RobertWroc - 09-02-2008, 20:31
" />właśnie zauważyłem u siebie że po zfaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu go resetuje sie zegarek i data w infocenter,oraz pamięc radia.Wyglada na to że po wyjęciu kluczyka całkowicie odcina prad od tych dwóch reczy.
centralny,oświetlenie działa bez zarzutu.
I pytanie czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za to? A jezeli nie to gdzie szukać usterki?
prezesjm - 09-02-2008, 22:35
" />Tak, w 99,99% jest uszkodzony bezpiecznik. Szukaj pod pokrywą przed nogami kierowcy.
igrek - 09-02-2008, 22:35
" />Looknij na aku może umiera i przy rozruchu ma duże spadki napięcia.
RobertWroc - 09-02-2008, 23:09
" />dzięki ,kupiłem już bezpieczniki,jeszcze tylko kwestia dostania się tam i znalezienia własciwego.
Co do aku to bardzo prawdopodobne,z tego co wiem miesiąc stał nieodpalany więc pewnie akumulator już ledwie dycha.
Wodę demineralizowaną mam ,prostownik też tylko nie mam chwili żebym mógł zrezygnowac z samochodu.
W końcu brak godziny przeżyję a radio zawsze mogę ustawić ręcznie.Ale po niedzieli sie zabieram za to.
RobertWroc - 11-02-2008, 21:06
" />nic z tego-bezpieczniki wymienione,wszystko zeruje sie dalej.Już zastanawiam się czy nie jest to jakiś dowcip immobilizera albo coś w tym stylu.
Jakieś pomysły>?
makek - 12-02-2008, 09:15
" />Czy kolega nie ma przypadkiem LPG? Może ktoś zastosował patent z resetowaniem ECU po wyłączeniu zapłonu? Taki zabieg, redukuje problemy związane z błędami "nanoszonymi" przez instalację gazową.
prezesjm - 12-02-2008, 09:41
" />Napisz jeszcze czy samo przekręcenie stacyjki ale bez uruchamiania silnika rozrusznikiem tez resetuje pamięć. Czy licznik przebiegu dziennego nie pokazuje dziwnych wartości ?
RobertWroc - 12-02-2008, 10:10
" />Licznik przebiegu dziennego jest ok,
oprócz zegarka resetuja sie ustawienia klimy i radio.
więc problrm na 100% nie tkwi w infocenter tylko właśnie gdzieś na podtrzymaniu zasilania
co do momentu zerowania,czy po przekręceniu kluczyka czy po uruchomieniu silnika-nie zwróciłem uwagi.w chwili obecnej ładuje akumulator,może to być jego sprawka,-za słaby i przy rozruchu pożera tyle prądu ze dla infocenter braknie.
Jak nie to to mam jeszcze jednego podejrzanego-zestaw głośnomówiący .taki oryginalny,z telefonem w kolorze deski (zresztą telefon nie działa) nie wiem jak jest on podłączonuy ale zastanawiam się czy czasem przez lata nie zaśniedziało lub zerwało sie coś i nie robi zwarcia. A że do usunięcia tego zabytku trzeba ściągnąc konsolkę środkową to narazie czekam na cieplejsze dni.
A LPG nie mam.
prezesjm - 12-02-2008, 10:30
" />W większości wypadków takie zachowanie powoduje uszkodzenie bezpiecznika Serwis 17. Nie można wykluczyć faktycznie uszkodzenia ( starego czy zużytego akumulatora), jeśli dłubiesz przy akumulatorze to warto poprawić masę ( nitkę minus z aku) do karoserii. W Kappie bardzo często to połączenie koroduje, styk jest zły i powoduje to dziwne zachowanie elektryki w aucie. Co dziwne nie wpływa to na silnik i rozruch bo masa ta silnika przy skrzyni z reguły jest w bardzo dobrym stanie. Jeśli zabiegi nie pomogą a będziesz chciał sam poszukać usterki to pomogę Ci i podpowiem gdzie pomierzyć napięcia i wtedy można dość szybko dojść przyczyny. Obawiam się że są tam jakieś przeróbki nawiedzonego elektryka.
RobertWroc - 12-02-2008, 22:05
" />co do częstotliwości zerowania-kiedy chce dzisiaj np dopiero po 4 zapalniu wszystko zrobiło sie na zero.Ale bede musiał udać soię do elektryka niech zerknie.Coś jest z kablami np.awaryjne nie działają dopóki nie wrzucę kierunkowskazu w prawo.Ale i to też przy włączonej stacyjce -na zgaszonej nie działaja wogóle,Więc gdzieś na tam musi być cos zamieszane.takie niby drobiazgi ale jednak drażnią.W zasadzie wszystko sprawdziłem silnik ,zawieszenia,blachy,a to w sumie na widoku a jakos człowiek nie zwrócił uwagi.Ale z drugiej strony liczyłem sie ze bede musiał zająć się drobiażdżkami i innymi pierdółkami.W końcu to nie jest nówka.Niby można z tym jeździć ale lubie jak samochód jest w 100% sprawny.