1. Wpiąć same siłowniki w instalację fabryczną.
2. Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
3. Zbudować nową instalkę - pyt jak wyżej.
Co będzie prostsze do wykonania
stabraf - 23-03-2010, 11:28
" />W każdym zamku masz po dwa switche (w przednich trzy-to to mastery)-jeden odpowiada za zał/wył światła w drzwiach i w kabinie ,a drugi za info do komputra odnośnie zam/otw drzwi. Jeśli switche są dobre w zamkach to podejrzewam ,że wystarczy podpiąć dodatkowe siłowniki pod kable idące do zamka oryginalnego i powinno banglać.
A jeśli chcesz to mam komplet zamków z Kappy i mogę je dla Ciebie przeserwisować i wysłać. zamontujesz je u siebie ,sprawdzisz i odeślesz swoje uszkodzone.Co Ty na to?
tomas - 24-03-2010, 20:00
" />
">1. Wpiąć same siłowniki w instalację fabryczną.
Najlepszym rozwiązaniem jest wpiąć się w oryginalną instalację. W przednich drzwiach montujemy siłowniki mastery. Podłączmy zarówno zasilanie siłowników jak i sterowanie z styczników z zamka. Nie mamy pewności czy oryginalne styczniki pracuj właściwie więc lepiej wykorzystać te w siłownikach master. Kolory kabli opisałem na samym początku.
">Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
Sterownik centralnego na pilota podpinasz do oryginalnej centralki zamka umieszczonej na tunelu środkowym za konsolą środkową. Ja sterownik umiejscowiłem obok centralki silnika pod schowkiem, znalazł się tam jeszcze przekaźnik do kanału który otwiera klapę bagażnika.
Podświetlenie wnętrza zostaje na oryginalnej instalacji i styczniki w oryginalnych zamkach.
">Zbudować nową instalkę - pyt jak wyżej.
Można się pobawić, tylko po co skoro masz oryginał do wykożystania.
stabraf - 25-03-2010, 16:31
" />Z zamkami wygląda to tak:
Załącznik:
zamek.jpg [ 84.74 KiB | Obejrzany 415 razy ]
Przy otwartych drzwiach punkty 1 ,2 i 3 powinny być ze sobą pozwierane.
Dokładnie wygląda to w ten sposób ,że punkty 1 i 3 są zwarte jeśli drzwi nie są zamknięte całkowicie-jeśli są niedomknięte (jeden przeskok tej zapadki "hakowej") zwarcie jest.
Zaś punkty 2 i 3 nie są zwarte już w momencie zamknięcia drzwi nawet jeśli nie są domknięte i one właśnie odpowiadają za światło.
Punkty 3 i 4 są zwarte jeśli auto nie jest zamknięte z klucza czy też pilota , a punkty 3 i 5 są zwarte kiedy zamkniemy autko.
W przypadku silniczka polaryzacja ( plus i minus) się zmienia w zależności od tego ,czy dostanie polecenia otwarcia czy też zamknięcia samochodu.
Myślę ,że się przyda przy patenceniu i jasno Wam to wytłumaczyłem