krzychc - 17-10-2010, 15:34
" />Witam, mam problem z paruj±cymi szybami. Przeczyta³em wcze¶niejsze w±tki i dochodzê do wniosku, ¿e problem mo¿e le¿eæ w nagrzewnicy. Klimatyzacja ch³odzi, ogrzewanie nagrzewa, wentylator sprawny ale je¶li tylko temperatura na dworze spada to rano po uruchomieniu silnika szyba paruje na bia³o. Próbowa³em sposoby omawiane na forum czyli m.in. tryb auto, 21 stopni, zamkniêty obieg, otwarty itd. Nic nie jest w stanie odparowaæ szyb sprawnie - trwa to od 3 do 4 minut, czasami d³u¿ej. Ze wzglêdu na brak czasu nie zabieram siê na razie za wyci±ganie nagrzewnicy maj±c nadziejê, ¿e przedmuchanie nagrzewnicy pomo¿e zmniejszyæ skalê problemu. St±d mam pytanie, w jaki sposób naj³atwiej dostaæ siê do przewodów aby sprê¿ark± spróbowaæ przedmuchaæ nagrzewnicê i kana³y wentylacyjne. Czy trzeba dostaæ siê do konsoli pod infocenter, wyj±æ filtr kabinowy, gdzie dmuchaæ? Pozdrawiam Krzychc
argenta67 - 17-10-2010, 15:38
" />Sama nagrzewnica w takim miejscu jest, ¿e z ¿adnej strony nie ma dostêpu , pod filtrem py³kowym widaæ tylko parownik.
goldixll - 17-10-2010, 16:37
" />
">Witam, mam problem z paruj±cymi szybami. Przeczyta³em wcze¶niejsze w±tki i dochodzê do wniosku, ¿e problem mo¿e le¿eæ w nagrzewnicy. Klimatyzacja ch³odzi, ogrzewanie nagrzewa, wentylator sprawny ale je¶li tylko temperatura na dworze spada to rano po uruchomieniu silnika szyba paruje na bia³o. Próbowa³em sposoby omawiane na forum czyli m.in. tryb auto, 21 stopni, zamkniêty obieg, otwarty itd. Nic nie jest w stanie odparowaæ szyb sprawnie - trwa to od 3 do 4 minut, czasami d³u¿ej. Ze wzglêdu na brak czasu nie zabieram siê na razie za wyci±ganie nagrzewnicy maj±c nadziejê, ¿e przedmuchanie nagrzewnicy pomo¿e zmniejszyæ skalê problemu. St±d mam pytanie, w jaki sposób naj³atwiej dostaæ siê do przewodów aby sprê¿ark± spróbowaæ przedmuchaæ nagrzewnicê i kana³y wentylacyjne. Czy trzeba dostaæ siê do konsoli pod infocenter, wyj±æ filtr kabinowy, gdzie dmuchaæ? Pozdrawiam Krzychc
A wymieni³e¶ filtr przeciwpy³kowy ??
Polej - 17-10-2010, 16:57
" />moja propozycja, to na pocz±tek spróbowaæ zupe³nie wyj±æ filtr przeciwpy³kowy- na jaki¶ czas, zobaczysz, czy jest ró¿nica. No i oczywi¶cie dobrze odt³u¶ciæ szybê, bo brudna bêdzie zawsze parowaæ.Ciekawi mnie jeden fakt z opisu:
Szyba paruje po uruchomieniu silnika (po wej¶ciu do auta), czy te¿ po nocy szyba jest zaparowana? Oba przypadki ¶wiadcz± raczej o zbyt du¿ej wilgotno¶ci wnêtrza, co wskazuje na brak obiegu powietrza wewn±trz, choæ akurat po nocy pod chmur± chyba wszystkie auta maj± zaparowane szyby
gros - 17-10-2010, 18:13
" />
">moja propozycja, to na pocz±tek spróbowaæ zupe³nie wyj±æ filtr przeciwpy³kowy- na jaki¶ czas, zobaczysz, czy jest ró¿nica. No i oczywi¶cie dobrze odt³u¶ciæ szybê, bo brudna bêdzie zawsze parowaæ.Ciekawi mnie jeden fakt z opisu:
Szyba paruje po uruchomieniu silnika (po wej¶ciu do auta), czy te¿ po nocy szyba jest zaparowana? Oba przypadki ¶wiadcz± raczej o zbyt du¿ej wilgotno¶ci wnêtrza, co wskazuje na brak obiegu powietrza wewn±trz, choæ akurat po nocy pod chmur± chyba wszystkie auta maj± zaparowane szyby
niech kupi filtr i czê¶ciej go wymienia bo pewnie zaple¶nia³ ju¿ z brudu
krzychc - 17-10-2010, 22:25
" />
">moja propozycja, to na pocz±tek spróbowaæ zupe³nie wyj±æ filtr przeciwpy³kowy- na jaki¶ czas, zobaczysz, czy jest ró¿nica. No i oczywi¶cie dobrze odt³u¶ciæ szybê, bo brudna bêdzie zawsze parowaæ.Ciekawi mnie jeden fakt z opisu:
Szyba paruje po uruchomieniu silnika (po wej¶ciu do auta), czy te¿ po nocy szyba jest zaparowana? Oba przypadki ¶wiadcz± raczej o zbyt du¿ej wilgotno¶ci wnêtrza, co wskazuje na brak obiegu powietrza wewn±trz, choæ akurat po nocy pod chmur± chyba wszystkie auta maj± zaparowane szyby
niech kupi filtr i czê¶ciej go wymienia bo pewnie zaple¶nia³ ju¿ z brudu
Filtr wymieniony 500 km temu, szyby zaczynaj± parowaæ po uruchomieniu silnika - jak w³±czaj± sie nawiewy
laly2000 - 17-10-2010, 23:30
" />Nie w³±czaj nawiewów od razu. Mi te¿ strasznie parowa³o, ale rozwi±zaniem (póki co, bo auto mam od wakacji) jest w³±czanie wentylacji dopiero, gdy silnik ju¿ kilka chwil popracuje. 23 stopnie mono, na nogi, 2 kreska mocy wentylatora, obieg otwarty (¿ó³ta dioda), bez klimy.
Je¶li nie masz w aucie zimno, ani nie musisz odmra¿aæ/odparowywaæ szyb, to nie powinny zaparowaæ. Je¶li jednak paruj±, dobrym pomys³em mo¿e byæ ich umycie detergentem.
Je¶li natomiast s± ju¿ zaparowane, to u mnie pomaga jedynie odczekanie, a¿ silnik siê nagrzeje (jak 'drgnie' wskazówka temperatury) i w³±czenie opcji MAX. Przed tym momentem MAX jedynie pogarsza sytuacjê. Filtr te¿ mam nowy i niedawno mia³em odgrzybian± instalacjê.
Pomaga te¿ stawianie auta przodem do s³oñca (nawet mimo, ¿e przed 7 rano go nie ma), bo wtedy szron z mlekiem jest nie na przedniej, a na tylnej szybie. Z tym ju¿ sobie pr±d poradzi elegancko.
krzychc - 17-10-2010, 23:56
" />
">Nie w³±czaj nawiewów od razu. Mi te¿ strasznie parowa³o, ale rozwi±zaniem (póki co, bo auto mam od wakacji) jest w³±czanie wentylacji dopiero, gdy silnik ju¿ kilka chwil popracuje. 23 stopnie mono, na nogi, 2 kreska mocy wentylatora, obieg otwarty (¿ó³ta dioda), bez klimy.
Je¶li nie masz w aucie zimno, ani nie musisz odmra¿aæ/odparowywaæ szyb, to nie powinny zaparowaæ. Je¶li jednak paruj±, dobrym pomys³em mo¿e byæ ich umycie detergentem.
Je¶li natomiast s± ju¿ zaparowane, to u mnie pomaga jedynie odczekanie, a¿ silnik siê nagrzeje (jak 'drgnie' wskazówka temperatury) i w³±czenie opcji MAX. Przed tym momentem MAX jedynie pogarsza sytuacjê. Filtr te¿ mam nowy i niedawno mia³em odgrzybian± instalacjê.
Pomaga te¿ stawianie auta przodem do s³oñca (nawet mimo, ¿e przed 7 rano go nie ma), bo wtedy szron z mlekiem jest nie na przedniej, a na tylnej szybie. Z tym ju¿ sobie pr±d poradzi elegancko.
Spróbujê i dam znaæ
dj_tygrys - 18-10-2010, 07:24
" />Do³±czê siê do tematu, u mnie generalnie nic nie paruje ale raz siê zdarzy³a taka sytuacja ¿e wyjecha³em o 19 po m³od± pod Jej pracê by³o ju¿ w miarê ch³odno (ok 2-3 stopnie) szyby czysciutkie w aucie ciep³o+klima, moda wsiad³a i wracamy (oko³o 14 km w jedn± stronê) i znów szyby czysciutkie w aucie gor±co+klima, a ok 100 m od domu tzn ju¿ podje¿d¿a³em pod gara¿ i po stronie m³odej na przedniej szybie oraz na szybie pasa¿era z przodu zaczê³o parowaæ i w³a¶nie nie wiem czy mam siê tym przejmowaæ czy nie wydaje mi siê ¿e chyba jest OK teraz przez weekend je¼dzi³em i nie by³o problemu, mog³o siê zdarzyæ tak ¿e kompresor zosta³ automatycznie od³±czony lub mo¿e w aucie temperatura przekroczy³a t± na wy¶wietlaczu (28 stopni) i za³±czy³o siê ch³odzenie co spowodowa³o ¿e zaczê³y parowaæ ?